Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Hur mycket betalar man för uppläggningsavgift, öppningsavgift, årsavgift, ränta och annat skit?

Ingen uppläggningsavgift, öppningsavgift eller årsavgift. Betalar man hela räkningen är det räntefritt, annars är det dyrt.

https://www.komplettbank.se/prislista

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Min bror har "budget versionen". De ska vara ganska lika. Bra ljud, sitter ganska bra, men sticker ut en del ifrån öronen ☺️

Har beställt ett par från Amazon som har dem listade för 990:-

Undrar hur dessa jämför sig med Nothing ear (1) ljudmässigt.. ANC ska vara väldigt bra på nothing ear (1) och designen är rätt så nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Undrar hur dessa jämför sig med Nothing ear (1) ljudmässigt.. ANC ska vara väldigt bra på nothing ear (1) och designen är rätt så nice.

Tror Nothing ear har sämre ljudkvalité och enbart 4 timmars batteri med above average ANC.

Men de ser snygga ut. ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Tyvärr så tror jag inte där finns en chans att dom faktiskt levererar dessa grafikkorten. Säljaren har ju 3 omdömen som alla är ifrån 2019 och sen på deras sida så står det "♠♠♠ We do not guarantee that everyone who places the order will receive the product." 😐

Jag har fått mitt avbokningsmail i alla fall.

Jag anmälde dessutom köpet till deras bedrägeri avdelning och fick ett standard "det är tack vare kunder som dig som vi kan hålla kvaliteten på affären uppe" typ... jo tack, att ha någon jädrans kvalitetskontroll internt det går inte. Kostar säkert för mycket. Måste ju ha råd att kunna åka snoppraketer till rymden.

Permalänk
Skrivet av eobet:

Jag har fått mitt avbokningsmail i alla fall.

Jag anmälde dessutom köpet till deras bedrägeri avdelning och fick ett standard "det är tack vare kunder som dig som vi kan hålla kvaliteten på affären uppe" typ... jo tack, att ha någon jädrans kvalitetskontroll internt det går inte. Kostar säkert för mycket. Måste ju ha råd att kunna åka snoppraketer till rymden.

Såg nu att min order - såklart - annulerats med. Fick två mail om detta, en från order update, och en från do-not-reply. Kaka på kaka, men men... Däremot har jag inte hört ett ljud från min varning till Amazon om dessa varor... Eller jo, jag fick ett standardsvar som jag gick igång på och skrev ett annat. Inget svar på detta, skarpare mail, dock. Bryr de sig?

Min order finns i vart fall inte kvar - alls. Står inte ens som "annulerad". Knepigt nog stod det i ena mailet att inga pengar dragits alls och i nästa att ev. pengar som betalats tillbaka ska betalas åter inom 5-7 dagar. Får checka kontot och se...

Såg däremot nästa generations ZTX 4090 Ti + Nitro Sjuperdjuper billigt hos en slakterifirma i Venezuela. Hittar inte länken men... (vad jag vill ha sagt är att innan man tipsar om något, så kanske man själva ska kolla rimligheten i det man hävdar säljs.)

Kan dock inte lasta tipsare - ville ju med alla sannolikhet väl, såklart!
Önskar er en fin fortsatt kväll!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorkchicken:

Håll oss uppdaterad, hoppas du får det du betala för Blir ett gott skratt annars om du får hem ett kort som står 2080 ti...skrivet med touchpenna.

Vart inga grafikkort bara pengarna tillbaka ☹️😀

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att förstå hur/varför Ryzen 5 3600 är så populär än. Slutsåld återigen på Amazon och alla stora återförsäljare i Sverige!

Permalänk
Medlem

Någon som hört med Elgiganten ifall Jedi Fallen Order kommer komma in igen för 149kr för PS5. Visst, man kan uppdatera det men på något sätt känns det "snyggare" med bara PS5-skivor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag har svårt att förstå hur/varför Ryzen 5 3600 är så populär än. Slutsåld återigen på Amazon och alla stora återförsäljare i Sverige!

Enda anledning till att köpa 3600 över 11400F är att man ska uppgradera senare till Ryzen 5xxx.

Ur ren prestanda synpunkt så är 11400F 1749 kr med Gigabyte B560M DS3H 949 kr (Ett moderkort som inte throttlar 11400F) billigare och ger mer prestanda än Ryzen 3600 + Vettigt B550 moderkort.

Edit Krävs lite mer petande i BIOS för att få full prestanda med i5 11400F men bör inte vara ett större problem för de flesta som bygger själva man måste lyfta power limit och ställa in X.M.P.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Enda anledning till att köpa 3600 över 11400F är att man ska uppgradera senare till Ryzen 5xxx.

Ur ren prestanda synpunkt så är 11400F 1749 kr med Gigabyte B560M DS3H 949 kr (Ett moderkort som inte throttlar 11400F) billigare och ger mer prestanda än Ryzen 3600 + Vettigt B550 moderkort.

Edit Krävs lite mer petande i BIOS för att få full prestanda med i5 11400F men bör inte vara ett större problem för de flesta som bygger själva man måste lyfta power limit och ställa in X.M.P.

Eller om man sitter med ex ryzen 1500x och uppgraderade till 3600 utan att byta moderkort som jag Perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Eller om man sitter med ex ryzen 1500x och uppgraderade till 3600 utan att byta moderkort som jag Perfekt!

Glömde uppgraderingar men då måste man sitta på B350 eller X370 moderkort som inte stödjer Ryzen 5000 för att det ska vara vettigt även det är gränsfall då 11400F presterar märkbart bättre än 3600 ca 10-20% bättre i de flesta spel som är CPU bundna.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Enda anledning till att köpa 3600 över 11400F är att man ska uppgradera senare till Ryzen 5xxx.

Ur ren prestanda synpunkt så är 11400F 1749 kr med Gigabyte B560M DS3H 949 kr (Ett moderkort som inte throttlar 11400F) billigare och ger mer prestanda än Ryzen 3600 + Vettigt B550 moderkort.

Edit Krävs lite mer petande i BIOS för att få full prestanda med i5 11400F men bör inte vara ett större problem för de flesta som bygger själva man måste lyfta power limit och ställa in X.M.P.

Ja, Intel är ett jättebra alternativ och 11400F kostar från 1649 (när den väl finns i lager).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Glömde uppgraderingar men då måste man sitta på B350 eller X370 moderkort som inte stödjer Ryzen 5000 för att det ska vara vettigt även det är gränsfall då 11400F presterar märkbart bättre än 3600 ca 10-20% bättre i de flesta spel som är CPU bundna.

Jasså? Ja det stämmer att jag köpte B350 för cirka 3 år sedan med min ryzen 1500x. Köpte ryzen 3600 för 1749 kronor i julas, var det en dålig affär alltså?

Jag är medveten om att jag får köpa nytt moderkort när jag uppgraderar till ryzen 6600 eller 7600 när det nu blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Jasså? Ja det stämmer att jag köpte B350 för cirka 3 år sedan med min ryzen 1500x. Köpte ryzen 3600 för 1749 kronor i julas, var det en dålig affär alltså?

Jag är medveten om att jag får köpa nytt moderkort när jag uppgraderar till ryzen 6600 eller 7600 när det nu blir.

Syftar på dagens priser när du köpte Ryzen 5 3600 få fanns det inte B560 moderkort eller 11400F så vid den tidpunkten så var det säkert ett bra köp.

Idag så kostar Ryzen 3600 2149 kr ej i lager vs B560 Gigabyte D3SH 949 kr + 11400F 1749 kr i lager där 11400F presterar ca 10-20% bättre i CPU bundna spel.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Blev en JBL 800. Tack för tipset! Ledsnade på min trådande HyperX headset

Någon mer än jag som inte fick med USB-dongeln till JBL 800?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Undrar hur dessa jämför sig med Nothing ear (1) ljudmässigt.. ANC ska vara väldigt bra på nothing ear (1) och designen är rätt så nice.

Fick mina idag, och är väldigt nöjd. Rekommenderas 👍

(Technics)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Någon mer än jag som inte fick med USB-dongeln till JBL 800?

Fick med men själva kontakten på dongeln såg lite sned ut på min. Kontaktade du Komplett något?

Annars låter de jäkligt bra för pengarna imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marsi0574:

Spigen Ultra Hybrid Case Compatible with iPhone 12 Mini -Iris Purple
https://www.amazon.se/-/en/dp/B093BC5334/?th=1
12,99kr

Spigen Geo Armor 360 Fodral Kompatibel med iPhone 12 Pro och Kompatibel med iPhone 12 -Blå
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08ZCFGYZG
29,99kr

Spigen Ultra Hybrid Case Compatible with iPhone 12 Pro and Compatible with iPhone 12 - Iris Purple
https://www.amazon.se/-/en/dp/B093B75HG9/
14,99kr

Är det fritt fram och tipsa om saker som är uppenbart felprisat nu? Hade för mig att sådana inlägg plockades bort förut, dock vet jag ej anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Fick med men själva kontakten på dongeln såg lite sned ut på min. Kontaktade du Komplett något?

Annars låter de jäkligt bra för pengarna imo.

Komplett erbjuder bara retur och kreditering. JBLs kundtjänst verkar kunna lösa det åt mig, får se om någon dag eller så.

Ja ljudet är absolut godkänt, de låter som JBL brukar göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Vart inga grafikkort bara pengarna tillbaka ☹️😀

Samma här. Försökte få ett 3090 för €882. Drömma kan man ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Samma här. Försökte få ett 3090 för €882. Drömma kan man ju

Hahaha ja, du tog i verklig från tårna där. 😂
Jag försökte få tag på en 2080s för 4k hahaha 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Är det fritt fram och tipsa om saker som är uppenbart felprisat nu? Hade för mig att sådana inlägg plockades bort förut, dock vet jag ej anledning.

Samma person som lade upp annat "tips" med allt möjligt wish-liknande-skräp. Det användarkontot bör deletas.

Permalänk
Medlem

Technics EAH-AZ70W Lurarna, fick dem igår och är överlag mycket nöjd. Spelar klart och fint i hela registret, bra rymd och tajt bas. Däremot hör jag en svag ljudmatta av knaster i många sånger som jag inte hört med Sony wx1000x3. Oavsett om jag har noice canceling på eller inte. Ibland blandar knastret in sig i basen, ibland ligger den i tysta delar av musik. Låter lite som LP knaster. Funtar på om de behöver spelas in eller om detta kommer kvarstå. Någon annan som köpt och upplever likande?

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av carlitoman:

Technics EAH-AZ70W Lurarna, fick dem igår och är överlag mycket nöjd. Spelar klart och fint i hela registret, bra rymd och tajt bas. Däremot hör jag en svag ljudmatta av knaster i många sånger som jag inte hört med Sony wx1000x3. Oavsett om jag har noice canceling på eller inte. Ibland blandar knastret in sig i basen, ibland ligger den i tysta delar av musik. Låter lite som LP knaster. Funtar på om de behöver spelas in eller om detta kommer kvarstå. Någon annan som köpt och upplever likande?

Det har i vart fall inget med inspelning av lurarna att göra, inspelning kan påverka driverns resonansfrekvens men du har ett verkligt problem av nån sort, kanske i luren eller kanske i signalöverföringen så prova driva dem från nått annat om du kan eller på en helt annan plats där radioförutsättningarna är annorlunda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

True wireless lurarna Technics EAH-AZ70W nere på 990kr hos Power och Cdon. De verkar sälja av lagren så blir nog inte billigare än såhär. Enl flera recensioner en mycket bra plugg.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5389431

Ett till inlägg om Technics EAH-AZ70W 😮 Hoppas jag slipper knaster. Och hoppas de fungerar med min Garmin Fenix 6 Pro vilket mina Sony W700 inte gör. Tycker rent allmänt att de här små lurarna är behagliga att bära men felar alltid någonstans. Mina Airpods Pro laddar inte alltid som de ska och Z Momentum för 4 000 kr när de var nya krånglade ofta och lade plötsligt ner laddningen efter 2 år. Har i alla fall beställt ett par EAH-AZ70W från Power. De silvriga kostade 990 och de svarta 1990 så tog de silvriga. Billigare än från CD ON eftersom det tog frakt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Ett till inlägg om Technics EAH-AZ70W 😮 Hoppas jag slipper knaster. Och hoppas de fungerar med min Garmin Fenix 6 Pro vilket mina Sony W700 inte gör. Tycker rent allmänt att de här små lurarna är behagliga att bära men felar alltid någonstans. Mina Airpods Pro laddar inte alltid som de ska och Z Momentum för 4 000 kr när de var nya krånglade ofta och lade plötsligt ner laddningen efter 2 år. Har i alla fall beställt ett par EAH-AZ70W från Power. De silvriga kostade 990 och de svarta 1990 så tog de silvriga. Billigare än från CD ON eftersom det tog frakt.

Jag köpte mina från Amazon (Svarta). Amazon har 3 års garanti på elektronik, ifall något går snett 😊

Inget "knaster" på mina, men de har lite BT brus med ANC på.

Permalänk
Medlem

Tänkte att denna inte förtjänar att ligga i fyndtråden då det bara finns ett ex.
3700x Klass 1 för 2265:- på Webhallen som Level 18: https://www.webhallen.com/se/product/305321-AMD-Ryzen-7-3700X...

Edit: Borta

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Jag köpte mina från Amazon (Svarta). Amazon har 3 års garanti på elektronik, ifall något går snett 😊

Inget "knaster" på mina, men de har lite BT brus med ANC på.

Inget knaster här heller men ljudet är inte topp för min smak men om de inte krånglar så får man vara nöjd. Funkar med Garmin-klockan där ljudet är bättre än från min iPhone. Ska testa Android senare. De är lite mariga att BT-Para med att de måste i fodralet först. Ingen av plupparna passade mig så fick ta de från mina döda Sennheiser-lurar som passar exakt. De är mitt emellan Large och XL. Touchen verkar också överkänslig då när man ska passa in dem i örat händer mycket. Skulle då tro att de är värdelösa om det regnar lite och triggar igång toutchen som på Sennheiser.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Inget knaster här heller men ljudet är inte topp för min smak men om de inte krånglar så får man vara nöjd. Funkar med Garmin-klockan där ljudet är bättre än från min iPhone. Ska testa Android senare. De är lite mariga att BT-Para med att de måste i fodralet först. Ingen av plupparna passade mig så fick ta de från mina döda Sennheiser-lurar som passar exakt. De är mitt emellan Large och XL. Touchen verkar också överkänslig då när man ska passa in dem i örat händer mycket. Skulle då tro att de är värdelösa om det regnar lite och triggar igång toutchen som på Sennheiser.

Jag tycker att ljudet är väldigt bra för ett par med BT. Har fixat lite i appen med touchen, och de sitter bra i mina öron.

Såg att några reviewers som har Iphone hade lite problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Jag tycker att ljudet är väldigt bra för ett par med BT. Har fixat lite i appen med touchen, och de sitter bra i mina öron.

Såg att några reviewers som har Iphone hade lite problem.

Inga problem med iPhone men låter bättre från min OnePlus 6 och så då min Garmin-klocka. Både Sennheiser true Wireless och Airpods Pro låter bättre med den musik jag brukar köra på träningspass men så kostar de betydligt mer. Men som jag skrev innan så dog mina Sennheiser efter 2 år och med Airpod Pro är det ständigt krångel med laddning mm. Hoppas dessa funkar utan problem 👍

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]