Permalänk
Inaktiv

3140mHA batteritid

Hej!

Har skaffat mig en LG optimus G pro som har 3140mAH batteri.

Har precis kört slut hela batteriet, ca. 4h onscreen tid + 1½ timme offscreen, totalt altså 5½ timme.

Tycker det verkar väldigt lite och misstänker jag kanske haft otur med min, men å andra sidan har jag inte haft någon bättre smartphone tidigare så vet inte hur länge de klarar sig under belastning.

Finns det någon med liknande telefon typ galaxy note 2 som kan berätta om sin batteritid?
Skulle gärna vilja få bekräftat att det är ett B ex. innan jag går och byter den.

Mvh

Ps. speccs 5,5" full hd, Snapdragon S600 SoC och LTE uppkoppling

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon56869:

Hej!

Har skaffat mig en LG optimus G pro som har 3140mAH batteri.

Har precis kört slut hela batteriet, ca. 4h onscreen tid + 1½ timme offscreen, totalt altså 5½ timme.

Tycker det verkar väldigt lite och misstänker jag kanske haft otur med min, men å andra sidan har jag inte haft någon bättre smartphone tidigare så vet inte hur länge de klarar sig under belastning.

Finns det någon med liknande telefon typ galaxy note 2 som kan berätta om sin batteritid?
Skulle gärna vilja få bekräftat att det är ett B ex. innan jag går och byter den.

Mvh

Ps. speccs 5,5" full hd, Snapdragon S600 SoC och LTE uppkoppling

Är ganska säker på att den där inte ens säljs i Korea än, hur har du fått tag på den?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Läste i något test att batteritiden var runt 5-7 timmar beroende på användning. Mer såklart om den inte används.

Men kan ha fel!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har du LTE, Wi-Fi, Blåtand etc. igång? Brukar dra ner batteritiden ganska mycket.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TAG9217:

Har du LTE, Wi-Fi, Blåtand etc. igång? Brukar dra ner batteritiden ganska mycket.

LTE är igång blåtand och wifi av.
När jag inte använder den verkar batteriet klara sig väldigt fint går knappt ner alls.
Står att skärmen använt 65% av batteriet på 4h 5min användande, ca. 50% brightness.

Är i korea och den släpptes förra veckan, butikerna fick dem på fredag och jag fick butikens sista ex.

Permalänk
Skrivet av anon56869:

Hej!

Har skaffat mig en LG optimus G pro som har 3140mAH batteri.

Har precis kört slut hela batteriet, ca. 4h onscreen tid + 1½ timme offscreen, totalt altså 5½ timme.

Tycker det verkar väldigt lite och misstänker jag kanske haft otur med min, men å andra sidan har jag inte haft någon bättre smartphone tidigare så vet inte hur länge de klarar sig under belastning.

Finns det någon med liknande telefon typ galaxy note 2 som kan berätta om sin batteritid?
Skulle gärna vilja få bekräftat att det är ett B ex. innan jag går och byter den.

Mvh

Ps. speccs 5,5" full hd, Snapdragon S600 SoC och LTE uppkoppling

Jag brukar få ut 24-28 timmar och med en skärm tid på sex timmar med min Note 2. LTE, Wifi och blåtand på. Så lite illa låter det ju. Har du hunnit ladda den flera gånger eller är det första körningen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MattiasAsb:

Jag brukar få ut 24-28 timmar och med en skärm tid på sex timmar med min Note 2. LTE, Wifi och blåtand på. Så lite illa låter det ju. Har du hunnit ladda den flera gånger eller är det första körningen?

Fick med två batterier men har väl hunnit ladda varje 2-3 ggr inkl. första laddning till 100%.

Jepp låter skumt, du får ju 50% mer onscreen tid + ett dygns standby mer än mig med samma skärmstorlek och batteri.
HTC kommer ju med 2300mAH batteri så det lär ju inte vara S600 SoC'n som suger i sig så mycket batteri heller.

Nä blir att byta ut i morgon