Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Nej men laddar inte ner henne via store.

Språk - Engelska
Region - Engelska

Regionsformat kan man ha kvar på svenska.

När detta är klart (krävs 2 omstarter) så dyker hon upp.

I denna länken http://allaboutwindowsphone.com/flow/item/19670_How_to_enable...

står det att man under regionsformat så ska man välja "matcha telefonspråk", och om de säger att man ska välja USA som land, Engelska (USA) som språk, hur kan man då ha kvar svenska på regionsformat när man inte har haft något språk där innan, utan där hade man ju "matcha telefonspråk" vilket man tydligen, eller den guiden, skulle ändra?

Och även om man har kvar, eller adderar svenska under regionsformat så blir ju inget annorlunda ändå? Allt står ju på Engelska ändå, eller vad menar du skulle vara poängen med att ha svenska där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Beror på appen. Har inget med hur ny lur eller vad för skärm man har.

Det var ju det jag skrev, att vissa blir det.

"men vad jag har sett så blir vissa det men inte alla"

Permalänk
Medlem

Om man uppdaterar telefonen till 8.1 kommer man även att få den "riktiga" när den släpps? Eller kommer telefonen tro att allt är klart? Är det några andra "tänk på det här före"?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Ie fungerar ju extremt värdelöst många "artiklar" på hemsidor går inte klicka på ex aftonbladet och fz. Är det bara för mig eller för alla?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

I denna länken http://allaboutwindowsphone.com/flow/item/19670_How_to_enable...

står det att man under regionsformat så ska man välja "matcha telefonspråk", och om de säger att man ska välja USA som land, Engelska (USA) som språk, hur kan man då ha kvar svenska på regionsformat när man inte har haft något språk där innan, utan där hade man ju "matcha telefonspråk" vilket man tydligen, eller den guiden, skulle ändra?

Och även om man har kvar, eller adderar svenska under regionsformat så blir ju inget annorlunda ändå? Allt står ju på Engelska ändå, eller vad menar du skulle vara poängen med att ha svenska där?

Regionsformatet har inget med cortana att göra. Har själv provat. Är ju trevligt med svenska veckodagar m.m även om man har engelska inställt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Om man uppdaterar telefonen till 8.1 kommer man även att få den "riktiga" när den släpps? Eller kommer telefonen tro att allt är klart? Är det några andra "tänk på det här före"?

Du får den officiella Wp8.1 uppdateringen + tilläggen Nokia har gjort (Cyan) när det släpps. Antar att det är en nokia du har.

En sak man kan tänka på är att man inte har någon garanti på luren med preview installerad. Dock när du har installerat officiella igen så har du din garanti igen.
Sen kan ju inlämningsstället vara schysta iofs.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ie fungerar ju extremt värdelöst många "artiklar" på hemsidor går inte klicka på ex aftonbladet och fz. Är det bara för mig eller för alla?

Likadant för mig, samma på flera sidor på nätet, det enda som funkar är att hålla ned, släppa o välja öppna i ny flik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

I denna länken http://allaboutwindowsphone.com/flow/item/19670_How_to_enable...

står det att man under regionsformat så ska man välja "matcha telefonspråk", och om de säger att man ska välja USA som land, Engelska (USA) som språk, hur kan man då ha kvar svenska på regionsformat när man inte har haft något språk där innan, utan där hade man ju "matcha telefonspråk" vilket man tydligen, eller den guiden, skulle ändra?

Och även om man har kvar, eller adderar svenska under regionsformat så blir ju inget annorlunda ändå? Allt står ju på Engelska ändå, eller vad menar du skulle vara poängen med att ha svenska där?

HUr? För att den guiden inte har rätt, regionfomratet påverkar inte om Cortana visas.
Jag kör också svenska som regionfomrat, t.ex. står det "11:19 Onsdag den 16 april" på låsskärmen, celcius i kalendern(om det nu är den inställningen som gör det?). Klockan är i 14h istället för AM/PM (dock AM/PM i kalendern).

Permalänk
Medlem

Någon som vet om 920án fick Bluetooth 4.0 vid WP8.1-uppdateringen?

Permalänk
Skrivet av nisselask:

Likadant för mig, samma på flera sidor på nätet, det enda som funkar är att hålla ned, släppa o välja öppna i ny flik.

Ok de märkte jag. Men förstår inte varför de lägger till sådana buggar testar de inte webbläsaren något?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Likadant för mig, samma på flera sidor på nätet, det enda som funkar är att hålla ned, släppa o välja öppna i ny flik.

samma här!

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som stör sig på att tangentbordet blivit mindre när man skriver sms i liggande läge? Går det att fixa?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Jag tyckte om Kontaktappen förut, jag kunde läsa mina vänners facebookinlägg där utan att behöva någon app för det. Även kommentera och gilla deras inlägg. Nu vill den bara öppna facebookappen så fort jag ska läsa kommentarer eller liknande. 3rd world problems!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få 920 att visa batteriprocent under batteriikonen? Såg det i en presentationsvideo för Windows Phone 8.1 men det var i och för sig på en 930 så det kanske inte går på våra gamla häckar.

Permalänk
Skrivet av nisselask:

Någon som lyckats få 920 att visa batteriprocent under batteriikonen? Såg det i en presentationsvideo för Windows Phone 8.1 men det var i och för sig på en 930 så det kanske inte går på våra gamla häckar.

Syns när man greppar och drar ner notifikationslisten

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Någon som lyckats få 920 att visa batteriprocent under batteriikonen? Såg det i en presentationsvideo för Windows Phone 8.1 men det var i och för sig på en 930 så det kanske inte går på våra gamla häckar.

Den visar mer information, t.ex datum, batteriprocent och operatör när man drar ner actioncentret.

Edit* För seg.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Den visar mer information, t.ex datum, batteriprocent och operatör när man drar ner actioncentret.

Edit* För seg.

Ahh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Någon som vet om 920án fick Bluetooth 4.0 vid WP8.1-uppdateringen?

Den kom väl i Black? Alla WP8-lurar skulle få det. 925, 1020 säljs med 4.0 numera och de har inte 8.1 i butiken. Nej, det kom i Black har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Den kom väl i Black? Alla WP8-lurar skulle få det. 925, 1020 säljs med 4.0 numera och de har inte 8.1 i butiken. Nej, det kom i Black har jag för mig.

Nokias lurar fick det med black. Andra märken får bluetooth 4.0 (om hårdvaran stödjer det) med Wp8.1

Edit* Vad jag minns hade även vissa lurar Nokialurar bluetooth 4.0 aktiverat redan innan black. 520, 620 t.ex.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Får inte min 920 att uppdatera... =/
Har dragit ner dev-appen, registrerat mig osv men när jag kör telefonuppdatering så fastnar den bara på "Söker efter uppdateringar" i evigheter.

EDIT: Har testat byta telefonspråk till engelska, region till USA, loggat ut och in igen till dev-appen, restartat, fortfarande samma....

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Du får den officiella Wp8.1 uppdateringen + tilläggen Nokia har gjort (Cyan) när det släpps. Antar att det är en nokia du har.

En sak man kan tänka på är att man inte har någon garanti på luren med preview installerad. Dock när du har installerat officiella igen så har du din garanti igen.
Sen kan ju inlämningsstället vara schysta iofs.

Tack så mycket! Nu har jag uppdaterat den. Gillar det. Men jag har inte riktigt lärt mig vad jag ska ha Cortana till. Funktioner m.m. Är hon bara en röststyrd sökmotor?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Får inte min 920 att uppdatera... =/
Har dragit ner dev-appen, registrerat mig osv men när jag kör telefonuppdatering så fastnar den bara på "Söker efter uppdateringar" i evigheter.

EDIT: Har testat byta telefonspråk till engelska, region till USA, loggat ut och in igen till dev-appen, restartat, fortfarande samma....

Förmodligen har du gjort det men du skriver inte ut det iaf så... Har du öppnat appen "Preview for developers" och låst upp utvecklingsläget?

Läs guiden här och kolla att du inte missat något.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Tack så mycket! Nu har jag uppdaterat den. Gillar det. Men jag har inte riktigt lärt mig vad jag ska ha Cortana till. Funktioner m.m. Är hon bara en röststyrd sökmotor?

Röststyrd hjälpreda snarare.
Jag fann det inte så användbart nu när hon inte är anpassade för Sverige dock men det är ju kul att prova.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;14546502']Förmodligen har du gjort det men du skriver inte ut det iaf så... Har du öppnat appen "Preview for developers" och låst upp utvecklingsläget?

Läs guiden här och kolla att du inte missat något.

Japp, har följt den guiden till punkt och pricka men det funkar ändå inte. Vet inte om det ska vara så men när jag låser skärmen (eller när den drar timeout) så stoppas uppdateringsstatusen, dvs. det går från "söker efter uppdateringar" till "telefonen är uppdaterad" och jag får trycka "sök efter uppdateringar" igen. Har testat att ställa in längsta screen timeout och trycka på skärmen då och då så den inte timar ut, men även efter 15min+ så står det bara "söker efter uppdateringar". Ingen skillnad om jag använder mobilnät eller wifi heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Japp, har följt den guiden till punkt och pricka men det funkar ändå inte. Vet inte om det ska vara så men när jag låser skärmen (eller när den drar timeout) så stoppas uppdateringsstatusen, dvs. det går från "söker efter uppdateringar" till "telefonen är uppdaterad" och jag får trycka "sök efter uppdateringar" igen. Har testat att ställa in längsta screen timeout och trycka på skärmen då och då så den inte timar ut, men även efter 15min+ så står det bara "söker efter uppdateringar". Ingen skillnad om jag använder mobilnät eller wifi heller.

Låter som att din telefon av okänd anledning inte får kontakt med servern för uppdateringar, den sökningen brukar ta max en minut på min telefon. Likaså på frugans 925. Har tyvärr inget tips på lösning, kanske hjälper en återställning men det kan man ju vilja slippa...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker volym ur 3,5mm jacket har blivit högre? Förut var jag tvungen att höja bilstereons volym till nästan max och komma ihåg att vrida ner när jag böt till radio.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Har laddat ned 8.1 och är mycket imponerad, även om det finns fläckar på solen! Blir finfint när cyan kommer men vad retar ni er på därute? Vissa solklara dumheter finns tycker jag
* IE naturligtvis där vissa webbsidor inte laddar utan du måste gå på "öppna i ny flik"
* spelappen innehåller inga spel längre utan de ligger i bokstavsmenyn
* man borde få välja vilken verktygsapp man vill i AC
* swype fungerar inte med svenskt tangentbord(hoppas det kommer inom det närmaste- riktigt skönt att ha när man skriver på engelska
Kan inte komma på något mer (har inte pillat så värst länge) , DOCK summa summarum otvivelaktigt det bästa och snyggaste mobilsystemet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vagabond41:

Har laddat ned 8.1 och är mycket imponerad, även om det finns fläckar på solen! Blir finfint när cyan kommer men vad retar ni er på därute? Vissa solklara dumheter finns tycker jag
* IE naturligtvis där vissa webbsidor inte laddar utan du måste gå på "öppna i ny flik"
* spelappen innehåller inga spel längre utan de ligger i bokstavsmenyn
* man borde få välja vilken verktygsapp man vill i AC
* swype fungerar inte med svenskt tangentbord(hoppas det kommer inom det närmaste- riktigt skönt att ha när man skriver på engelska
Kan inte komma på något mer (har inte pillat så värst länge) , DOCK summa summarum otvivelaktigt det bästa och snyggaste mobilsystemet...

Vi måste komma ihåg att det här är en core-uppdatering av WP8.1 (DP8.1.)
Det innebär att man uppdaterat allt som är väsentligt (och av intresse) för att utvecklarna ska kunna skriva och testa sina nyskrivna appar och se att allt fungerar som tänkt.

För användarverisionen av WP8.1 krävs också att alla "systemappar" uppdateras.

WP8.1 är nu modulbyggt till en större del än tidigare vilket innebär att alla appar som är väsentliga för användarna som email, xbox, onedrive, IE, samt många andra saker kan uppdateras individuellt utan att man behöver uppdatera själva OS:et. Vad som kommer att hända nu fram till användarlanceringen av WP8.1 är en översyn och uppdatering av alla dessa "appar". Det är inte helt säkert att DP8.1 kommer att få ta del av dessa uppdateringar, (hoppas vi får), så för att vara helt säkra, får vi vänta till dess att användarversionen av WP8.1 kommer ut, först då kan vi göra en riktig review.

Vad jag skrivit nu innebär ju inte, att man inte kan skriva vad man tycker fattas, det är bara det att vi ännu inte säkert vet om det fattas eller inte.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få tangenbordet att fylla ut hela skärmen när man tex skriver sms i liggande läge i 8.1? Det enda som blivit sämre tycker jag. Störigt att det inte fyller ut hela skärmen. Blir så mycket lättare att skriva då.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

En sak som är störrande är att man måste vara inloggad på Facebook Appen för att People Hub ska fungera nu. Jag tycker inte om appen. Det var så mycket bättre när man kunde använda just hubben.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)