Webhallen - Retur av skadad bluray

Permalänk
Medlem

Webhallen - Retur av skadad bluray

Tänkte fråga på forumet och se om jag kan få någon konstruktiv input på följande:

Så jag hade förhandsbeställt James Bond Blu-ray boxen (alla 22 filmerna) från Webhallen redan i somras till ett väldigt förmånligt introduktionspris (som de senare höjde), 1290:-. Märkte den här veckan att det var den engelska importutgåvan (den svenska går lös på 1890:- för närvarande), menmen grymt pris så jag slår till.

Sagt och gjort, går och hämtar ut det i butik idag (beställt på internet men valde betala i butik). Får min box snabbt och enkelt och den stoppas i påse av expediten och jag går hem (glad som lärkan) men så kommer jag hem, tar den ut påsen och upptäcker:

ett långt, rakt jack från mitten av boxen ut till ena sidan. Någon har (antagligen) dragit en såndär packningskniv, troligtvis för att lossa en pall med boxar, så att den emballerade plasten har skurits upp samt att framsidan på boxen nu har en ganska tydlig skada från mitten rakt ut till ena sidan.

Så vad göra, gå tillbaka och få byta mot en svensk box (den engelska verkar inte finnas längre), eller bita i det sura äpplet för att jag inte inspekterade på plats i butiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Tänkte fråga på forumet och se om jag kan få någon konstruktiv input på följande:

Så jag hade förhandsbeställt James Bond Blu-ray boxen (alla 22 filmerna) från Webhallen redan i somras till ett väldigt förmånligt introduktionspris (som de senare höjde), 1290:-. Märkte den här veckan att det var den engelska importutgåvan (den svenska går lös på 1890:- för närvarande), menmen grymt pris så jag slår till.

Sagt och gjort, går och hämtar ut det i butik idag (beställt på internet men valde betala i butik). Får min box snabbt och enkelt och den stoppas i påse av expediten och jag går hem (glad som lärkan) men så kommer jag hem, tar den ut påsen och upptäcker:

ett långt, rakt jack från mitten av boxen ut till ena sidan. Någon har (antagligen) dragit en såndär packningskniv, troligtvis för att lossa en pall med boxar, så att den emballerade plasten har skurits upp samt att framsidan på boxen nu har en ganska tydlig skada från mitten rakt ut till ena sidan.

Så vad göra, gå tillbaka och få byta mot en svensk box (den engelska verkar inte finnas längre), eller bita i det sura äpplet för att jag inte inspekterade på plats i butiken?

http://farm9.staticflickr.com/8321/8024259908_a5d2e1d5fb.jpg

Det är väl ändå lite som du säger att du borde ha inspekterat boxen där på plats. Annars kan du ju försöka maila webhallens kundservice eller helt enklet gå tillbaka med den och hoppas att de visar lite sympati

Väldigt trist

Permalänk
Medlem

Mjo, tänker absolut gå tillbaka med den och hoppas på det bästa. Det mest irriterande är ju egentligen inte att någon film inte skulle fungera utan bara att boxen liksom inte är "mint-condish"

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Mjo, tänker absolut gå tillbaka med den och hoppas på det bästa. Det mest irriterande är ju egentligen inte att någon film inte skulle fungera utan bara att boxen liksom inte är "mint-condish"

Det blir nog en fyndvara om du lämnar in den

Men du har ju alltid returrätt på 1 vecka om jag inte har fel (rätta mig gärna)

Skadan på boxen är ju väldigt tydlig att det antagligen orsakats av en anställd på lagret som är antingen trött på sitt jobb eller en riktig latmask.
Åk in med den så fort som möjligt så kanske du har lite tur. Resten av plasten är väl inte borttagen?

Permalänk
Medlem

Nej, plasten är intakt (alltså förutom den uppenbara skadan), stod bokstavligen i hallen med skorna på när jag tog ut boxen ur påsen och direkt såg skadan. Såååå besviken just nu

edit: kanske man kan få den till "fyndvara"-pris, schysst kompromiss?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dovidteh:

Men du har ju alltid returrätt på 1 vecka om jag inte har fel (rätta mig gärna)

Du har fel. Du har generellt sett inget öppet köp alls när du handlar över disk i en fysisk affär. Vid distansförsäljning har du 14 dagars ångerrätt.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coll:

Du har fel. Du har generellt sett inget öppet köp alls när du handlar över disk i en fysisk affär. Vid distansförsäljning har du 14 dagars ångerrätt.

Generellt kanske det stämmer men vad jag vet så har Webhallen iaf 7 dagars öppet köp på varor i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Generellt kanske det stämmer men vad jag vet så har Webhallen iaf 7 dagars öppet köp på varor i butik.

"Ångerrätten omfattar inte varor som inhandlas i våra butiker, du har dock 14 dagars öppet köp på plomberade produkter."

http://webhallen.se/se-sv/info/support_och_retur/angerratt

Detta ärende borde kunna gå antingen som garanti-ärende eller så skulle du kunna välja att lämna tillbaka varan mha öppet köp enligt ovan. Vill du verkligen ha just denna boxen och de inte kan erbjuda dig en ersättningsbox så kanske ni kan komma överens om prisreduktion?

Permalänk
Medlem

Istället för att vi ska spekulera, måhända bara läge att gå tillbaka och se hur webhallen svarar?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Dom brukar vara väldigt schyssta på webhallen.
Jag tycker att du skall gå dit oavsett och bara säga
"Såg detta när jag kom hem, finns det möjlighet att byta?".

Tror inte det skall vara några problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emeens:

Dom brukar vara väldigt schyssta på webhallen.
Jag tycker att du skall gå dit oavsett och bara säga
"Såg detta när jag kom hem, finns det möjlighet att byta?".

Tror inte det skall vara några problem!

Det är min upplevelse också. Ska dit i eftermiddag så får vi se men jag ville ha lite input om vad jag kan förvänta mig/begära. Byte eller rabatt på skadad produkt (om nu inte produkten finns i lager)?

Permalänk
Webhallen

Hej, självklart ska du inte behöva ha en skadad förpackning på en sånhär skönhet.

Ta in den till butik eller hör av dig till kundtjänst och be dem skicka hem fraktsedel så löser vi direkt.
Vid tveksamheter kan du hänvisa till detta inlägg.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, självklart ska du inte behöva ha en skadad förpackning på en sånhär skönhet.

Ta in den till butik eller hör av dig till kundtjänst och be dem skicka hem fraktsedel så löser vi direkt.
Vid tveksamheter kan du hänvisa till detta inlägg.

Tack för responsen, kommer att åka in till Solnabutiken lite senare idag

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Var inne i butiken och fick ett par lockande val av den hjälpsamma personalen:

Byte till ny box (väntetid på denna i så fall, antar att de måste beställa från UK)

eller

400kr rabatt på den skadade boxen (vilket skulle ge ett slutpris på 890kr).

I det här läget slog snåljåpen ihjäl samlaren i mig och jag valde att ta rabatten på den skadade boxen vilket jag anser vara en riktigt bra deal. Stort tack till en av mina absoluta favoritbutiker Webhallen!

edit: med de sparade pengarna får det väl bli en återinvestering med en ny produkt från denna affär

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Uppdatering:

Var inne i butiken och fick ett par lockande val av den hjälpsamma personalen:

Byte till ny box (väntetid på denna i så fall, antar att de måste beställa från UK)

eller

400kr rabatt på den skadade boxen (vilket skulle ge ett slutpris på 890kr).

I det här läget slog snåljåpen ihjäl samlaren i mig och jag valde att ta rabatten på den skadade boxen vilket jag anser vara en riktigt bra deal. Stort tack till en av mina absoluta favoritbutiker Webhallen!

edit: med de sparade pengarna får det väl bli en återinvestering med en ny produkt från denna affär

Väldigt schysst av webhallen tycker jag +1 till webhallen

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Uppdatering:

Var inne i butiken och fick ett par lockande val av den hjälpsamma personalen:

Byte till ny box (väntetid på denna i så fall, antar att de måste beställa från UK)

eller

400kr rabatt på den skadade boxen (vilket skulle ge ett slutpris på 890kr).

I det här läget slog snåljåpen ihjäl samlaren i mig och jag valde att ta rabatten på den skadade boxen vilket jag anser vara en riktigt bra deal. Stort tack till en av mina absoluta favoritbutiker Webhallen!

edit: med de sparade pengarna får det väl bli en återinvestering med en ny produkt från denna affär

Otroligt skönt för din del att det blev 400 kr rabatt på boxen istället för att de skulle ha kastat ett tillgodokvitto efter dig!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Otroligt skönt för din del att det blev 400 kr rabatt på boxen istället för att de skulle ha kastat ett tillgodokvitto efter dig!:)

Absolut, och det paradoxala i att få pengar istället för tillgodo gör ju att man får goodwill att faktiskt spendera pengarna i den butiken

Permalänk
Medlem

Det var bra gjort av webbhallen Men dom brukar vara ganska bra att ha och göra med!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av cfwin:

Uppdatering:

Var inne i butiken och fick ett par lockande val av den hjälpsamma personalen:

Byte till ny box (väntetid på denna i så fall, antar att de måste beställa från UK)

eller

400kr rabatt på den skadade boxen (vilket skulle ge ett slutpris på 890kr).

I det här läget slog snåljåpen ihjäl samlaren i mig och jag valde att ta rabatten på den skadade boxen vilket jag anser vara en riktigt bra deal. Stort tack till en av mina absoluta favoritbutiker Webhallen!

edit: med de sparade pengarna får det väl bli en återinvestering med en ny produkt från denna affär

Tror jag såg dig där runt 10-11?
Iaf, lyckat köp och bra gjort WH!