Permalänk
Medlem

DayZ Diaries

Jag är lite intresserad av att se lite berättelser av era upplevelser i DayZ kanske i dagbogs form? Skriv så mycket ni vill och kommplitera kanske med screenshots tror nog andra kan vara intresserade också!

Jag börjar med ett litet inlägg (kanske inte är så spännande men de är allt jag har just nu ):

Fredagen Den 25 maj:
På kvällen var jag och min grupp (3 personer) ute och vandrade runt NÖ flygplatsen, vi är fullladdade med M16A2, AK-74 och en Sniper. Men efter en Zombie attack fick jag ont om blod (~4500) vi hade inte möjligheten att grilla kött för att återhämta oss. Så vi beslöt oss att resa ner till Berezio's sjukhus för blood packs, vi kom ner och plocka på oss förnödenheter och helade upp oss, men när vi plundrade en närliggande militär basen där fick vi syn på en UAZ den hade halv tank. Så vi tog den och körde med full kareta till närmaste factory för att hitta jerry cans och scrap mettal till en annan bil som vi har. Vi hittat inget av grejerna så vi bestämmer oss för att gömma bilen för natten men när vi körde VÄLDIGT snabbt på en väg blev det helt plötsligt svart och vi var tillbaka där vi senast klev in i bilen (Serven krascha) Imorgon kommer vi resa tillbaka till den NÖ delen.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Ingen som vill dela med sig av några historier? De behöver inte vara i dagboks form, den första som gör det får en tårta!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

http://www.miamiherald.com/2012/05/27/2819885/investigation-c...

Snart kanske man får skriva en RIKTIG dagbok? =D

(Ber om ursäkt för offtopic)

Permalänk
Medlem

Modden verkar mycket kul, hade gärna skrivit men har inte spelet (Än) är jag rädd!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av timQ:

http://www.miamiherald.com/2012/05/27/2819885/investigation-c...

Snart kanske man får skriva en RIKTIG dagbok? =D

(Ber om ursäkt för offtopic)

eheh har sett den där också, antar att de här är början!!!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

eheh har sett den där också, antar att de här är början!!!

Textbook-exempel hur en zombieapokalyps börjar.
Galen (som egentligen inte är galen/drogpåverkard/whatever) man biter man, mannen överlever och tas till sjukhus. Där 'dör han och återupstår' seb biter han flera och det hela är igång.

Permalänk

Spelar ensam, smyger mest i skogskanterna och tar aldrig en onödig risk. Har varit vid liv i 10 dagar nu och har dom förnödigheterna jag behöver, förutom mer ammo till min M4A1 med flashlight http://www.modelguns.co.uk/images/tactM4k.jpg
Smög runt vid flygfältet och spanade i över 1h innan jag sakta vågade smyga mig in till flygtornet i svarta natten.
Lyckades ta mig upp utan att bli upptäckt av zombierna, hittar ingenting jag behöver men ser långt borta i början av baserna att det skimrar ett rött sken från en flare. Ska jag ta mig ut och fly? Ska jag sitta kvar? Nej det kan jag inte, dom kommer komma hit och leta loot. Jag klättrar upp på taket! Jag ligger där och spejar medans dom sakta avancerar och dödar horder av zombies. Två spelare klädda som survivors, med någon typ av shotgun. Omgivningen lyser upp starkare och starkare av alla flares och jag kommer på att jag är synlig för dom om dom klättrar upp i tornet mitt emot och tittar åt mitt håll, crap!

Jag sätter mig på huk vid räcket och har hela tiden siktet på dom, och jag skakar irl, sjukt nervös!
Jag bestämde mig för att knäppa dom vid bas 2, men fegar ur. Vid bas 1 men fegar ur igen, väntar på det perfekta läget som aldrig tycks komma.

Dom väljer att gå in i byggnaden mitt emot mig och horder av zombies attackerar dom, jag sitter och ber om att dom ska bli uppätna. Men dom klarar sig, dom är duktiga, och dom gör mig mer och mer rädd.
Och så kommer det, the moment! Båda sitter ner och plåstrar om sig själva och jag reser mig upp och öppnar eld med skakiga musfingrar, det dånar i mina lurar och dom tycks aldrig dö, 7-8 skott senare segar den ena killen ner och dör, den andra lyckas springa bort i panik. Han är borta och min position är röjd, det blir mörkt och jag börjar kasta ut flares i alla riktningar från kontrolltornet. Sen ser jag honom, han sitter i tornet mitt emot mig och jag lyckas knäppa honom med min magnum...

Jag söker igenom deras kroppar men hittar ingenting av värde och drar till skogs igen, brrrr...

(Är dålig på att skriva men det där var mitt gaming moment no1, adrenalinet bara pumpade.)

Permalänk

Haha låter riktigt mysigt Sundance! Shit.. jag borde inte läsa runt om detta spel, ännu mindre titta på videos hehe.

Aldrig varit så här sjukt sugen på ett spel.. och inte har jag några pengar heller :'(

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

DayZ, Forest Run(?)

*OBS* Blev ganska långt (kommer bli mycket längre). *OBS* Har/hade ingen karta eller kompass av något slag vid tiden jag spelade. Följde endast skyltar, visste inte heller hur man hittade norr (Vet det dock nu).

Lördag, 19 Maj (?)

Jag kommer inte ihåg datumet. Jag kommer inte ihåg varför detta hände. Jag kommer inte ihåg någonting innan stranden...

Jag vaknade upp på en strand, i närheten av Elektrozavodsk. Begick mig öster ut mot Chernogorsk, stötte på ett par grupper zombies vid några hus. Jag hukade och gick försiktigt runt de. Jag var efter ca fem minuter framme vid Chernogorsk, när jag väl var där så upptäckte jag att jag var väldigt illa ute... Såg säkert ~50 zombies som vandrade omkring. Jag blev väldigt stressad, jag tog mig till strandkanten och började springa hukandes bort till Bay Mutnaya. Det fanns ett hus där, jag gick in för att leta loot.

Och där inne stod självklart en zombie, satte tre skott i bröstkorgen och han stupade. Jag plockade på mig allt av värde (bandage, ammo, mat & vatten). När jag sen går ut ur huset springer jag över järnvägen mot skogen. Men precis när jag sprungit över ser jag en annan survivor bli jagad av ca åtta stycken zombies! Tänkte först, "Helvete, ska jag verkligen hjälpa han?".

Japp, det gjorde jag. Jag sköt ner varenda walker. Han visade sig vara hederlig så vi samarbetade ett tag. Vi gick tillbaka till Chernogorsk för att leta loot i en kyrka. Han började då att lagga så fick tyvärr gå vidare på egen hand.

Tog mig tillslut in i något sorts lägenhets hus, där fanns det massor av Alice Bag osv, hittade även revolver med ganska mycket skott. Tyvärr visste jag inte att man kunde byta bags vid den tiden så jag tog bara mat & vatten, ammo osv.

Nu var det dags att ta sig vidare, ur storstaden. Begick mig mot skogen åt nordväst, mot Kozlovka. När jag var på väg dit så ser jag ett lik i skogen! Springer det hukandes. Tittar runt så att ingen är i närheten... Kollar hans loot, bingo! Winchester med mycket ammo! Samt mat & vatten!

Första "riktiga" vapnet jag hittat hittills. Fortsätter vidare mot Kozlovka, jag struntade att leta loot då jag ville undvika städer. Så jag fortsätter uppemot Pogorevka, väl där så hittar diverse lador med noll loot... Så jag fortsätter min vandring uppemot Rogovo. Och efter det vet jag faktiskt inte vart jag sprang. Just nu är jag på en väldigt öde plats. Allting är nästan helt öppet med något hus inom synhåll.

Kommer att uppdateras minst en gång i veckan!

Har ni tips på titel så skriv den gärna till mig.

Vill gärna läsa vad andra gör/gjort så skriv gärna här!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Gaaah fortsätt :D:D::D Jäklar vad sugen jag blev på detta! Verkar as kul att lana på!

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosh1:

Gaaah fortsätt :D:D::D Jäklar vad sugen jag blev på detta! Verkar as kul att lana på!

Håller med! Får ju mitt bredband i morgon eller fredag. Kan inte vänta!!!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

Kollade runt på lite livestreams medans jag installerade spelet då jag precis köpt det. Hittade en som verkade vettig, någon kille vid namn "Skyrant". Började chatta medans han och hans kompis spelade då, sen började dom andra i chatten säga att jag skulle joina dom när jag laddat hem spelet, så det gjorde jag! Det började med att vi seriöst fick leta 3-4 timmar på en server, vet inte vad felet var riktigt, sen så! Vi började alla på olika sidor av elektro, vi mötte upp sen kollade noga igenom någon by på våran väg in mot landet. Vi vart attackerade av en hel hord av zombies, både jag och epheme (tror jag han hette) fick under 5k blod kvar efter fighten. Så vi kom på att vi skulle dra oss mer in mot land och kolla efter hunting knifes eller ett sjukhus, dom kom på vart det nog fanns en hunting knife så vi kollade det, men vi hittade dock bara en shotgun.

