Ångrat köpet, problem med återbetalning (Greattech)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Om du tar några minuter av din värdefulla tid och går igenom tråden igen så kan du läsa att vi har varit medlem tills slutet av 2013, början av 2014. Texten samt den lilla bilden där knappt någon text syns har vi missat ta bort. Texten tog vi bort idag och bilden kommer vi ta bort så fort vi har en ny bild.
Hade du kollat på hemsidan under tiden vi var medlem så skulle du hittat info om att vi var medlem på varje sida. Inte den lilla texten vi missat ta bort som ni hittat. Att vi tagit bort texten är inget vi döljer. Jag kan skicka en bättre bild till dig som du kan sprida om du önskar det? Vet att många har världens tid för att göra sånt.

- GT

kan ju inte direkt säga att ni imponerar på mig med professionellt och vuxet kundbemötande. helt onödigt med en så nedsättande ton och absolut inget jag förväntar mig av ett företag när de kommunicerar med konsumenter.

Permalänk
Medlem

Spydig kommentar var riktat mot vem? Jag har inget intresse av att sprida den lilla informationen utan svarade på en fråga. Hade han läst tråden hade han förstått vad som stått, den finns även att hämta på https://web.archive.org/web/20140107153614/http://greattech.s... för en äldre version. Där återfinns fortfarande loggan också. Det finns säkert folk som undrar vad som ligger bakom att gå ur trygg e-handel och det är ju p.g.a. TS förvirring det dök upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

kan ju inte direkt säga att ni imponerar på mig med professionellt och vuxet kundbemötande. helt onödigt med en så nedsättande ton och absolut inget jag förväntar mig av ett företag när de kommunicerar med konsumenter.

GT har varit nog så tillmötesgående, både under processen och nu även efter det är avklarat.
Föstår att han börjar bli iriterad när vissa element inte ger sej. Jag ser en företagare som tar sej massor med timmar för at vara till lags här, timmar han kunde utfört arbete som genererar pengar.

Glöm inte att en verksamhet kan ha 10'000 supernöjda kunder, och det hörs ingenting.
Sedan kommer en som är missnöjd, och cirkusen är igång..
I det här fallet ett nytt konto, skapat bara för att starta smutskastningen.
Den andra tråden, som länkades till tidigare, ja läs själva, 7 bmånader efter köpet skall de ha en saknad skiva på stubben!!!
En skiva som blivit skickad till fel adress pga felaktiga uppgifter lämnade till företaget.

GT ett råd, svara inte mer, du har inget kvar att vinna på några svar här.
Skall själv ta bort prenumenationen nu, det var kul läsning när man ligger hemma förkyld, men nu är det bara pajkastning kvar.

Mina damer och herrar. Var kritiska till allt ni läser idag, fråga er, vad är källan, var fick denna info ifrån? Är det realistiskt? m.m.
Det finns ingen plats med så mycket lögner och fiktion som internet. Här finns mycket info, men man måste sålla sanningen från lögnerna själv.

Ha en trevlig kväll alla!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Spydig kommentar var riktat mot vem? Jag har inget intresse av att sprida den lilla informationen utan svarade på en fråga. Hade han läst tråden hade han förstått vad som stått, den finns även att hämta på https://web.archive.org/web/20140107153614/http://greattech.s... för en äldre version. Där återfinns fortfarande loggan också. Det finns säkert folk som undrar vad som ligger bakom att gå ur trygg e-handel och det är ju p.g.a. TS förvirring det dök upp.

Då kan jag ärligt säga att jag helt hade missat dom övriga sidorna så jag hade inte läst mer än första sidan. :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

GT har varit nog så tillmötesgående, både under processen och nu även efter det är avklarat.
Föstår att han börjar bli iriterad när vissa element inte ger sej. Jag ser en företagare som tar sej massor med timmar för at vara till lags här, timmar han kunde utfört arbete som genererar pengar.

Glöm inte att en verksamhet kan ha 10'000 supernöjda kunder, och det hörs ingenting.
Sedan kommer en som är missnöjd, och cirkusen är igång..
I det här fallet ett nytt konto, skapat bara för att starta smutskastningen.
Den andra tråden, som länkades till tidigare, ja läs själva, 7 bmånader efter köpet skall de ha en saknad skiva på stubben!!!
En skiva som blivit skickad till fel adress pga felaktiga uppgifter lämnade till företaget.

GT ett råd, svara inte mer, du har inget kvar att vinna på några svar här.
Skall själv ta bort prenumenationen nu, det var kul läsning när man ligger hemma förkyld, men nu är det bara pajkastning kvar.

Mina damer och herrar. Var kritiska till allt ni läser idag, fråga er, vad är källan, var fick denna info ifrån? Är det realistiskt? m.m.
Det finns ingen plats med så mycket lögner och fiktion som internet. Här finns mycket info, men man måste sålla sanningen från lögnerna själv.

Ha en trevlig kväll alla!

Jag tror vi alla håller med dig.
Ingen gillar smutskastningstrådar.
Sen som versions säger så var nivån på inlägget inte det högsta och även om du är irriterad så skall du som ansikte utåt alltid vara rak på sak och tillmötesgående. Sen är det nog inte så att företaget är ett enmannasföretag, så att en person sitter här och försöker rädda företaget från smutskatning är en bra sak och troligen det denne är anställd för.

Angående den tråden om skivas så var bemötandet helt rätt från butik och helt uppåt väggarna från TS.

Samt att varningsklockor oftast uppstår när ett företag lämnar något som trygg e-handel (oftast inget bra tecken så oro är på sin plats) Däremot fel sätt att applicera oron på verkligheten från TS.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Trygg e-handel är väl ändå främst till för KUNDENs säkerhet, inte butikens?

man köper ju den loggan sen betalar en årsavgift för att behålla den, hur det är säkerhet för kunden är ju en gåta för mig.

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.nyberg:

man köper ju den loggan sen betalar en årsavgift för att behålla den, hur det är säkerhet för kunden är ju en gåta för mig.

Antar att man måste uppfylla en del kriterier för att vara berättigad till att ha loggan på sin sida.
http://www.tryggehandel.se/?sida=konsumenten
12 punkter som måste uppfyllas.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Antar att man måste uppfylla en del kriterier för att vara berättigad till att ha loggan på sin sida.
http://www.tryggehandel.se/?sida=konsumenten
12 punkter som måste uppfyllas.

när liknande har varit i kontakt med mig har dom bara vilja sälja inte frågat nå, har avböjd för känns oseriöst

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.nyberg:

när liknande har varit i kontakt med mig har dom bara vilja sälja inte frågat nå, har avböjd för känns oseriöst

Sånt kan bara ni med företag svara på.
Kan bara säga att jag som konsument prioriterar butiker med liknande då jag känner mig säkrare.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Draca:

Vem som har rätt eller fel i detta fallet låter jag vara osagt, men personligen tycker jag att detta kunde skötas betydligt trevligare från GT's sida, de är ändå ett företag och bör uttala sig professionellt och ansvarsfullt oavsett vad kunden säger, inte passiv-aggresivt som jag upplever det. Att argumentera för sin sak är inget problem, men när man gör uttalande om att kunden/TS hotar personal så får man allt ta och backa upp detta eller lämna det utanför och göra en polisanmälan, det är en ganska allvarlig anklagelse.

Det kan kanske även vara en ide att se över hur ärenden genom kundtjänst hanteras eftersom det dyker upp liknande poster lite då och då, någonstans fallerar kommunikationen mellan parterna och uppenbarligen känner sig TS orättvist behandlad/lurad och agerade därefter, informationen som framkommit senare i tråden från GT's sida om vad som hänt med pengarna är tillräckligt förklarat och om samma sak framkommit under mail/telefonkontakt borde inte några problem uppstå om inte kunden misstolkat det på något vis.

Nu tar jag min hink och spade och lämnar sandlådan som tråden blev tillslut och hoppas vi slipper se liknande trådar i framtiden

/Draca

Personen som nämns skapade ett konto enbart för att skriva om sitt problem (som de flesta människor gör). Han angav aldrig vem han var och det gjorde inte heller GT. MAO ingen skada skedd då ingen vet vem privatpersonen är. Sedan tycker jag att det var BRA att GT var (som du säger) passivt aggressiva. Det är ofta privatpersoner tror att dom kan bete sig som grisar mot företag och tror att de har alla rätt i världen och ingen kan röra dem, ungefär som människor på internet. Kändes skönt att se GT ge svar på tal, visa korten och trycka ner honom lite, dock anonymt.

Sedan måste man tänka på vilken skada den här personen gjort. GTs image måste ha tagit en smäll samt att den smällen är på Sveriges största datorsajt. Bara för att kunden hade problem med sitt konto. Tänk även på den tid som lagts ner på att försöka hjälpa kunden. De hot som tagits emot osv (förutsatt att GT berättar sanningen).

Nu visade det sig att GT hade skickat pengarna och om den här personen i fråga hade hållt koll på sitt bankkonto hade allt detta kunnat undvikas...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem

Märkligt att TS kompis på banken inte kunde se att det fanns en spärr på kontot dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Greattech

Kort uppdatering av ärendet, vi fick ett samtal tidigt på morgonen från mottagarens bank. Pengarna ska vara hos kunden inom närmaste dagarna. Hon kunde inte lämna ut mer info om vad felet var men det skall vara löst.

ts, ta gärna direkt kontakt med banken istället för att kolla med en vän på banken. Alla har inte samma befogenheter för att se allt. Hade du ringt växeln hade du blivit kopplad till Bankens säkerhetsavdelning så hade du fått korrekt info från början enligt banken.

- GT

Permalänk
Medlem

Hoten är ren BS. Kvinnan de pratade med var min morsa, hennes sambo var hemma och hörde allt hon sa. Hon höjde rösten ja, enda hon hotade med att hon skulle polisanmäla. Om ni kände er hotad av en sjuk och gammal kvinna, så behöver ni inte oroa er. Rätt skrattretande att ni försöker ens ingå i någon offerroll med den händelsen.

Ni påstår att jag inte har försökt ingå i någon hjälpande process med er? Kolla era mails om hur lång tid ni har fördröjt för att besvara? Jag har behövt skapa en tråd på nätet för att få någon där borta att röra på häcken. Jag kommer att dra iväg idag till min bank med eran kvittens som ni skickade igår, därefter undrar jag också om varför ni bad om mina bankuppgifter när ni kör på ett automatiserat system som skickar tillbaka till transaktionens ursprung?

hej så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Hej,

Vart har du fått detta bekräftat? Att Kronofogden gått ut och sagt Greattech har haft 6 st kunder där pengarna inte kommit fram. Hur känner kronofogden till dessa 6 st ärenden? Hur kan det ens finnas ett ärende när vi har klara bevis där vi kan bekräfta att betalningen har lämnat vårt konto genom en enkel bankutdrag från banken? Du kan inte gå till fogden och be dom starta ett ärende hur som helst, när fogden skickar över ett brev innan det ens finns något ärende så kan företaget försvara sig och det sker i form av ett bankutdrag om det nu stämde det TS skrev. Fogden fortsätter inte med ärendet när vi inkommit med bevis utan ber avsändaren gå till tingsrätten då. Ta gärna kontakt med fogden idag och kontrollera om det verkligen stämmer det ts har sagt, kostar inte mer än ett telefon samtal.

Loggan är kvar från -2013 som vi missat ändra (kommer ändras snarast), vad du vill få ut av det är en gåta för mig. Vi avslutade vårt medlemskap där då det inte tillförde någon nytta efter snart 2 års test. vi har även innan dess testat andra och kommit fram till att vi inte har något behov av det.
- GT

Här får ni information om vad som finns hos Kronofogden på Greattech.

Citat:

Hej,

556851-5885 har inga skulder hos Kronofogden. Det finns sedan 2011 elva stycken avslutade betalningsföreläggande. Två har gått till utslag (fastställelse av krav), en har överlämnats till domstol och fem har återkallats och avskrivits.

Visa signatur

Server: Core i5 13500 | ASRock B760M Pro RS/D4 | Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz | OS Unraid | 14TB lagring | Cache 2x M.2 NVMe 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av omEn||LabZ:

Personen som nämns skapade ett konto enbart för att skriva om sitt problem (som de flesta människor gör). Han angav aldrig vem han var och det gjorde inte heller GT. MAO ingen skada skedd då ingen vet vem privatpersonen är. Sedan tycker jag att det var BRA att GT var (som du säger) passivt aggressiva. Det är ofta privatpersoner tror att dom kan bete sig som grisar mot företag och tror att de har alla rätt i världen och ingen kan röra dem, ungefär som människor på internet. Kändes skönt att se GT ge svar på tal, visa korten och trycka ner honom lite, dock anonymt.

