Nvidias planering går i stöpet – Maxwell försenas med ett år

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Allt du säger stämmer + att AMDs kort presterar sämre i de flesta fall. Samtidigt är det första iterationen av GCN medan nVidia är på 3:e iterationen av Tesla.

78x0 är en väldigt prisvärd serie. Samtidigt så klarar den inte BF3 i Ultra på 1080p.

Det gör däremot GTX670.

Allt handlar om vad man har för behov. Jag är supernöjd med mitt GTX670, var samtidigt väldigt nöjd med 6870 dessförinnan.

Ja båda tillverkarna har bra grafikkort, valde ett 7970 före 670 eftersom det har mer minne, hört att kylaren ska vara tystare, det drar lite ström i idle och fick det för 2650 kr mot 2850kr som ett 670 kostade då. Lite kul att växla mellan nvidia och amd från och till

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrNeikter:

Då får ATI en chans att komma ikapp lite då.

Ja, dom kommer ju förmodligen släppa sin 8000-serie i början av 2013 och 9000-serien 2014 (?) samtidigt som Maxwell och då snackar vi om priskrig

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Är det inte lite så att TSMC gör så till så många olika tillverkare. Apple, via, marvell osv. Medans AMD åt andra hållet i princip har Global Foundries för sig själva.

AMD brukar väl använda TSMC till nästan allt i GPU-väg? Har för mig att det är CPU och nu APU som görs på Global Foudries.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Avstängd

någon som vet om gtx 780 kommer i slutet av året? hade varit perfekt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kira9204:

Keppler presterar så in i helsikes bra så det kan gott nöja sig några år innan dem släpper en ny arkitektur, det är ju inte som att spel lär utnyttja kraften ordentligt dem närmsta 5 åren i vilket fall (tack konsoler). Dessutom, vilken riktig konkurrens har dem i dagsläget ändå? Mindre elförbrukning, i stort sett elimination av stutter, adaptive V-Sync, stöd för 6 (eller var det 8?) aktiva skärmar per kort, överlägset bäst på GPGPU. Tar man upp samtliga punkter blir det ju som att jämföra AMD med Intel, och vi vet alla hur det ligger till där. Visst jag kanske låter lite som en fanboy här men AMD för mig alltid mer eller mindre inneburit "not bad, not just as good" lösningar.

GK104 är bara bra för spel och inget annat. De är riktigt dåliga för GPGPU. Ett ensamt Tesla baserat på GTX 580 har högre beräkningskapacitet på double precision än ett Tesla baserat på GTX 690. Så två processorer Kepler klarar inte av att slå en Fermi. GCN är betydligt bättre på GPGPU och AMD lanserar nu en direkt konkurrent till Tesla.

Så som det ser ut nu har Nvidia problem på två av sina tre branscher (ARM, HPC och spel). När det gäller spel så har de än så länge släppt ungefär lika mycket ommärkt Fermi som Kepler under 600-serien och det är fortfarande ett stort hål i produktserien i det populära mellansegmentet.

Jag tror du ska lugna dig lite med ropen. Nvidia kan verkligen inte sitta och ta det lugnt för då blir de överkörda från flera håll. De behöver GK110 och de behöver få lite mer prestanda i Tegra. Om AMD förbättrar sin nya arkitektur så kommer de även behöva få lite ordning på sina Geforce för så stort försprång har de inte. GCN är som sagt nytt medan Kepler bygger på gammalt. Titta lite historiskt vad som hänt med en arkitektur efter ett par generationer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av kira9204:

Keppler presterar så in i helsikes bra så det kan gott nöja sig några år innan dem släpper en ny arkitektur, det är ju inte som att spel lär utnyttja kraften ordentligt dem närmsta 5 åren i vilket fall (tack konsoler). Dessutom, vilken riktig konkurrens har dem i dagsläget ändå? Mindre elförbrukning, i stort sett elimination av stutter, adaptive V-Sync, stöd för 6 (eller var det 8?) aktiva skärmar per kort, överlägset bäst på GPGPU. Tar man upp samtliga punkter blir det ju som att jämföra AMD med Intel, och vi vet alla hur det ligger till där. Visst jag kanske låter lite som en fanboy här men AMD för mig alltid mer eller mindre inneburit "not bad, not just as good" lösningar.

Om jag minns rätt så använder INGEN nvidia-kort för t.ex Bitcoin mining.
Sedan stöder de inte 6 skärmar per kort heller, och presterar sämre i högre upplösningar och har även sämre och mindre VRAM.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zzcool:

någon som vet om gtx 780 kommer i slutet av året? hade varit perfekt

Jag tror dom släpper det kortet i samband med AMD's 8000-serie (Bara en vild gissning) men det skulle vara logiskt för att kunna priskriga lite i topp-segmentet.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Tror kepler var bättre än väntat emot det andras grejer och så ist att lansera maxwell så baserar dom gtx 700 serien på gk 110 ist? Alltså att maxwell kanske är klart 2013 men kepler fortfarande kommer vara konkurrenskraftig då så dom väntar bara 1 år extra med lanseringen eller kan jag vara helt ute och cyklar med den teorin?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kira9204:

Keppler presterar så in i helsikes bra så det kan gott nöja sig några år innan dem släpper en ny arkitektur, det är ju inte som att spel lär utnyttja kraften ordentligt dem närmsta 5 åren i vilket fall (tack konsoler). Dessutom, vilken riktig konkurrens har dem i dagsläget ändå? Mindre elförbrukning, i stort sett elimination av stutter, adaptive V-Sync, stöd för 6 (eller var det 8?) aktiva skärmar per kort, överlägset bäst på GPGPU. Tar man upp samtliga punkter blir det ju som att jämföra AMD med Intel, och vi vet alla hur det ligger till där. Visst jag kanske låter lite som en fanboy här men AMD för mig alltid mer eller mindre inneburit "not bad, not just as good" lösningar.

Inte mycket rätt i den kommentaren... Till att börja med så stödjer inte Nvidia korten 6 skärmar per kort.. De är inte heller överlägset bäst på GPGPU där Nvidia upptäckte med första generationens fermi att de inte kunde få en bra balans mellan prestanda i spel och värmeutveckling/strömförbrukning. Det är ju inte för inte som GTX 480 drog hutlöst mycket ström och hade värmeproblem pga. det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Nvidias nuvarande kort räcker nog tills dom går över till nästa generation, köpte ett 4GB 680 GTX kort, så det lär räcka framåt.

PC spels grafik försämras ändå pga företag först och främst gör grafiken efter konsoler, så att PC spel kommer bli så snygga så nuvarande kort inte klarar av dom innan nästa generations grafikkort kommer ut är högst orimligt i mina ögon, det är fortfarande tid kvar innan Xbox och Playstation släpper sina nya konsoler.

Det är ju bara att kolla på Crysis 1 och Crysis 2, Crysis 1 skapades för PC i åtanke, Crysis 2 släpptes med konsol i åtanke.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Inaktiv

Inte alltför förvånande med tanke på Nvidias problem med att få deras kort tillverkade. Att GTX 780 inte kommer lanseras innan mars 2013 känner jag personligen vara rätt tråkigt då jag faktiskt väntar på att något nytt snabbt faktiskt ska lanseras. Uppgraderingsdags för länge sedan.

Skrivet av kira9204:

Keppler presterar så in i helsikes bra så det kan gott nöja sig några år innan dem släpper en ny arkitektur, det är ju inte som att spel lär utnyttja kraften ordentligt dem närmsta 5 åren i vilket fall (tack konsoler). Dessutom, vilken riktig konkurrens har dem i dagsläget ändå? Mindre elförbrukning, i stort sett elimination av stutter, adaptive V-Sync, stöd för 6 (eller var det 8?) aktiva skärmar per kort, överlägset bäst på GPGPU. Tar man upp samtliga punkter blir det ju som att jämföra AMD med Intel, och vi vet alla hur det ligger till där. Visst jag kanske låter lite som en fanboy här men AMD för mig alltid mer eller mindre inneburit "not bad, not just as good" lösningar.

AMD är både en riktig och farlig konkurrent till Nvidia, än värre Intel som förr eller senare kommer vara med och slåss i prestandatoppen.

Först denna generation som Nvidiakort kunnat klassas som förbrukningsmässigt snålare än konkurrenten, tidigare har AMD alltid haft effektivare kort. Minskad microstutter och adaptive V-sync är iallafall på papperet bra, har inte haft möjlighet att testa det själv. Skärmstöd ligger Nvidia efter även om de kommit ikapp något med 600-serien. Nvidias kort klarar som mest fyra skärmar medans AMD's kort sex skärmar. GPGPU är de i dagsläget efter i, 600-serien är dålig på just detta.

Det är rätt jämt och vilken som ligger bäst till på olika punkter varierar vid varje ny produktserie. Jag skulle säga att AMD och Nvidia ligger väldigt jämt till i dagsläget. Förutom att AMD inte verkar ha några tillverkningsproblem för tillfället.

Permalänk
Medlem

Jaha... Då kanske man ska ta och uppgradera till en Kepler snart då... Tror inte mitt 560 kommer orka med så länge :/

Men om jag uppgraderar till en kepler, då ska ni se att Maxwell kommer nästa vecka Murphys lag

EDIT: Blev lite fel där

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Tror Maxwell(och AMDs motsvarighet) är ett bra tillfälle att uppgradera vid. 2014 är garanterat PS4/Xbox3 ute, med ökade systemkrav till följd.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rizzt:

Är det inte lite så att TSMC gör så till så många olika tillverkare. Apple, via, marvell osv. Medans AMD åt andra hållet i princip har Global Foundries för sig själva.

Global Foundries tillverkar bara CPU åt AMD. Det är TSMC som står för deras grafikkort så både Nvidia och AMD får sina grafikprocessorer från samma fabriker och nu tillverkas de på samma 28 nm process. Det är därför det är lite intressant att Nvidia har mer problem än AMD. Det var ju samma sak tidigare när TSMC inte kunde tillverka Fermi men inte hade problem med AMD trots samma litografi. Så det kan nog vara så att Nvidia har lite för snäva designer för sitt eget bästa. Det är antagligen därför marknaden ser ut som den gör idag. AMD såg till att vara snabba med att få ut kort i generation 28 nm. För att lyckas kunde de inte optimera och pilla lika mycket så de fick tumma på prestandan. Det är rätt vågat att släppa en ny arkitektur på en ny tillverkningsprocess då det är dubbelt upp med saker som kan gå fel. Nvidia tog längre tid på sig, optimerade mer och fick bättre prestanda men det ser lite ut som om prestandan hade ett pris eftersom de inte får ut så mycket kort. De har ju fortfarande bara två nya GPU efter så här lång tid. Men det är bara teorier baserat på hur det ser ut på marknaden. Exakt vad som händer bakom kulisserna kommer vi aldrig få veta.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Blir nog Ivy Bridge-E och GTX780 i SLI med WC, Haswell och Maxwell är för långt bort

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Varför då? Ännu roligare att titta på alla stackare som köper en konsol för 6000-ish kr och så är den redan flera generationer gammal.

Stackars konsolägare eller vad är det du säger?
Du får tänka på att det kommer spel till konsolerna som inte kommer till PC, kanske en av alla anledningar till
att folk köper konsol?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk

Alla här verkar ju tro att AMDs kort är och var ett misslyckande? Ni får gärna förklara varför för mig? Det enda spel som Nvidia är riktigt bra på tycker ju jag är BF3.

Och visst att Kepler är grymt bra, men det är även Amds. Amd kunde släppt sina kort med bra mycket högre klockfrekvenser och då hade det sett annorlunda ut.

Det jag menar är gott folk, det finns fler spel än BF3, döm inte en serie kort tack vare ett spel.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wallman_91:

Alla här verkar ju tro att AMDs kort är och var ett misslyckande? Ni får gärna förklara varför för mig? Det enda spel som Nvidia är riktigt bra på tycker ju jag är BF3.

Och visst att Kepler är grymt bra, men det är även Amds. Amd kunde släppt sina kort med bra mycket högre klockfrekvenser och då hade det sett annorlunda ut.

Det jag menar är gott folk, det finns fler spel än BF3, döm inte en serie kort tack vare ett spel.

Pga. att de just jämför BF3 (eftersom det är det mest krävande spelet, rent hårdvarumässigt som folk kan komma på) och där har Nvidia ett försprång. Därför jämförs AMDs mot Nvidias kort i just det spelet. Få spelar Metro 2033 och där har AMD ett nästan lika stort försprång gentemot Nvidia som Nvidia har mot AMD i BF3.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av kira9204:

Stöd för 6 (eller var det 8?) aktiva skärmar per kort, överlägset bäst på GPGPU.

GTX 680 klarar väl max 4 skärmar och alla Keplerbaserade kort hittills får stryk av AMDs 7000-serie i GPGPU (även av GTX 580). Möjligen att 690 skulle ha mer kraft men det är ingen rättvis jämförelse.

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Fast GTX 660 är väl Nvidias svar på Radeon HD 7850/7870? GTX 670 är väl svar på Radeon HD 7950?
Dom ligger i helt olika prisklasser med.

GTX660 spöar fortfarande 7970 som den inte konkurrerar prismässigt med.
http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Eller så väntar dom med att lansera något nytt nu för att sälja slut på Kepler. Är mycket bättre att fler hinner köpa kepler, sen kommer det vara ett sånt lyft att gå över till Maxwell att de uppgraderar igen så fort det släpps för det kommer vara så lockande.
Dom vill inte att man hoppar över en generation

Blir lite kluven nu när man sitter på ett GTX 580, det kommer ju säkert inte räcka till 2014, speciellt inte om man ska köra i 2560x1600. Får känslan av att "det är lika bra att uppgradera till ett 680 redan nu".
Fan att man alltid ska ha det senaste, är nån form av sweclockers-sjukdom tror jag, finns ingen bättre känsla än att köpa ett nytt grafikkort!

Permalänk
Medlem

Inte för att det är en trevlig nyhet i sig, men den får mitt nyköpta 690 att verka desto trevligare

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Alla här verkar ju tro att AMDs kort är och var ett misslyckande? Ni får gärna förklara varför för mig? Det enda spel som Nvidia är riktigt bra på tycker ju jag är BF3.

Och visst att Kepler är grymt bra, men det är även Amds. Amd kunde släppt sina kort med bra mycket högre klockfrekvenser och då hade det sett annorlunda ut.

Det jag menar är gott folk, det finns fler spel än BF3, döm inte en serie kort tack vare ett spel.

Mja de hade ju kunnat släppa de med mycket högre frekvens, men då kan man ju fråga sig hur varm den hade gått och hur mycket den hade låtit. Det hade behövts dyrare kylare och då hade inte Amd kunnat hålla sitt signum, prisvärdhet.

Fast båda lagen har sina fördelar, personligen tycker jag det är imponerande hur Nvidia lyckats så pass mycket bättre med SLI än Amd har med CF (microstuttering då, skalning är enligt mig meningslös om upplevelsen blir sämre). Är också imponerande hur bra 7xxx serien skalar i hög upplösning.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Då får ATI en chans att komma ikapp lite då.

Är väl snarare Nvidia som har jagat sedan AMD fick ut sin hd4xxx senare som var lyckad. Det är nu först de börjar få ordning på strömförbrukningen bland annat hos Nvidia.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Hmm, senast jag hade ett nVidia kort var Geforce 4400Ti, det var inte igår direkt!
Kört med Radeon sedan dess och vem vet, kanske mitt Radeon 5850 får duga fram tills nästa generation

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Blir nog Ivy Bridge-E och GTX780 i SLI med WC, Haswell och Maxwell är för långt bort

Fantastiskt! Skaffa en frys fylld med Gorbys och en Microvågsugn också så kan du bli en hardcore gamer.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Jaha ja. Det var lite otippat. Tur man skaffade ett 680. Borde klara sig tills dess.

precis samma tanke jag fick Köpte också ett GTX 680

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teddis:

Som jag tolkat recensionerna så är kepler rätt kass på GPGPU.

BF3 på ultra i 1080p är det ända viktiga... Kidsen alltså.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NoNamesWayne:

Är väl snarare Nvidia som har jagat sedan AMD fick ut sin hd4xxx senare som var lyckad. Det är nu först de börjar få ordning på strömförbrukningen bland annat hos Nvidia.

Njae.. Jag menade att ATI kommer växa som företag. Nvidia är vid tillfället flera gånger större än ATI.

Men vi får se hur det blir.. Nvidia kanske kommer på någon 'nödlösning'.

Permalänk
Medlem

Hade inte Swec en artikel om tillverkningsprocessen av halvledare till färdig produkt för ett tag sedan?
Vi på Sweclocker kanske skulle kunna gå ihop och starta en fabrik. Jag har ett garage vi kan hålla till i.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM