Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

När jag kan sova fridfullt med datorn påslagen utan att ligga och vända sig för att datorn låter för mycket.

Håller helt med.

Ett anat problem är att datorn värmer rummet med och bidrar till att det blir svårt att sova. Dessutom belysningen från datorn är inte trevlig heller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Håller helt med.

Ett anat problem är att datorn värmer rummet med och bidrar till att det blir svårt att sova. Dessutom belysningen från datorn är inte trevlig heller.

Värmen kan vara ett problem på sommaren men själv så värmer jag rummet med datorn och i år har jag inte behövt elementvärme alls eftersom det varit så milt.

Belysningen är väl egentligen hur lätt som helst att stänga av åtminstone om man har en vuxenlåda istället för nån p12 julgran med blinkande fläktar och fönster, men det har man väl ändå inte om man vill bygga tyst ?
Det är ju bara att lossa kablarna till led arna eller sätta in en strömbrytare om man vill kunna slå av och på dem själv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Värmen kan vara ett problem på sommaren men själv så värmer jag rummet med datorn och i år har jag inte behövt elementvärme alls eftersom det varit så milt.

Belysningen är väl egentligen hur lätt som helst att stänga av åtminstone om man har en vuxenlåda istället för nån p12 julgran med blinkande fläktar och fönster, men det har man väl ändå inte om man vill bygga tyst ?
Det är ju bara att lossa kablarna till led arna eller sätta in en strömbrytare om man vill kunna slå av och på dem själv.

Bor så jag inte får stänga av elementen (fjärrvärme, rekommenderat att dom ska stå på full effekt):) Så är rummet är 20/22 grader, så märks ökningen även på vintern som datorn alstrar.

Led menar jag dels power leden och musen har en som inte går att stänga av. Men är mest värmen och fläktarna som är problmet för mig.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Discokungen
Skrivet av FlashTec:

Antar att det beror på vilka krav man har

Menar mer att det gör att pumpen inte fortplantar vibrationerna lika mycket som i en bay-res. Jag har min dator igång dygnet runt och varken jag, min rumskamrat eller hans flickvän hör datorn när vi sover vilket gör att jag också kan ha den igång så mycket.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld