Destiny kan hitta till PC-plattformen

Permalänk
Melding Plague

Destiny kan hitta till PC-plattformen

Att Destiny reserveras för konsoler möts med ilska bland PC-spelare, som menar att genren är perfekt för persondatorer. Nu antyder Activision om att en PC-version kan bli aktuell i framtiden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kommer detta till PC är det ännu en anledning att vänta med köp av PS4 för min del.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hmm Bungie har ju allergi för PC-marknaden ju... aja, tur att Activision(av alla utgivare) lyckats slå lite vett i skallen på dem, haha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kommer detta till PC är det ännu en anledning att vänta med köp av PS4 för min del.

Mm... Ser fram emot detta spel väldigt mycket hursomhelst. Får se om det blir lika bra som man tror/hoppas.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Massively Multiplayer Online och klena konsoler går ungefär lika bra tillsammans som juice och tandkräm.

Permalänk
Medlem

Om detta kommer till PC så kommer det förmodligen vara ytterligare en gimpad version så att inte "NEXT-GEN" Consolerna ska se dåliga ut.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Massively Multiplayer Online och klena konsoler går ungefär lika bra tillsammans som juice och tandkräm.

Fast medparten som körde alphan i helgen på ps4:an håller ej med dig...grymt snyggt och polerat spel, piskar lätt det mesta som finns till pc

Permalänk
Medlem

Det hade ju vart fett, ser snyggt ut på ps4an iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Fattar inte heller, är inte en stor orsak till att utgivare dissar pc att det är mer piratkopiering? Borde ju vara mindre av den varan om det gäller mmo än spel som främst körs i single player?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Fast medparten som körde alphan i helgen på ps4:an håller ej med dig...grymt snyggt och polerat spel, piskar lätt det mesta som finns till pc

Jag tvivlar inte på att det blir ett bra spel men just orden Massively Multiplayer Online känns antingen som en lögn eller en överdrift i samband med konsoler. Inte minst dom 8 år gamla konsolerna.

Permalänk
Relik 📜

Det Bungie säger är att de vill fokusera på ett begränsat antal plattformar vid release för att få spelet så bra som möjligt. Utvecklarna menar att konsolerna är förhållandevis enkla då man på förhand vet förutsättningarna, jämfört med PC där parametrarna är oändliga. Om det är sant eller bullshit är ju upp till var och en att tolka, hehe.

Jag körde alfan en hel del i helgen och gillar Destiny skarpt. Miljöerna sitter som gjutet i min värld, och de få bitar av storyn som fångades upp intresserar mig. Handkontroll för FPS är inte och kommer aldrig bli mitt primära val, men trots det led jag inte några större kval. Det handlar dock framför allt om story/coop för min del, PvP-avdelningen ger mig råspö och ångest.

Allt är dock givetvis inte perfekt, till exempel blir de automatgenererade uppdragen snabbt lite långtråkiga. Förhoppningsvis blir det bättre med hela spelet där det finns ytterligare kartor att besöka, nu var det bara ett litet fåtal med begränsade möjligheter. Trots det gick det dock att hitta lite (miljömässigt) spännande saker, som motorvägen med övergivna bilar..

Kommer det till PC är det enligt mig positivt för valmöjligheterna och för att fler får chansen att spela, men jag kommer nog köpa till PS4 under hösten oavsett. Håller tummarna för ett bra lir!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Fattar inte heller, är inte en stor orsak till att utgivare dissar pc att det är mer piratkopiering? Borde ju vara mindre av den varan om det gäller mmo än spel som främst körs i single player?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, piratkopiering är inte orsaken här. Det finns helt enkelt MYCKET mera pengar att tjäna på konsollmarknaden.
Bara se på Mass Effect och GTA spelen. Släpp först till konsollerna, sen till PC. Logisk maximering av inkomster.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Snusfri
Skrivet av kokkojambo:

Nej, piratkopiering är inte orsaken här. Det finns helt enkelt MYCKET mera pengar att tjäna på konsollmarknaden.
Bara se på Mass Effect och GTA spelen. Släpp först till konsollerna, sen till PC. Logisk maximering av inkomster.

Det stämmer faktiskt inte längre, senaste siffrorna visar att PC leder marknaden när det gäller spelförsäljning.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det stämmer faktiskt inte längre, senaste siffrorna visar att PC leder marknaden när det gäller spelförsäljning.

