Första 5G-nätet gör entré på olympiska vinterspelen 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Haha... ja för det är ju enda alternativet istället eller? xD

Givetvis finns det ju olika trådlösa tekniker.

Tja ett par mil nätverkskabel går ju allt att lösa Men tror och hoppas tillverkarna av dessa bilar ser till att bilarna fungerar offline och uppdaterar sig mot server någon gång i bland (annars lär det inte gå att använda mobilnätet ens för att ringa ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Vem har påstått att mobilsurf ska vara fri?

Så vitt jag kan se så handlar tråden om mobil surf, alltså är det vad vi diskuterar här eftersom allt började med att det opponerades på att mobil surf var begränsat, hänger man med i tråden så vet man vad som diskuteras och än mer om man läser artiklarna man sedan går in och diskuterar om.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Broken-arrow:

Tja ett par mil nätverkskabel går ju allt att lösa Men tror och hoppas tillverkarna av dessa bilar ser till att bilarna fungerar offline och uppdaterar sig mot server någon gång i bland (annars lär det inte gå att använda mobilnätet ens för att ringa ).

Finns väl egentligen inget som säger att den måste vara uppkopplad hela tiden (särskilt inte eftersom den inte alltid kan vara det).

Allt det kritiska görs ju redan offline med sensorer, kameror och GPS.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Finns väl egentligen inget som säger att den måste vara uppkopplad hela tiden (särskilt inte eftersom den inte alltid kan vara det).

Allt det kritiska görs ju redan offline med sensorer, kameror och GPS.

Det var just att den måste vara uppkopplad som jag reagerade på. Inte mycket till självkörande bil då.

Nu har jag inte läst på något vidare om dessa bilar och tekniken de använder. Men man kan ju såklart förstå att de inte ska behöva bli stillastående på grund av tappad anslutning. Och utvecklingen av dessa har ju bara börjat, även om de nu närmar sig så de kan släppa ut dem på allvar.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Så vitt jag kan se så handlar tråden om mobil surf, alltså är det vad vi diskuterar här eftersom allt började med att det opponerades på att mobil surf var begränsat, hänger man med i tråden så vet man vad som diskuteras och än mer om man läser artiklarna man sedan går in och diskuterar om.

Jo jag ser att du inte hängde med riktigt. xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Jo jag ser att du inte hängde med riktigt. xD

PÅ att tråden handlar om mobila nät, eller vadå? Handlar artikeln om mobilt nät så handlar även kommentarerna om det, annars hänvisar jag dig till en tråd som handlar om internet i den bemärkelse du diskuterar.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.