Hur gör man en video med delad bild?

Permalänk
Medlem

Hur gör man en video med delad bild?

Först så vet jag inte om jag lägger denna tråden på rätt ställe. Flytta den om den ligger fel

Jag undrar hur man kan göra video som exemplet nedan med två videor i en. Vilka program kan man använda? Det kan vara bra att ha om man själv skulle göra en för att demonstrera kvalitetsskillnader i t.ex spel före och efter moddar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Du kan använda dig utav Adobe Premier Pro. Fantastiskt program för att editera video. Här har du ett klipp som demonstrerar hur du kan uppnå det:

Permalänk
Inaktiv

I vilken filmeditor som helst nästan? Inte säker på att det går i Windows Movie Maker men i alla andra.

Alternativt lägger man upp båda filmerna bredvid varandra på skärmen och spelar in

Permalänk
Medlem
Skrivet av cy1on:

Du kan använda dig utav Adobe Premier Pro. Fantastiskt program för att editera video. Här har du ett klipp som demonstrerar hur du kan uppnå det:

https://www.youtube.com/watch?v=QjWh5UBr3AE

Det där programmet är väl svindyrt? eller är det bara Photoshop som brukar kosta så vidrigt mycket kanske? finns det inga gratisalternativ?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hjälpsam

Premier Pro kostar en del, men Premiere Elements borde räcka för dina behov och den kostar inte så farligt. Du kan få dubbelpaket med både Photoshop Elements och Premier Elements 12 för runt tusenlappen. Helt klart värt det

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Folk verkar ha stenkoll på §7 men lyckas glömma bort §5