Samsung S34E790C (3440x1440 Ultra Widescreen) VA-panel

Permalänk
Medlem

Samsung S34E790C (3440x1440 Ultra Widescreen) VA-panel

Hejsan,

Säljer nu min "gamla" Samsung S34E790C pga att jag köpt en 40" 4K-monitor istället. Det är helt enkelt för mycket för mitt stackars skrivbord att husera både och.

Köpt 2015-02-07 på Webhallen för 8990 kr.

Skicket är väldigt bra. Den enda skavank jag har märkt till är en eller två mikrorepor i plastramen.

Medföljer: AC-adapter, elkabel och kvitto.

Bud börjar på 5000 kr. Jag säljer för vilket pris jag vill och till vem jag vill tills det att pengarna är i hand.

För upphämtning i Stockholm (men kan också skickas förutsatt att den betalas i förskott). Jag har haft ett flertal annonser här på SweClockers, så behövs referenser går det säkert att ordna

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Skatteåterbäringen bör komma snart och att spara pengar är dumt, så börjar med ett bud på 5000 kr.

Undrar också hur det är med döda pixlar, blb (har VA lika påtaglig som IPS?) och dyl.? Tacksam för svar ang detta.
/Simon

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Medlem

Inga död pixlar. Väldigt BLB-befriad. Mycket bättre än IPS-paneler jag haft (Hade en LF 35UM95 som var hemsk).

Kan ta någon bild med mörk bild imorgon. Den står på jobbet just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Logixx:

Inga död pixlar. Väldigt BLB-befriad. Mycket bättre än IPS-paneler jag haft (Hade en LF 35UM95 som var hemsk).

Kan ta någon bild med mörk bild imorgon. Den står på jobbet just nu.

Det vore superschysst!

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk

Hur är det att spela i lägre upplösning typ 2560x1080 på denna skärm, blir det halvdassig bild?

Har inte hårdvaran i dagsläget att driva denna best i native upplösning så tänkte köra med lägre tills jag uppgraderat.

5100kr + frakt

Permalänk
Medlem

Ärligt talat vet jag inte det. Jag körde alltid native upplösning. Ibland hände det att man körde 2560x1440 om spelen inte hade stöd för ultra widescreen, men det är fortfarande "native" bara att man inte utnyttjande hela skärmens längd.

Om du söker runt lite på google hittar du säkert något om lägre upplösningar på 3440x1440-paneler.

Bud noterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpaan.:

Det vore superschysst!

Här här du:

http://i.imgur.com/PYmqStR.jpg

Det är en mycket jämn och fin svärta. Det finns ingen punkt som egentligen är mycket starkare än någon annan. Självklart framhäver kameran betydligt mer än vad som syns med ögonen dock, men det vet du säkert En av anledningar till att jag köpte skärmen från förstsa början var för att de hade så pass låg BLB och bra svärta.

Permalänk
Medlem

5200:- + frakt.

Permalänk
Medlem

Bud noterat.

Permalänk
Medlem

Höjer bud till 5300:- och hämtar på plats vid eventuellt köp

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Medlem

Bud noterat. Vi kör en dag till. Sen drar det nog ihop sig för ett avslut.

Permalänk
Medlem

Vad för 40" monitor köpte du ? jag funderar på aningen en 40" eller denna.
Tänkte mest koda på den. Vad är ditt huvudsakliga syfte med den ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av note89:

Vad för 40" monitor köpte du ? jag funderar på aningen en 40" eller denna.
Tänkte mest koda på den. Vad är ditt huvudsakliga syfte med den ?

Att spela har alltid varit den största prioriteringen. Jag köpte en Philips bdm4065uc. Tänkte införskaffa dubbla 980 Ti snart så varför inte ge dem något att bita i

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag var och kikade på monitorn idag och den verkar perfekt för mina ändamål!
Jag bjuder 5500kr och jag hämtar den nu i helgen.

Permalänk
Medlem

Om ingen går upp mer än så förrän 21 idag så anser jag den såld till note89.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej, är skärmen såld?