Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknikrädd:

Hej alla,

Är spelet värt att köpa? Jag älskade Sim City-serien förut, de äldre spelen. Spelar "Skylines" i samma division?

Om du gillade Sim City 4 så tror jag att du kommer gillar Cities: Skylines

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknikrädd:

Hej alla,

Är spelet värt att köpa? Jag älskade Sim City-serien förut, de äldre spelen. Spelar "Skylines" i samma division?

oooja! köp! ca 250kr fattigare men många speltimmar rikare!

Testar att fråga igen.

Är det någon som vet om man kan exportera och tjäna pengar på saker som man utvinner t.ex. om man har en oljeindustri?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Någon som testat använda http://terrain.party/ och laddat in en karta?

http://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/comments/2y6yr4/

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Ja, det fungerar, har testat. Du måste lägga den i rätt map för att spelet ska hitta den. Det krävs en hel del editering i karteditorn efteråt om man inte har tur och får allt rätt från start.

%localappdata%\Colossal Order\Cities_Skylines\Addons\MapEditor\Heightmaps

Idag finns det över 2100 filer på Skylines Workshop. Finns en hel del coola ploppbara byggnader och korsningar.

Permalänk
Medlem

Får det inte att fungera. Det fanns ingen "Heightmaps" mapp så jag skapade en, men spelet hittar inte på min fil.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Jag pausade spelet och byggde om några stadsdelar(mycket rivning) för att få plats med rondeller på vägen in i stan från motorvägen. Det var värt all plats de tog. De tar mycket plats, men om man har mycket trafik så är de värt platsen.

Får nog ta mig tid och plats att göra det då, ganska ordentlig ekonomi men ganska mycket hus som lämnas tomma av diverse anledningar.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ser att det finns massor av egengjorda prylar till spelet i Steam Community. Vet någon om man kan göra egna modeller (Hus, andra byggnader etc) i Sketchup eller andra 3D-program?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Skrivet av Sputte:

Ser att det finns massor av egengjorda prylar till spelet i Steam Community. Vet någon om man kan göra egna modeller (Hus, andra byggnader etc) i Sketchup eller andra 3D-program?

Ja, här är länk med lite info:
http://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/comments/2w6u0k/im_alr...

Permalänk
Skrivet av sQuille:

Är det någon som vet om man kan exportera och tjäna pengar på saker som man utvinner t.ex. om man har en oljeindustri?

Tror inte det. Du kan skaffa hamn/tågstation som kommer och lämnar varor åt dig som sen industriområdena använder men vet inte vart de kommer ifrån eller om man säljer därigenom också.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer komma multiplayer? Vill själv gärna kunna spela med tjejen...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Någon som vet om det kommer komma multiplayer? Vill själv gärna kunna spela med tjejen...

Vad jag vet så har de inga planer på multiplayer alls. Så tyvärr.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Inaktiv

Köpte nu på VIP rean. Ska lira lite senare i dag.

Permalänk
Medlem

Var köper man det till bästa pris?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Inaktiv

Spelade Sim City 3000 och Sim City 4, och detta verkar ganska likt, och det är antagligen alla spel i samma genre. Men hur var det egentligen med trafiken i de tidigare spelen? Bortsett från att hantera trafikstockningar i Skylines är det egentligen bara att slänga ut massa zoner och uppgradera vatten, el, sjukvård osv allt eftersom.

Permalänk
Skrivet av Slinger:

Var köper man det till bästa pris?

Kollade bara på steam, humble bundle och gmg med kod och var billigast på steam.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Några frågor:

1. Kan man dra flera busslinjer eller blir det en enda lång slinga?

2. Kan man placera ut parkeringsplatser så att de slipper parkera så mycket längs med gatorna?

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Kollade bara på steam, humble bundle och gmg med kod och var billigast på steam.

Hur kunde det vara billigast på Steam?
Just nu verkar inte just butiken på steam funka men är inte priset där €29?
Köpte min kopia på gmg med kod för €17

Skrivet av dabo86:

Några frågor:

1. Kan man dra flera busslinjer eller blir det en enda lång slinga?

2. Kan man placera ut parkeringsplatser så att de slipper parkera så mycket längs med gatorna?

1. Du kan dra så många linjer du vill, se till att ha tillräckligt med bssar för att täcka alla linjer bara.

2. Inte vad jag sett än så länge men vägarna har utrymme för parkering längs med vägen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hur kunde det vara billigast på Steam?
Just nu verkar inte just butiken på steam funka men är inte priset där €29?
Köpte min kopia på gmg med kod för €17

1. Du kan dra så många linjer du vill, se till att ha tillräckligt med bssar för att täcka alla linjer bara.

2. Inte vad jag sett än så länge men vägarna har utrymme för parkering längs med vägen.

I Pund menar du eller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

I Pund menar du eller

Skickades från m.sweclockers.com

Right, gmg kör pund, glömde det nu när jag skrev men 17 pund är fortfarande billigare än 29 Euro.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweets589:

Kollade bara på steam, humble bundle och gmg med kod och var billigast på steam.

Billigast är GMG VIP: £16.78

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

1. Du kan dra så många linjer du vill, se till att ha tillräckligt med bssar för att täcka alla linjer bara.

2. Inte vad jag sett än så länge men vägarna har utrymme för parkering längs med vägen.

Tack då vet jag, tycker det vore trevligt om det gick att placera ut parkeringsplatser också. Undra om det är något moddarna kan fixa och att bilarna faktiskt parkerar där så att parkeringarna inte bara finns där för syns skull?

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem

såg nån lets play från paradox där dom demade moddningsfunktionen och just hur man gjorde parkeringsplatser. så ja, det går.

Skrivet av dabo86:

Tack då vet jag, tycker det vore trevligt om det gick att placera ut parkeringsplatser också. Undra om det är något moddarna kan fixa och att bilarna faktiskt parkerar där så att parkeringarna inte bara finns där för syns skull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Right, gmg kör pund, glömde det nu när jag skrev men 17 pund är fortfarande billigare än 29 Euro.

Yes blir ett köp för mig direkt efter tentaperioden!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Billigast är GMG VIP: £16.78

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av TiasE:

Hur kunde det vara billigast på Steam?
Just nu verkar inte just butiken på steam funka men är inte priset där €29?
Köpte min kopia på gmg med kod för €17

Aja, surt :/ Koden jag använde på gmg fick jag priset till £26 tror jag (ja, pund). Betala €27.99 på Steam. Spelet är i alla fall värt de extra tiorna ändå

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Det här spelet är inte bra för mig, otroligt beroendeframkallande. En varning till er som funderar på att köpa, va beredd på sena nätter.

EDIT: En fråga, kan man göra något åt områden som är kontaminerade, plantera träd för att göra de gröna igen?

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slap:

Det här spelet är inte bra för mig, otroligt beroendeframkallande. En varning till er som funderar på att köpa, va beredd på sena nätter.

Du är inte ensam, tyckte att jag bara satt en liten stund efter jobbet med det igår och plötsligt var klockan halv två på natten... Hoppsan!

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slap:

EDIT: En fråga, kan man göra något åt områden som är kontaminerade, plantera träd för att göra de gröna igen?

Enligt en twitch stream med paradox så försvinner det av sig själv om du tar bort industrin, men det finns inget sätt att skynda på det. Så träd kommer inte skynda på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har bara hunnit spela 1 h ca, men undrar hur man bygger en avfart från motorvägen som går över motorvägen som en bro typ.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Har bara hunnit spela 1 h ca, men undrar hur man bygger en avfart från motorvägen som går över motorvägen som en bro typ.

Börja bygg en väg och använd Page Up/Page down för att få upp vägen från marken och bygga t.ex. en bro.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Har bara hunnit spela 1 h ca, men undrar hur man bygger en avfart från motorvägen som går över motorvägen som en bro typ.

Kolla här: http://en.wikipedia.org/wiki/Interchange_(road)

Jag brukar köra trumpetkorsningar. Ett tips är att bygga den först prcis som du vill ha den i Assets Editorn, sen kan du placera ut den som en färdig sektion.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless