Grand Theft Auto V för PC försenas

Permalänk
Skrivet av klotim:

haha, sant. Men vet man vad man gör så kan GTA V se så bra ut med, Vilket dom tydligen inte vet hur...
Se alla mina texture mods här: http://www.nexusmods.com/skyrim/users/6574930/?tb=mods&pUp=1

Nice! Skulle vara awesome om du kunde fixa texture mods till GTA V sen när det kommer ut

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Rockstar utanonnserade spelet för konsolerna först. De sa INGENTING om att spelet skulle komma till PC.

Tyvärr fungerade inte min kristallkula... så jag kunde inte vara lika säker som ni. xD

Så du menar att det är ok o använda tvivelaktiga affärsmetoder? Så länge det ger en vinst?

Det var nog det dummaste jag läst idag. >.<

Måste de utannonsera spelet till PC samtidigt som konsolerna då de följer samma mönster som de alltid har gjort?

På vilket sätt är Rockstar Games affärsmetod tvivelaktig?

Skrivet av Friterad:

Synd att det finns såna som tänker som dig, precis dessa tankegångar som kommer leda till att marknaden blir sämre och att företag gör fula saker som inte bara detta utan vad t.ex Intel gjorde mot AMD osv.

Vad är det som är fult med detta? Har du förlorat något på det?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Det var precis vad man "hoppades" på... men eftersom de inte sa någonting om en release till PC så kunde man inte veta det... eller hur?

Isåfall menar du att vi kan vara säkra på att "Red Dead Redemption" kommer till PC?

Varför skulle du vara säker på att Red Dead Redemption kommer till PC? GTA följer samma mönster som de alltid har gjort, konsol först, PC senare så där KAN du vara säker på att det kommer.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad är det som är fult med detta? Har du förlorat något på det?

Ingenting är ju dåligt, företagen vill ju bara tjäna pengar! Låt dom göra hur dom vill! Det är så du tänker, hur förväntar du dig att jag ska förklara en sådan sak till någon som ändå inte lyssnar?

Skrivet av Verminator:

Tycker de flesta här överreagerar en skaplig smula.

Ungefär som om det vore världens undergång... och skriker BOJKOTT.

Du får tycka att det är att överreagera hur mycket du vill, men jag tycker det är väldigt störande att det tog sådan lång tid för att sedan, bara ca 2 veckor innan det skulle släppas, när man är extremt hypead och glad, få en käftsmäll av R* om att det tar 2 månader till. Var dom tvungna att vänta så länge innan man säger något? Man reagerar olika beroende på hur mycket man bryr sig, uppenbarligen är detta inte lika "viktigt" för dig som för en del andra

Permalänk

Rockstar Games påstår att de inte prioriterar PC versionen lika mycket pga att den bla inte säljer lika bra på just PC.
Men det är väll jävligt uppenbart. Då första PC versionen av GTA V helt uteblev och den andra kommer lååångt efter konsol versionerna.
Hade inte förvånat mig om det kryllade med buggar då det väl släpps oxå.

De verkar göra allt i sin makt för att så få ex som möjligt skall sälja på PC.
Och sedan säga: HA! Vad var det vi sa!

Permalänk
Medlem

alltså.. Detta spelet är ju fan gammalt nu.. tycker en sexa borde vara på G... Fattar inte hur folk kunde/kan spela detta på ps3 o xbox360.. det laggar skiten.. max 25 fps när man åker i en bil eller dylikt i högre hastighet. Så vad är problemet för dem som har spelat det på konsol om de har en crappy pc? Det blir ju samma sak

off topic: Förstår verkligen verkligen inte hur man ens kan trivas vid en konsol om man någon gång har spelat på en dator.. input lag x999999 mot en pc. känns helt sjukt när man är van vid 0 input lag.

