Tävla och vinn moderkort från Asus

Permalänk

Far man ha med flera bidrag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villejulian:

Far man ha med flera bidrag?

Antar att man får bara får skicka in ett, känns ju konstigt om man får skicka in flera.

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk

Asus Z97-PRO Gamer i Skala 2,76:1

Här kommer mitt bidrag Skalade upp ett modekort valde PRO Gamer för att det fanns trevliga detaljer att göra.
Det mesta är trä som har blivit över efter olika projekt. Mycket aluminium tejp och en del spik och plexiglas finns med.
Namnkortet är ett fotokort i storleks jämförelse

Fler bilder finns HÄR

Permalänk

Moderkort!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag!

Vi bestämde oss att för att göra ett matbidrag: Pizzamoderkortet Asus ROG Pizzaximus VII Formula med vitlöksås!

Före

Efter

Vad alla olika delar är gjorda utav på moderkortet:

PCB: Hemmagjord pizzadeg
Southbridge: Hemmagjord pizzadeg
SATA: Hemmagjord pizzadeg
I/O: Hemmagjord pizzadeg
Asus CrossChill Copper: Ekologisk Salami
ROG Armor: Lagrad Ost!
RAM: Vitlöksås
PCI: Vitlöksås

Imgur album på processen av pizzabakandet!

En .gif på när pizzan bakas i ugnen i underbara 60fps (60p)

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk

Pussel

Här kommer mitt bidrag, i form av ett pussel...

http://imgur.com/4lvEoQX

Permalänk
Medlem

Asus moderkort av tejp och kartong.

Mitt bidrag i tävlingen, gjort av en jädra massa tejp och kartong

http://imgur.com/a/V7vrM

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem

Lego Maximus

Har inte ni ett arbetslag legogubbar som bygger datordelar?

Hittade inte "Start" så fick bli "STOP" men det kan ju vara användbart ibland också!

HDMI i form av motorhuvsluftintag

Hittade ingen ROG legobit så fick fixa en

Permalänk
Medlem

Mitt moderkort i wellpapp

Nu är jag klar med mitt bidrag.

Jag gick ner till återvinningsrummet utanför och tog en wellpapplåda för att påbörja mitt projekt.
Det blev lite mer krävande än vad jag hade tänkt då det var en "grov" wellpapplåda till en cykel.

För att inte göra detta inlägg allt för långt så visar jag bara helhetsbilden på mitt bidrag, resten av bilderna får ni gå in i mitt album och titta (eller klicka på länkarna).

Jag använde "Asus ROG Maximus VII Formula" som referensbild.

Jag gjorde även ett litet skydd som orginalet men mitt kan man ta bort utan problem
Skydd

Här har ni uttagen som sitter på baksidan av datorn när/om moderkortet är monterat.
"Baksidan"

Liten närmare bild på "processorn" kommer här.
Processorn

"Republic of Gamers"
Slogan

Fler bilder kan ni hitta här (jag hade koll på katterna förresten).

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk

Moderkort

Hej allesammans!

Här kommer mitt bidrag till tävlingen, där jag har skapat mitt moderkort i 3d och lite photoshop.

Permalänk
Medlem

So close! :p

Tjaa, här kommer den då!

http://imgur.com/a/UYlQG

Ljuset blev lite random och skärpan levde sitt egna liv, haha.
Även lite dammig pga att den har legat och väntat på en sån här chans att visa upp sig
Frågan är dock, är det mitt bidrag eller Sweclockers bild som är replikan?
btw, helt i lego.

Permalänk

Man har ju inget moderkort till processorn så man fick ju bygga ett, PCB är ju plast så lego bör väl med funka?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag blev en spelbar CS:GO bana!
Började försöka lära mig cs:go-mapbuildern förra veckan så det här blev ett perfekt projekt! har suttit och jobbat maniskt, sjukt kul!!
Bottarna verkar gilla den också...

(för den som vill panga: https://www.dropbox.com/s/qiia9edkop69taj/de_moderkort.rar?dl... )

Permalänk
Medlem

Moderkort av kött

Funkar med den senaste versionen intel potato processorer!
http://imgur.com/fO2JBtl

Visa signatur

Desktop: Corsair Graphite 230t | Corsair H70 Core, SP 120 Quiet Edt x2 | MSI B75MA-P45 | Intel i5 3570k 1155 | HyperX Beast 2133, 2x4 GB | MSI 760 Gaming OC | Samsung SSD 840 Pro | WD Green 1TB | CM G650M

Permalänk

Legomoderkort

Här kommer mitt bidrag, det fick bli ett moderkort av lego!!! http://imgur.com/a/aToDg

Visa signatur

Intel 4790k | Asus z97-a | 16g ram | Asus GTX 970 Strix | Corsair Obsidian 750D Airflow | Corsair RM750x | Be-Quiet Pure Rock | Samsung 850 evo 250g | Asus VX238H | Razer Blackwidow Chroma | Razer Deathadder Chroma | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Moderkort finns ju i allsköns färgteman - svart, vitt, orange, guld, camo - så vad finns det som vore coolt och inte är gjort? Pärlemor givetvis! Materialvalet föll på glasmosaik.
Without further ado - The Mother-(of-pearl)-board!

Permalänk

Här kommer mitt Legosus Z97-Building-PRO med inbyggt Wifi och en snygg röd led-slinga på sidan. Den har stöd för Legos nya L7 processor. Observera att sockeln endast har 24pins.

Dold text
Visa signatur

InWin 301 | FD Newton R3 600W | AMD Ryzen 7 1700X | Gigabyte GTX 970 WF 3X OC | Crucial MX100 256 GB | Intel 600p M.2 256GB | MSI B350M | 16 GB G.Skill Trident Z RGB

Permalänk
Medlem

Sådär ja, då har jag ritat klar min blid. det blev lite tight med tiden men jag är riktigt nöjd.

Det är då en humanoid version av ett moderkort, jag tänkte då att PCI-E och RAM slots skulle vara ÄRR, och sen hade jag en tribal tattoo för själva blocket som är höger om processorn.

Permalänk

Low Power Motherboard

Särskilt utvecklad för optimerade sleep states och låg energiförbrukning.

Världens första med ljuddämpning direkt på moderbrädan!

Enkel OC med socker!

Enkel idé... att utföra med två små barn: Hard as hell!

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

Hur gick det med tävlingen, vilka vann?
Jag ser att den är borttagen från tävlingssidan efter att det stått "Väntar på resultat" ända sen 29mars men inte fått något besked.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR