Seriösa FPS-drops i Aftermath

Permalänk
Medlem

Seriösa FPS-drops i Aftermath

Jag har seriösa dippar i Aftermath, 35 fps som värst. (Dator i Sig.)
Kör med high/ultra blanding med 4x som annars går nice på dom andra DLCerna där jag alltid golvar v-syncen. Ligger och skrapar 60 fps men i Aftermath får min dator tydligen jobba som fan och en fågel viska i mitt öra att det är CPU:n som flaskar - kan det verkligen stämma? Jag vet BF3 är CPU-hungrigt och Aftermath med alla byggnader med Frostbite2-demolering förvånar mig inte att det är tungt men det borde väl inte vara värre än - Karkand-banan som påminner mycket om Aftermath?

Senaste drivisar, att klocka grafikkortet hjälper inte nämnvärt. Så är Aftermath dåligt optimerat eller suger min burk

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Själv ligger man inte ens på stabila 60 fps med GTX 580 på MEDIUM!!!!!!!!!

Permalänk
Skrivet av lunkas:

Själv ligger man inte ens på stabila 60 fps med GTX 580 på MEDIUM!!!!!!!!!

Då har du inte de senaste drivrutinerna eller så har du gjort något fel när du installerat graffet eller processoern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_1996:

Då har du inte de senaste drivrutinerna eller så har du gjort något fel när du installerat graffet eller processoern.

nu när du säger det så kom jag på att jag inte har senaste drivrutinerna haha, kom upp en ruta för några veckor sedan men jag kryssade

Permalänk
Skrivet av lunkas:

nu när du säger det så kom jag på att jag inte har senaste drivrutinerna haha, kom upp en ruta för några veckor sedan men jag kryssade

HAHAHA du ska ju lätt kunna ligga 60+ fps på high

Permalänk
Medlem

Måste skriva av mig lite...

Mycket besviken på prestandan i Aftermath (som uppenbart är väldigt krävande då det är mycket explosive-frostbite-environment)

I somras köpte jag en ny dator för min gamle core2duo inte pallade BF3 (blev lite smått kär i spelet...). När jag byggde min 3570k-dator tänkte jag den skulle vara redo för BF4. Jag lade ner nästan nio tusen kronor på ett kvalitétsbygge med bra grafikkort - datorn byggdes för att kunna överklockas samt vara tyst i idle.

Igår klockade jag CPUn till 4.3Ghz och grafikkortet fick 10% extra i MSI afterburner och såklart flyter spelet som en dröm - när det hettar till och chaos uppstår med explosioner, tanks, flyg och annat som kräver CPU-kraft fixade 670:in och 3570k:n det fint! - Jämna 60 FPS (V-sync junkie)

Det som gör mig besviken är CPUn. Grafikkortet kan man alltid uppgradera nu när det kommer fresh stuff i höst (hoppas) men jag har ingen lust att redan uppgradera CPUn. Alla på detta forum sa att 3570k skulle räcka och bli över - Utan att misstro någon - BF3 är sjukt krävande men det är också jävligt snyggt!!! Jag är rädd för 3570+670 inte kommer räcka för BF4 nu när den redan får kämpa i Aftermath

Settings: 1080p. High på det mesta utom mesh som är ultra. Shadows medium. 4xAA. Jag är en spelare som föredrar en balans mellan FPS och grafik.

Comments?

Edit: Utveckling Men gick från c2d till i5 men trodde hoppet skulle vara större

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Måste skriva av mig lite...

Mycket besviken på prestandan i Aftermath (som uppenbart är väldigt krävande då det är mycket explosive-frostbite-environment)

I somras köpte jag en ny dator för min gamle core2duo inte pallade BF3 (blev lite smått kär i spelet...). När jag byggde min 3570k-dator tänkte jag den skulle vara redo för BF4. Jag lade ner nästan nio tusen kronor på ett kvalitétsbygge med bra grafikkort - datorn byggdes för att kunna överklockas samt vara tyst i idle.

Igår klockade jag CPUn till 4.3Ghz och grafikkortet fick 10% extra i MSI afterburner och såklart flyter spelet som en dröm - när det hettar till och chaos uppstår med explosioner, tanks, flyg och annat som kräver CPU-kraft fixade 670:in och 3570k:n det fint! - Jämna 60 FPS (V-sync junkie)

Det som gör mig besviken är CPUn. Grafikkortet kan man alltid uppgradera nu när det kommer fresh stuff i höst (hoppas) men jag har ingen lust att redan uppgradera CPUn. Alla på detta forum sa att 3570k skulle räcka och bli över - Utan att misstro någon - BF3 är sjukt krävande men det är också jävligt snyggt!!! Jag är rädd för 3570+670 inte kommer räcka för BF4 nu när den redan får kämpa i Aftermath

Settings: 1080p. High på det mesta utom mesh som är ultra. Shadows medium. 4xAA. Jag är en spelare som föredrar en balans mellan FPS och grafik.

Comments?

Edit: Utveckling Men gick från c2d till i5 men trodde hoppet skulle vara större

Köp en 690gtx till den processorn så ska du nog se att det räcker till mycket mer:)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Ja det var det jag sa förra vintern, men dem flesta på detta forum försökte övertala alla att har man en i5 2500K så klarar man sig i flera år då dem går att överklocka till 4.5Ghz (insätt många punkter här)

4 kärnor utan HT är vansinne att köpa idag och har varit det ända sedan 26 oktober 2011 då BF3 släpptes..

Ibland lönar det sig att satsa lite.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Ja det var det jag sa förra vintern, men dem flesta på detta forum försökte övertala alla att har man en i5 2500K så klarar man sig i flera år då dem går att överklocka till 4.5Ghz (insätt många punkter här)

4 kärnor utan HT är vansinne att köpa idag och har varit det ända sedan 26 oktober 2011 då BF3 släpptes..

Ibland lönar det sig att satsa lite.

Fast en i5 2500k klarat du dig på. Våra cpu:er vi använder idag är ganska långt fram i tiden. Får du fps drops i bf3 så beror det inte på din cpu utan högst troligt din gpu. Bf3 kräver sitt grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt 7970 går som en dröm i alla spel, men i bf3 aftermath ligger fps:en nere på ca 45-50 på mediumsettings.

Permalänk
Medlem

sitter på gigabytes 670 lite smått klockad å i5 2500k.. kör på ultra 1080p Field of view 90. Utan motion blur och MSAA. ligger på 85-100fps meldel på Azadi Palace. ända gången ja droppar under 60 är när det exploderar så in i bubblan å man står för nära explotionen.

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!