Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Inte för att verka bitter, men varför är just detta galler på SweC framsida men inte andra? :/

Börja inte...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Inte för att verka bitter, men varför är just detta galler på SweC framsida men inte andra? :/

Här har du nått att bita i.
fap-larm

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Snyggt Byggt, Fräsig Kärra!

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Om jag var lika entusiastisk över någonting, ja, då hade jag kommit långt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

häftigt bygge!

Permalänk

Tack för alla kommentarer!! Gick inte att quota alla så quotar bara dom med frågor i

Skrivet av Entity:

Wow , vilket fantastiskt bygge, mer bilder ! Hur mycket fick ni skära och dona för att anpassa det ? Vad är det för rc bil ? Jag är rc nörd själv och den var riktigt snygg !

Var nog en hel del modifieringar, finns bygglogg här på sweclockers så du kan kolla mera där

Skrivet av Dastene:

Helt sjukt Snyggt gjort.
en Tanke Dock. Hur skulle det se ut med Ett Custom system med Tank och raka rör med Vatten kylt Grafik kort med?

Skulle vara häftigt! Kanske nästa bygge

Skrivet av MacPain:

Tuff. Men största frågan är väl, kan den fortfarande köras och kontrolleras radiostyrt?

Behöver en servo till styrningen och ett batteri, då ska den nog gå att köra

Permalänk
Medlem

Fattar icke hur man får lov av exempelvis ASUS att bygga något sånt här, man måste ju typ känna någon på ASUS personligen eller är det bara så att vissa människor har mer tur än andra?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Fattar icke hur man får lov av exempelvis ASUS att bygga något sånt här, man måste ju typ känna någon på ASUS personligen eller är det bara så att vissa människor har mer tur än andra?

Eller också skicklighet? Om man gör bra byggen hör tillverkare av sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Eller också skicklighet? Om man gör bra byggen hör tillverkare av sig.

Kan väl hända, men då måste man ju ha också bra kontakter eller någon man känner som har en verkstad.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

Fattar icke hur man får lov av exempelvis ASUS att bygga något sånt här, man måste ju typ känna någon på ASUS personligen eller är det bara så att vissa människor har mer tur än andra?

Haloj, det var Asus som kontaktade mig och ville ha en dator i en rc bil Efter Cooler Masters mod tävlingen för en par år sedan kontaktade dom mig och ville sponsra mig.

Skrivet av kallabaz:

Eller också skicklighet? Om man gör bra byggen hör tillverkare av sig.

Så är det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ace_finland:

Haloj, det var Asus som kontaktade mig och ville ha en dator i en rc bil Efter Cooler Masters mod tävlingen för en par år sedan kontaktade dom mig och ville sponsra mig.

Lyckliga du som har ett sådant liv!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Oftast så är det ju väldigt korta byggtider och långa kvällar/nätter då man har ett vanligt jobb. Men visst är det skoj @Equilibrium:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Kan väl hända, men då måste man ju ha också bra kontakter eller någon man känner som har en verkstad.

Eller också har man sparat ihop till de verktyg man behöver.
Allt går om man kämpar och tar saken i egna händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Eller också har man sparat ihop till de verktyg man behöver.
Allt går om man kämpar och tar saken i egna händer.

Visst bara man skulle ha sekiner att spara ihop. Allas liv är inte så flotta.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ace_finland:

Oftast så är det ju väldigt korta byggtider och långa kvällar/nätter då man har ett vanligt jobb. Men visst är det skoj @Equilibrium:

Åh jo har en liten idé men vet inte hur man skulle få 9st grafikkort in på ett moderkort.

Samt tror jag för att göra projektet riktigt maffigt skulle jag måsta lära mig nåt inom robotik.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

Åh jo har en liten idé men vet inte hur man skulle få 9st grafikkort in på ett moderkort.

Samt tror jag för att göra projektet riktigt maffigt skulle jag måsta lära mig nåt inom robotik.

Istället för att gnälla och ha onödiga ideer som 9st grafikkort, börja från någonstans och lär dig. Gör något skruttigt bygge snyggt

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av WonderPlatoon:

Istället för att gnälla och ha onödiga ideer som 9st grafikkort, börja från någonstans och lär dig. Gör något skruttigt bygge snyggt

Gnäller nog inte och varför dissa idéer?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

Gnäller nog inte och varför dissa idéer?

Därför att 9st grafikkort är helt onödigt och ingen skulle få sponsring i form av 9 st grafikkort, kompatibelt moderkort och chassin. Kända moddare som får sponsring började från eget intresse med egna pengar och gjorde sig kända på så sätt. Inget företag bara ger ut massa dyra komponenter. På så sätt ska man dissa idiotiska ideer, och du hade vad jag tolkar som en gnällig ton om varför han blir sponsrad men inte du.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av WonderPlatoon:

Därför att 9st grafikkort är helt onödigt och ingen skulle få sponsring i form av 9 st grafikkort, kompatibelt moderkort och chassin. Kända moddare som får sponsring började från eget intresse med egna pengar och gjorde sig kända på så sätt. Inget företag bara ger ut massa dyra komponenter. På så sätt ska man dissa idiotiska ideer, och du hade vad jag tolkar som en gnällig ton om varför han blir sponsrad men inte du.

Nå du vet ju inte ens iden utan du baserar den på ingenting och du ritar upp den som var solen inte skiner.. Och inte förväntar jag mig heller att få platinum kort från något företag. Helt ärligt förväntar jag mig att aldrig få någonting helt gratis från ett företag.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Fattar icke hur man får lov av exempelvis ASUS att bygga något sånt här, man måste ju typ känna någon på ASUS personligen eller är det bara så att vissa människor har mer tur än andra?

En del skapar sin egen tur genom dedikering och hårt arbete.

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Medlem

Fin fint

Permalänk
Medlem

Gud vad skönt, nu slipper man ju köra datorn till lan:et. Äntligen kör datorn sig dit själv:)

Permalänk
Medlem

Hörde att den blev stulen? Lyckats få tag på den än?