Permalänk
Medlem

Chassi kom utan skruvar

Jag skapade en tråd för ca en månad sen där jag bad om att få råd till en ny speldator som skulle kosta ungefär 7000kr(fortfarande oerhört tacksam för alla råd och tips jag fick där).
En av de komponenterna som fanns i den slutgiltiga kundvagnen var ett bitfenix neos chassi(vit/röd).
Problemet är att när chassit äntligen hade levererats kom det utan skruvar eller någon bruksanvisning som helst.
Jag har skickat ett mail till Inet om detta men det har nu gått 3 arbetsdagar sen dess utan att jag fått någon sorts respons.

I botten av det hela så undrar jag om det har skett ett misstag under paketeringen eller om chassit är menat att komma utan skruvar eller manual(vilket verkar konstigt).

http://www.inet.se/produkt/6911842/bitfenix-neos-vit-rod

Permalänk
Medlem

Invänta svar från inet eller prova och ring dem imorn, vart väldigt mycket lediga dagar nu de senaste

Permalänk
Avstängd

Verkar väldigt konstigt att det inte skulle ingå? Det var inget returex du köpt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Verkar väldigt konstigt att det inte skulle ingå? Det var inget returex du köpt?

Från vad jag kan läsa på Inet verkar det definitivt inte så och när jag fick den var den paketerad som om den kom precis från butiken.
Dessutom har chassit delar som måste brytas av både där framme vid de två platserna för optiska enheter samt där bak och alla de var intakta så jag skulle absolut inte gissa på att den verkligen är använd.

Permalänk

Saknades massa skruvar när jag köpte chassi från inet också.
Efter typ 2 veckor ( och många mail) senare ringde dom och fråga vilka skruvar som saknades och skickade hem dom så ha lite tålamod bara

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Om datorn skall befinna sig i en lugnt miljö utan klåfingriga barn (stora som små) och utan katter som kan tänkas hoppa på grejerna så går det alldeles utmärkt att bygga och köra datorn ovanpå moderkortslådan tills leverans av skruvar har fastställts.

Sedan går det ta den lite längre vägen med reklamation av felaktig leverans, få köpet hävt och kunna köpa ett nytt chassi på direkt. Om du ringer Inet på stört imorgon så är jag nog helt hundra på att de får eld i baken och skickar ut ersättningschassi/skruvar på direkten om det är så att du förklarar situationen (utan att hota om reklamationer och shit såklart).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Händer då och då hos alla företag, att det missas med skruvar etc.. Det ska gå snabbt vid paketeringen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla era svar.
Är inte extremt bekymrad över om det tar en vecka till tills jag har min dator utan ville mest bara veta om det var menat att skruvar skulle följa med chassit.

Skrivet av DavidtheDoom:

Om datorn skall befinna sig i en lugnt miljö utan klåfingriga barn (stora som små) och utan katter som kan tänkas hoppa på grejerna så går det alldeles utmärkt att bygga och köra datorn ovanpå moderkortslådan tills leverans av skruvar har fastställts.

Sedan går det ta den lite längre vägen med reklamation av felaktig leverans, få köpet hävt och kunna köpa ett nytt chassi på direkt. Om du ringer Inet på stört imorgon så är jag nog helt hundra på att de får eld i baken och skickar ut ersättningschassi/skruvar på direkten om det är så att du förklarar situationen (utan att hota om reklamationer och shit såklart).

Då ger jag dem en pling imorrn.
Datorn kommer sitta på en fin sits i ett lugnt rum i ett hus utan några små varelser som möjligen skulle kunna komma åt datorn men är det inte lite osäkert att ha GPU:n sittandes i moderkortet i endast jacket och utan några som helst skruvar som håller fast den?

Permalänk
Skrivet av Amember:

Ok, tack för alla era svar.
Är inte extremt bekymrad över om det tar en vecka till tills jag har min dator utan ville mest bara veta om det var menat att skruvar skulle följa med chassit.

Då ger jag dem en pling imorrn.
Datorn kommer sitta på en fin sits i ett lugnt rum i ett hus utan några små varelser som möjligen skulle kunna komma åt datorn men är det inte lite osäkert att ha GPU:n sittandes i moderkortet i endast jacket och utan några som helst skruvar som håller fast den?

Fungerar utan problem att starta datorn på moderkortslådan t.ex.
Ja ska du hoppa å bryta på sakerna så vore det bättre om de vore skruvade i chassit

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

Fungerar utan problem att starta datorn på moderkortslådan t.ex.
Ja ska du hoppa å bryta på sakerna så vore det bättre om de vore skruvade i chassit

Men måste man inte ha något som håller uppe grafikkortet så att det inte ska böja/bryta jacket som den sitter i? Den väger ju betydligt mer än vad t.ex. ett RAM-kort gör.

Permalänk
Medlem

Är det din första dator/första chassit du köper nytt?

Om inte så följde det antagligen med en påse skruvar m.m. till ditt förra chassi, och eftersom de är universal så går det att använda dem. Annars har du kanske en gammal stationär dator du kan låna skruvar ifrån sålänge? Tittade just på en recension av chassit, verkar som att det bara är en fattig liten plastpåse för skruvarna. De har inte bara ramlat ur datorlådan och ligger i den stora kartongen?

Permalänk
Avstängd

Jag brukade spara skruvar som blir över i en turkisk yoghurt burk som är full med distanser skruvar för moderkort enheter fläktar osv och många gör så du kan säkert åka förbi din lokala dator mekare så kan du säkert få ett gäng eller köpa för ingenting då många sparar dom som backup ifall att och man får snabbt överflöd av dom

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Imorse fick jag ett mail av Inet som bad mig eventuellt leta efter skruvarna och efter det göra en felanmälan på deras hemsida så skulle de se till att skicka ut nya till mig.

Tack för alla svar dock, e grymt att se så många ta sig tid till att skriva tips och tricks som verkligen kan underlätta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Händer då och då hos alla företag, att det missas med skruvar etc.. Det ska gå snabbt vid paketeringen.

Ska ingå från fabrik. Inget inet ska lägga ner.
De måste helt enkelt missat det vid tillverkning eller nåt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Ska ingå från fabrik. Inget inet ska lägga ner.
De måste helt enkelt missat det vid tillverkning eller nåt..

Fabriken paketerar ju sina chassin i lådor, ser inte hur det motsäger DaBones post?

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician