Permalänk
Medlem

Window snapping

Blir lite smått tokig på en litet problem jag fick med window snapping efter in-place upgrade från Win8.1 > Win10, nämligen att Steam och Skype vägrar snappa ordentligt bredvid varandra.

Jag har tre skärmar (Eyefinity ej aktiverat när jag inte spelar) och alla program snappar finemang, förutom just dessa två som alltid lämnar en glipa på ~50 pixlar mellan varandra och även ibland från skärmkanterna. Provat att flytta, resiza manuellt och sen snappa och massa annat men efter varje omstart blir det likadant.

Tips?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Glipan går inte att få bort helt. Jag ändrade lite i registry med ett gammalt Win8 tips, men det kanske finns smartare sätt som jag inte hittat. Tar gärna emot tips i så fall.

Kör Regedit och gå till HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics. Innan du pillar där, gör en export på nuvarande inställningar först, högerklicka på "Mappen" och välj Export. Jag har satt PaddedBorderWidth till 0. Jag tror default är -60 eller något sånt.