JME Data lägger ned verksamheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

-

Så när öppnas butiken för sista gången?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Inaktiv

Jag dog lite grann när jag läste.

Citat:

Det vi har kunnat konkurrera med är våra stora kunskaper, vår goda service och vårt brinnande engagemang. Tyvärr har inte detta räckt.

Jag har köpt bärbara datorer av dem flera gånger och det har alltid varit något som är fel i den tekniska informationen, ex vad för ram det är, max upplösning på skärm.

Sämst av allt var när jag köpte en ASUS G73JW med 1:sta gen i5 med ett H55 chip som stödjer enbart 1066mhz minnen, och på teknisk information stod det 1333mhz. Stred i månader och hade jag inte fått hjälp av ASUS som satte sin återförsäljare på plats (JMEdata) så hade jag inte fått en ny dator eller hjälp för den delen.

Så, god service, stora kunskaper, brinnange engagemang...?

Nä, håller nog inte med där

http://imageshack.us/f/713/img0788.png/

Permalänk
Medlem

Konkurs försäljning runt hörnet kanske?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Musikälskare

Trisst men ganska väntat faktiskt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

riktigt tråkigt, köpte precis mitt 7850 där förra veckan och hade tänkt köpa nytt nätagg där med..

bra service och bra priser.

hoppas mitt grafikkort håller ett tag då

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat!
Jag har många gånger tjafsat med leverantörer så som captech och Hattelco.
frågar dom följande!
” men hur kommer det sig att saker jag skall köpa av er är billigare på Webhallen ”
Svaret jag har fått av dom : jaha, är det billigare där, kan du skicka länk till dom artiklarna?

Jag skickade länk på 20 artiklar som dom hade ( dom vanligaste sakerna vid dator bygge )
skillnaden är stort om man skall bygga en dator, det kan skilja upp till 3000kr på en dator!
ibland så bygger jag 10 datorer till en kund, då kan du räkna ut hur mycket jag tjänar på att
köpa mina saker från Webhallen, som i sin tur köper sina saker från samma leverantör som
jag har, vad är frågan ???

Svaret jag har fått av dom är : Dom köper mycket större mängd därför så har dom bättre rabatter!

JME köper säkert mindre en Webhallen, Komplett, Dustin därför så går det inte att få bättre priser
Därför så håller detta inte i längden!

Detta är början till alla små butikers öde, det som överlever är dom som har en liten butik och har dator service, där har vi pengarna!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Väntat, med tanke på senaste tidens till synes desperata tilltag, men förbaskat synd. De har varit mycket bra att ha att göra med i alla tider, med hög servicenivå och trevligt bemötande.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Dataprince? dom har massor av skit (bokstavligen) fast dom har säkert konkat med..

¨
Det skumma är ju att de aldrig verkar konka.. Trots Peter Lui (stavning)...
Måste vara det svartaste företaget i alla svarta listor, någonsin!

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Dataprince? dom har massor av skit (bokstavligen) fast dom har säkert konkat med..

hahahahah

Permalänk
Medlem

Har köpt minnen och cpu från de för 2 veckor sedan. Blir jobbigt i fall någpt börjar strula :/ Kan inte säga att jag gillade butiken, men de hade ofta saker i lager som ingen annan hade.

Fortsätter att handla från Net2World och Webhallen, bästa butiker i Malmö.

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vi kan inte dumpa priserna på samma sätt som kedjorna gör då de säljer under inköpspris för att ta marknadsandelar.

Är inte det olagligt?

Permalänk

Har nog inte köpt en datordel annat än en trackball från annan butik än JME på närmare 15 år, trots diverse strul med garantiärenden under tiden de ägdes av Datorbutiken.com - mest av allt eftersom de hade en fysisk butik, dit jag kunde gå och få mina prylar i handen. Finns nog bara en datorbutik jag känner till kvar i stan, och det är Josty Data, som fortfarande befinner sig i stenåldern...