Efter ett tag så hitta vi till en by som hade ett "supermarket" där vi trodde det skulle finnas blod, dock så dog både jag och epheme precis utanför byn då en till hord attackerade oss. Skyrant levde en stund till sen lämna jag streamen/spelet så vet inte riktigt vad som hände sen.

Ursäkta om det är dåligt skrivet etc då jag är waaay to tired för att ens bry mig om vart punkter ska vara för tillfället, pluss att minnet sviktar som vanligt även fast det nyss hände.

Tycker dock att jag hade sjukt tur att hitta en så rolig och bra grupp direkt, allt hände på natten medans skyrant livestreamade för runt 30 pers

Godnatt!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Måndagen Den 23 Juli:

Jag Gn1p och vanyaus var ute med en lastbil idag (Ural) och kör runt Gorka området när jag plötsligt ser ett dam moln, vi åker närmare och inser att det är en annan lastbil som kör i skogen (V3S) vi kör efter V3Sen i förhoppningar om att ta den.
De här är början till en 15min biljakt genom skogen med hastigheter som kommer upp mellan 15-20 km/h i de bergiga skogslandskapen. Tillslut kommer vi fram till en väg men ganska snart fastnar V3Sen på lite bråte och Vanyaus och Gn1p hoppar ut samtidigt som föraren på den andra lastbilen men jag sitter förskräckt kvar i förarsätet och ser på hur mina vänner blir ihjälskjutna på diräkten när det går ut. Jag vänder min lastbil om och flyr en bit för att få bättre koll på han, vi hamnar i en "katt och mus" eldstrid som varar i ca en kvart.
Som tur hade jag lockat bort han från V3S bilen och gn1p har lyckats springa ända från stranden tillbaka till bilen och ta den, då flydde jag med min lastbil och mötte upp med Gn1p vi valde att ta små vägarna som verkade säkrare då huvudvägarna var säkert övervakade. När vi var på väg tillbaka till lägret hörde jag plötsligt ett "NEJ NEJ NEJ NEJ" skrik från Gn1p, jag kollar bakom mig och ser en stor rökpelare, Gn1p hade lyckats köra in i en timmerhög så att lastbilen explodera...

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

De här är en av de mest otroligaste/WTF? grejerna som har hänt i DayZ för mig.
Tisdagen Den 25 Juli:
Jag och min grupp vaknade till en helt normal dag i Chernarus, vi kröp ut ur vårat läger och bestämde oss för att gå på en plundrings runda vid den nord västra flygbasen. vi tömde bilarna, en UAZ och en vit pickup bil på onödiga föremål så fi kunde få plats med looten. När vi alla var redo satte jag mig som förare i UAZan och Stre som förare i pickupen, vi är de enda personerna i gruppen som anses vara bra nog att köra bil *host*Gn1p*host*. Med mig i UAZan var Vanyaus och gn1p var i pickupen. Vi började köra mot flygbasen. Vi kom ut på en väg som ledde till Gvozdno, jag ledde i UAZan och den andra bilen bakom mig.

allt verkade normalt tills jag plötsligt såg de infekterade vandra runt i staden, jag insåg att någon måste vara i närheten. Jag fick panik och skrek till dom andra att vända om menads jag blint virade kraftigt åt höger och ut på fältet, jag hörde 2 dova dunsar och blod flög överallt, och Stre skrek att han såg en person springa ut i skogen bara ett 10 tal meter från min bil, jag kollar bakåt och ser två livlösa kroppar dammet efter min bil. jag inser att jag måste ha kört över dom, den tredje personen har försvunnit ut i skogen (och logga) vi stanna bilarna och säkra området gn1p går fram till kropparna och inser att en är medvetslös och döende han sätter 2 kulor i huvudet på han för att avsluta hans lidande, där efter söker vi genom kropparna och hittar följande: en M4CCO , en M107 50cal sniper,5 STAGNAG, 4 4 M107 10 round magasin och diverse gadgets, väskor, mat. Jag är fortfarande förbryllad av hur jag kunde ha träffat de två personerna helt blit... godnatt!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster