Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=wZthalx7bnQ

Naval combat, inklusive rammningar, bordningar samt barbarflottor!!!

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

https://www.youtube.com/watch?v=wZthalx7bnQ

Naval combat, inklusive rammningar, bordningar samt barbarflottor!!!

GLORIOUS

De där heavy raiders påminner mig om vikingar, drömmer redan om att plundra romarna med en sjö-invasion. Han Al sa ju att de kunde stå upp mot de starkaste trupperna så jag kan tänka mig att bara landa ett par såna i nån oförsvarad romersk stad, plundra kvinnorna, våldta templen och bränna rikedomarna.

Permalänk
Medlem

Det går att sava co-op kampanjer och sedan loada igen, inga problem

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LegacyAlex:

GLORIOUS

De där heavy raiders påminner mig om vikingar, drömmer redan om att plundra romarna med en sjö-invasion. Han Al sa ju att de kunde stå upp mot de starkaste trupperna så jag kan tänka mig att bara landa ett par såna i nån oförsvarad romersk stad, plundra kvinnorna, våldta templen och bränna rikedomarna.

Oja, Suebi/Iceni kanske blir det man börjar att spela som..? :3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LegacyAlex:

GLORIOUS

De där heavy raiders påminner mig om vikingar, drömmer redan om att plundra romarna med en sjö-invasion. Han Al sa ju att de kunde stå upp mot de starkaste trupperna så jag kan tänka mig att bara landa ett par såna i nån oförsvarad romersk stad, plundra kvinnorna, våldta templen och bränna rikedomarna.

Ja, men romarna gjorde ju så mot Germanerna. så nu är det dags att betala med samma mynt!

Permalänk
Avstängd

Rally point Episode 16 går igenom bla. hur Falangerna kommer att se ut och annat smått och gott.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

http://www.youtube.com/watch?v=fwWrDtkJdTs

Rally point Episode 16 går igenom bla. hur Falangerna kommer att se ut och annat smått och gott.

Riktigt snyggt! Har saknat dessa enheter, det var kul att försvara gator med dem

Gillar verkligen att det är så stor variation mellan länderna, det har saknats i många senare total war spel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av Accipiter46:

Riktigt snyggt! Har saknat dessa enheter, det var kul att försvara gator med dem

Gillar verkligen att det är så stor variation mellan länderna, det har saknats i många senare total war spel.

Helt klart, Rome 2 kommer att ha 700 units (500 land 200 hav) vid release vilket man kan jämföra med Shogun 2 som bara hade 50 units eller det första Rome som hade runt 100 units att välja på.

Permalänk
Medlem

vad gör total war rome 2 spelet bättre än dom andra spelen. själv gillar jag bara Empire: Total War. ???

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Skrivet av NeXon:

vad gör total war rome 2 spelet bättre än dom andra spelen. själv gillar jag bara Empire: Total War. ???

Har du spelat Rome I och inte tyckte om det kommer du nog inte gilla Rome II. Det är vad jag hoppas i alla fall, har verkligen bra erfarenheter av Rome I. I alla senare spel har faktionerna varit mer lika varandra (största problemet i Shogun 2). Och kanoner och gevär tar bort lite av det roliga med att manövrera på slagfältet.

Spelen efter Rome I har bara blivit bättre. Men tidsåldern har inte varit lika intressant. Så det ska bli kul att se dem applicera allt de lärt sig under åren när de återkommer till Romarriket!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Har du spelat Rome I och inte tyckte om det kommer du nog inte gilla Rome II. Det är vad jag hoppas i alla fall, har verkligen bra erfarenheter av Rome I. I alla senare spel har faktionerna varit mer lika varandra (största problemet i Shogun 2). Och kanoner och gevär tar bort lite av det roliga med att manövrera på slagfältet.

Spelen efter Rome I har bara blivit bättre. Men tidsåldern har inte varit lika intressant. Så det ska bli kul att se dem applicera allt de lärt sig under åren när de återkommer till Romarriket!

Har inte alls spelat rom 1. Men känns dom spelen bara skiljer är vilken års tid det utspelar ju. Hur kommer det vara i multiplay ??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Avstängd

Nu är det bara 14 dagar kvar till släpp Boys and Girls (om någon sådan existerar i denna tråd). Har ni gjort redo eran "Man cave" och bunkrat upp med mat för ett helt kompani så ni slipper lämna stolen på 3 veckor förutom för att gå på toa?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nu är det bara 14 dagar kvar till släpp Boys and Girls (om någon sådan existerar i denna tråd). Har ni gjort redo eran "Man cave" och bunkrat upp med mat för ett helt kompani så ni slipper lämna stolen på 3 veckor förutom för att gå på toa?

Finns ingen möjlighet till semester eftersom två kollegor har ledigt i början av September.

FML.

Permalänk
Medlem

Åker till USA för DragonCon och kommer tillbaka 5 september... Ledig torsdag, fredag dock för att "återhämta mig ifrån Jet-leg" ololololol!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Nu är det bara 14 dagar kvar till släpp Boys and Girls (om någon sådan existerar i denna tråd). Har ni gjort redo eran "Man cave" och bunkrat upp med mat för ett helt kompani så ni slipper lämna stolen på 3 veckor förutom för att gå på toa?

Hade också tänkt på att ta ledigt men det går ju inte redan efter andra veckan. Fakea sjukdom är inte heller värt det då man måste ta igen allt job senare och att man nog allt som allt förlorar speltid .

Permalänk
Medlem

Tisdagen släpps spelet, torsdagen ska jag operera bort en visdomstand så kör på "återhämtning" torsdag / fredag.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem

Själv går jag av arbetsveckan den 2:a och är ledig tills natten den 6:e September. Sambon är väl medveten om vad som komma skall och det enda som kan förstöra mitt flow är då jag skall gå ut och rasta / leka med vår 7-månaders Staffordvalp och vår 11-åriga blandrastik. Men så fort jag kommer in igen så fortsätter jag plundringen av Karthago.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tisdagen släpps spelet, torsdagen ska jag operera bort en visdomstand så kör på "återhämtning" torsdag / fredag.

Filmjölk, soppa och rome 2... Ta väck visdomständer är då inte kul :p. Ha så trevligt ;).

Permalänk
Medlem

Detta spel ska så klart stödjas! Vart hittar jag det som billigast, inkl. förbokningsmaterialet? Behöver inte boxen, bara key går bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalleexx:

Detta spel ska så klart stödjas! Vart hittar jag det som billigast, inkl. förbokningsmaterialet? Behöver inte boxen, bara key går bra.

http://www.greenmangaming.com/?gmgr=bisafaga

Brukar även finnas en voucher kod som ger 20-30% rabatt

Det är en referral länk så det är fritt att använda den och hjälpa mig eller bara ta bort det i slutet.

Permalänk

Superbilligt på GreenMan just nu. 295kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LegacyAlex:

Varje spelare väljer en nation och tar var och en sin tur på campaign-mappen (som vanligt). Medans den andre har sin tur får man helt enkelt vänta. Det finns också andra AI klaner bara att en av den är kontrollerad av en vän. Tänk dig bara en ovanligt lång laddningstid. Om en av spelarna börjar ett fältslag får båda se på battle-mappen. Om det är spelare VS AI kan man välja att ge sin medspelare en del an sin armé eller låta denne se på (mycket väntande kan det se ut som men man brukar ju ha röstchatt så man kan hjälpa till ändå eller bara chatta lite). Om det är spelare VS spelare avgjörs slaget som en vanlig MP match, var spelare kontrollerar sin egen armé.

MUMS! Längtar efter release ännu mer nu! Försöker hitta en polare som vill lägga en slant och spela med mig, får se hur responsen blir...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av slobydamn:

Superbilligt på GreenMan just nu. 295kr!

Tog chansen och köpte det. Blev totalt 300 kr. Trodde först det var EURO -.- höhöhö. Men tjänade nog en 100 där. Inget och klaga över.

Permalänk
Medlem

För de som letar efter så mycket RTW2 som möjligt, här är en fin tråd på officiella forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobydamn:

Superbilligt på GreenMan just nu. 295kr!

För mig blir det 50 dollar när jag loggar in på GMG av någon anledning och 28 pund när jag är utloggad. Va falls?!

Visa signatur

Meh

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Tagit bort ett visserligen intressant men urspårat sidospår om slaveri. Någon skrev typ "ser att andra skriver off topic, därför hänger jag på", vilket är rätt dumt. Moderatorerna hinner inte alltid med direkt, bästa vägen är att rapportera och inte förvärra situationen själv.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

För er som inte hinner fiska upp varenda liten bit information om Rome 2 och kanske vill vänta till efter release för att spendera stålarna kan jag rekommendera en YT kanal med väldigt profsig "coverage" av alla ROme 2 news och som sedan kommer lägga upp en Let's play från och med den 3e : THFE Productions. De har precis startat kanalen men har erfarenhet från Halo vids så de har en viss kvalité som jag inte hittar hos de andra Total war let's playarna (förutom de riktigts stora dock som Hoc o Lionheart).

För de som har tiden har min vän Mackles på de officiella forumen lagt ihop en tråd med alla vids, artiklar o quotes från CA han kunde hitta http://forums.totalwar.com/showthread.php/70874-The-Rome-II-I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

*tråd rensad*

Tagit bort ett visserligen intressant men urspårat sidospår om slaveri. Någon skrev typ "ser att andra skriver off topic, därför hänger jag på", vilket är rätt dumt. Moderatorerna hinner inte alltid med direkt, bästa vägen är att rapportera och inte förvärra situationen själv.

Synd, tyckte faktiskt dessa inlägg var intressanta och vi berär ändå tids Eran som spelet utspelar sig i, finns mycket värre offtopic än så. Hoppas inga varningar delades ut

Skrivet av Bonovox85:

För mig blir det 50 dollar när jag loggar in på GMG av någon anledning och 28 pund när jag är utloggad. Va falls?!

Om du går in på inställningar, vilket land är du registrerad i?

Permalänk
Medlem

Ny info om multiplayer såsom nya battle types, hur man kan välja slagplatser samt quick match. Dessutom är det ett Human vs Human-slag

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

http://www.youtube.com/watch?v=XEXBGOrh13I

Ny info om multiplayer såsom nya battle types, hur man kan välja slagplatser samt quick match. Dessutom är det ett Human vs Human-slag

Mjo human vs human, jag undrar nästan om AIn inte skulle gjort det bättre en tjejen.