Visa signatur

CPU:Intel core i7 9700k@5.2Ghz, 1.37 vcore (Noctua NH-D14) GPU: EVGA GTX 1070 FTW @ 2210/4500mhz MINNE: Corsair 2133Mhz OC'd @ 3300Mhz 16-17-17-34, 16GB MODERKORT:GIGABYTE AORUS Z390 ELITE NÄTAGG: Corsair CX650M, Corsair 120Gb SSD, SAMSUNG SSD 850 EVO 500GB HDD, CHASSI: Cooler master 430 elite @ 3 fans. Skärm: ASUS ROG Swift

Permalänk
Medlem

hoppas att h1z1 håller en upptagen tills dess... annars är det zombie eran för min del över

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonathan82:

Rockstar Games påstår att de inte prioriterar PC versionen lika mycket pga att den bla inte säljer lika bra på just PC.
Men det är väll jävligt uppenbart. Då första PC versionen av GTA V helt uteblev och den andra kommer lååångt efter konsol versionerna.
Hade inte förvånat mig om det kryllade med buggar då det väl släpps oxå.

De verkar göra allt i sin makt för att så få ex som möjligt skall sälja på PC.
Och sedan säga: HA! Vad var det vi sa!

Första? Detta ÄR första och den uteblir inte, den blev bara framflyttad, någon tidigare version av det till PC har det aldrig varit tal om.

Skrivet av ReZZiE:

Jo ifall man har en kristallkula som sagt. Eller om man känner någon som jobbar med spelet.

Eller så räcker det med att utnyttja sitt övre organ och tänka längre än runt hörnet.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Har inte märkt av någon "input lag"? Spelen fungerar utan problem på både PS3 och XBOX 360... iallafall de JAG har spelat.

MMO-spelen på datorn brukar dock lagga ganska ofta.

Räkna tiden från att du slår joysticken på din kontroll åt något håll tills det faktiskt händer på din TV.. sätt dig vid en dator och dra musen och ta tiden från att du rör musen till att muspekaren rör sig. det är en enorm skillnad.

Under rekommenderade systemkrav så står ett 7870 amd kort med.. Sitter det inte ett sådant i playstaion 4? är ganska säger på att det gör det.. Det finns ju inte en människa som spelar på datorn som skulle gå och köra ett radeon 7870 idag.. Ett sånt dåligt kort sitter i ps4.. Vad satt då i ett ps3?

Tycker även det är sjukt att man inte kan ställa om grafiken själv på konsol.. fpsen ska aldrig gå under 60 när man spelar, kan tänka mig att ett ps4 peaker på 60 fps om man står lång ut i skogen och zoomar ner i backen. vilket jag tycker är sjuuuuukt!

Självklart fungerar dem spelfritt som du sa.. men kvalitén är riktigt låg.

Visa signatur

CPU:Intel core i7 9700k@5.2Ghz, 1.37 vcore (Noctua NH-D14) GPU: EVGA GTX 1070 FTW @ 2210/4500mhz MINNE: Corsair 2133Mhz OC'd @ 3300Mhz 16-17-17-34, 16GB MODERKORT:GIGABYTE AORUS Z390 ELITE NÄTAGG: Corsair CX650M, Corsair 120Gb SSD, SAMSUNG SSD 850 EVO 500GB HDD, CHASSI: Cooler master 430 elite @ 3 fans. Skärm: ASUS ROG Swift

Permalänk
Medlem

Det här spelet och liknande spel borde bojkottas av seriösa PC spelare. Inte p.g.a. grafik eller själva spelet utan för att markera att vi borde respekteras minst lika högt som konsol-spelarna. Att porta ett gammalt, (17 sep. 2013), spel till PC och släppa det sist av alla plattformer och sen försena det ytterligare visar bara brist på respekt och att det enda de gör portning för är extra pengarna de får in från desperata PC spelare.
Nu spelar det tyvärr ingen roll vad jag skriver här. Jag vet att fler därute tänker som jag men samtidigt så vet jag också att samma personer kommer att förboka eller köpa spelet så fort det är släppt.
Jag säger inte att spelet är dåligt men jag tror inte en sekund på att Rockstar slipar på PC versionen extra mycket. De lägger den tiden på nya konsolspel istället och skrattar åt oss hela vägen till banken. Detsamma gäller de flesta spelutvecklare nuförtiden.
"Press F to pay respects" .

