Permalänk
Medlem

Försöker fortfarande komma åt min NAS via SMB i Archos video player. Någon som vet vad jag ska skriva på de olika raderna om jag vill lägga till den manuellt, dvs vad som ska stå på share name och vad som ska stå på path? Jag har testat ett antal olika varianter men får alltid meddelande att "The server is currently not available"

Permalänk
Medlem

Fick hem min x7:a idag. Installerade XBMC enligt denna guide http://minixforums.com/threads/how-to-set-up-xbmc-on-your-min...
Men får bara xbmc att köras i fönster visning, hur löser man detta?
Testade Netflix och svtplay, det blir samma, ingen fullskärm.
Kör 1920*1080p-60 upplösning

Permalänk
Medlem

Vill du ha XBMC så skulle jag prova justXBMC. Använder själv den just nu och den är mycket bättre än andra versioner jag provat.

http://www.minixforums.com/threads/justxbmc-new-firmware-for-...

Permalänk
Medlem

FIck till XBMC så att den kördes i fullskärm.
Så än så änge är jag nöjd. Smidigt med att man kan installera ifrån Goggle Play

Letar efter ett bra bildviningsprogram, har alla mina bilder liggandes på en Windows maskin.
Nån som har nåt tips ?

Permalänk

Funkar XBMC i 24hz (23.976) med denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quart:

Letar efter ett bra bildviningsprogram, har alla mina bilder liggandes på en Windows maskin.
Nån som har nåt tips ?

Det funkar väl att se bilder genom XBMC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Vill du ha XBMC så skulle jag prova justXBMC. Använder själv den just nu och den är mycket bättre än andra versioner jag provat.

http://www.minixforums.com/threads/justxbmc-new-firmware-for-...

Trhuster jag installerade just denna och får inte USB ingångarna till att funka med varken usb-minne eller extern hårddisk. Innan jag flashade till denna så funkade det utan problem.
Har du eller någon annan någon aning om vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

Nybörjare

Jag är lite ny på det här men jag har lite frågor.
Hur delar man ut mappar till x7 från en windows dator som är med i en hemgrupp?
Om man ska ha å ä ö i airmouse A2 måste man ta det på skärmen då?
Vad är det kernel och nexus rom?
Fanns det inte en uppdatering för att slippa göra om inställningen om ljudet
som kommer ut i A2?

Permalänk
Medlem

Någon mer som upplever att bilden blir väldigt mörk, när man tex tittar på en DivX film?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robroy77:

Någon mer som upplever att bilden blir väldigt mörk, när man tex tittar på en DivX film?

Bilden är väldigt mörk, finns inget annat att göra än att vrida upp ljuset på din tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hcp2:

Jag är lite ny på det här men jag har lite frågor.
Hur delar man ut mappar till x7 från en windows dator som är med i en hemgrupp?
Om man ska ha å ä ö i airmouse A2 måste man ta det på skärmen då?
Vad är det kernel och nexus rom?
Fanns det inte en uppdatering för att slippa göra om inställningen om ljudet
som kommer ut i A2?

Du delar ut på samma vis som vanligt, vilken app är det som inte hittar nätverket? ÅÄÖ måste du ta på skärmen ja.

Nexus rom är ett alternativ till Minix orginal rom. Och att ljudet kommer till fjärren efter varje omstart kommer inte heller ändras vad det verkar, ganska surt imo.

Permalänk
Medlem

Funderar på att beställa en minix-neo-x7 men hur är den? funkar netflix, viaplay osv? är ni nöjda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robsth:

Funderar på att beställa en minix-neo-x7 men hur är den? funkar netflix, viaplay osv? är ni nöjda?

Det är skillnad på olika romar osv. Har du lite tid över så titta på några klipp i första inlägget så kommer du bli lite klokare i alla fall.

Permalänk
Medlem

Oj, hade missat att gå igenom klippen =). Bugar & bockar!

Permalänk
Medlem

SKulle kolla på TV4 play igår, började att köra airplay emot MiniX men det blev kass bildkvaliet.
Tankade sen ner TV4play appen men det blev också kass bildkvaliet.
Är det så eller har jag gjort något fel ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quart:

SKulle kolla på TV4 play igår, började att köra airplay emot MiniX men det blev kass bildkvaliet.
Tankade sen ner TV4play appen men det blev också kass bildkvaliet.
Är det så eller har jag gjort något fel ?

