Permalänk

speldator vad ska man köpa?

halloj! hade tänkt köpa mig en speldator men dock är jag okunnig om hur man bygger osv. Jag tänkte hålla mig kring 5000-7000kr och vill spela spel som skyrim, cs go, garrys mod, payday2 är det möjligt med en dator inom den prisklassen? tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av turtlefiesta:

halloj! hade tänkt köpa mig en speldator men dock är jag okunnig om hur man bygger osv. Jag tänkte hålla mig kring 5000-7000kr och vill spela spel som skyrim, cs go, garrys mod, payday2 är det möjligt med en dator inom den prisklassen? tacksam för svar!

Ja det går men inte på höga inställningar. Men innan jag sätter ihop en kundvagn åt dig så vill jag bara att du är tydlig med om dessa saker ska förekomma eller inte eftersom de påverkar priset.
*Montering(räkna med att det går på 1000 kr ink frakt)
*OS(800)
*Skärm/tangentbord/mus(100-1200)

Som du säkert förstår så kommer du få mer prestanda ju fler av dessa saker du känner att du kan bocka av att du inte behöver.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Montering skulle behövas och OS. tack!

Permalänk
Medlem

Har nått problem med Inet, har inte kunnat skapa länk, inte någon bildlänk heller så fick ta en screen men detta är något för dig. Det är 300 kr över budget men jag tyckte du behöver det grafikkortet, ska man ha ett billigare så går man ner 400 kr och nästan lika mkt i prestanda vilket suger.

ttp://postimg.org/image/6ugoxnkkt/

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

blir nog bra endå!