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - ASUS Z97 Pro WiFi AC - Intel Core i7 4970K 4.0 GHz - Corsair 16GB CL9 1866MHz VENGEANCE PRO Red - Gigabyte RTX 2060 Super - Corsair RM800W 80+ Gold - Corsair H80i - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB - Win 10 Pro -64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Att ett spel blir framskjutet lite igen kan man ju inte säga är någon viktig angelägenhet precis... viktigare är det ju för företaget ifråga, då det är DE som ska tjäna pengar.

Uppenbarligen innehar du ingen moral så att diskutera är meningslöst

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Första? Detta ÄR första och den uteblir inte, den blev bara framflyttad, någon tidigare version av det till PC har det aldrig varit tal om.

Hmm, möjligtvis. Jag har för mig att då gta v först tillkännagavs så nämndes en läcka kring en PC version. Som sedan drogs tillbaka / förnekades av rockstar.

Men det har inte med min poäng att göra i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Dom pissade på pc marknaden med GTA IV, varför kan det inte ske igen?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis gör angry jeo en review. Han är den ende recensenten jag litar på. Finns det något dåligt med spelet kommer han säkert att ta upp det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonathan82:

Hmm, möjligtvis. Jag har för mig att då gta v först tillkännagavs så nämndes en läcka kring en PC version. Som sedan drogs tillbaka / förnekades av rockstar.

Men det har inte med min poäng att göra i vilket fall.

Om jag säger att Microsoft kommer att ge ut Windows 10 helt gratis till alla när de släpper det den 15 Augusti, kommer du då att tro på det?

Skrivet av Bloopy:

Dom pissade på pc marknaden med GTA IV, varför kan det inte ske igen?

Hur då?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabz:

Förhoppningsvis gör angry jeo en review. Han är den ende recensenten jag litar på. Finns det något dåligt med spelet kommer han säkert att ta upp det.

Oasvett hade jag skaffat spelet bara för att äntligen kunna lira GTA V's kampanj i HD upplösning/ingame settings SAMT tangentbord och mus! jag har avvaktat hela tiden med att spela kampanjen/spelet just pga detta

det kommer bli awesome när detta spel kommer ut! jag kommer verkligen få en ny anledning att sitta framför en dator igen och faktiskt GAMEa!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Om jag säger att Microsoft kommer att ge ut Windows 10 helt gratis till alla när de släpper det den 15 Augusti, kommer du då att tro på det?

Hur då?

visst?? de vet att de sk*t ner gta IV, nu har de en chans att göra rätt för sig, Rockstar! de har större budget, mycket större dev team, och de skjöt upp lanseringen för att de ville se till att allt funkar som det ska när det släpps. jag tycker Rockstar beter sig ypperligt väl och ärligt här, INGET I JÄMFÖRELSE MED EA/DICE, som fyi fick mig att lämna Battlefield serien pga deras dåliga kodning som gjorde att jag inte ens kunde starta bf4.

nee de här kommer bli kul!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk

Det kanske är rätt så bra att det försenas lite. Så det inte blir som med GTA IV: dom släppte det i all hast full med buggar och inga optimeringar.

Så rent långsiktigt är det väl bra? Vi kanske får ett välgjort GTA V helt enkelt? Vad tror ni?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Det kanske är rätt så bra att det försenas lite. Så det inte blir som med GTA IV: dom släppte det i all hast full med buggar och inga optimeringar.

Så rent långsiktigt är det väl bra? Vi kanske får ett välgjort GTA V helt enkelt? Vad tror ni?

Så är det alldeles säkert de har tänkt (inte för att det var några större problem med GTA IV heller)

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktiv

Istället för att ödsla pengar på Grand Theft Auto V köper jag Project CARS som släpps den 20 mars.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Det kanske är rätt så bra att det försenas lite. Så det inte blir som med GTA IV: dom släppte det i all hast full med buggar och inga optimeringar.

Så rent långsiktigt är det väl bra? Vi kanske får ett välgjort GTA V helt enkelt? Vad tror ni?

Man ska ju inte hoppas på för mycket, då det är större risk att bli besviken... men det vore ju toppen.

Efter deras fadäs med GTA IV så borde de ju verkligen se till att inte göra det samma med GTA V.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Man ska ju inte hoppas på för mycket, då det är större risk att bli besviken... men det vore ju toppen.

Efter deras fadäs med GTA IV så borde de ju verkligen se till att inte göra det samma med GTA V.

Är det någon som kan förklara vad felet med GTA IV var? Jag har aldrig upplevt problem med det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Är det någon som kan förklara vad felet med GTA IV var? Jag har aldrig upplevt problem med det.

Buggigt och småkrasslig prestanda vid release, fungerar finfint i dagsläget dock.

iofs var GTA IV ännu värre på konsolerna så det var ju ingen direkt överraskning så.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Är det någon som kan förklara vad felet med GTA IV var? Jag har aldrig upplevt problem med det.

Du kan inte ha missat att undgå detta..
Alla skriver om det.. http://www.maximumpc.com/worst_pc_ports_2014

Om du kollar min rigg, så ligger jag med max settings och 1080P runt 40-65 FPS.

Det kallas Ooptimerat! Tänk också på att detta var 2008, och med ett GTX 980 OC (som dessutom var mer överklockat än från fabrik) så ger det mig ovanstående siffror.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Buggigt och småkrasslig prestanda vid release, fungerar finfint i dagsläget dock.

iofs var GTA IV ännu värre på konsolerna så det var ju ingen direkt överraskning så.

Vid release är i stort sett alla spel likadana och det får man ta, kan inte komma på ett enda spel till PC som varit buggfritt vid release sedan slutet av 90-talet, men det är därför det kommer patchar och det har varit en fördel med PC på den fronten jämtemot konsol tidigare (nu kommer även patchar till dem).
Att det var "värre" på konsol är väl inte så konstigt då hårdvaran begränsade allt där.

Skrivet av Drasteroid:

Du kan inte ha missat att undgå detta..
Alla skriver om det.. http://www.maximumpc.com/worst_pc_ports_2014

Om du kollar min rigg, så ligger jag med max settings och 1080P runt 40-65 FPS.

Det kallas Ooptimerat! Tänk också på att detta var 2008, och med ett GTX 980 OC (som dessutom var mer överklockat än från fabrik) så ger det mig ovanstående siffror.

Jag struntar fullkomligt i vad alla skriver om det i en artikel, jag talar om egna erfarenheter och hade inga problem med det alls.
Det gick att ställa in så det både blev snyggt och flöt på riktigt bra.

Läs denna guide om hur... och du behöver inte köra på max, det gör ingen skillnad grafiskt ifall du drar ner från ultra till high, däremot så vinner du dina efterlängtade fps GTA IV - Open World, Open Mind

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Läs denna guide om hur... och du behöver inte köra på max, det gör ingen skillnad grafiskt ifall du drar ner från ultra till high, däremot så vinner du dina efterlängtade fps GTA IV - Open World, Open Mind

Efter man läst det där så förstår man varför konsolerna föredras framför pc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Efter man läst det där så förstår man varför konsolerna föredras framför pc.

Konsoler kommer alltid att föredras av spelutvecklare då de vet exakt vilken hårdvara de har att arbeta emot, de vet de inte på PC sidan.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Konsoler kommer alltid att föredras av spelutvecklare då de vet exakt vilken hårdvara de har att arbeta emot, de vet de inte på PC sidan.

Exakt.

Det finns ju bara en konfiguration av PS4 och XBONE t.ex. ... så där behöver de inte tänka på olika konfigurationsalternativ för att få bra prestanda. På PC får man dessutom lägga till övrig mjukvara som kan orsaka konflikter... något som spelutvecklarna omöjligt kan testa då det skulle krävas enorma resurser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Efter man läst det där så förstår man varför konsolerna föredras framför pc.

Spelet var i princip ospelbart på konsoll pga den ännu mer abyssmala prestandan än hos relativt vettiga PC-konfigurationer.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Spelet var i princip ospelbart på konsoll pga den ännu mer abyssmala prestandan än hos relativt vettiga PC-konfigurationer.

Jag spelade det på XBOX 360, och kan inte klaga på något.

PC-versionen hade problem med vissa konfigurationer.