nya BEKVÄMA hörlurar/headset (mic behövs, kan vara separat)

Permalänk
Medlem

nya BEKVÄMA hörlurar/headset (mic behövs, kan vara separat)

Hej!

Nu är det så att min mic till mitt gamla spelheadset har lagt av, så jag väljer att slänga dom åt sidan då jag ändå ogillar passformen då de mosar sönder mina öron efter några timmars spelande.

Jag kikade lite på headset men det är en hel jungel av modeller där ute.

Hursomhelst, mina kriterier är:

1. Bekväma, inte sitter så tight mot tinningen
2. Väldigt bra ljud samt okej/bra mic
3. Trådlösa är ett stort plus.
4. Gärna relativt bra ljudisolerande.
5. Prisklass, runt 2.000kr, uppemot 3.000kr beroende på om det känns prisvärt för det man får.

Hoppas ni kan hjälpa mig lite!

Permalänk
Medlem

Glömde lägga till, det är alltså ORDENTLIGA hörlurar jag vill ha, som gärna följer med en många år framöver.. Inga Qpad grejer för 600kr som pajar om 2 år.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar ett par Beyerdynamic DT770 med en Modmic. Bra ljud i dessa hörlurar, bra isolerade och riktigt sköna!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Jag rekommenderar ett par Beyerdynamic DT770 med en Modmic. Bra ljud i dessa hörlurar, bra isolerade och riktigt sköna!

Vad är en modmic? Finns dom i trådlös variant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Vad är en modmic? Finns dom i trådlös variant?

Du hade kunnat googla detta riktigt snabbt, men det är en mikrofon som du sätter på dina hörlurar. Ser ut såhär:

Tyvärr så är den trådad, som du ser.

Annars om du inte gillar trådar, vad säger du då om en bordsmick?

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

http://www.modmic.com/ Det är en sådan här.
Till de köper du ett par fina hörlurar, någon av dessa;
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=281384,256102,383010,277...
Det är en lista baserad på vad folk här på Swec rekommenderar. Alla är bra på sina egna sätt och det är en smaksak vilken man gillar. Prova runt

Jag personligen gillar inte Sennheiser har jag kommit fram till. Men jag gillar AKG/Superlux och Beyerdynamic. Även Shure 1540/1840 men de kostar 4k.
I den där listan ovan tror jag AKG K 702, Philips Fidelio X1 och Beyerdynamic DT770/990 är skönast.
Ta reda på om du vill ha öppna eller stängda lurar också. Stängda har oftast mer bas och släpper inte in/ut ljud, men kan vara jobbiga att prata i på skype då man hör vibrationerna av sin röst.
Öppna lurar är typ raka motsatsen, lite mindre bas, men kan ha lite mer detaljerat och "öppnare" ljud (beror på) och släpper in och ut ljud. Jag föredrar öppna till te.x Skype

Till sist så tipsar jag om dessa http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_custumonepro_b_heatset_...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Måste man beställa modmic från deras sida eller säljer återförsäjare den här i Sverige? Hittade inget nämligen.. Och jag vill helst ha en mic som sitter på headsetet. Nu tex. använder jag min mic från min cam, vilket är kopplat via usb, men jag kan inte prata ingame i många spel för spelen upptäcker inte micen som en ljudkälla tror jag.. Så jag vill inte ha ett sådant problem om jag köper nya grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Måste man beställa modmic från deras sida eller säljer återförsäjare den här i Sverige? Hittade inget nämligen.. Och jag vill helst ha en mic som sitter på headsetet. Nu tex. använder jag min mic från min cam, vilket är kopplat via usb, men jag kan inte prata ingame i många spel för spelen upptäcker inte micen som en ljudkälla tror jag.. Så jag vill inte ha ett sådant problem om jag köper nya grejer.

Du får beställa från deras sida. De håller väl på att försöker få mikrofonen mer internationellt, men detta har, av vad jag vet inte skett ännu. Sen brukar inte svenska återförsäljare ens få in denna mikrofon av vad jag vet.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

jag skulle också rekommendera Beyerdynamic DT770 om du letar efter bekväma hörlurar. Har inte haft så många andra att jämföra med men när jag köpte mina så valde jag dom iaf över audio technica just för att de var så bekväma att ha på sig. inte dom snyggaste om du tänkt ha dem bortom skrivbordet ibland, men stora lurar som inte trycker på öronen är guld värt om man tänkt att sitta med dom länge i sträck.

Visa signatur

| NZXT Phantom 410 SE black/orange | i5 3570K | MSI Z77A GD55 | Corsair Vengeance LP 8GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | NZXT Hale 90 750W | Intel 330 120GB |
| Ducky Shine | Corsair M90 | Fiio E07k | Beyerdynamic DT770 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Glömde lägga till, det är alltså ORDENTLIGA hörlurar jag vill ha, som gärna följer med en många år framöver.. Inga Qpad grejer för 600kr som pajar om 2 år.

Skippa kravet på headset så kanske du får något vettigt för pengarna. Annars är typ QPAD QH-1339 (aka Beyerdynamic MMX 300 aka DT770 med mikrofon) det enda jag kommer på.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

just komfortmässigt kan jag rekomendera AKG med denna byggkonstruktion (många lurar i deras sortiment mellan 1000-2000 använder detta "skalet" bara olika element i dem samt lite olika finesser)

har själv deras K 240 studio och är grymt nöjd med dem samt känns väldigt stabila.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s181621377

köpte mina 240 lurar för 700:- ungefär och riktigt bra ljud i dem första ja gör när ja plockat upp dom är att ta en omgång wot och de första jag reagerar på är att man hör massa bakgrundsljud som ja aldrig lagt märke till tidigare.

så jag är sjukt nöjd med mina iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tack för svar allihopa. Det blev tillslut beyerdynamic custom one pro med mikrofon till. Väldigt fina betyg samt att de är studioheadset så det är bra kvalitet antar jag. Verkar vara väldigt prisvärda!