Vilka pokémon har ni har ni? (X & Y)

Permalänk

Vilka pokémon har ni har ni? (X & Y)

Jag klarade ut spelet på 3 dagar, klarade spelet idag vid 2 ungefär, otroligt bra spel. kommer lätt börja om igen nedan här är mina pokemon som jag klarade spelet med och som jag kör med än

Pidgeot LV. 77 = Pidgey var den första jag fångade

Greninja LV. 74

Charizard LV. 77

Pangoro LV. 76

Aurorus LV. 72

Xerneas LV. 63

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Jag klarade ut spelet på 3 dagar, klarade spelet idag vid 2 ungefär, otroligt bra spel. kommer lätt börja om igen nedan här är mina pokemon som jag klarade spelet med och som jag kör med än

Pidgeot LV. 77 = Pidgey var den första jag fångade

Greninja LV. 74

Charizard LV. 77

Pangoro LV. 76

Aurorus LV. 72

Xerneas LV. 63

byt namn på tråden till "Tråden om Pokemon X & Y"?

fick hem spelet på fredagen 18h och 28 minuter senare var jag klar.
hade: Greninja, (Mega Y) Charizard, Lapras, Pidgeot, (Mega) Blaziken och y-fågeln..

Lite besviken på afterplay.. Men kul för övrigt.. Hade tyckt att det skulle varit en ny ö efter typ åka tillbaka till pokemon black and white eller möjligtvis pokemon ruby ön..

sedan va ju mewtwo ett skämt att fånga.. Gå in i en grotta, 10 steps fram och där står han.. Tog 5 ultraboll, 2 dusk och 3 pokeboll att fånga.

men storyn var väldigt bra! Men lite kort kanske

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

byt namn på tråden till "Tråden om Pokemon X & Y"?

fick hem spelet på fredagen 18h och 28 minuter senare var jag klar.
hade: Greninja, (Mega Y) Charizard, Lapras, Pidgeot, (Mega) Blaziken och y-fågeln..

Lite besviken på afterplay.. Men kul för övrigt.. Hade tyckt att det skulle varit en ny ö efter typ åka tillbaka till pokemon black and white eller möjligtvis pokemon ruby ön..

sedan va ju mewtwo ett skämt att fånga.. Gå in i en grotta, 10 steps fram och där står han.. Tog 5 ultraboll, 2 dusk och 3 pokeboll att fånga.

men storyn var väldigt bra! Men lite kort kanske

Själv har jag klarat igenom spelet för andra gången nu. Mina nivåer ligger runt 65-75 Lv som högst, själv har jag inte hittat mewtwo, vet inte vart han finns, heller vet inte om jag behöver han heller.. senaste gången jag spelade senaste pokemon spelet var Silver versionen, sen efter de gav jag upp spel serien efter jag tyckte att det blev för mkt pokemon figurer, så nu har jag gjort en come back i X versionen.. dröjer nog inte länge till innan jag börjar om ännu en gång

mina nuvarande just nu:

Pidgeot Lv71

Mega-Venusaur Lv73

Mega-Lucario Lv72

Xernias Lv66

Vaporeon Lv66

Delphox Lv67

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Själv har jag klarat igenom spelet för andra gången nu. Mina nivåer ligger runt 65-75 Lv som högst, själv har jag inte hittat mewtwo, vet inte vart han finns, heller vet inte om jag behöver han heller.. senaste gången jag spelade senaste pokemon spelet var Silver versionen, sen efter de gav jag upp spel serien efter jag tyckte att det blev för mkt pokemon figurer, så nu har jag gjort en come back i X versionen.. dröjer nog inte länge till innan jag börjar om ännu en gång

mina nuvarande just nu:

Pidgeot Lv71

Mega-Venusaur Lv73

Mega-Lucario Lv72

Xernias Lv66

Vaporeon Lv66

Delphox Lv67

Mewtwo finns där du hittar gymledare åtta. Om du går till andra sidan av de stället så finns de en grotta.. Innan du klarat elite four så står de en gubbe ivägen, men efter så är han borta och inne i grottan står han.

kommer inte börja om på mitt y.. Jag har spelat alla spelen utom Pokemon black 2 och white 2.. Tyckte inte att det verkade som något speciellt.. Har som regel att tycker jag om ett av spelen köper jag den andra versonen och använder den att börja om på, så får man ha kvar sina pokemon från var spel man varvar lättare att fylla pokedexen med då

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Vet itne lvlar då jag är glitchad i Lumiose... Sub 30 iaf...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Har 6 nålar än så länge, spelat 20 timmar.

Garchomp lv 49
Salamence lv 51
Lapras lv 45
Lucario lv 47
Chesnaught (hm slave ) lv 47
Gloom (för Sweet Scent (hordes)) lv 29

Hzup har råkat ut för det redan verkar det som, så en varning: >>Spara inte i Lumiose City<<. Ibland går det inte att ladda sparfilen, utan du blir tvingad att börja om spelet från början.

Permalänk
Inaktiv

Ursäkta att jag stör i denna lilla tråd om Pokémon X & Y.

Ville mest bara säga efter att ha läst igenom tråden att jag saknar Pokémon Blue och Red till Game Boy. Vet tyvärr inte så mycket om hur dem nya Pokémon spelen är idag men då var det verkligen kul med Pokémon i slutet av -90 början av -00.
Tycker nog mest att det spårat ut helt på något sätt idag, Pokémon marknaden har blivit mättad antar jag.

Men tänk, "bara" 150 st att fånga och glöm inte tricket att fånga Mew den 151:e Pokémonen som Nintendo så många gånger sa att det inte gick att fånga utan att skicka in spelkassetten.

Vilket påminner mig om den gången jag spelade in tricket att fånga Mew på VHS via Super Game Boy till SNES och åkte till Club Nintendo i Kungsbacka och lämnade in. De sa att dom hade kul att titta på videon när de hade ett party på Club Nintendo och blev mäkta imponerade.

Och vem kan inte glömma MissingNo från Cinnabar Island.....ah vilka minnen.

Permalänk
Medlem

Är i början med en badge nu igen men kommer ta år tills jag får tag på en ghastly. Om någon snäll själv orkar och vill så tar jag gärna imot en
Edit; Svengelska

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Ursäkta att jag stör i denna lilla tråd om Pokémon X & Y.

Ville mest bara säga efter att ha läst igenom tråden att jag saknar Pokémon Blue och Red till Game Boy. Vet tyvärr inte så mycket om hur dem nya Pokémon spelen är idag men då var det verkligen kul med Pokémon i slutet av -90 början av -00.
Tycker nog mest att det spårat ut helt på något sätt idag, Pokémon marknaden har blivit mättad antar jag.

Men tänk, "bara" 150 st att fånga och glöm inte tricket att fånga Mew den 151:e Pokémonen som Nintendo så många gånger sa att det inte gick att fånga utan att skicka in spelkassetten.

Vilket påminner mig om den gången jag spelade in tricket att fånga Mew på VHS via Super Game Boy till SNES och åkte till Club Nintendo i Kungsbacka och lämnade in. De sa att dom hade kul att titta på videon när de hade ett party på Club Nintendo och blev mäkta imponerade.

Och vem kan inte glömma MissingNo från Cinnabar Island.....ah vilka minnen.

Kan hålla med dig om de.. Blå och röd versionerna är självklart dom bästa klassikerna i serien

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Avstängd

Level 90 Lapras :)!

Permalänk

Level 92 Xerneas=)

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Är i början med en badge nu igen men kommer ta år tills jag får tag på en ghastly. Om någon snäll själv orkar och vill så tar jag gärna imot en
Edit; Svengelska

ser att du börjat om.. Nintendo släppte en patch här om dagen, så du hade kunnat använda din gamla save igen

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

ser att du börjat om.. Nintendo släppte en patch här om dagen, så du hade kunnat använda din gamla save igen

Trevligt att det blev patchat, men orkade ju inte direkt vänta. Hah... Tackar för tipset dock då jag inte viste att det fanns patch.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Usch vad jag älskar Battle Chateau! En badge och lvl 60 på mina Pokémons dock...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

6 pokemon på Lv 100

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

6 pokemon på Lv 100

Det var ambitiöst. Jagar shines just nu. Riktigt nice att man kan ha en chans i helvetet att få dem. Hittat 3st hittils med fiske-metoden.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010