Permalänk
Medlem

Funderingar på ny dator

Hej!

Jag sitter och funderar på att köpa mig en ny dator men är det värt tycker ni att lägga lite extra för att köra nvidia och Intel istället för AMD rakt igenom?

Har 2st exempel som jag funderar på.
Datorn ska givetvis användas till att spela spel och slösurfa.

AMD: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=131212...
Intel/Nvidia: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=131211...

Nämn ett paket som är prisvärt, själv lutar det åt Intel/Nvidia men synpunkter mottages gärna.

MVH
Daniel

*Edit inköpslistorna var tydligen privata

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Hjälpsam

korgarna är privata o kan ej ses av andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

korgarna är privata o kan ej ses av andra

Fixat

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Personligen väljer jag alltid intel/nvidia, mest för att jag är lite nvidia fanboy och inte tycker att amd passar in i mixen sen ati blev amd. Men när jag bygger åt polare blir det amd/amd pga det lägre priset.

Jag hade, på inga grunder mer än att jag gillar nvidia mer, valt intel paketet =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seeis:

Personligen väljer jag alltid intel/nvidia, mest för att jag är lite nvidia fanboy och inte tycker att amd passar in i mixen sen ati blev amd. Men när jag bygger åt polare blir det amd/amd pga det lägre priset.

Eftersom kundvagnarna är privata är det svårt att säga vilken som passar bäst

Dom är väl ändå fixade nu?

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av modaset:

Dom är väl ändå fixade nu?

Japp, skrev medans du fixade =P

Permalänk
Medlem

hade även jag kört på nvidia/intel-paketet om pengarna inte är något problem

är du medveten om att du i amd-paketet har ett atx-kort? tänker då på chassit

Permalänk
Hjälpsam

Komentarer:

Intelpaketet: ta hellre 2x8Gb minne, bara fördelar med det....tycker vattenkylaren är lite onödig o dyr, skall du klocka hårt?
Diskar?

AMD: Inget moderkort..annars samma komentarer som ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Komentarer:

Intelpaketet: ta hellre 2x8Gb minne, bara fördelar med det....tycker vattenkylaren är lite onödig o dyr, skall du klocka hårt?
Diskar?

AMD: Inget moderkort..annars samma komentarer som ovan

Höll på att fippla med AMD-paketet medans du skrev, nu finns det ett ATX moderkort plus ett chassi för moderkortet.

Hårddiskar har jag redan, har 4st SSD som sitter i min gamla dator.
Jag kommer att klocka datorn, kör med H70 just nu och jag är mer än nöjd med den. H100I lär också göra sitt jobb utan några större problem.

Du har ju rätt i att det är enklare att klocka med färre minnesmoduler och givetvis billigare att uppgradera (men när behöver man mer än 16GB i spelsammanhang)

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD