Apples vinst högst genom tiderna – nu störst inom smarta telefoner

Permalänk

Förstår inte hur detta är möjligt dock, med tanke på deras skyhöga priser så blir man tveksam ^^

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag skrev inte att det inte går att göra med Android, jag sa att det var extremt lätt att göra med iOS. Det är fruktansvärt sällan jag ser folk sitta och smsa från datorn på föreläsningarna med hjälp av Android medans de som sitter med macen upp nästan alltid har iMessage i bakgrunden.

Människor vill inte alltid ha miljarder med möjligheter, hade inte Samsung sålt bättre då? Av vad jag har läst verkar det inte gå så bra för S5'an medans iPhone's (simplare) säljer som smör.

"Samsung's sales for its flagship Galaxy S5 smartphone came in well below expectations, moving 12 million units compared to 16 million for the Galaxy S4. So far, the Galaxy S5 has sold 40% fewer units than the company had anticipated.

Källa: http://mashable.com/2014/11/24/samsungs-galaxy-sales/
Källa: http://www.androidpolice.com/2014/11/24/wsj-samsung-sells-40-...

Folk verkar ha något sorts hat mot att man köper iPhone, något jag aldrig har förstått.

vart har jag uttryckt "hat"?? återigen har jag bara pratat om möjligheter, sen är det upp till var och en att köpa det som passar, jag har använt i princip de flesta telefonerna men alltid fallit tillbaka till Samsung, inte för att de gör bäst telefoner, utan för att de utan tvekan gör bäst displayer... AMOLED är verkligen i en klass för sig... hade tex andra tillverkare vaknat upp och börjat använda denna överlägsna teknik hade jag nog kört med tex Sony.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Kör WP och hur nöjd som helst, är ingen app fantast så de som finns täcker gott mina behov. Fast kretsen runt mig kör apple produkter och förstår inte själv fenomenet.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

Hatet är oftast att det är för högt pris och för dålig hårdvara, dem borde balansera priset med hårdvaran så tror jag det hade varit mindre som hade haft något emot iphone, jag hade iallafall varit en av dem.

Det kan jag till viss del förstå, men ändå inte. Visst, det saknas IR och den är inte vattentålig men att det skulle vara dålig hårdvara, nae det kan jag inte riktigt hålla med om. Den har ett par riktigt vassa komponenter.

1: Bästa kameran på marknaden just nu.
2: Snabbare än S5 på NÄSTAN alla punkter.
3: Touch ID, (Detta är så mycket smidigare än vad man först tror).

Detta tillsammans med all mjukvara man får med är för många tillräckligt för ett köp.

Källor:

1: http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...
2: http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus...

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

vart har jag uttryckt "hat"?? återigen har jag bara pratat om möjligheter, sen är det upp till var och en att köpa det som passar, jag har använt i princip de flesta telefonerna men alltid fallit tillbaka till Samsung, inte för att de gör bäst telefoner, utan för att de utan tvekan gör bäst displayer... AMOLED är verkligen i en klass för sig... hade tex andra tillverkare vaknat upp och börjat använda denna överlägsna teknik hade jag nog kört med tex Sony.

Oj du missförstod mig nog. Jag menar inte att du hatar, jag säger att folk har något sorts hat mot att det går bra för Apple.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

Är du fanboy eller är du fanboy?
Kan du inte bara fatta att vi menar att man kan få mer för pengarna om man köper en annan telefon än iphone?
Vi säger inte att iphone är dåligt, utan bara jävligt överprisat pga det lilla äpplet.

Kan du inte bara fatta att Apple har en bra helhetslösning? Appar på IOS funkar bättre i dom flesta fall än motsvarande app på Android, utvecklare tjänar också mer pengar på IOS. Råkar man äga en Mac så får du ytterligare funktioner så som att ringa och smsa via datorn t.ex. Fler tredjepartsprodukter till Apple än Android, högtalare, laddare och andra gimmicks. Telefonen kommer att stödjas med uppdateringar i flera år framöver, hur länge stöds S5 ifrån Samsung med uppdateringar, 1½ år om man har tur? Iphone 4S stöds fortfarande med uppdateringar, nya funktioner till en telefon som släpptes 2011.

Du säger att jag får mer för pengarna om jag köper en annan telefon, vad exakt är det jag får? Inget utav ovannämnda iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Nej mer för pengarna nej, för jag har utvärderat runt 35-45 telefon modeller mellan IOS, WP8, och Android.

Och jag kört S3 S4 S5 och kört Alla iPhone testat fram tillbaka, och 5 olika Lumia, och massa andra telefoner.

Fanboy är det sista jag är, för jag kollar på produkt och löser den mina saker så är jag nöjd skiter om det står apple eller saab på den.

Överprisat, ja det kan man tycka.
Jag tycker det är värt pengarna, därav inte överpris för mig.

Den gången du kommer tillbaka och förösker införa 40 olika Android modeller med olika stöd i WIFI och minneskort och batteri och appar i upplössning och annat och hantering av service då kan jag lyssna på dig.

För efter vad jag testat så funkar dessa mycket bättre.

Och specs säger ingenting IOS vs Android då OS jobbar helt olika, samma sak för OSX och Windows.

Då undrar jag vad är det dålig hårdvara?....
Snälla kolla inte bara på siffror, det är som jämföra AMD FX 8350 vs Intel 4790k, och säga att en 8350 är snabbare för den har mer "CORES"

Ja båda har sina för/nackdelar.
Vad jag försöker få fram är,
Beroende på vad man gillar skiter man i priset, men visst hade många hellre valt något billigare med fler förmåner o bättre hårdvara?

Permalänk
Medlem

Kör på 6+ 64Gb, väldigt nöjd! Var en hårsmån från Note4, men så kom denna lilla sessa ut på marknaden. Dyr, ja. Finns billigare och bättre, säkert. Men den är vit och har kamera.

Kan tycka att det är lite konstigt att 6 och 6+ säljs i 16gb variant då det knappt rymmer några appar alls.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Oj du missförstod mig nog. Jag menar inte att du hatar, jag säger att folk har något sorts hat mot att det går bra för Apple.

ok, hur som helst, jag bryr mig inte det minsta om det går bra eller dåligt för något företag där ute, de inte så att det är farsans företag, kan inte förstå de som jublar över att det går bra för ett företag heller... om man inte har något att hämta så är de skitsamma.... angående att 6 är snabbare än S5 lär den låga upplösningen 6 mot S5 spela in lite men iaf jag bryr mig inte vad folk väljer, finns viktigare saker här i livet än detta.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ok, hur som helst, jag bryr mig inte det minsta om det går bra eller dåligt för något företag där ute, de inte så att det är farsans företag, kan inte förstå de som jublar över att det går bra för ett företag heller... om man inte har något att hämta så är de skitsamma.... angående att 6 är snabbare än S5 lär den låga upplösningen 6 mot S5 spela in lite men iaf jag bryr mig inte vad folk väljer, finns viktigare saker här i livet än detta.

Det finns en förklaring till allt, förändrar inte det faktumet att iPhone 6 är snabbare.

Vilket också tar mig till min första slutsats: Välj det som passar dig bäst, om någon har 0.2MHZ snabbare CPU eller 2 kärnor mer; spelar det verkligen någon roll om telefonen inte gör det man vill att den ska göra?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktiv

Tycker alltid att det är lika konstigt att folk inte verkar välja telefoner för hur bra dem är, utan för att dem är populära bland kändisar osv, klantigt tycker jag, jag själv väljer alltid telefon utifrån hur bra den är för mig, väldigt synd att folk bryr sig mer om vilken kändis som använder vad etc + att varför skaffa en ny telefon bara för att dem släpper en ny? knappt något dem förändrar alls i "nya" modeler, kanske en eller 2 nya appar som följer med och lite bättre prestanda, men inget nytänk precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JZ0NiC:

Haha. kan någon svara på varför det alltid ska bli en kräksfest i kommentarsfältet om hur dåligt apple är när det kommer nyheter om apple?

väldigt tröttsamt. genast närmar man sig youtube-nivå på kommentarerna.

själv äger jag en iphone 5 och är fruktansvärt nöjd även nu efter drygt två år, har fungerat (och fungerar) alldeles utmärkt förutom ett defekt batteri som byttes ut gratis, något jag inte kan säga om min htc desire hd som jag hade innan. visst är det länge sedan nu men allt krångel sitter kvar i minnet.

visst har de inte alltid lika vassa specifikationer som android-flaggskäppen men det bryr jag mig inte om. jag känner inget behov av att ha 1440p i min mobil och så långe operativsystemet flyter på så kan det sitta vilken processor i som helst. visst har jag inte lika stora möjligheter att ändra på operativsystemet men det fungerar jättebra som det är.

kvalitetskänslan är även i topp, precis som det brukar vara med apple. passform, utseende och kvalitet på konstruktionen värderar jag mycket högt för en mobiltelefon och apple levererar.

Permalänk
Medlem

Har aldrig köpte en Appleprodukt i hela mitt liv och kommer aldrig göra. Inte ens deras tjänster (Itunes osv) har fått ett öre.

Jag gillar inte allt med MS (har svårt för Bill Gates bla) men de gör produktiva produkter.

Permalänk
Medlem

Fast själva android som system är ju störst bland mobiler idag..Flera aktörer kör ju android så det är imponerande hur Apple klänger sig fast i toppen med sina produkter.Så att säga att apple gör skit telefoner går ju bort direkt

..Undrar hur stort Sony eller samsung hade varit om dom var ensam med android.

på swedroid står det dock så här

Vad händer när Galaxy S5 inte säljer lika bra som väntat samtidigt som Apple gör rekordvinst? Enligt senaste siffrorna från Strategy Analytics är resultatet att Samsung inte längre regerar ensam på smartphonetronen utan istället får lov att dela den med Apple.

Analysen menar att både Samsung och Apple levererade 74,5 miljoner smarta mobiler under fjärde kvartalet 2014 och att båda tillverkarna äger 19,6% av den globala marknaden. Samsung levererade 11,5 miljoner färre smartphones under Q4 2014 jämfört med samma period 2013, enligt Strategy Analytics.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

"bör inte lagra"

Nä men jag tänker inte sluta använda molnet precis bara du äger en telefon så är du ju typ ägd av NSA bara du har en internetuppkoppling så är du KÖRD typ.

Surfmängd? Ja asså 5GB räcker för mig, sen har jag WIFI på jobbet sen har jag WIFI hemma, sen finns Telia HOMERUN överallt i GBG.

Jo jo, det är ju sant, men kör hellre på intern lagring går snabbare att få tag i oavsett täckning. Själv bara WIFI hemma. Så fort man går över till vanlig 3g täckning så går det riktigt segt att ens surfa ibland.

Sen är det fler valmöjligheter på mobiler än om man väljer annat än Iphone. Men 6 an är skön i handen i alla fall, dock utnyttjar dom inte ytan för större skärm och mindre kanter.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Fast själva android som system är ju störst bland mobiler idag..Flera aktörer kör ju android så det är imponerande hur Apple klänger sig fast i toppen med sina produkter.Så att säga att apple gör skit telefoner går ju bort direkt

..Undrar hur stort Sony eller samsung hade varit om dom var ensam med android.

på swedroid står det dock så här

Vad händer när Galaxy S5 inte säljer lika bra som väntat samtidigt som Apple gör rekordvinst? Enligt senaste siffrorna från Strategy Analytics är resultatet att Samsung inte längre regerar ensam på smartphonetronen utan istället får lov att dela den med Apple.

Analysen menar att både Samsung och Apple levererade 74,5 miljoner smarta mobiler under fjärde kvartalet 2014 och att båda tillverkarna äger 19,6% av den globala marknaden. Samsung levererade 11,5 miljoner färre smartphones under Q4 2014 jämfört med samma period 2013, enligt Strategy Analytics.

värt att notera att långt ifrån alla telefonerna samsung har sålt är dyra modeller, skulle tro att en övervägande majoritet är billigare telefoner. apple säljer inga billiga telefoner, alltså lär de ha ett väldigt stort övertag vad gäller premium-modeller.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig få ifrån Android, vill kunna fixa min mobil precis som jag vill, byta till andra roms.
Använda min musik i FOLDERS enkelt genom att bara dra över alla min .flac låtar utan konvertera och skit i craptunes.

Skulle aldrig kunna gå tillbaka till ios låsta mög, usch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orion_:

Lite väl Aftonbladet-rubrik dock. Ni tar partiska skräpmedias The Verge's artikel och springer vidare med samma överdrift. Ja ja, journalistikens förfall osv.

Samsung har legat stadigt mycket högre än Apple ända sedan iPhone 3GS, som endast guppat snäppet över vid iPhone 4S's lansering.

Nu har de igen efter 3 år av att ligga 20-40M enheter lägre återtagit tronen med nöd och näppe och ni (The Verge ctrl-c+v) kallar detta för "Apple är störst inom smarta telefoner!"?

OT. The Verge gör en del bra journalistik och innehåll. Det är bara tråkigt att 80% är sådant här eller "djupdykande journalistik" bara för sakens skull och för att verka viktig trotts webb-tidning.

Det är faktiskt inte dåligt med tanke på att dom bara sålde en modell först och har börjat med 2 (kanske blir 3) modeller medan Samsung har hundratals modeller i alla prestanda/pris klasser

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Broken-arrow:

Jo jo, det är ju sant, men kör hellre på intern lagring går snabbare att få tag i oavsett täckning. Själv bara WIFI hemma. Så fort man går över till vanlig 3g täckning så går det riktigt segt att ens surfa ibland.

Sen är det fler valmöjligheter på mobiler än om man väljer annat än Iphone. Men 6 an är skön i handen i alla fall, dock utnyttjar dom inte ytan för större skärm och mindre kanter.

4G, har 30-60 Mb/s istan och har 70GB fyllt i telefonen, sen har jag Chrome remote på datorn hemma 1 klick så har jag alla saker bilder jag äger på 1klick

Så använder intern lagring skit mycket.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av JZ0NiC:

Haha. kan någon svara på varför det alltid ska bli en kräksfest i kommentarsfältet om hur dåligt apple är när det kommer nyheter om apple?

För att det, fortfarande 2015, verkar vara så fruktansvärt hippt att hata på just Apple. Gärna med argument jämförbara med grundeskolebarns konversationer

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av jojjeofc:

Är du fanboy eller är du fanboy?
Kan du inte bara fatta att vi menar att man kan få mer för pengarna om man köper en annan telefon än iphone?
Vi säger inte att iphone är dåligt, utan bara jävligt överprisat pga det lilla äpplet.

inte för att vara sån, ni är båda fanboys, så sluta bråka nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Kan du inte bara fatta att Apple har en bra helhetslösning? Appar på IOS funkar bättre i dom flesta fall än motsvarande app på Android, utvecklare tjänar också mer pengar på IOS. Råkar man äga en Mac så får du ytterligare funktioner så som att ringa och smsa via datorn t.ex. Fler tredjepartsprodukter till Apple än Android, högtalare, laddare och andra gimmicks. Telefonen kommer att stödjas med uppdateringar i flera år framöver, hur länge stöds S5 ifrån Samsung med uppdateringar, 1½ år om man har tur? Iphone 4S stöds fortfarande med uppdateringar, nya funktioner till en telefon som släpptes 2011.

Du säger att jag får mer för pengarna om jag köper en annan telefon, vad exakt är det jag får? Inget utav ovannämnda iaf.

Dock slår man i en vägg om man installerar en "för ny" version, många som klagar på prestandan på äldre Iphone. Vet inte exakt hur det är på 4 men tror 6 var den sista som funka bra.

Eller har dom fixat prestanda problmet även på äldre enheter?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

4G, har 30-60 Mb/s istan och har 70GB fyllt i telefonen, sen har jag Chrome remote på datorn hemma 1 klick så har jag alla saker bilder jag äger på 1klick

Så använder intern lagring skit mycket.

ehheh inte ensam om att ha platsbrist på mobilen då

Ja här har man 3G eller oftast H (vad det nu står för) inne i byn, tur man har fiber hemma, hade aldrig överlevt med ADSL.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dock slår man i en vägg om man installerar en "för ny" version, många som klagar på prestandan på äldre Iphone. Vet inte exakt hur det är på 4 men tror 6 var den sista som funka bra.

Eller har dom fixat prestanda problmet även på äldre enheter?

det vet inte jag, har inte installerat ios8 på min iphone 5 ännu men kommer ihåg att ios7 fungerade dåligt på 4s med dåligt flyt. fanns väl till iphone 4 också som verkar som en mindre bra idé att installera.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag aldrig fastnat flytt Apple, känd som de flesta köper deras produkter för att de är inne/coola snarare än bra men inget fel med det antar jag. Själv har jag en oneplus one, löjligt bra prestanda och batteri som täcker i flera dagar trots rejäl användning och det till halva priset mot vad Samsung eller apple vill ha. ^^

Tror som många andra att äpple tjänar på ett låst ekosystem och få dyra, modeller av produkter. Detta gör att folk slipper välja och bara kan ta det som erbjuds, att de får funktioner "på köpet" när de länksr sina produkter och det höga priset gör det lättare att upprätthålla illusionen om en statusprodukt.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt med tanke på hur uselt android och framför allt samsung är, om man nu inte har superbehov av de extra "friheterna" som finns.
Vi tvingas på samsung-lurar på jobbet. Resultatet? Många köper sin egen iphone istället.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av AlvarBerglind:

inte för att vara sån, ni är båda fanboys, så sluta bråka nu..

Vart är jag fanboy?
Seriöst jag har alla 3 märken, och föredrar 2 märken just nu.....

Snälla kalla mig inte fanboy.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Låter lite som när det va PS4 vs Xbone.. Apple har lite fler levererade enheter än vad Samsung har sålda... Sålda är inte samma som levererade
Sen har inte jag gått in o letat info om detta.

Sen är det roligt att se, verkar ju som att Apple är överprisat om dom gör så extrem vinst på det Varför inte bara sälja dom billigare, utnyttja att dom har ett mer optimerat OS och på så sätt tjäna mer pengar genom att sälja fler enheter?

Dock kommer jag själv hålla mig till Windows, älskar Lumiorna

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Trodde det var för sent att hoppa på apple-tåget när jag köpte mina aktier i höstas, men icke. Imponerande. Dessutom undrar jag lite vad man ska göra med den enorma kassa företaget förfogar över, lär bli fler uppköp vad det lider som förhoppningsvis ger kursen en skjuts framåt det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Sen är det roligt att se, verkar ju som att Apple är överprisat om dom gör så extrem vinst på det Varför inte bara sälja dom billigare, utnyttja att dom har ett mer optimerat OS och på så sätt tjäna mer pengar genom att sälja fler enheter?

finns risk för att varumärket blir urvattnat då tror jag.