Permalänk
Medlem

Asus Transformer Book

Så jag läste Exklusiv förhandstitt på Asus Transformer Bookl borta på NHW, och bara undrar om någon vet när den kommer börja dyka upp i butik?

Den ser ju måttligt interessant ut

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt nyfiken på när och var denna börjar dyka upp. Kommer 13 tummen vara på tok för stor eller kommer det bara vara gött med en stor skärm? Tack för länken, ska bli intressant kvällsläsning!

Permalänk
Medlem

Riktigt vill-ha begär Jag äger en Asus Transformer Pad Infinity, men den räcker verkligen inte till alla gånger. Är inte helt nöjd med den, men jag älskar konceptet!

Edit: Men ang. TS fråga; I artikeln står följande (fast antar att du läst det).

Skrivet av NHW:

(...) när enheten lanseras i början på nästa år.

Räkna alltså med Q1 (eller kanske Q2) 2013? När jag googlade runt läste jag samma sak.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Riktigt vill-ha begär Jag äger en Asus Transformer Pad Infinity, men den räcker verkligen inte till alla gånger. Är inte helt nöjd med den, men jag älskar konceptet!

Edit: Men ang. TS fråga; I artikeln står följande (fast antar att du läst det).

Räkna alltså med Q1 (eller kanske Q2) 2013? När jag googlade runt läste jag samma sak.

Någon som har mer info om release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredricz:

Någon som har mer info om release?

Den har kommit ut på Prisjakt nu. Enligt de sidorna kommer den om två veckor (17e och/eller 20e februari).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1646485

Synd att det bara är 13-tummaren...

Permalänk
Medlem

Verkar som komplett får in dem idag, 100+ står det
Edit2: ok... 6e mars nu

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=771680

Väntar otåligt på att det ska börja komma upp omdömen och liknande från folk som köpt den.

EDIT:
Väldigt nyfiken på hur HD4000 bra/dåligt simcity5 och civ5 kommer fungera på denna.
Minecraft lär väll iaf inte vara några problem

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget angående i5 varianten?

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Fortfarande inget angående i5 varianten?

Naepp, fortfarande ganska tyst om denna tycker jag. Lite förvånande för den verkar ju ligga i samma prisklass som ultrabooks och ändå ha lika bra prestanda och tom i vissa fall mer funktioner?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Har beställt mitt ex. från Komplett. Hoppas inte det preliminära datumet 6 mars flyttas fram då väntan hittills varit olidlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av royalnachos:

Har beställt mitt ex. från Komplett. Hoppas inte det preliminära datumet 6 mars flyttas fram då väntan hittills varit olidlig.

8 maj! står det på komplett nu
Men skriv gärna en rad eller tio när du fått ditt ex.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Någon som fått asus transformer book:en än?

Permalänk
Medlem

Med inkommande haswell, och asus har dratt ut på tiden med nästan ett halvår sen ja börja läsa om den, så känns det ju tyvärr redan som ganska ointressant för min del på denna nu. Övriga tillverkare, kanske tom asus, kommer säkert släppa liknande datorer med förhoppningsvis haswell och liknande i övrigt?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Asus Transformer Book kommer fortfarande lanseras, men det kommer även en modell baserad på Haswell från Asus framöver. Vet tyvärr inte så mycket mer än så eller när Haswell-modellen är tänkt att lanseras.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Asus Transformer Book kommer fortfarande lanseras, men det kommer även en modell baserad på Haswell från Asus framöver. Vet tyvärr inte så mycket mer än så eller när Haswell-modellen är tänkt att lanseras.

Låter ju skitbra!
Väntar otåligt på vad som kommer framöver.
Hoppas du får lägga vantarna på fler laptops med, riktigt kul att läsa det du skrev om Asus Vivobook U38N.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Holic:

Låter ju skitbra!
Väntar otåligt på vad som kommer framöver.
Hoppas du får lägga vantarna på fler laptops med, riktigt kul att läsa det du skrev om Asus Vivobook U38N.

Tack så mycket, det ligger ett gäng på kö för test! Det är tänkt att det ska bli högre tempo på testerna när alla nya plattformar anländer

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Cant wait!

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James