Permalänk
Medlem

HDD Tavla!

Hej!

En fredag eftermiddag hade jag tråkigt så jag bestämde mig för att göra en Hdd tavla av en gammal hårddisk jag har liggandes. Jag vet att det redan finns flera och att det är ganska okreativt men det finns väldigt få som visar mer detaljerat hur man gör, och tavlorna blir väldigt fina, så jag tog bilder genom hela processen och hoppas ni får nytta av det!
Har säkert missat en punkt här och där men det mest basic har jag fått med!

Tyvärr har jag ingen kamera så ni får nöja er med bilderna från en nexus 4 men så länge ni inte kör med en super duper stor skärm borde det gå fint:)

Har ni några frågor, tveka inte att fråga i kommentarsfältet! Delar gärna med mig av det jag lärt mig!

mvh

Besök galleriet här

Permalänk
Avstängd

bra utfört, snyggt

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haufen:

bra utfört, snyggt

Tackar

Permalänk
Medlem

Verktyget du behöver finns på Biltema/Classe osv, ett JÄTTE VANLIGT verktyg för att ta bort låsringar med
Ser ut så här.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Vet att det är vanligt, men hittade det inte just då
Finns säkert en hemma någonstans i garaget.

Permalänk
Avstängd

Bra jobbat! 4p

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!