Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Holic:

Hehe, kolla vilket underforum du är inne i

Annars är det world of tanks vi kör här.
Trailer finns här http://www.youtube.com/watch?v=Yo_tuhXtqy4
och mer att läsa på www.worldoftanks.eu

Det är ett free to play spel, men givetvis kan du tanka in pengar för att få mer fördelar. Riktigt skoj spel

hahaha självklart såg jag det nu ^^ Jag måste ha kommenterat via min grymma mobil :>

Permalänk

Swedish mercenarie´s
http://worldoftanks.eu/community/clans/500006764-SM/
för den som gillar clanwars men inte har tid/lust/ork jämt,
vi spelar för att det är kul inte för att vi måste

tog oss in på västra afrika igår för tredje gången får väl se hur länge vi stannar:)

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

Swedish mercenarie´s
http://worldoftanks.eu/community/clans/500006764-SM/
för den som gillar clanwars men inte har tid/lust/ork jämt,
vi spelar för att det är kul inte för att vi måste

tog oss in på västra afrika igår för tredje gången får väl se hur länge vi stannar:)

Är intreserad. Men är lite undrades om detta krav: "Du skall minst ha en T9 Heavy /Medium eller T7 Arty." För tier X eller VIII arty är väll det som gäller CW?

Kanske du menar att med texten att man kan ha detta, men måste grinda upp till tier 10?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är intreserad. Men är lite undrades om detta krav: "Du skall minst ha en T9 Heavy /Medium eller T7 Arty." För tier X eller VIII arty är väll det som gäller CW?

Man kan ställa upp med tier 1-tanks i CW om man känner för det. Många nyare klaner har svårt att få medlemmar om de kräver att alla skall ha tier 10-tanks därför rekryterar de nytt folk på tillväxt som får ställa upp om det blir brist på vagnar av högsta tier för att lära sig spelet och när de väl har de tyngsta tanksen vara väl införstådda med taktiker och metoder.

Jag säger det dock igen, denna tråd är för diskussion av svenska klaner och inte rekrytering som kan tas i PM eller andra trådar. Frågor om vad olika klaner rekryterar samt rekryteringspolicys skulle kunna vara intressant här, att fråga om man själv är bra nog eller om man får gå med är det dock inte i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Man kan ställa upp med tier 1-tanks i CW om man känner för det. Många nyare klaner har svårt att få medlemmar om de kräver att alla skall ha tier 10-tanks därför rekryterar de nytt folk på tillväxt som får ställa upp om det blir brist på vagnar av högsta tier för att lära sig spelet och när de väl har de tyngsta tanksen vara väl införstådda med taktiker och metoder.

Jag säger det dock igen, denna tråd är för diskussion av svenska klaner och inte rekrytering som kan tas i PM eller andra trådar. Frågor om vad olika klaner rekryterar samt rekryteringspolicys skulle kunna vara intressant här, att fråga om man själv är bra nog eller om man får gå med är det dock inte i mitt tycke.

Jag som var lite trött i förmiddags, ändrade det nu:)

Okej, ja det låter vettigt. Är inte så inne i själva systemet (har bara varit med några gånger i CW) och har inte haft något ansvar i en klan bara medlem (får skylla på det för min bristande kunskap).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Lämnade för några dagar sedan 3KR som inte ville gå åt samma håll som mig.

Gick med i A-P och är supernöjd! Köra cw och pluton med massor av roliga och bra spelare, bland annat ZandZ!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Lirar i BFG dotter clan till A-P vi har det ännu mysigare än dem

* Frekkis * Glömde skriva det så dem ser

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Lämnade för några dagar sedan 3KR som inte ville gå åt samma håll som mig.

Gick med i A-P och är supernöjd! Köra cw och pluton med massor av roliga och bra spelare, bland annat ZandZ!

Spela mycket med Havve. Han är go.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Spela mycket med Havve. Han är go.

Det finns det många som är

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

Swedish mercenarie´s
http://worldoftanks.eu/community/clans/500006764-SM/
för den som gillar clanwars men inte har tid/lust/ork jämt,
vi spelar för att det är kul inte för att vi måste

tog oss in på västra afrika igår för tredje gången får väl se hur länge vi stannar:)

Ja jag joinade er efter att ha lämnat 3KR och jag stor trivs..Inte för seriöst utan spelar med ett leende på läpparna

//Satyg

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Lämnade för några dagar sedan 3KR som inte ville gå åt samma håll som mig.

Gick med i A-P och är supernöjd! Köra cw och pluton med massor av roliga och bra spelare, bland annat ZandZ!

Det gjorde du rätt i!

//kurtan

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurtan:

Det gjorde du rätt i!

//kurtan

Yeap!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Är lite klansökande, nån som kan rekommendera nån svensk klan med schyssta människor?

Är inte ute efter nån clanwars hets, utan typ ett schysst gäng som gillar å spela platoon på kvällarna och ha skoj.
Gick ur min förra klan för jag va så less på att se samma 5-10 personer online varje kväll och ingen vill spela platoons.

Skulle va kul om man kunde se 20-30 personer i en klan iaf.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Är lite klansökande, nån som kan rekommendera nån svensk klan med schyssta människor?

Är inte ute efter nån clanwars hets, utan typ ett schysst gäng som gillar å spela platoon på kvällarna och ha skoj.
Gick ur min förra klan för jag va så less på att se samma 5-10 personer online varje kväll och ingen vill spela platoons.

Skulle va kul om man kunde se 20-30 personer i en klan iaf.

Om du läser igenom tråden så finns det ett antal svenska klaner att välja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Om du läser igenom tråden så finns det ett antal svenska klaner att välja på.

Om du läser igenom mitt inlägg så, letar jag en klan som inte är inriktad på clan wars å dylikt, utan vill hitta ett vettigt gäng som gillar plutoner osv.
Som inte nämnts i tråden.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Om du läser igenom mitt inlägg så, letar jag en klan som inte är inriktad på clan wars å dylikt, utan vill hitta ett vettigt gäng som gillar plutoner osv.
Som inte nämnts i tråden.

Kollade igenom tråden snabbt och såg dessa:

Skrivet av Wonk:

[OGSWE] Old Gents är en nya i WoT, men gamla rävar i gamingvärlden. Vi har funnits sedan 2001 och började som en Strike Force-klan (mod till Unreal Tournament). Vi är till för de något äldre och har en snittålder på strax över 30 med en åldersgräns om minst 25 år. De äldsta bland oss är numera pensionärer på 66 bast! Vi har cirka 100 medlemmar och lika många hangarounds. Vi arrangerar LAN tre-fyra ggr per år där våra sponsorer ställer upp med priser.

Vi spelar en drös spel, för närvarande mest Guild Wars 2, WoW, BF3 och Day Z. BF3 gänget tävlar i BFstuFF Nordic League, och WoT-gänget planerar att spela ESL-cupen. Vårt mål är inte att bli bäst, eller ens bra. Vi siktar på att vara de som har roligast när vi spelar. Just nu är vi 19 pers som lirar WoT varje kväll.

www.oldgents.se är adressen.
Ses på slagfälten!

Skrivet av crazymike:

Swedish mercenarie´s
http://worldoftanks.eu/community/clans/500006764-SM/
för den som gillar clanwars men inte har tid/lust/ork jämt,
vi spelar för att det är kul inte för att vi måste

tog oss in på västra afrika igår för tredje gången får väl se hur länge vi stannar:)

Som verkar vara vad du är ute efter, kan ju såklart ha fel.

Permalänk

Lirar själv i EUPD, Klanen största fokus för tillfället är att mestadels att ha roligt, fast de bättre spelarna har börjat att organisera träningar som det i stort sett är valfritt att gå på om man vill. Har själv inte varit delaktiga i några cw än fast jag har hört lite historier från de andra, i stort sett blir vi krossade av de bästa lagen. Fast vi är nog inte bland de sämsta i alla fall.

En vanlig kväll är det nog, 15-45 personer online, och de flesta är villiga att spela med dig så länge som att du har en tank i en passande tier.

Finns nog 1000 saker till att säga om klanen, fast det är nog bättre om om du frågar någon i ledningen

Permalänk
Medlem

Såg att Swedish Mercenaries ser ut att ha bytt till [MOOSE] Made in Sweden, skulle vara intressant om någon som har mer info om namnbytet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Såg att Swedish Mercenaries ser ut att ha bytt till [MOOSE] Made in Sweden, skulle vara intressant om någon som har mer info om namnbytet?

Jupp, två klaner har gått ihop:)

Vet, för jag är med i smeten

Förresten vi äger två länder (än så länge).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ah, 3kr verkar varit den andra klanen, där ser man. Lycka till i det nya bygget, hoppas ni drar nytta av alla erfarenheter och blir starkare tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Ah, 3kr verkar varit den andra klanen, där ser man. Lycka till i det nya bygget, hoppas ni drar nytta av alla erfarenheter och blir starkare tillsammans.

Tackar för det:) Det stämmer bra det. Det ska vi bli

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tackar för det:) Det stämmer bra det. Det ska vi bli

Lycka till! Det vore roligt att en dag se ytterligare en Svensk klan i fort Europa.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Får väl passa på att nämna att även Friskyttarna [-FRI-] är aktiva i WoT.

Klanen startade upp i höstas som ett trevligt komplement till våra fyra övriga MMOG-sektioner. Aktiviteten är god och vi är idag lite drygt 50 friskyttar som strider regelbundet tillsammans. Vi har nyligen börjat med kompanistrider och även Clan Wars deltagande är under uppstart.

Jag vill dock poängtera att detta inte på något sätt är en elit klan.

Friskyttarna erbjuder en avslappnad och familjär gemenskap, där personen bakom tangentbordet är viktigare än den digitala karaktär denne representerar. Vi uppmuntrar och applåderar en balanserad syn på spelande, som ger utrymme för ett normalt liv med heltidsarbete, studier, familj, barn och andra intressen.

För mer information, välkommen in på vår hemsida. Adressen syns i min signatur.

Permalänk
Medlem

EUPD har åter öppnat upp för rekrytering!

EUPD är en Svensk klan som spelar ofta och med glädje!

Vi har två delar i EUPD, dels EUPD som fokuserar mot Clan Wars och dels vår syskonklan EUPD2 som fokuserar mot "Casual" spelande och mot uppbyggnad inom klanen. Vill ni spela Clan Wars (CW), men inte har vagnar att spela med (Tier 10)? Då kan ni som lägre tier spela i EUPD2, tillsammans med CW spelare ur EUPD och på så sätt lära sig hur VI spelar. Detta tills ni har en egen tier 10 vagn att spela CW med!

EUPD och EUPD2 spelar frekvent ihop samt vi delar även TS-server med varandra. Mellan spelare i de olika klanerna så spelas det både plutoner, kompanier och träningsmatcher.

Till båda klanerna söker vi nu åter nya medlemmar!

Vad kräver vi?
Till EUPD söker vi spelare som har vagnar i tier 8 och högre samt är arton år till sinnet!
Till EUPD2 söker vi spelare med glatt humör!

Vad erbjuder vi?
En bra gemenskap där vi värdesätter individen och inte bara laget. Vi vill ha roligt och inte bara nå några virtuella mål.
Det skall vara roligt att vara med i EUPD, och det är också vårt gemensamma mål.

Vart hittar ni oss?
På World of Tanks hemsida: EUPD

Om jag undrar något vart vänder jag mig då?
Varför inte direkt till mig? Joppeius
Eller våra rekryterare och övriga commanders? Ni hittar dom här!

Ni kan även nå oss via WG's forum, i "in game" chatten eller via vårt forum!

Välkomna med frågpr, eller ännu hellre en ansökan!
Joppeius, Commander EUPD/EUPD2

Permalänk

Jag gick med i [MOOSE], eller snarare [M00SE], andra klanen, för några dagar sen, mest för att jag har lirat plutoon med några där innan.

Tycker det är en trevlig klan, jag måste inte vara med i CW om jag inte vill, men finns alltid folk inne man kan plutta med om man känner för det.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Hejsan!
postade häromdagen en tråd om vår community. Läs här:
http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Vi sitter ofta mellan 20-40 medlemmar varje dag inne på vår Teamspeak.

Permalänk
Medlem

Swedish Viking är en svensktalande klan som är en av EU's största klaner, vi har idag över 400 medlemar på olika nivåer.
SV är en klan där du kan vara med och spela bara för skoj skull eller om du vill så har vi Clan Wars spel (då behöver ni ha minst 2 Tier 10) och ESL ladder (max tier 8).
Vi har ett krav att man skall ha ett headset (som funkar:) ) efter som vi har en aktiv TeamSpeak 3 server.

Alla som vill är välkommen att söka till oss på http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/138993-swedish-...

Visa signatur

Intel Core i7 +8700 | Corsair Hydro H110 GT |32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX| Asus GeForce GTX 1070ti Cerberus | Corsair RM750X | Fractal Designe Define R5 | ASUS TUF Z370 PRO GAMING | Samsung Evo 960 M2 250Gb | 6Tb HDD | Windows 10

Permalänk

Quatere Gallus är en helsvensk klan som nyss har startat i WoT, även om de flesta av oss spelat i andra klaner förut. Vi är för det mesta ett kompisgäng som gillar att sitta och prata över mumble samtidigt som vi spelar. Personalstyrkan ligger för tillfället på 23 pers där majoriteten av spelarna är online på kvällarna. På Fredagar som vi just nu har som samlingsdag är oftast alla online när vi spelar. Vi kör mestadels plutoner och kompanistrider men även clanwars när vi känner för det.

Dock så har vi en 18 års gräns i klanen eftersom vi använder mycket grovt språk och att vi sällan är 100% nyktra när vi spelar. Dock så är alla över 18 välkomna att lära känna oss, oavsett vilka tanks du har.
Alltså för att förtydliga denna klanen är inte en seriös klan som satsar på att bli bättre, utan vi har satsar på en bra gemenskap och att ha roligt ihop. Vi har heller inga regler så du får bete dig hur du vill hos oss, men det innebär också att du måste tåla en del med.

Så är du intresserad av en denna klanen eller vill veta mer kontakta Zen89 i spelet eller via PM.

http://worldoftanks.eu/community/clans/500027005-_QG_/

Permalänk

ni som söker svenska clan jag har en här

Hej jag är med i en svensk klan som Heter [SAFE] och vi är runt 50 medlemmar och vi vill gärna ha mer här är kraven till att joina :

TS3 for communication
minimum 3000 personal rating
minimum 13 years old
minimum one tier 8 tank that is fully equipped and have a crew of 100%.
you have to be active 1 day/week

vi rekomenderar också att man har en tier 10 // för CW som vi har varenda lördag / söndag klockan 8-10

bara Aplya och Pm'a en rekryterare // till exempel mig (skype: jerry.the.best.jerry Steam : jerrytauru Steam länk :http://steamcommunity.com/profiles/76561198094609640/ )

Länk : http://eu.wargaming.net/clans/500026667/

Permalänk

Dags att väcka en gammal tråd till liv.
Efter flera års uppehåll (ett tiotal matcher om året de senaste 2 åren kan inte räknas som aktiv tid direkt) så känner jag sug att ge de rullande plåtburkarna liv igen. Har som sagt inte vart så aktiv på sistone pga. WoW, barn, jobb m.m. men har trots det att par tier 10 vagnar.
Medium:
E50M
M48A1 Patton

Heavy:
IS-4
IS-7
T110E5

Art:
T92

TD:
Snart (inom en vecka eller två) T110E4

Så vad finns det för aktiva svenska klaner nu? Jag spelade i [1ST] (En svensk tiger) under slutet av 2011 och början av 2012 och spelade CW med dom men det var som sagt ett par år sedan nu.

Har väl inga superstats att skryta med atm men PR på 5288, win % på 52,62, Kills/Death 1,63.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M