Permalänk
Medlem

Förvirring kring Dual band

Tyckte jag gjorde ett "klipp" när jag idag köpte "TP-LINK, trådlös gigabit router, 4-ports switch, dual band, 300Mbps (TL-WDR3600)" 479kr. Vill både ha bättre räckvidd och hastighet så de blir mycket trådlöst/läser mkt från NASen t.ex -- men ser ju nu att det ingen AC är :/ Ska jag byta in den eller tror ni jag blir nöjd? Både min Laptop och mobilen har AC så tänkte att nu var det dags för en uppgradering.

Går i tankarna på denna;
TP LINK Archer 2 dessutom billigare.... AC är ju ändå något snabbare rent teoretiskt. Bita i den sura routern och kontakta butiken? Eller är AC överreklamerat?

Trevlig kväll.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag var också inne på att skaffa en denna TP LINK Archer 2 men det fick bli en Asus i stället, då jag hört dessa har stabilare/kraftigare wifi modul och ångrar mig inte.

Dessutom om du har AC på både laptop och mobil så är det värt en investering, dock värt att nämna är 5ghz har inte riktigt lika lång räckvidd som 2,4ghz men det bör knappast vara nåt problem om du inte bor i stort slott.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc