Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tack, ifall jag tar någon av ovan vilken skulle du rekomendera?

Du kan också kolla i fyndhörnan på Inet, där fanns det bra 750w PSU för under 1000SEK, skulle gissa att de kommer sänka priserna i mellandagarna.
https://www.inet.se/fyndhornan?filter=%7B%22templateId%22%3A3...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLockhart:

Jag är ingen expert på nätaggregat tvyärr. Corsair är välrenommerat inom nätaggregat men ASUS ROG Strix är egentligen gjorda av Seasonic som också är ett stort namn inom nätaggregat så jag skulle gissa på att det inte är någon större skillnad i kvalité. Däremot så har ju Inet betydligt bättre rykte än Webhallen och jag tycker oftast det är värt att betala lite extra för att köpa från en pålitlig återförsäljare med bra kundservice. Jag skulle rekommendera att dra några snabba google sökningar efter recensioner och se om något står ut som en fördel för den ena eller den andra i ditt användarfall.

both are made by Seasonic actually :). I would say both will perform as good, so pick one cheaper from your favorite retailer and be happy.

Permalänk
Skrivet av MightyToni:

Du kan också kolla i fyndhörnan på Inet, där fanns det bra 750w PSU för under 1000SEK, skulle gissa att de kommer sänka priserna i mellandagarna.
https://www.inet.se/fyndhornan?filter=%7B%22templateId%22%3A3...

Inet ger bara 1 års garanti på produkter från fyndhörnan. I dom flesta fallen så sparar du en hundralapp och offrar två års garanti vilket inte låter värt det.

Skrivet av delta76:

both are made by Seasonic actually :). I would say both will perform as good, so pick one cheaper from your favorite retailer and be happy.

RM850x v3 is made by Channel Well Technology.

EDIT: Ajja nog med snack om PSU. Diskussionstråd för dagens fynd trots allt. Peace.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JLockhart:

Inet ger bara 1 års garanti på produkter från fyndhörnan. I dom flesta fallen så sparar du en hundralapp och offrar två års garanti vilket inte låter värt det.

RM850x v3 is made by Channel Well Technology.

EDIT: Ajja nog med snack om PSU. Diskussionstråd för dagens fynd trots allt. Peace.

Garanti och reklamationsrätt är två olika saker samt att Corsair ger 10 års garanti

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tack, ifall jag tar någon av ovan vilken skulle du rekomendera?

Skrivet av Swedishliquid:

Inet, alla dagar i veckan 🥳 men det är för att jag handlar där ifrån som huvudaffär. Osäker på skillnaderna mellan dessa två nätagg.

Dock! Kör jag Rm850e som är i princip samma i min dator och är jättenöjd. (Ihop med ett 3080ti)

Jag uppgraderade från 750x när jag köpte mitt 3080. Testade 850x och asus ROG 850w och asus ROG 1000W. Märkte ingen skillnad på någon av de varken ljud eller prestanda. Så körde med 850x pga priset. Inga klagomål här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Det vet jag, men man skrev att det skulle vara samma pris med ny länk,

Det var samma pris i båda länkarna men ändrades väl med tiden.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av JLockhart:

Inet ger bara 1 års garanti på produkter från fyndhörnan. I dom flesta fallen så sparar du en hundralapp och offrar två års garanti vilket inte låter värt det.

Men man har fortfarande 3 års reklamationsrätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hur står sig Mellandagsrean normalt jämfört med Black Friday? Är det samma, liknande, bättre eller sämre utbud och priser?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Hur står sig Mellandagsrean normalt jämfört med Black Friday? Är det samma, liknande, bättre eller sämre utbud och priser?

sämre utbud och priser är min uppfattning

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Skrivet av sAAb:

Hur står sig Mellandagsrean normalt jämfört med Black Friday? Är det samma, liknande, bättre eller sämre utbud och priser?

Känns som mellandagsrean i regel är inriktad på lite andra varor än teknikprylar. Kläder, skor o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Hur står sig Mellandagsrean normalt jämfört med Black Friday? Är det samma, liknande, bättre eller sämre utbud och priser?

Skrivet av MightyToni:

sämre utbud och priser är min uppfattning

Skrivet av LeeVanCleef:

Känns som mellandagsrean i regel är inriktad på lite andra varor än teknikprylar. Kläder, skor o.s.v.

Min erfarenhet är att om man vill ha bästa priset på teknik så är det våren som gäller. Mars - Maj. När intresset går ner för de flesta börjar tänka mer på att vara ute. Och de sista av fjolårets lager skall säljas av.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på en ny mobil. Har Samsung S20 nu. Funderar på en Pixel 7 pro.

Tror ni det kommer något schysst erbjudande under julen eller ska man slå till nu hos Telia?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Vad tycker ni om denna skärm?

Jag chansade, och som en extra jobbskärm kommer den funka fint (brukar arbeta hemifrån kanske 8-10 timmar/vecka och avskyr att sitta med en laptop). Fick hem min idag. Helt ok skärm med ett höj/sänkbart stativ för 1500:- Men gällande spel och dess odokumenterade freesync-stöd får jag överlåta omdömena till andra. Plus i kanten är att den stödjer mer än 8 bitars färgdjup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

sämre utbud och priser är min uppfattning

Det stämmer oftast, men Mediamarkt kan få för sig att sälja saker med förlust ibland

Med tanke på hur tråkig själva fredagen var i år så är det nog bäst att mellandagarna levererar lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Hur står sig Mellandagsrean normalt jämfört med Black Friday? Är det samma, liknande, bättre eller sämre utbud och priser?

Svårt att säga. Det var ingen black Friday rea i år.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Svårt att säga. Det var ingen black Friday rea i år.

Jodå, t.ex LG OLED hade bättre priser än innan.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Jodå, t.ex LG OLED hade bättre priser än innan.

Hade dem de på fredagen eller veckan innan? Annars har ju benify sålt dem sjukt billigt sedan tidig sommar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Hade dem de på fredagen eller veckan innan? Annars har ju benify sålt dem sjukt billigt sedan tidig sommar

Fredag har ju länge varit förlängd. 10k för 65" B1 såg man inte innan i alla fall.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas att köpa Apple Watch för ca 1500 kr på halebop med koden?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

Någon som lyckas att köpa Apple Watch för ca 1500 kr på halebop med koden?

Jag testade och först kunde jag lägga till den, men det blev 0 kr rabatt. Provade rensa och då får jag direkt att den inte går att applicera på kundvagnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Jag testade och först kunde jag lägga till den, men det blev 0 kr rabatt. Provade rensa och då får jag direkt att den inte går att applicera på kundvagnen

Så den funkar inte?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk

Finns det en ny deal för Apple Watch? Mer info någon?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuru1:

Någon som lyckas att köpa Apple Watch för ca 1500 kr på halebop med koden?

Jag lyckades faktiskt. Däremot gick inte den andra varianten (45mm) som jag ville ha till en början. Därför tog jag den mindre. Sedan provade jag den större igen och då fungerade det. Så jag fick två till slut.

Permalänk
Skrivet av zuru1:

Så den funkar inte?

Värdekoden verkar inte funka längre för apple klockorna, för samsungs fungerar det dock.

Vet inte om koden fungerade med SE varianten men den fungerade för mej för en beställning på 7 series LTE varianten för 2500kr när den fanns uppe tidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Årets deal på Apple S7 klockan. Kul att Halebop lade upp den igen - och att de faktiskt levererar - även fast det tar lite tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Apple Watch SE GPS+Cellular 40mm Guld för 1536:- hos Halebop
https://shop.halebop.se/tillbehor/klockor/watch-se-4g-40mm-go...
Pris: 1536kr

Ange koden "hejbop20" i kassan.

Edit: Koden har slutat fungera på ovanstående. :/

Bara för mig som koden inte fungerar?

hejbop20
Kontrollera kod
Värdekoden fungerar inte med denna varukorgen.

Edit: Ah måste slutat fungera när jag skrev.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av calekv:

Bara för mig som koden inte fungerar?

hejbop20
Kontrollera kod
Värdekoden fungerar inte med denna varukorgen.

Edit: Ah måste slutat fungera när jag skrev.

Flyttade ditt inlägg till diskussionstråden. Tydligen har Halebop ändrat så att koden ej längre fungerar med Apple watch. La till infon i fyndtråden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Fortfarande 4-5k över realistisk priset

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Skrivet av Chrillthebill:

Årets deal på Apple S7 klockan. Kul att Halebop lade upp den igen - och att de faktiskt levererar - även fast det tar lite tid.

Hur mycket tid?
För jag fick bekräftelse om att dom skickat den tillsammans med instabox mess för en halvtimme sedan.

Måste bara varit när dom inte haft den i lager som det tagit tid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Fortfarande 4-5k över realistisk priset

4080 har ett MSRP på 1200 USD vilket blir ungefär 12500, släng på 25% moms på det så blir det 15625:-, så teoretiskt är det väl ingen rea då det ligger 200:- över det rekommenderade priset i Sverige men ändock 650:- billigare än övriga kort som finns tillgängliga idag.

Som så många andra gjort kan man jämföra med vad en high end dator kostade under 90 talet jämfört med idag. Sen finns det även en annan aspekt av det hela och det behovet av grafikkortet, som exempel kan vi ta skärmupplösningen.

65% av Steams spelarbas sitter på 1080p, 11% på 1440p och 3% på 2160p.

Man hör ofta att det är galet att vi betalar samma pris för vad en high end dator kostade för några år sedan som för ett high end grafikkort idag. Men det är egentligen lite som att jämföra äpplen och päron då även behoven har utvecklats i takt med komponenterna, jag är rätt säker på att du får en high end 1080p rigg för ungefär samma pris idag som för några år sedan men sedan har det som sagt tillkommit några ytterligare variabler. Men även i prestandan under den kategorin så har det skett en utveckling och du kan kräma ur mer FPS på mer tungdrivna titlar jämfört med tidigare i den upplösningen.

Men tillhör du då de 3 respektive 11 procent (Vill egentligen påstå att 4080 / 4090 tillhör kategorin 3% då ett 3070/3080 räcker gott och väl för 1440p i dagsläget med adaptiv synkronisering och så vidare) som har behovet av att nyttja ett sånt här tungt kort så får man räkna med att betala mer då kortet inte är tillverkat för de stora massorna och det helt enkelt inte är samma efterfrågan, ännu.
Utöver det så kan man nog räkna med att få en high end 1440p rigg eller en high end/mid range 2160p rigg i mellanbudgetklassen om 4 år för samma pris som en high end 1080p rigg kostar idag och och det är väl ingen dålig utveckling.

Så ptja, vad som anses vara realistiskt och inte är väl en tolkningsfråga egentligen och jag delar inte din åsikt.