Rykten Nintendos nya konsol

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Mjo det klarade förvisso "last-gen" konsollerna också. Inget som imponerar direkt Det är inte direkt ett spel som är krävande.

Vi har även Bayonetta 2 som går på 1080 och Mario Kart som körs i 60 FPS. Hur som helst har Wii U i slutändan flest spel som klarar av 1080p och 60fps än vad andra konsoler gör. End of story. Det är officiellt redan, du kan söka upp det.

Det spelar även ingen roll vilken processor eller ram Wii U har jämfört med andra konsoler då Wii U inte satsar på kraft, och dessutom inte behöver mer styrka än så. Eftersom deras operativsystem och spel inte kräver mer än så, därav det billiga priset. Att Wii U inte har sålts så bra kan bero på många orsaker, som till exempel deras marknadsföring var ett misslyckande då människor trodde ett bra tag att Wii U bara var ett tillbehör och inte en ny konsol, samt att det stod i en intervju hur stora problem de hade med produktionen som också orsakade förlust. Tänk tanke på Sony och Microsoft som gjorde mycket reklam och marknadsförde sina konsoler på rätt sätt, plus att de hade många trogna köpare som hjälpte till. Fast det är fortfarande inte alla som är nöjda med sitt köp, medan alla Wii U ägare jag träffat mig på har varit nöjda varenda gång, förutom två stycken här på forumet. Men för att avsluta det här, tycker jag att alla har rätt till sin smak av spel och människor kommer alltid att rättfärdiga det du tycker bäst om. Allt är subjektivt, vad som klassas bra i era ögon kan vara dåligt i andras. Låt oss bara acceptera detta faktum och njuta av våra konsoler. Det är så tröttsamt med all jämförelse hela tiden.

Permalänk
Medlem

720p på PS4 och One ser fortfarande galet mycket bättre ut än 1080P på Wii U.
Wii U är en mycket medioker maskin jämfört med de andra. Det är dumt att bara slänga sig med upplösningar när man inte klarar av ngn högre detaljrikedom.

Med det sagt så gillar jag Nintendo och de prioriterar oftast stabil framerate framför flashig grafik. Wind Waker HD har allt annat än stabil framerate men det gör inte så mycket i ett sånt spel.
Spelar just nu Captain Toad för fullt och tom flickvännen gillar det. Helt klart ett av de bästa spelen till Wii U tycker jag.

Wii U säljer ungefär som förväntat. Det var Wii som sålde sjukt mycket mer än de ngnsin hade kunnat tro. Gamecube sålde ca 20 miljoner och Wii U hade också lyckats hamna där om de inte tappat allt 3:e partsstöd.
3:e part är anledningen till att den säljer dåligt. Få är villiga att lägga pengar på en konsoll bara för att spela spel från Nintendo.
De flesta köper då hellre en PS4 eller One där utbudet är så mycket större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Vi har även Bayonetta 2 som går på 1080 och Mario Kart som körs i 60 FPS.

Mario Kart är väl native 720p, och uppskalad till 1080p? uppskalning är ju knappast prestandakrävande, och redan där har man fått slå av AA osv. Bayonetta 2 är mer av samma sak... Ganska stor skillnad mot 1080p rendering...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Mario Kart är INTE 1080p

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Mario Kart är väl native 720p, och uppskalad till 1080p? uppskalning är ju knappast prestandakrävande, och redan där har man fått slå av AA osv. Bayonetta 2 är mer av samma sak... Ganska stor skillnad mot 1080p rendering...
B!

Du försöker verkligen finna fel i allt eller? Vad spelar det för roll egentligen? Dessutom sa jag aldrig att den är i 1080p, bara att den körs i 60 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Du försöker verkligen finna fel i allt eller?

Nä, men ditt inlägg sprider samma felaktiga information som så många andra om Wii U och dess kapacitet. Vilket ju kan vara bra att påtala, eftersom jag misstänker att det allt som oftast är baserat på okunskap, och inte illvilja. Fast med tanke på vilket agg du verkar bära på är du kanske förbannad för att du blivit avslöjad med en uppenbar lögn? Jag tänker även fortsättningsvis hävda att du for med osanning pga okunskap, och inte illvilja, men det får vara lite hur det vill med det.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Vad spelar det för roll egentligen? Dessutom sa jag aldrig att den är i 1080p, bara att den körs i 60 FPS.

Det känns som om det är relevant eftersom ditt svar är ett svar på en kommentar om just spel som körs i 1080p...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nä, men ditt inlägg sprider samma felaktiga information som så många andra om Wii U och dess kapacitet. Vilket ju kan vara bra att påtala, eftersom jag misstänker att det allt som oftast är baserat på okunskap, och inte illvilja. Fast med tanke på vilket agg du verkar bära på är du kanske förbannad för att du blivit avslöjad med en uppenbar lögn? Jag tänker även fortsättningsvis hävda att du for med osanning pga okunskap, och inte illvilja, men det får vara lite hur det vill med det.

Det känns som om det är relevant eftersom ditt svar är ett svar på en kommentar om just spel som körs i 1080p...
B!

Sättet du skriver visar klart och tydligt att du verkar vara den "förbannade" här, för det är inte snällt att vara fördomsfull genom att kalla någon lögnare när du inte har någon vettig förklaring till det. Jag fick min kunskap från en källa som hade bekräftat att Mario Kart 8 kördes i 720p men däremot kunde klara av 60 FPS, så det finns ingen anledning för mig att ljuga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Sättet du skriver visar klart och tydligt att du verkar vara den "förbannade" här, för det är inte snällt att vara fördomsfull genom att kalla någon lögnare när du inte har någon vettig förklaring till det.

Eftersom läsförmågan verkar nedsatt, är det måhända inte lönt att lägga mer tid på det här, men jag skrev i klartext att jag valde att se det som okunskap, och inte en medveten lögn:

Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag tänker även fortsättningsvis hävda att du for med osanning pga okunskap, och inte illvilja, men det får vara lite hur det vill med det.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag fick min kunskap från en källa som hade bekräftat att Mario Kart 8 kördes i 720p men däremot kunde klara av 60 FPS, så det finns ingen anledning för mig att ljuga.

Så du är bara förvirrad, och inte lögnare. Strålande. Eftersom det gällde titlar som var just 1080p & 60fps så var det med andra ord inte en lögn, bara irrelevant. Jag ser inte riktigt hur det hjälper din argumentation + att du kanske skulle ta och göra det tillägget i ditt inlägg då, så att inte andra får för sig att du menar att Mario Kart är 1080p.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Eftersom läsförmågan verkar nedsatt, är det måhända inte lönt att lägga mer tid på det här, men jag skrev i klartext att jag valde att se det som okunskap, och inte en medveten lögn:

Så du är bara förvirrad, och inte lögnare. Strålande. Eftersom det gällde titlar som var just 1080p & 60fps så var det med andra ord inte en lögn, bara irrelevant. Jag ser inte riktigt hur det hjälper din argumentation + att du kanske skulle ta och göra det tillägget i ditt inlägg då, så att inte andra får för sig att du menar att Mario Kart är 1080p.

B!

Det finns helt enkelt ingen anledning att ens fortsätta det här med dig, då du verkar bara vara ute efter att kritisera och skapa problem. Om det betyder så mycket för dig att ha rätt, får du väl ha det. Bara slöseri med tid att argumentera mot en arrogant person som bara lever i självförnekelse Nu förväntar jag mig ännu ett argument av tomma ord från dig, men det tänker jag bara ignorera. Du får bli någon annans problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Om du läser igenom ordentligt kommer du inse att det där är enbart svar på någon som påstod att Wii U inte såldes så bra jämfört med PS3, och siffrorna på Wii är för att visa hur bra det faktiskt gick för Nintendo, och att de är långt ifrån "ruinens brant". Det är redan uppenbart vilka som säljer bäst idag, därför behövdes det inte ta upp.

Sifforna är fortfarande käpprätt missvisande då de är en månad efter launch knappt, och alltså ignorerar övriga 25 månaders dåliga försäljning utan jämför launchmånaden för Wii U med PS3s snitt försäljning..

PS3 har sålt 80 miljoner enheter på 8.5 års tid = 0.78 milj / månad fram tills idag...

Är detta mer eller mindre än de 0.38 milj / månad som wii U sålt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

PS3 har sålt 80 miljoner enheter på 8.5 års tid = 0.78 milj / månad fram tills idag...

Är detta mer eller mindre än de 0.38 milj / månad som wii U sålt?

Mindre, självklart, men det är ju långt från det samma som en ekonomisk katastrof. Jag tror man kan vara ganska säker på att Nintendo aldrig räknade med att sälja lika många enheter, eftersom deras konsol är klart mer nishad än övriga.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag tror man kan vara ganska säker på att Nintendo aldrig räknade med att sälja lika många enheter, eftersom deras konsol är klart mer nishad än övriga.

Och jag tror man kan vara ganska säker på att de räknade på att sälja fler enheter än både PS4 och Xbox one eftersom föregångaren Wii var den genom tiderna mest framgångsrika konsollen med över 100 miljoner sålda enheter totalt alltså mer än PS3 och Xbox 360...

Varför skulle det företag som "vann" förra generationen med i försäljning räkna med att knappt sälja hälften i nästa, trotts att de släppte konsolen först och fick vara ensamma på marknaden ett år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Och jag tror man kan vara ganska säker på att de räknade på att sälja fler enheter än både PS4 och Xbox one eftersom föregångaren Wii var den genom tiderna mest framgångsrika konsollen med över 100 miljoner sålda enheter totalt alltså mer än PS3 och Xbox 360...

Varför skulle det företag som "vann" förra generationen med i försäljning räkna med att knappt sälja hälften i nästa, trotts att de släppte konsolen först och fick vara ensamma på marknaden ett år?

Rätta mig om jag har fel men jag trodde ps2 var den bäst säljande konsolen någonsin?!.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Varför skulle det företag som "vann" förra generationen med i försäljning räkna med att knappt sälja hälften i nästa, trotts att de släppte konsolen först och fick vara ensamma på marknaden ett år?

Möjligen för att det inte är speciellt stor skillnad på den nya, och gamla konsolen...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

Rätta mig om jag har fel men jag trodde ps2 var den bäst säljande konsolen någonsin?!.

Han menade nog Nintendos bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Möjligen för att det inte är speciellt stor skillnad på den nya, och gamla konsolen...

På vilket sätt menar du att det är mindre skillnad mellan Wii och Wii U än för t.ex. PS3 och PS4?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

På vilket sätt menar du att det är mindre skillnad mellan Wii och Wii U än för t.ex. PS3 och PS4?

I ren grafisk prestanda så är det mycket större skillnad mellan PS3 och PS4 än Wii och Wii U. Problemet är att man får mycket diminishing returns ju mer detaljer man vill ha så även fast man har många gånger mer kraft i PS4 än PS3 så upplevs det inte som det. Vi börjar nå en nivå där man behöver väldigt mycket kraft för att det ska bli lite bättre.

Permalänk
Medlem

Kanske skulle ni försöka styra tillbaka diskussionen till ursprunget, alltså "Rykten Nintendos nya konsol"? Lägg ner fanboy-diskussionen, känns inte som att sån skit riktigt hör hemma här...