Tips på bättre ljud till TVn (Litet utrymme)

Permalänk
Medlem

Tips på bättre ljud till TVn (Litet utrymme)

Hej!
Skulle behöva tips för bättre ljud till TVn som inte tar allt för mycket plats. Har noll koll så hjälp uppskattas enormt!

Tog en bild åt er så ni ska få en liten uppfattning om hur litet det är:

Som ni ser så har jag väldigt lite plats, så det är något litet jag behöver.

Har ingen speciell budget, ge gärna lite olika förslag i olika prisklasser

Med vänliga hälsningar, Philip

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

En soundbar + en sub kanske kan vara ett alternativ? Beroende på var du bor så åk till en hifi-butik och provlyssna.

/Jejja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejja:

En soundbar + en sub kanske kan vara ett alternativ? Beroende på var du bor så åk till en hifi-butik och provlyssna.

/Jejja

Skickades från m.sweclockers.com

Har funderat på en Soundbar men tror inte det skulle passa så bra på min TV bänk.

Funderade på detta:

Tror ni detta kan vara något?

Tänkte montera dom två högtalarna på väggen på en varsin sida om tvn och placera Subbasen på golvet till vänster om TVn. Tror ni det kan vara något?

Mvh Philip

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Denna kostar vanligtvis 4500:- men är nedsatt lite i hemmabiobutiken. Står bra under teven så du behöver inte tänka på att den ska ligga framför. Canton DM 55, Test från What Hi-Fi
Mvh Ola

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem

@slotte: Förstärkare, högtalare och subbas? I det lilla utrymmet?

Jag fick uppfattningen om att du sökte något litet och smidigt med bra ljud? Det du tittar på är en uppsättning som passar bättre till lite större miljöer. Jag gillar Denon här ovanför, den är fin!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av prijar:

Denna kostar vanligtvis 4500:- men är nedsatt lite i hemmabiobutiken. Står bra under teven så du behöver inte tänka på att den ska ligga framför. Canton DM 55, Test från What Hi-Fi
Mvh Ola

Kan vara ett alternativ, såg att Hifiklubben hade en liknande "DENON DHT-T110" hette den och kostade 2500kr.

Skrivet av xtQ:

@slotte: Förstärkare, högtalare och subbas? I det lilla utrymmet?

Jag fick uppfattningen om att du sökte något litet och smidigt med bra ljud? Det du tittar på är en uppsättning som passar bättre till lite större miljöer. Jag gillar Denon här ovanför, den är fin!

Alright, det var att dessa ingick i ett kit, tänkte skippa subbasen och bara köra på Högtalarna. Men en förstärkare är väl ett måste till dessa högtalare? eller har jag uppfattat det fel?

EDIT:
Jag mätte lite och att använda en såndär Soundbase är nog inte så dumt.. Skulle kunna placera den i undervåningen på TV-bänken och sedan placera Boxern och PS4an ovanpå, då har jag dessutom ca 20mm marginal ovanför.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook