Permalänk
Medlem

CSGO krashar ofta

Hej! Har på senaste tiden upplevt att CSGO krashat random, och att jag då fått lov att starta om min dator för att ens kunna stänga av spelet (när spelet då krashat har jag försökt tabba ner och få upp aktivitetshanteraren, men inte lyckats då jag inte kunnat dragit musen över skärmen utan att tabba upp spelet igen. Riktigt konstigt)

Undrar om jag är den enda som upplever problemen eller är det även någon annan?
Alternativt kanske det finns en lösning?

Använder Windows 8.1 och specs i sign.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

händer det bara på cs:go eller i tyngre spel också?

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem. Dock så behöver du inte starta om datorn cs stänger av efter några minuter om man väntar. När cs slutat fungera är steam nedstängt då? För mitt är och jag misstänker att det är när steam stänger ner som cs hänger sig. Kan tillägga att jag avinstallerat cs och steam samt sätt till att alla filer är borta innan jag installerar dem igen och detta löste ej problemet. Kan det vara någon bugg i steam som behöver fixas eller dylikt? Jag använder också 8.1 ifall det spelar någon roll.

Permalänk
Medlem

Händer mig med sedan updaten av cs:go.
Men jag alt-tabbar, klickar ctrl+shift+esc sedan lyckas jag använda piltangenterna för att markera cs:go sedan trycka delete för att avsluta.
Starta steam + spelet igen fort som tusan. Hinner ofta komma in igen under minuten. (har steam på min ssd)

Har också windows 8.1 och liknande hårdvara.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av reflect:

Hej! Har på senaste tiden upplevt att CSGO krashat random, och att jag då fått lov att starta om min dator för att ens kunna stänga av spelet (när spelet då krashat har jag försökt tabba ner och få upp aktivitetshanteraren, men inte lyckats då jag inte kunnat dragit musen över skärmen utan att tabba upp spelet igen. Riktigt konstigt)

Undrar om jag är den enda som upplever problemen eller är det även någon annan?
Alternativt kanske det finns en lösning?

Använder Windows 8.1 och specs i sign.

Händer mig och även tusentals andra. Här är några andra trådar om det hela. Finns även massor med trådar i steamcommunity. Vad jag vet så har Valve inte kommit med något officiellt uttalande. Tror inte heller det finns någon lösning. Har testat installera om Steam, CS GO, validerat filer, osv, osv. Det sägs vara problem med den senaste patchen. Vissa har problemet, andra inte, oberoende på hårdvara. Vi får helt enkelt vänta på att Valve gör något.

Huvudtråden

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av slickipinn:

Händer mig och även tusentals andra. Här är några andra trådar om det hela. Finns även massor med trådar i steamcommunity. Vad jag vet så har Valve inte kommit med något officiellt uttalande. Tror inte heller det finns någon lösning. Har testat installera om Steam, CS GO, validerat filer, osv, osv. Det sägs vara problem med den senaste patchen. Vissa har problemet, andra inte, oberoende på hårdvara. Vi får helt enkelt vänta på att Valve gör något.

Ohh fan. Får väl vara till lira casual då tills problemet är löst. Tack för svar visste inte att så många har samma problem.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem förra veckan, fryslagg och omöjligt att tabba. Blev till sig när jag ominstallerade det(från HDDn till SSDn).

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk

När jag läser omkring i olika forum så känns det som det drabbar oftare personer med nvidiakort. För mig funkar det att ominstallera spelet och att installera en äldre drivrutin från nvidia, jag kör med drivrutinen 331.82.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, brukar dock lösa sig genom att Ctr+Alt+Delete o sen logga ut så slipper man starta om burken. Kan tillägga att jag lirar med Nvidia med 337.50 (beta) och att detta problem har uppstått på senare tid.

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem

Någon annan som det har börjat fungera för än? Jag har kört 3 casual games nu utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyrim-V:

Någon annan som det har börjat fungera för än? Jag har kört 3 casual games nu utan problem

Min polare hade samma problem tills för några dagar sedan då han avinstallerade GeForce Experience, nu rullar allt på som det ska för honom. Kanske värt att testa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Hej! Har på senaste tiden upplevt att CSGO krashat random, och att jag då fått lov att starta om min dator för att ens kunna stänga av spelet (när spelet då krashat har jag försökt tabba ner och få upp aktivitetshanteraren, men inte lyckats då jag inte kunnat dragit musen över skärmen utan att tabba upp spelet igen. Riktigt konstigt)

Undrar om jag är den enda som upplever problemen eller är det även någon annan?
Alternativt kanske det finns en lösning?

Använder Windows 8.1 och specs i sign.

nedgradera graffedrivern till 331.82 (funkar för mig)

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwompN:

Min polare hade samma problem tills för några dagar sedan då han avinstallerade GeForce Experience, nu rullar allt på som det ska för honom. Kanske värt att testa?

Fast nu fungerar det för mig och det började fungera efter att jag installerade den nya beta drivern till geforce.

Permalänk
Medlem

Har också haft problem med detta, har testat att avinstallera GeForce Experience och nu crashar den mindre men det händer fortfarande, har även ändrat lite grejer i video.txt filen i cfg mappen. Om det inte löser sig snart får man väl testa nedgradera nvidia drivern då...

Permalänk
Medlem

csgo kraschar!

@reflect: hej det gör det för mig med..
det är nått bugg i filerna på csgo uppdateringar