Ändra till högsta videokvalitet nere i höger hörn efter du startat ett klipp.

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa kombinationen av kernel och rom tycker ni?
Ett bra bildvisningsprogram? Någon som vet.

Permalänk
Medlem

Blev en Minix Neo X7 och fick hem den idag. Vilken pryl! allt flöt på utmärkt, laddade ner plex client appen från google play och streamade 1080p utan några som helst problem. Och alla play kanaler TV4play, svtplay, kanal5, viaplay m.m. fungerar kalas, så tack för infot Trhuster, jag har innan denna testat boxee box mfl, men aldrig blivit nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robsth:

Blev en Minix Neo X7 och fick hem den idag. Vilken pryl! allt flöt på utmärkt, laddade ner plex client appen från google play och streamade 1080p utan några som helst problem. Och alla play kanaler TV4play, svtplay, kanal5, viaplay m.m. fungerar kalas, så tack för infot Trhuster, jag har innan denna testat boxee box mfl, men aldrig blivit nöjd.

Vänta lite! Fungerar Kanal5 appen för dig? Vilken rom kör du med? Men kul att det funkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hcp2:

Vilken är den bästa kombinationen av kernel och rom tycker ni?
Ett bra bildvisningsprogram? Någon som vet.

Jag kör med Finless 1.4a och kernel 1704/720/600 från Finless 1.6 och det funkar ganska bra för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Jag kör med Finless 1.4a och kernel 1704/720/600 från Finless 1.6 och det funkar ganska bra för mig.

Bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robsth:

Okej, du har pre006. På den funkar inte Kanal 5 appen som den ska när jag testade, gör den verkligen det för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Okej, du har pre006. På den funkar inte Kanal 5 appen som den ska när jag testade, gör den verkligen det för dig?

Nej, tog för givet att den gjorde det då ja hade den. Alla andra funkar men 5an buggar ur.

Permalänk
Medlem

Nån som kan rekommendera en trådlösmus som funkar. Har provat med Microsoft notebook 5000. X7:an hittar den men muspekaren vill inte hänga med så bra.

Permalänk
Medlem

Minix A2

Permalänk
Medlem

Funkar trådlösa möss via blåtand? Har ett trådlöst tangentbord som funkar perfekt men hittar inte min trådlösa mus, dock en gammal sådan, kan det bero på det? Vart köper man annars en a2?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av keffosteffo:

Funkar XBMC i 24hz (23.976) med denna?

Känns som att min fråga föll mellan stolarna, så jag provar igen.
I t.ex. justXBMC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keffosteffo:

Känns som att min fråga föll mellan stolarna, så jag provar igen.
I t.ex. justXBMC?

Nu kör jag inte justxbmc men när jag ställde in boxen på 24hz läget så var det bra uppspelning för mig i alla fall. Med boxen i 60hz läget så är det inte perfekt men inte jättedåligt heller.

Permalänk
Skrivet av Trhuster:

Nu kör jag inte justxbmc men när jag ställde in boxen på 24hz läget så var det bra uppspelning för mig i alla fall. Med boxen i 60hz läget så är det inte perfekt men inte jättedåligt heller.

Okej, så det är en manuell inställning man måste göra? Inte automatiskt?

Permalänk
Medlem

Blir bara mer och mer irriterad på den här förbannade boxen!
Det går inte att slå på Wi-Fi på boxen längre, det står bara Turning Wi-Fi on...
Sedan händer inger mer, det kommer inte upp några Wi-Fi nät att välja emellan?

Från början när jag fick boxen så fungerade Wi-Fi utan några problem.
Jag fick för mig att testa justXBMC "new firmware for x7 som Trhuster rekommenderade på en sida.
Med den firmwaren så funkar Wi-Fi. Dock så försvinner de 11 extra kanalerna som finns med på TV4 Play Premium av någon anledning.
TV4 Play Supporten förklarade att de extra kanalerna inte fungerar med alla androidversioner.
Någon som har någon bra förklaring på detta, kanske till och med en lösning?

Jag har nu testat: X7 mini pre-007 firmware, The new 008 firmware for our mini's och NEO X7mini Original FW Release (0912) med samma resultat, Wi-Fi går inte att slå på
Snälla någon hjälp mig!