Åtusan? Vad glad jag blir! Ok, då är det bara utvecklarna som är idioter. Case closed.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av THB:

Det stämmer faktiskt inte längre, senaste siffrorna visar att PC leder marknaden när det gäller spelförsäljning.

fast det är med free2play inräknat.
trippel aaa spel säljer mångt mycket mer på konsol än pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det stämmer faktiskt inte längre, senaste siffrorna visar att PC leder marknaden när det gäller spelförsäljning.

Det är sant att pc omsätter mer än konsoler, men det berättar inte hela historien. PC omsättningen består främst av MOBA och free to play titlar, konsolerna domineras starkt av AAA titlar. AAA titlar omsätter inte alls lika mycket på PC sidan jämfört med hos konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det Bungie säger är att de vill fokusera på ett begränsat antal plattformar vid release för att få spelet så bra som möjligt. Utvecklarna menar att konsolerna är förhållandevis enkla då man på förhand vet förutsättningarna, jämfört med PC där parametrarna är oändliga. Om det är sant eller bullshit är ju upp till var och en att tolka, hehe.

Jag körde alfan en hel del i helgen och gillar Destiny skarpt. Miljöerna sitter som gjutet i min värld, och de få bitar av storyn som fångades upp intresserar mig. Handkontroll för FPS är inte och kommer aldrig bli mitt primära val, men trots det led jag inte några större kval. Det handlar dock framför allt om story/coop för min del, PvP-avdelningen ger mig råspö och ångest.

Allt är dock givetvis inte perfekt, till exempel blir de automatgenererade uppdragen snabbt lite långtråkiga. Förhoppningsvis blir det bättre med hela spelet där det finns ytterligare kartor att besöka, nu var det bara ett litet fåtal med begränsade möjligheter. Trots det gick det dock att hitta lite (miljömässigt) spännande saker, som motorvägen med övergivna bilar..

Kommer det till PC är det enligt mig positivt för valmöjligheterna och för att fler får chansen att spela, men jag kommer nog köpa till PS4 under hösten oavsett. Håller tummarna för ett bra lir!

Håller med om allt ovanstående ord för ord.

Testade alla klasser och raser under 15 timmar och är tokhajpad på detta lir, helt enkelt en blandning av allt jag tycker bäst om.

Beta V29.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Massively Multiplayer Online och klena konsoler går ungefär lika bra tillsammans som juice och tandkräm.

Tur att du verkar ha någon koll på vad Destiny ens är.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Carolus Rex:

Fast medparten som körde alphan i helgen på ps4:an håller ej med dig...grymt snyggt och polerat spel, piskar lätt det mesta som finns till pc

Rent tekniskt är konsoler dåligt anpassade för stora MMO då de har så klen CPU. Ska bli intressant att se hur mycket de måste skala ner Planetside 2 för att få det att rulla bra på PS4.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Defiance med annat utseende?

Ser intressant ut iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Rent tekniskt är konsoler dåligt anpassade för stora MMO då de har så klen CPU. Ska bli intressant att se hur mycket de måste skala ner Planetside 2 för att få det att rulla bra på PS4.

Vänta nu, kommer PS2 till PS4? Kommer det fortfarande vara f2p?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zero Cool:

Vänta nu, kommer PS2 till PS4? Kommer det fortfarande vara f2p?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det har ryktats i ett år eller mer och SOE gick ut officiellt för någon månad sedan. Ja det kommer ha samma affärsmodell men egna servrar så att soffkrigarna kan köra med auto aim i sin egna lilla sandlåda och låta PC Master Race spela ifred

Det är en rätt intressant utveckling med att F2P börjar dyka upp även på konsol. Det väntas bli mycket vanligare den här generationen. Har för mig att både Microsoft och Sony har designat om betalsystemet lite för att göra det lättare för utvecklarna att köra F2P.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Jag tvivlar inte på att det blir ett bra spel men just orden Massively Multiplayer Online känns antingen som en lögn eller en överdrift i samband med konsoler. Inte minst dom 8 år gamla konsolerna.

Inte för att Destiny är ett MMO, utan snarare bara ett online spel, ganska så rejäl skillnad där.

Åt andra sidan så finns det MMO's till konsol, Ta T.ex. FF11 som kom till PS2, fungerar utan problem på den plattformen, vist fulare men att spela det vart inga problem. FF14 samma sak där, kom till PS3, betydligt fulare grafik än PC men riktigt spelbart. Faktum är att en av de äldre MMO'na som släpptes är till Dreamcast (Phantasy Star Online) och funkade bra där med, en av konsolens bättre spel.

Vist MMO's förknippas oftast med PC spel och tja nästan alla spel finns på den plattformen men det betyder inte att det funkar på andra.

Skrivet av Beinerfelt:

Vänta nu, kommer PS2 till PS4? Kommer det fortfarande vara f2p?

Spelet kommer vara F2P, du behöver inte enns PS+ för att spela online.

Skrivet av Zotamedu:

Rent tekniskt är konsoler dåligt anpassade för stora MMO då de har så klen CPU. Ska bli intressant att se hur mycket de måste skala ner Planetside 2 för att få det att rulla bra på PS4.

Enligt deras utalande kommer spelet köras på samma grafik som "Ultra" på en dator, men tja man lär nog behöva ta det med en nypa sallt

Källa har du här: http://www.escapistmagazine.com/news/view/130872-PlanetSide-2...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

ser riktigt tråkigt ut

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MugiMugi:

Inte för att Destiny är ett MMO, utan snarare bara ett online spel, ganska så rejäl skillnad där.

Åt andra sidan så finns det MMO's till konsol, Ta T.ex. FF11 som kom till PS2, fungerar utan problem på den plattformen, vist fulare men att spela det vart inga problem. FF14 samma sak där, kom till PS3, betydligt fulare grafik än PC men riktigt spelbart. Faktum är att en av de äldre MMO'na som släpptes är till Dreamcast (Phantasy Star Online) och funkade bra där med, en av konsolens bättre spel.

Vist MMO's förknippas oftast med PC spel och tja nästan alla spel finns på den plattformen men det betyder inte att det funkar på andra.

Spelet kommer vara F2P, du behöver inte enns PS+ för att spela online.

Enligt deras utalande kommer spelet köras på samma grafik som "Ultra" på en dator, men tja man lär nog behöva ta det med en nypa sallt

Källa har du här: http://www.escapistmagazine.com/news/view/130872-PlanetSide-2...

Ja jag har sett det och jag säger att det är skitsnack. Jag har ett 7870 och i7 3770. Mitt grafikkort är lite snabbare än det i PS4 och min processor är mycket snabbare. Alltså minst dubbelt så snabb i rå prestanda plus att den är betydligt enklare att använda då det är fyra kärnor mot konsolens 2x4 klena kärnor. Jag är ofta processorbegränsad trots alla prestandaoptimeringar och jag har varit tvungen att ta bort skuggor helt och gjort lite andra tweeks. De kan köra på ultra-texturer men inte alla andra effekter. Jag kan inte hålla 30 fps med skuggor på. PS2 är väldigt processorintensivt i sin natur. Till exempel har de ett rätt intressant sätt att hantera vapen då alla kulor är fysiska objekt som följer en kastparabel. Normalt är annars att man ritar en linje (eng: ray) och ser om man träffar något. Det ställer högre krav på processorn. Sen tar tydligen movement prediction massa CPU enligt utvecklarna själva. Datorn måste hela tiden gissa vart alla spelarna och fordonen på din skärm är påväg. Om de kör rakt av på data från servern så hade det varit omöjligt att spela för ingen hade varit där de trodde de var. Det är ju en helt annan skala än något annat spel. Battlefield skryter med kartor för 64 spelare. I PS2 är det inte ovanligt med slag med flera hundra personer samtidigt. Alltid lika kul att kolla på scoreboard i ett ordentligt Biolab slag och se att man är nummer 253 på listan över poäng och det efter man redan skaffat sig ett gäng kills. Har för mig att varje karta har ett tak på 600 spelare.

Ska bli intressant att se vad de har gjort för att då det att flyta på PS4. Jag skulle som sagt gissa på att de kör ultra-texturerna och kallar det ultra-kvalité och ignorerar resten av effekterna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker att det ser skit ut jämfört med pc spel, grafikmässigt?

Permalänk
Skrivet av cider123:

Bara jag som tycker att det ser skit ut jämfört med pc spel, grafikmässigt?

Du får nog skaffa dig nya glasögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Bara jag som tycker att det ser skit ut jämfört med pc spel, grafikmässigt?

nix, jag med

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Bara jag som tycker att det ser skit ut jämfört med pc spel, grafikmässigt?

Det är enbart du.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ignostic:

Massively Multiplayer Online och klena konsoler går ungefär lika bra tillsammans som juice och tandkräm.

Mig veterligen så går det att spela WoW på en mycket sämre burk än t.ex PS4 eller Xbone.

Juice och tandkräm är ju en fantastisk kombination för övrigt. Och Destiny är inget MMO-spel.