Cosmos 2-Sauron LOTR Edition Case Mod (FÄRDIGT)

Permalänk
Skrivet av Elitist:

Tycker nog att det skulle bli mer stilrent utan orch-ansiktena.

Nja, en smaksak! Jag och Dennis satt och kollade utan eller med ansikte men det blev snyggast såhär kom vi fram till!

Skrivet av Flamso:

Jag vet inte det, jag gillar det! Men visst, hade han haft kvar samma motiv fast kört utan ansiktena så hade det varit ganska najs också! Det är ändå skönt att det händer någonting med bygget!

Smaksak, tycker dock Orcen gör att det sticker ut mer! Vilket jag och Dennis tyckte blev riktigt fett!

Ja äntligen!

Skrivet av nossral:

Det går inte att 3D printa handen?

Det är det vi tänkt att göra sedan köra en airbrush på den!

Kul att höra att ni gillar det!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Discokungen
Skrivet av NJB Mods:

Nja, en smaksak! Jag och Dennis satt och kollade utan eller med ansikte men det blev snyggast såhär kom vi fram till!

Smaksak, tycker dock Orcen gör att det sticker ut mer! Vilket jag och Dennis tyckte blev riktigt fett!

Ja äntligen!

Det är klart det är en smaksak. Det är ett uttryck för vår smak när vi inte nödvändigtvis håller med också.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Riktigt bra målning

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Skrivet av crumpets:

Riktigt bra målning

Tackar!

En liten förhandstitt tills nästa update!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

jahopp... händer det nått här inne?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

jahopp... händer det nått här inne?

Ja det är frågan

Permalänk
Skrivet av Marticus:

jahopp... händer det nått här inne?

Skrivet av Hiraeth:

Ja det är frågan

Oj, ursäktar för sent svar!

Det går alltid framåt! Dennis kör på förfullt med att få chassit klart så, kan verkligen inte vänta tills att få se slutresultatet.

Men ni får allt hålla ut lite längre.

Ha det bra!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Oj, ursäktar för sent svar!

Det går alltid framåt! Dennis kör på förfullt med att få chassit klart så, kan verkligen inte vänta tills att få se slutresultatet.

Men ni får allt hålla ut lite längre.

Ha det bra!

Sitter du bara o väntar på Dennis eller? Finns det inget du kan göra under tiden med andra komponenter som du kan visa upp?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Sitter du bara o väntar på Dennis eller? Finns det inget du kan göra under tiden med andra komponenter som du kan visa upp?

Egentligen inte, han har det mest av mitt arbete hos sig. Håller dock på att försöka skaffa en hand som kan hålla i resorvaren. Samt en coolare top. Resten är i princip klartt.

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Tror på detta projekt ändå, har planerat ett långtids projekt jag med! Sitter och väntar på updates som andra, kommer blir fett! c:

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Över ett år har gått. Händer inte så mycket.

Helt seriöst, hade jag gått in och sponsrat något sådant här så hade jag blivit vansinnig.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Över ett år har gått. Händer inte så mycket.

Helt seriöst, hade jag gått in och sponsrat något sådant här så hade jag blivit vansinnig.

+1 på det. Det måste verkligen svida för sponsorerna och det garanterar, eller åtminstone minskar ts chanser drastiskt till framtida sponsringar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Batman:

+1 på det. Det måste verkligen svida för sponsorerna och det garanterar, eller åtminstone minskar ts chanser drastiskt till framtida sponsringar.

Glöm inte den lilla detaljen att det kan sänka förtroendet för modding-scenen i det stora hela också! Det är trist som fan.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Glöm inte den lilla detaljen att det kan sänka förtroendet för modding-scenen i det stora hela också! Det är trist som fan.

Har du helt rätt i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt på en update om detta bygge.

Hur mkt av ditt arbeta är borta egentligen? känns som att det är mkt som du inte gör själv i detta projekt utan mkt har lämnats iväg?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Här va det tomt

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

Nått nytt att uppdatera med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Tråden startades 1 år och 1 månad, jag kan tyvärr inte se mycket i utveckling gällande detta projekt under denna tid. Hoppas bara att Cosmos 3 inte hinner komma

Permalänk
Medlem

Vad säger du då? Du förhalar det känns det som.

Permalänk

God Jul och Gott nytt år till er alla!

Hoppas ni får en trevlig dag och likaså ett bra slut på året och en bra början på året.

Uppdateringar kommer så småningom, så ni får hålla ut lite mer!

Mvh,
Nils Julius Byrkjeland

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

God Jul och Gott nytt år till er alla!

Hoppas ni får en trevlig dag och likaså ett bra slut på året och en bra början på året.

Uppdateringar kommer så småningom, så ni får hålla ut lite mer!

Mvh,
Nils Julius Byrkjeland

Har han inte skickat tillbaka chassit till dig än? Har inte det varit hos honom i ett halv år?

God Jul!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Har han inte skickat tillbaka chassit till dig än? Har inte det varit hos honom i ett halv år?

God Jul!

Skickades från m.sweclockers.com

Nej de har han tyvärr inte. Han har massa andra projekt som han också måste hålla på med men ett bra resultat får ta lång tid!

God fortsättning!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Du borde kunna kräva lite bilder av han iaf?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Kan du inte sleeva nått och visa upp? Du har ju massor att göra där, har inget med chassiet att göra.

Visa vattenloop?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

På fronten intet nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Men snart så drar chassit iväg på airbrush och då blir de garanterat grymt snyggt!

Detta var snart ett år sedan. Ditt engagemang att hela tiden göra något är vad som förstör för dig. Jag har själv varit där, haft sponsrade projekt som av olika skäl behövts läggas på hyllan ett tag av olika omständigheter. Projekt tar tid, de får de göra. Men när man drar in sponsorer så ansvarar man för något större, ryktet för hela moddningscenen som blir förstörd, företag minskar sin positiva på att satsa på sånt här.

Jag är uppriktigt besviken.
Det som verkar ha varit den stora väntan är en sidoplåt. Är projektet klart när du får denna sidoplåt? För jag slår vad om att det finns något annat du kan göra medans du väntar på denna otroligt långsamma lackerare.
• Gör så att Saurons hand kan hålla i resorvaren.
• Sleeva varenda kabel.
• Sök efter problem.
• Installera varje komponent.
Installera vattenkylning

Jag säger inte detta för att vara otrevlig, snarare för att hjälpa dig att bromsa tempot något. Tänk gärna på det här innan du ger dig på något nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det ditt chassi?

http://www.sweclockers.com/galleri/6646-airbrushmotivlackering#image88

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk

Hej igen!

Ser att det börjar bli lite otåligt med väntandet och kan inget mer än annat be om ursäkt för det.

Skrev tidigare att jag har ganska mycket arbete som inte riktigt syns såhär på arbetsloggarna, så jag sitter inte riktigt och bara väntar på att Dennis skall bli klart med lackeringen, Handen, en ny top skall fixas väldigt mycket rent ut sagt.

Bilder lär dyka upp inom kort tid!

Mvh,
Nils Julius Byrkjeland
NJB Mods

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Är jag blind eller saknas det uppdaterade bilder på projektet i OP? Vore kul att se, förutsatt att något hänt sedan han fick produkterna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

28/10-14

Skrivet av Marticus:

jahopp... händer det nått här inne?

14/11-14

Skrivet av NJB Mods:

Dennis kör på förfullt med att få chassit klart så

Skrivet av Marticus:

Sitter du bara o väntar på Dennis eller? Finns det inget du kan göra under tiden med andra komponenter som du kan visa upp?

Skrivet av NJB Mods:

Egentligen inte, han har det mest av mitt arbete hos sig. Håller dock på att försöka skaffa en hand som kan hålla i resorvaren. Samt en coolare top.

Resten är i princip klartt.

26/12-14

Skrivet av frizzy10:

Har han inte skickat tillbaka chassit till dig än? Har inte det varit hos honom i ett halv år?

Skrivet av NJB Mods:

Nej de har han tyvärr inte. Han har massa andra projekt som han också måste hålla på med men ett bra resultat får ta lång tid!

3/1-15

Skrivet av NJB Mods:

väntar på att Dennis skall bli klart med lackeringen, Handen, en ny top skall fixas väldigt mycket rent ut sagt.

Nu har du gått runt i en full cirkel med ditt prat. Först jobbar Dennis för fullt, du är mer eller mindre klar med allt och har egentligen inte så mycket annat att göra men kan ändå inte visa upp nått. Sen får han massa andra projekt som kommer i vägen och sedan är det helt plötsligt väldigt mycket att göra igen.

Jag har aldrig lagt ner såhär mycket energi i en projekttråd någon gång och anledningen till att jag gör det här är dels för att projektet såg väldigt lovande ut och dels för att jag blir uppriktigt förbannad på hur du hanterat detta. Du har fått ett HAV av sponsordelar, för att sedan inte komma med något att visa upp nått som är i närheten klart. Det är helt omöjligt att hela bygget stannar upp för att chassiet åker iväg på airbrush, där det nu har varit i snart vadå 1 år? Har du funderat över hur mycket pengar som lagts ut på detta projekt av företag?

Supportar detta projekt med 100% vattenkylnings delar.
Coolingstuff väljer att supporta mig med dessa produkter.
En XSPC 360mm radiator.
Två XSPC 240mm radiator.
En XSPC Photon 270 reservoir.
En XSPC RayStorm CPU Intel.
En EK-D5 Vario Motor.
En EK-D5 X-TOP CSQ Plexi.
Två Phobya Touch 6 single bay.
EK-PSC Fittings.
Watercooling tubing
EK-Ekoolant Blood RED 1L
Gpu block, är dock ej valda.

Cooler Master supportar mig med dessa delar.
En Cosmos 2.
En CM V1000 PSU.
Tio CM JetFlo 120mm fans.

DMFineArts Supportar detta projekt med airbrush.

ModWithMe Supportar detta projekt med special designade fläktgaller.

Dold text

Detta måste vara delar för över 20k, ska vi räkna in jobbet som FineArts gör så lär det addera minst 5k då airbrush är svindyrt.

Du tar på dig ett ansvar när du får sponsrade delar, ett ansvar över ditt rykte, företagets rykte och moddingscenens rykte och jag tycker att du sköter detta uselt. Dina updates efter chassiet åkte iväg har varit bara snack och ursäkter. Snack hit, ursäkta dit och nu tror jag inte att du själv vet vad du ska göra längre. Vi ger förslag på vad du kan göra och visa upp men det är tydligen klart eller kan inte göras, men bilder kommer inte. Projektloggar dör väldigt fort när dem inte tas omhand, och jag måste säga att det är smått otroligt hur många som återupplivat denna tråd från det döda för att fråga hur det går, jag ser inte detta ofta i loggar på swec.

Många (inklusive mig) har varit VÄLDIGT hjälpande, tålmodiga och stöttande men nu orkar iaf inte jag längre. Jag lägger ner min verksamhet i denna tråden nu då jag inte orkar med att få notifieringar om inlägg i denna tråd från dig, för att sedan bara läsa massa "håll ut! det blir bra detta! men jag tänker inte visa nått"

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