Sedan måste man tänka på vilken skada den här personen gjort. GTs image måste ha tagit en smäll samt att den smällen är på Sveriges största datorsajt. Bara för att kunden hade problem med sitt konto. Tänk även på den tid som lagts ner på att försöka hjälpa kunden. De hot som tagits emot osv (förutsatt att GT berättar sanningen).

Nu visade det sig att GT hade skickat pengarna och om den här personen i fråga hade hållt koll på sitt bankkonto hade allt detta kunnat undvikas...

Jag förstår vad du menar, min poäng jag ville få fram i detta fallet var att GT kunde visat sitt bästa ansikte utåt och hjälpa TS spåra problemet(vilket de gjorde, men inte innan en del ord kastats mellan parterna) eller hålla en trevligare ton, även om TS är negativt inställd i detta fallet.

Posten är ju som du säger på Sveriges största datorsajt, här kan finnas framtida kunder som påverkas av hur dess trådar spelar ut, jag kan bara tala för mig själv i detta fallet och jag skulle vara tveksam till att handla från GT baserat på detta, helt orelaterat till vad TS hade för problem, utan snarare hur företaget agerade, om jag skulle stöta på problem med ett köp, kommer jag att mötas av samma attityd? eller kan jag i ett publikt sammanhang ha en annan åsikt än GT utan att det spårar ut på samma sätt?

Bra att det löste sig tillsist, men tråden hade kunnat vara över på en sida med lite trevligare toner från båda sidor.

/Draca

Visa signatur

Lian Li PC-O11 - Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Intel 9900K - EVGA GeForce RTX 2080 Ti - Corsair 4x8GB 3200 MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Kort uppdatering av ärendet, vi fick ett samtal tidigt på morgonen från mottagarens bank. Pengarna ska vara hos kunden inom närmaste dagarna. Hon kunde inte lämna ut mer info om vad felet var men det skall vara löst.

ts, ta gärna direkt kontakt med banken istället för att kolla med en vän på banken. Alla har inte samma befogenheter för att se allt. Hade du ringt växeln hade du blivit kopplad till Bankens säkerhetsavdelning så hade du fått korrekt info från början enligt banken.

- GT

Jag var på banken idag. På min bank som jag är inskriven i. Både min vän och personalen jag pratade jobbar som kundtjänst. Jag lämnad in kvittens som ni skickade till mig igår. På papper. Hon tittade igenom den, kollade mitt konto, även ringde runt. Till sist insåg både jag och hon att där finns inget datum ang återbetalningen. Datum för transaktion är bara min transaktion, dvs 17/6, det var då jag köpte datorn från er. Där står inget datum då ni betalade tillbaka till mig (som ni påstår är 18/8).

Jag har pratat tidigare med växeln via telefon med min bank, de hänvisade fortfarande att jag skulle uppvisa ett kvitto kring återbetalning, om de ska kunna göra en utredning.

Därefter vill jag klargöra för alla, att jag aldrig har gjort något reglering/ändring kring mitt konto. Jag har inte spärrat, ändrat, eller något överhuvudtaget med mitt konto eller kort.

Permalänk
Medlem

Kan du inte be banken/kortutgivaren reklamera kortköpet? Låter ändå som du gjort allt du kan med säljaren. Annars får du ju lov att driva in pengarna via Kronofogden. ARN är ju inget de behöver följa, men kan vara bra att koppla in de också om det inte löser sig. De har ändå inte bevisat att de försökt betala tillbaka pengar inom 30 dagar.

Återigen vill jag upplysa att många andra datorbyggare har ångerrätt eller öppet köp på butiksbyggda datorer. Är ni inte säkra vid order kanske ni bör använda någon där det framgår att ångerrätt eller öppet köp gäller. I sådana här fall kan ju fortfarande datorn/delarna säljas som nya så det bör inte vara särskilt annorlunda mot färdiga lagervaror och komponenter som inte monterats, det är ju en kostnad för företaget vilket som. Rör sig ofta om standardpaket som inte behövs ändras för att säljas till nästa kund av standardpaketet.

Permalänk
Medlem

Så GT ljuger? De har inte på något vis påvisat att de betalat tillbaka, deras förklaring till varför pengarna inte kommit fram tycks vara en lögn, jag känner att det är rimligt att hela karusellen startade av en lögn när GT inte ville avbryta en order strax efter att den lagts med hänvisning till att den redan hunnit byggas och skickas. Har de ens ett eget lager? Hur snabbt kan de bygga datorer? Samtidigt har de varit inblandade i sådant här tidigare och de har brutit mot ARNs rekommendationer.

När ska folk sluta ta *bort* och hans kumpaners parti utan att ifrågasätta?

personuppgifter borttagna
Permalänk
Avstängd

Det är ett oseriöst företag, du borde googla upp företaget nästa gång innan du beställer. Har varit problem med dem flertal gånger. Oseriös butik med oseriös kundtjänst

Edit: Såg att deras certifikat (trygg e-handel) är borta. Snart förlorar de kreditvärdighet hos visa/mastercard

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Greattech
Skrivet av Petterk:

Kan du inte be banken/kortutgivaren reklamera kortköpet? Låter ändå som du gjort allt du kan med säljaren. Annars får du ju lov att driva in pengarna via Kronofogden. ARN är ju inget de behöver följa, men kan vara bra att koppla in de också om det inte löser sig. De har ändå inte bevisat att de försökt betala tillbaka pengar inom 30 dagar.

Skrivet av Aleshi:

Så GT ljuger?

Helt korrekt, vi ljuder publikt. Har du funderat på vad för ursäkt vi kommer komma med om några dagar när kundens egna bank, observera kundens egna bank bekräftade idag att kunden kommer få pengarna flyttad inom närmaste dagarna? Citera gärna era egna inlägg om några dagar.

Vi har avslutat ärendet hos oss, kundens bank har bekräftat betalningen samt meddelat oss att flytt från deras egna konto kommer ske till kundens konto inom närmaste dagarna. Ha en kanon kväll. TS, vill du att vi lägger upp beviset du fick utav oss här på Sweclockers?

- GT

Permalänk

Bara utseendet av sidan skulle få mig att backa.. Därför vi har komplett och inet bla. Hoppas det löser sig för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Helt korrekt, vi ljuder publikt. Har du funderat på vad för ursäkt vi kommer komma med om några dagar när kundens egna bank, observera kundens egna bank bekräftade idag att kunden kommer få pengarna flyttad inom närmaste dagarna? Citera gärna era egna inlägg om några dagar.

Vi har avslutat ärendet hos oss, kundens bank har bekräftat betalningen samt meddelat oss att flytt från deras egna konto kommer ske till kundens konto inom närmaste dagarna. Ha en kanon kväll. TS, vill du att vi lägger upp beviset du fick utav oss här på Sweclockers?

- GT

Nu har jag inte beskyllt er för det och är mycket väl öppen för att det kan lösa sig. Skriver t.o.m. att man bara går vidare om det inte löser sig. Det är en svår situation när företag inte gör rätt för sig, därav mitt inlägg. Följer inte företag vad de lovar så får man ju lov att gå via rätten och/eller Kronofogden t.ex.

Däremot så verkar det inte framgått att ni gjort någon återbetalning i kvittensen ni skickade till kunden. Då har varken vi eller kunden sett något av det tills annat visas. Om vi ska gå efter vad kunden påstår. Det betyder inte att det inte skulle finnas något sådant, har ni gjort fel när det skulle skickas kvittens så har ni gjort fel, har kunden bara fått med sig "halva delen" så kanske det är hans misstag, men banken verkar ju inte kunna meddela honom att pengar är på G även om de så säger det till er. Därför är det inte klappat och klart för kunden. Nu går det inte riktigt att läsa vad inlägget syftar på, men jag har ingen anledning att be om ursäkt för något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Helt korrekt, vi ljuder publikt. Har du funderat på vad för ursäkt vi kommer komma med om några dagar när kundens egna bank, observera kundens egna bank bekräftade idag att kunden kommer få pengarna flyttad inom närmaste dagarna? Citera gärna era egna inlägg om några dagar.

Vi har avslutat ärendet hos oss, kundens bank har bekräftat betalningen samt meddelat oss att flytt från deras egna konto kommer ske till kundens konto inom närmaste dagarna. Ha en kanon kväll. TS, vill du att vi lägger upp beviset du fick utav oss här på Sweclockers?

- GT

Bistå då med bevis som inte visar att ni betalt nu när det uppdagats i forum. För varför har inte betalningen gått fram tidigare? Inget konto eller kort hade blivit spärrat enligt TS. Ljuger han eller varför påstår ni det?

Permalänk
Medlem

Nu har pengarna nått fram från. Trans. datum: 14-09-26 och ursprung greattechse.

Jag hoppas inte detta händer någon där ute, jag är helt slut och stressigt påverkad. Har även behövt ta lediga skoldagar för att lägga ner tid på allt detta. Känns som att skapa en tråd här var det mest effektivaste jag gjort, i detta fall för att kicka igång processen. Tack så mycket allihopa...

PS. finns det möjligheter att ta bort denna tråd?

Permalänk
Greattech
Skrivet av Ambh89:

Nu har pengarna nått fram från. Trans. datum: 14-09-26 och ursprung greattechse.

Jag hoppas inte detta händer någon där ute, jag är helt slut och stressigt påverkad. Har även behövt ta lediga skoldagar för att lägga ner tid på allt detta. Känns som att skapa en tråd här var det mest effektivaste jag gjort, i detta fall för att kicka igång processen. Tack så mycket allihopa...

PS. finns det möjligheter att ta bort denna tråd?

Trodde att banken kunde se om det var några pengar på väg till dig enligt ett tidigare inlägg från dig? Du var väl hos banken idag som inte såg något? Om vi inte på något sätt trollade fram dessa pengar på dit konto idag. Kul att du fick dina pengar till slut.

- GT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Bistå då med bevis som inte visar att ni betalt nu när det uppdagats i forum. För varför har inte betalningen gått fram tidigare? Inget konto eller kort hade blivit spärrat enligt TS. Ljuger han eller varför påstår ni det?

Som man brukar säga...ingen rök utan eld. http://bit.ly/1ncxxWD

Till TS: Ta det som en läxa och köp från Inet nästa gång.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ambh89:

Nu har pengarna nått fram från. Trans. datum: 14-09-26 och ursprung greattechse.

Jag hoppas inte detta händer någon där ute, jag är helt slut och stressigt påverkad. Har även behövt ta lediga skoldagar för att lägga ner tid på allt detta. Känns som att skapa en tråd här var det mest effektivaste jag gjort, i detta fall för att kicka igång processen. Tack så mycket allihopa...

PS. finns det möjligheter att ta bort denna tråd?

Anmäl ditt egna (första) inlägg och meddela moderatorerna den vägen t.ex. om du vill låsa tråden eller liknande. Sen kanske de inte vill ta bort trådar hur som helst.

Vill du säga något mer om hur det fick ett slut får du gärna göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ambh89:

Nu har pengarna nått fram från. Trans. datum: 14-09-26 och ursprung greattechse.

Jag hoppas inte detta händer någon där ute, jag är helt slut och stressigt påverkad. Har även behövt ta lediga skoldagar för att lägga ner tid på allt detta. Känns som att skapa en tråd här var det mest effektivaste jag gjort, i detta fall för att kicka igång processen. Tack så mycket allihopa...

PS. finns det möjligheter att ta bort denna tråd?

att ta bort tråden verkar väl dumt, snarare bättre att den är kvar, så får framtida kunder på greattech bilda sin egen uppfattning efter vad de läser i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Trodde att banken kunde se om det var några pengar på väg till dig enligt ett tidigare inlägg från dig? Du var väl hos banken idag som inte såg något? Om vi inte på något sätt trollade fram dessa pengar på dit konto idag. Kul att du fick dina pengar till slut.

- GT

Banken såg inga pengar idag. De hänvisade om det jag skrev ang kvittot där ''terminal besökt'' och ''terminal omdirigerad'' är datum 2014-06-17, som är datum då jag köpte datorn och inte datum kring eran återbetalningen .. Nu vill jag bara lämna och fortsätta mitt vanliga liv, ha det så bra !

Permalänk
Medlem

Ser alltså ut som att återbetalning skedde först idag?

Tycker definitivt tråden ska vara kvar som varning för andra konsumenter.