Flytta filer utanför Dropbox tar en evighet!

Permalänk
Medlem

Flytta filer utanför Dropbox tar en evighet!

Jo jag har nästan 5000 bilder och videoklipp från mobilen som automatiskt har lagrats på Dropbox. Nu tänkte jag flytta alla dessa filer utanför Dropbox för att frigöra utrymme på Dropbox. 5000 filer på runt 30gb.

Försöker jag flytta filerna utanför Dropbox-mappen tar det en EVIGHET. Det tar alltså längre tid än att kopiera filerna. Flyttar jag filerna inom Dropbox-mappen så är det gjort på...ja tar bara några sekunder. Vilket är precis det ska göra när man FLYTTAR något på samma hårddisk.

Det är precis som att datorn vill kopiera filerna så fort de ska utanför Dropbox-mappen vilket är jättemärkligt. Jag har provat stänga av Dropbox-programmet också men det hjälper inte alls.

Någon som har en bra förklaring?

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av trifix:

Jo jag har nästan 5000 bilder och videoklipp från mobilen som automatiskt har lagrats på Dropbox. Nu tänkte jag flytta alla dessa filer utanför Dropbox för att frigöra utrymme på Dropbox. 5000 filer på runt 30gb.

Försöker jag flytta filerna utanför Dropbox-mappen tar det en EVIGHET. Det tar alltså längre tid än att kopiera filerna. Flyttar jag filerna inom Dropbox-mappen så är det gjort på...ja tar bara några sekunder. Vilket är precis det ska göra när man FLYTTAR något på samma hårddisk.

Det är precis som att datorn vill kopiera filerna så fort de ska utanför Dropbox-mappen vilket är jättemärkligt. Jag har provat stänga av Dropbox-programmet också men det hjälper inte alls.

Någon som har en bra förklaring?

Du flyttar filerna via internet om du gör det från Dropbox till datorn, att flytta på samma enhet flyttar inga filer alls utan man skriver bara om "adresslappen"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.