Kommer ni åt era konton på bredbandsbolagets hemsida?

Permalänk
Medlem

Kommer ni åt era konton på bredbandsbolagets hemsida?

Som titeln säger. Kommer ni åt era konton på bredbandsbolagets hemsida? Jag kommer inte in trots att jag skriver rätt mail och lösen. Jag har inte ändrat nåt lösenord vad jag vet. Jag har inte varit inne på ett bra tag då jag oftast använder en annan mail, men ville kolla mina fakturor som kräver inloggning

En annan sak som jag testade var ju lite på skoj skulle kolla hur snabbt bredband jag kunde få, men inte ens det funkar som det ska längre. Ibland kommer det upp en ruta att den inte hittar min adress och ibland så hittar den men det finns bara två våningar av tre möjliga att välja på

Jag tänkte också kolla om ADSL kommer att försvinna, men det var ju 60 min väntetid direkt på morgonen. Hur kan det vara så mycket folk redan så här tidigt?

Edit:
Nu kom jag till slut in, men det tog lång tid innan sidan kom fram. man kan fråga sig om BBB har tagit på sig för mycket eftersom det går så segt?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Som titeln säger. Kommer ni åt era konton på bredbandsbolagets hemsida? Jag kommer inte in trots att jag skriver rätt mail och lösen. Jag har inte ändrat nåt lösenord vad jag vet. Jag har inte varit inne på ett bra tag då jag oftast använder en annan mail, men ville kolla mina fakturor som kräver inloggning

En annan sak som jag testade var ju lite på skoj skulle kolla hur snabbt bredband jag kunde få, men inte ens det funkar som det ska längre. Ibland kommer det upp en ruta att den inte hittar min adress och ibland så hittar den men det finns bara två våningar av tre möjliga att välja på

Jag tänkte också kolla om ADSL kommer att försvinna, men det var ju 60 min väntetid direkt på morgonen. Hur kan det vara så mycket folk redan så här tidigt?

Edit:
Nu kom jag till slut in, men det tog lång tid innan sidan kom fram. man kan fråga sig om BBB har tagit på sig för mycket eftersom det går så segt?

BBB har enorma problem med allt just nu då de tagit över TV-delen från Tele2 och tycks vara för mycket för dem. Hos mig så har vi ingen TV sen drygt en vecka tillbaka och servicefolket jobbar på det.
För ett par minuter sen så fick jag SMS om att de jobbar på mitt problem men kom inte online på min box, tyvärr vet jag inte om man själv kan skicka tillbaka meddelanden på deras serviceSMS nr så jag vet inte om han vet att jag har startat om mitt här hemma.
För att vara säker att han ska få informationen så måste jag alltså ringa och sitta ca 2 timmar i telefonkö. Tror jag hoppar det.

Lycka till med dina problem men det största problemet är att du har BBB.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

BBB har enorma problem med allt just nu då de tagit över TV-delen från Tele2 och tycks vara för mycket för dem. Hos mig så har vi ingen TV sen drygt en vecka tillbaka och servicefolket jobbar på det.

Det är ju inte bara TV de tagit över, de tog även över Tele2:s fiber.

Vad 350 000 nya kunder kräver i form av ökad kapacitet på nät och kundtjänst och annat kom som en total överraskning för dem. Det är en total katastrof nu och allt är på väg rakt åt helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalvsylta:

Vad 350 000 nya kunder kräver i form av ökad kapacitet på nät och kundtjänst och annat kom som en total överraskning för dem. Det är en total katastrof nu och allt är på väg rakt åt helvete.

Vad jag förstår så var det 350.000 som skulle över till Maj månad i år som skulle ske och inte alla på samma gång. Det handlar säkert "bara" om runt 200.000 kunder max just nu och kommer in 150.000 mer eftersom. Och trycket är enormt för deras tekniker inte fixat till det på ett bra sätt där tjänster inte fungerar så folk ringer in till supporten. Det räcker gott och väl med 100.000 kunder som inte har fungerande tjänster för att totalt ringa ned och förstöra vilken kundjänst som helst i Sverige.

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

Vad jag förstår så var det 350.000 som skulle över till Maj månad i år som skulle ske och inte alla på samma gång. Det handlar säkert "bara" om runt 200.000 kunder max just nu och kommer in 150.000 mer eftersom. Och trycket är enormt för deras tekniker inte fixat till det på ett bra sätt där tjänster inte fungerar så folk ringer in till supporten. Det räcker gott och väl med 100.000 kunder som inte har fungerande tjänster för att totalt ringa ned och förstöra vilken kundjänst som helst i Sverige.

Absolut, så är det. Och de 350 000 nya kom förstås inte över en natt. Men ändå, man visste att belastningen på nätet och tjänsterna skulle öka och man har inte byggt ut varken teknik eller kundtjänst för det.

Det är inte några teknikers fel utan ytterst VD Patrik Hofbauer och övriga i ledningen som har ansvaret för detta kaos. Tycker synd om stackarna i kundtjänst. Och kunderna letar febrilt efter alternativ. Själv överväger jag seriöst att gå från 250/100 Mbit/s som jag hade med Tele2 och som fungerade perfekt till ADSL med Telia (kan inte välja annan fiberleverantör). Då får jag i alla fall en anslutning som fungerar och som jag kan lita på till skillnad från nu. Det kan inte bli sämre än det är nu. Tack Bredbandsbolaget och Telenor.