Permalänk
Medlem

Dayz - Namalsk

Tänkte tipsa om en ny bana till Dayz, som enligt mig har en riktigt bra känsla. Bara att installera genom Dayzcommander.

Karta: http://dayzdb.com/map/namalsk

Permalänk
Medlem

Vorkuta... Gissa vilket spel det får mig att tänka på

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Ska testas ikväll!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Galet liten bara

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Vorkuta... Gissa vilket spel det får mig att tänka på

Dayz ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cubebenq:

Call of Duty

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Kan inte installera det...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Galet liten bara

Cirka hälften så stor som Chernarus, så "galet" liten är den inte. Mer utspridda high-value loot så pvp blir mer utspritt över kartan, istället för Cherno/ Elektro deathmatch. Vill du se en galet liten bana så testa Utes.

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Cirka hälften så stor som Chernarus, så "galet" liten är den inte. Mer utspridda high-value loot så pvp blir mer utspritt över kartan, istället för Cherno/ Elektro deathmatch. Vill du se en galet liten bana så testa Utes.

Funkar det för dig?

Annars kan jag hålla med om att Utes är rent ut sagt skit liten! xD

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Funkar det för dig?

Annars kan jag hålla med om att Utes är rent ut sagt skit liten! xD

Ja, installerade genom Dayzcommander så fungerade det direkt för mig. Du kanske behöver uppdatera Arma 2 OA beta patch till 98220.

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Ja, installerade genom Dayzcommander så fungerade det direkt för mig. Du kanske behöver uppdatera Arma 2 OA beta patch till 98220.

Okej, var tvungen att uppdatera dayzcommander bara!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JackeShan:

Cirka hälften så stor som Chernarus, så "galet" liten är den inte. Mer utspridda high-value loot så pvp blir mer utspritt över kartan, istället för Cherno/ Elektro deathmatch. Vill du se en galet liten bana så testa Utes.

Kanske en fjärdedel så stor... annars har du en källa?

Och high value är ju airports? D:

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Call of Duty

Haha, jag vet att det inte är Dayz. Använde ironi bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Kanske en fjärdedel så stor... annars har du en källa?

Och high value är ju airports? D:

Har du en källa? Från det jag spelat så är den cirka hälften så stor, sett till tiden det tog för mig att springa tvärs över kartan. Chernarus är inte så fantastiskt stor. Vad jag menar med high value kan du ju kolla på kartan jag länkade. Istället för 2 baracker vid ett ställe, som på Chernarus, så är det utspritt över kartan. Vad är en airport utan barack, egentligen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JackeShan:

Har du en källa? Från det jag spelat så är den cirka hälften så stor, sett till tiden det tog för mig att springa tvärs över kartan. Chernarus är inte så fantastiskt stor. Vad jag menar med high value kan du ju kolla på kartan jag länkade. Istället för 2 baracker vid ett ställe, som på Chernarus, så är det utspritt över kartan. Vad är en airport utan barack, egentligen?

Ta en titt på kartan och jämför så ser du nog själv att banan är väldigt liten.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ta en titt på kartan och jämför så ser du nog själv att banan är väldigt liten.

Ungefär hälften så stor yta man spelar på, ja. Har vi inga siffror att gå på så säger jag bara hur jag upplever kartan, hela sträckan från norr till syd, hur loot-platserna är utsatta etc..

Edit: Från längst norrut till söder så är det ca 6500 meter, jämfört med Chernarus som har ungefär 11000 meter från Elektro till längst norrut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Vorkuta... Gissa vilket spel det får mig att tänka på

Black ops ? Escape from vorkuta?

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Black ops ? Escape from vorkuta?

Bingo (+ att den staden finns irl, faktum är att de flesta städerna på den mappen finns irl)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JackeShan:

Ungefär hälften så stor yta man spelar på, ja. Har vi inga siffror att gå på så säger jag bara hur jag upplever kartan, hela sträckan från norr till syd, hur loot-platserna är utsatta etc..

Edit: Från längst norrut till söder så är det ca 6500 meter, jämfört med Chernarus som har ungefär 11000 meter från Elektro till längst norrut.

Du verkar inte riktigt tänka efter här.
Landmassan är långt ifrån halva cherno.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Du verkar inte riktigt tänka efter här.
Landmassan är långt ifrån halva cherno.

Men förklara då varför den inte är det. Jag har ju själv mätit spelytan med waypoints på kartorna, och då är det ungefär hälften så stort som Chernarus, inte en fjärdedel som du påstod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JackeShan:

Men förklara då varför den inte är det. Jag har ju själv mätit spelytan med waypoints på kartorna, och då är det ungefär hälften så stort som Chernarus, inte en fjärdedel som du påstod.

Du har mätit? Du menar mätt?
Tvivlar. Ytan är ändå mindre.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Jag började spela Namalsk och den verkar bra, dog och började om och dog nästa med det samma av en spawn sniper fast nu dog jag bara nästan, timmglaset försvinner inte, testade Alt-F4 och byta server och testat runt men samma problem. Har bytt även till password locked servers (som jag trodde hade en annan HIVE) men samma sak, verkar som jag är fast i gränslandet:( ?

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Avstängd

Tog ner namalsk.
Fryser till var 2-3 sekund.
Sjukt ful är kartan iaf.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Black ops ? Escape from vorkuta?

det är den ända campaign banan jag kommer ihåg haha xD , det va ju ett tag sedan jag lirade Black ops.. men jag minns att det var svårt som fan att köra motorcykel på den banan

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Ah, installerade och testade Namalsk efter en tids uppehåll i DayZ. Sprang upp på en av de höga kullarna, med en mast. Nästan uppe vid toppen, så insåg att det spawnade en massa zombies. Försökte smuga rut dem i en dunge granar, iom att jag ju inte hade något vapen. Döm om min förvåning när jag hittar en helikrasch. Tyvärr sitter en zombie i akteröppningen, men jag kryper runt och kollar läget. Ser att det ligger ett scopat gevär där inne, så jag bar måste försöka ta mig in. Lyckas ta mig till förardörren och plockar lite trash, som jag kastar. Zombien springer iväg (smabb som fa'an förresten, har de blivit snabbare?) och jag kyper runt in i helin.

Där inne finner jag: En AS50 med mag och en DMR med mag. Har aldrig haft sådana vapen tidigare, och jag kan inte ens ta med båda. Sen fanns ett bälte till en M240 eller nåt sånt, samt lite blandat skit. Hann dock inte ens kolla igenom allt innan jag bröt benen, liggandes på golvet. Går i chock, sen reser jag mig upp av någon dum anledning, får pain och börjar blöda massor, för jag hinner bara ta en painkiller och sen halvvägs bandagera mig innan jag tuppar av och sen dör inom den 5 sek timer som jag får.

Kul start på Namalsk.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Problemet med Namalsk är att det är svinkallt hela tiden så har man inte heatpacks eller hittar matches och axe så dör man hur lätt som helst av köld. Sjukligt irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Problemet med Namalsk är att det är svinkallt hela tiden så har man inte heatpacks eller hittar matches och axe så dör man hur lätt som helst av köld. Sjukligt irriterande.

Bara att hålla sig borta från bergen tills man fått tag i det, jag har aldrig några problem med kyla närmare kusten

Visa signatur

#framtiden