(Hjälp) Assassin's Creed 1 fryser med jämna mellanrum

Permalänk
Entusiast

(Hjälp) Assassin's Creed 1 fryser med jämna mellanrum

Tjenare Sweclockers!

Jag har ett litet men ändå stort problem...Jag köpte nyss Assassin's Creed-packet för att äntligen plöja igenom denna serie på den enda värdiga plattformen (PC) och det första jag får uppleva är frysningar när jag gör ett avslutande slag mot fiender som varar i cirka 3 sekunder och är otroligt störande.

Under tiden så är ljudet kvar (Omgivningsljud) och inget annat, sedan flyter spelet på som det ska i 120 smidiga FPS på högsta inställningarna...
Detta sker också när jag startar spelet när alla "credits" rullar men bara i början.

Jag har bara installerat om drivrutinerna hittills men ingen förändring så jag vänder mig till er, Sweclockers!
Mina specs är i signaturen!

Jag skulle vara väldigt tacksam för er hjälp

Edit: För er som besöker denna tråd och kanske har liknande problem så kan jag dela min lösning med er även om den låter konstig: man måste köra Steam i offline-mode för av någon anledning så skickar man något till Ubisofts servrar och det framkallar frysningarna.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem, det är väldigt störande.

Så om någon skulle kunna säga något tips om hur man fixar det skulle jag bli väldigt tacksam!

Permalänk

Även Jag har detta problem. Jag ligger på 95 FPS normalt. Med jämna mellanrum fryser spelet till lite kort, det kan hända när/var som helst i spelet med ungefär 1-2 minuters mellanrum.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.