Med andra ord kommer saknaden att kännas ganska stor när ni nu lägger ner. Tack för att ni fanns - och Sven kan ta och hälsa de andra på företaget "Lycka till!"

Visa signatur

Intel Core i7-2600K, ASUS P8Z68-V PRO/Gen3, 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz, Gigabyte Geforce GTX 465 1 GB, Corsair Force3 120 GB SSD, Samsung 500 GB HDD, Corsair 600T SE White chassi.
Intel Core i5-2400, ASUS P8H67-V B3, 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz, integrerad grafik, Samsung 500 GB och Western Digital 2TB HDD, Enlight Extreme Gamer chassi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CynXen:

Är inte speciellt glad på JME då de ljög mig rakt i ansiktet. Beställde nya delar från dem inkl ett GTX680 som aldrig kommer dyka upp och enligt konkursförvaltaren så blir det ingen eller bara en lite ekonomisk kompensation eftersom jag är företagskund. När jag dessutom ringde och var orolig och frågade varför det var många av delarna jag beställt som utgått ur sortimentet svarade dem att de skulle byta leverantör och skulle hålla färre artiklar i lager ( detta var 4dagar innan konkursen ) Jag bad dem även skicka mina prylar asap då jag inte vill vänta på alla delar tills ett 680 trillar in. Så jag han iaf få hem alla delar utom GTX680, som jag inte kommer bli kompenserad för eller få då jag betalade med företags kortet =(

Ge mig ditt ordernummer så kan jag kolla upp vad det är som hänt i ditt ärende, tack.

Skrivet av Pixlchaser:

Sämst av allt var när jag köpte en ASUS G73JW med 1:sta gen i5 med ett H55 chip som stödjer enbart 1066mhz minnen, och på teknisk information stod det 1333mhz. Stred i månader och hade jag inte fått hjälp av ASUS som satte sin återförsäljare på plats (JMEdata) så hade jag inte fått en ny dator eller hjälp för den delen.

Jag vet exakt vilket ärende detta var och för det första så var det Asus som vägrade att ge med sig och för det andra spenderade 3-4 anställda hos oss, inklusive vår VD, extremt mycket tid på att lösa ditt ärende. Vilket vi i slutändan lyckades med.

Det kallar i alla fall jag bra service och kundsupport. Många kunder förväntar sig att allt ska gå att lösa omedelbart, tvvärr fungerar det inte alltid så smidigt i verkligheten. Självklart är det tråkigt att det blev fel från första början men tyvärr kan man inte alltid hålla koll på att tusentals artiklar har helt korrekta beskrivningar/specifikationer. Ibland blir det helt enkelt fel.

Skrivet av mrflash:

Inte helt oväntat!
Jag har många gånger tjafsat med leverantörer så som captech och Hattelco.
frågar dom följande!
” men hur kommer det sig att saker jag skall köpa av er är billigare på Webhallen ”
Svaret jag har fått av dom : jaha, är det billigare där, kan du skicka länk till dom artiklarna?

Jag skickade länk på 20 artiklar som dom hade ( dom vanligaste sakerna vid dator bygge )
skillnaden är stort om man skall bygga en dator, det kan skilja upp till 3000kr på en dator!
ibland så bygger jag 10 datorer till en kund, då kan du räkna ut hur mycket jag tjänar på att
köpa mina saker från Webhallen, som i sin tur köper sina saker från samma leverantör som
jag har, vad är frågan ???

Svaret jag har fått av dom är : Dom köper mycket större mängd därför så har dom bättre rabatter!

JME köper säkert mindre en Webhallen, Komplett, Dustin därför så går det inte att få bättre priser
Därför så håller detta inte i längden!

Detta är början till alla små butikers öde, det som överlever är dom som har en liten butik och har dator service, där har vi pengarna!

Du har så rätt så.

Permalänk
Medlem

Jag tillhör också de som blev av med jobbet igår. Fram tills dess har jag varit serviceansvarig på JME Data.

Naturligtvis är det väldigt tråkigt att det slutade som det gjorde, och jag hoppas verkligen att så få kunder som möjligt kommer att påverkats negativt av detta.

Först av allt vill jag passa på att, precis som "Sensuella Sven", visa min uppskattning för Ägare och VD Jacob som verkligen gjort allt han kunnat för att vi ska få ett så bra avslut som möjligt. Jacob är mycket seriös, duktig och engagerad. Som sagt känns han absolut mer som en vän än en chef, och jag hade utan att tveka gärna jobbat med/för honom igen.

Det faktum att vi ända in i det sista kunnat hålla oss runt 9/10 i betyg på prisjakt tycker jag visar att vi verkligen försökt ge så bra service det bara går åt våra kunder.

Vi har in i det sista gjort allt vi kunnat för att lösa alla öppna ärenden och order.
Alla order där vi haft varorna i lager ska vara skickade, och de sista kommer att komma fram till kunderna senast på måndag eller tisdag.
I de fall vi inte har haft varor i lager, så ska alla order hunnit bli makulerade och för de som betalt med kort eller i förskott ska pengarna vara återförda eller reservationerna släppta.
De som har beställt mot faktura via Klarna kommer inte att få någon faktura om inte varorna har skickats.

Nästan alla som skickat in serviceärenden har vi lyckats skicka tillbaka.
Vi har försökt byta så många varor vi kunnat mot nya som vi haft i lager, vilket har resulterat i att många fått bättre varor i ersättning än vad de har skickat in.
I de fall där vi inte haft någon ersättningsvara, eller i de fall där varan kom fram till oss först i torsdags eller fredags har vi skickat tillbaka varorna igen så att dessa kunder i alla fall ska kunna vända sig till tillverkaren istället.

De kunder som lämnat in serviceärenden i butik kommer att kunna hämta ut sina varor igen.
Exakt när vi kommer att kunna öppna för utlämning vet jag inte i dagsläget, utan det är en fråga för konkursförvaltaren att klargöra. Så fort vi vet mer kommer vi att försöka kontakta alla berörda kunder.

Det finns ett fåtal kunder som dessvärre har kommit i kläm. Främst är det där vi redan skickat tillbaka deras varor till leverantören, men inte mottagit någon ersättningsvara eller återbetalning i retur än.
I den mån vi får varorna i retur kommer dessa naturligtvis lämnas ut till sina ägare igen.
Vi är väldigt ledsna om det kommer finnas kvar något av dessa ärenden som vi inte kommer att kunna lösa.

För er som har köpt varor som det fortfarande är garanti på, så går det i de allra flesta fall att kontakta tillverkaren direkt för att få hjälp. I värsta fall kan ni råka ut för att behöva stå för frakten till deras verkstad.

Stort tack till alla som har handlat av oss genom åren, och stort tack till alla er som skrivit fina inlägg i tråden!

Är det någon som har specifika frågor, vill ha hjälp eller tips på var ni kan vända er så får ni gärna fråga mig i tråden, eller via PM så ska jag göra vad jag kan för att hjälpa er.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag handlade ofta på JME, men det är alltid tråkigt med en aktör mindre att välja på.

Dock har jag blivit märkligt bemött på JME vid ett antal tillfällen. En av dom värsta grejerna hände för väldigt länge sedan, någon gång under andra halvan av nittiotalet på JME i Staffanstorp;

Jag ägde vid tillfället en playstation och drog in på JME efter jobbet och köpte spelet "Chronicles of the Sword" till den. I affären såg jag att det stod "2 CDs" på fordralet och det var ett sådant dubbelfordral. När försäljaren betjänade mig noterade jag att han bara la i en CD i fordralet. Jag frågade naturligtvis om det verkligen var rätt och fick till svar - "Ja, det skall bara vara en CD". Ok, då är det väl så och jag tog mitt spel och körde hem.

När jag spelade spelet sedan någon dag senare och kommit en bit dyker förstås texten "Please insert disc 2" upp på TVn, det var ju själve fan!

Kör till JME efter jobbet dagen efter med spelet och berättar detta lite lätt irriterad, men försäljaren säger att det är bara en demoCD som saknas - du kan få en sådan om du vill. Han ljuger alltså mig rakt upp i ansiktet! Efter en stunds dividerande, utan att han erkände att han gjort något fel, fick jag pengarna tillbaka dock, men det var ju inte en butik som levde efter att kunden alltid har rätt så att säga.

Beställde även en RBG-kabel till min skärm från JME på bulltofta i Malmö ett tag senare, men den har inte kommit än, drygt 11 år senare. Är väl en 10 år sedan jag ringde om det sist och då var den fortfarande på väg hette det.

I övrigt, för att säga något positivt, så köpte min bror ett nätaggregat från dem för några år sedan, fick bra support och fungerade felfritt. Det används fortfarande i min extra dator.

Självklart kan man inte beskylla JME som företag för vad en inkompetent medarbetare gör, dessutom för så länge sedan, men det stärkte ju knappast mitt förtroende för butiken på den tiden.

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CynXen:

Är inte speciellt glad på JME då de ljög mig rakt i ansiktet. Beställde nya delar från dem inkl ett GTX680 som aldrig kommer dyka upp och enligt konkursförvaltaren så blir det ingen eller bara en lite ekonomisk kompensation eftersom jag är företagskund. När jag dessutom ringde och var orolig och frågade varför det var många av delarna jag beställt som utgått ur sortimentet svarade dem att de skulle byta leverantör och skulle hålla färre artiklar i lager ( detta var 4dagar innan konkursen ) Jag bad dem även skicka mina prylar asap då jag inte vill vänta på alla delar tills ett 680 trillar in. Så jag han iaf få hem alla delar utom GTX680, som jag inte kommer bli kompenserad för eller få då jag betalade med företags kortet =(

Tack för att du skickade mig ditt ordernummer via PM. I torsdags makulerade vi din order och återbetalade dig dina pengar. Tyvärr tar bankerna 2-3 dagar på sig innan du ser pengarna på ditt konto. De bör med andra ord dyka upp på måndag eller på tisdag i nästa vecka. Se bevis nedan.

Skrivet av 'TryNotD[oo:

;12262891']Inte för att jag handlade ofta på JME, men det är alltid tråkigt med en aktör mindre att välja på.

Dock har jag blivit märkligt bemött på JME vid ett antal tillfällen. En av dom värsta grejerna hände för väldigt länge sedan, någon gång under andra halvan av nittiotalet på JME i Staffanstorp;

Jag ägde vid tillfället en playstation och drog in på JME efter jobbet och köpte spelet "Chronicles of the Sword" till den. I affären såg jag att det stod "2 CDs" på fordralet och det var ett sådant dubbelfordral. När försäljaren betjänade mig noterade jag att han bara la i en CD i fordralet. Jag frågade naturligtvis om det verkligen var rätt och fick till svar - "Ja, det skall bara vara en CD". Ok, då är det väl så och jag tog mitt spel och körde hem.

När jag spelade spelet sedan någon dag senare och kommit en bit dyker förstås texten "Please insert disc 2" upp på TVn, det var ju själve fan!

Kör till JME efter jobbet dagen efter med spelet och berättar detta lite lätt irriterad, men försäljaren säger att det är bara en demoCD som saknas - du kan få en sådan om du vill. Han ljuger alltså mig rakt upp i ansiktet! Efter en stunds dividerande, utan att han erkände att han gjort något fel, fick jag pengarna tillbaka dock, men det var ju inte en butik som levde efter att kunden alltid har rätt så att säga.

Beställde även en RBG-kabel till min skärm från JME på bulltofta i Malmö ett tag senare, men den har inte kommit än, drygt 11 år senare. Är väl en 10 år sedan jag ringde om det sist och då var den fortfarande på väg hette det.

I övrigt, för att säga något positivt, så köpte min bror ett nätaggregat från dem för några år sedan, fick bra support och fungerade felfritt. Det används fortfarande i min extra dator.

Självklart kan man inte beskylla JME som företag för vad en inkompetent medarbetare gör, dessutom för så länge sedan, men det stärkte ju knappast mitt förtroende för butiken på den tiden.

Det "riktiga" JME Data har endast haft butiker i Malmö. Du har tyvärr råkat ut för Datorbutiken, som endast köpte upp namnet JME Data.

Skrivet av zelxi:

Så när öppnas butiken för sista gången?

Vi vet tyvärr inte det i dagsläget, eller ens om det kommer att hända. Kunder som har saker att hämta kommer dock självklart att få den möjligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Tack för att du skickade mig ditt ordernummer via PM. I torsdags makulerade vi din order och återbetalade dig dina pengar. Tyvärr tar bankerna 2-3 dagar på sig innan du ser pengarna på ditt konto. De bör med andra ord dyka upp på måndag eller på tisdag i nästa vecka. Se bevis nedan.

http://i49.tinypic.com/w86erq.jpg

Det "riktiga" JME Data har endast haft butiker i Malmö. Du har tyvärr råkat ut för Datorbutiken, som endast köpte upp namnet JME Data.

Vi vet tyvärr inte det i dagsläget, eller ens om det kommer att hända. Kunder som har saker att hämta kommer dock självklart att få den möjligheten.

Tack! då är jag inte arg längre, snarare tvärt om!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sensuella Sven:

Ge mig ditt ordernummer så kan jag kolla upp vad det är som hänt i ditt ärende, tack.

Jag vet exakt vilket ärende detta var och för det första så var det Asus som vägrade att ge med sig och för det andra spenderade 3-4 anställda hos oss, inklusive vår VD, extremt mycket tid på att lösa ditt ärende. Vilket vi i slutändan lyckades med.

Det kallar i alla fall jag bra service och kundsupport. Många kunder förväntar sig att allt ska gå att lösa omedelbart, tvvärr fungerar det inte alltid så smidigt i verkligheten. Självklart är det tråkigt att det blev fel från första början men tyvärr kan man inte alltid hålla koll på att tusentals artiklar har helt korrekta beskrivningar/specifikationer. Ibland blir det helt enkelt fel.

Du har så rätt så.

Du har helt rätt på en punkt.

- Svårt att hålla koll på alla artiklar.

Jag jobbar på en webbutik med över 80.000 artiklar och man kan inte hålla koll på allt.
När jag ringde till er så pratade jag med en som heter Christian (tror jag) han hade jag anställt direkt. Men den som assisterade som chef just då, hade jag sparkat på direkten. Han var långt ifrån service medveten som det gick att vara.

Sen önskar jag inte att alla som säljer dator komponenter är super tekniskt kunniga. Men jag förväntar mig en viss förståelse utav en kund som ringer in och råkar veta mer än dem. Innan jag köpte laptopen hade jag ingen aning om vad det var för chip i den laptopen, och tänkte inte mer. Och för det andra var jag en AMD användare, så ett hopp till intel var helt annorlunda kunskapsmässigt.

Men, jag gjorde mitt faktasök och kom med påståendet till er att H55 chip inte stödjer ram utöver 1066mhz hastighet.
Eran då assisterande chef stod fast i att det fortfarande var 1333mhz minnen i. Och han hade rätt, det var det. Och det visste jag med. Poängen var att det kunde lika gärna ha varit 2133mhz minnen i, den låses ändå i 1066. Vilket är ett stort problem.

Även fast jag hade påpekat dessa fel i min vara, en månad efter mitt problem var löst tänkte jag köpa flera saker utav ER. Då såg jag min gamla dator ligga uppe på begagnat avdelningen, med SAMMA specifikationer. Det innebär att ni inte lärde er ett smack.

Och ni försökte ständigt skylla på ASUS att dem givit er fel specifikationer, när det tydligt framgick på deras egna hemsida att minnena i G73jw med 1st gen processor kunde maximalt hantera 1066mhz minnen.

Bra service från Christian eller vad han hette, usel kunskap och engagemang från assisterande chef. För det är i slutändan högsta hönset som avspeglar företagets agenda.

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt att butiken kommer att upphöra!

Men trygg e-handel funkar ju bra, känns super tryggt!

Citat:

Certifierad
Härmed intygas att www.jmedata.se som drivs av Datorklippet i Malmö AB lever upp till Trygg e-handels krav för e-handlare.

Men jag fick mina sker som jag beställde för några dagar sedan, mycket snabb leverans! Och billigast på prisjakt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon131444:

Du har helt rätt på en punkt.

- Svårt att hålla koll på alla artiklar.

Jag jobbar på en webbutik med över 80.000 artiklar och man kan inte hålla koll på allt.
När jag ringde till er så pratade jag med en som heter Christian (tror jag) han hade jag anställt direkt. Men den som assisterade som chef just då, hade jag sparkat på direkten. Han var långt ifrån service medveten som det gick att vara.

Sen önskar jag inte att alla som säljer dator komponenter är super tekniskt kunniga. Men jag förväntar mig en viss förståelse utav en kund som ringer in och råkar veta mer än dem. Innan jag köpte laptopen hade jag ingen aning om vad det var för chip i den laptopen, och tänkte inte mer. Och för det andra var jag en AMD användare, så ett hopp till intel var helt annorlunda kunskapsmässigt.

Men, jag gjorde mitt faktasök och kom med påståendet till er att H55 chip inte stödjer ram utöver 1066mhz hastighet.
Eran då assisterande chef stod fast i att det fortfarande var 1333mhz minnen i. Och han hade rätt, det var det. Och det visste jag med. Poängen var att det kunde lika gärna ha varit 2133mhz minnen i, den låses ändå i 1066. Vilket är ett stort problem.

Även fast jag hade påpekat dessa fel i min vara, en månad efter mitt problem var löst tänkte jag köpa flera saker utav ER. Då såg jag min gamla dator ligga uppe på begagnat avdelningen, med SAMMA specifikationer. Det innebär att ni inte lärde er ett smack.

Och ni försökte ständigt skylla på ASUS att dem givit er fel specifikationer, när det tydligt framgick på deras egna hemsida att minnena i G73jw med 1st gen processor kunde maximalt hantera 1066mhz minnen.

Bra service från Christian eller vad han hette, usel kunskap och engagemang från assisterande chef. För det är i slutändan högsta hönset som avspeglar företagets agenda.

Det är jag som är "Christian" (inte rätt namn men nära nog), så jag tackar dig för ditt beröm. I ditt ärende handlar det om att vi fått fel specifikationer skickade till oss. Vi skriver inte dessa själv utan de tas/köps och speglas ut, från CNET-databasen, till vår hemsida. Därför kan vi dessvärre inte bara ändra på specifikationerna hur som helst. Därav att det fortfarande stod "fel" även efter det att du fått ditt ärende löst. Det var helt enkelt CNET-databasens fel, inte vårt. På grund av att det ibland kan vara fel information i deras beskrivningar/specifikationer har vi alltid haft förljande text undertill på alla produktsidor vi har.

"Även om vi gör vårt bästa för att ge relevant information, så är bilderna bara till för att ge ett generellt intryck, och själva varan behöver nödvändigtvis inte se ut precis som på bilden. Om det är skillnader mellan produkt överskrift, beskrivning och bild, så är det produkt överskriften som gäller. (tex. Pc:n kommer inte nödvändigtvis med monitor även om bilden visar det) Om något är oklart skicka e-post till support före du beställer! Vi förbehåller oss för tryckfel, ändringar av priser och specifikationer utan varsel."

Det var vår leverantör och Asus som tog en månad på sig innan de gick med på att lösa problemet. Jag håller absolut med om att vår dåvarande assisterande chef inte alltid var den bäste i alla lägen då han tyvärr inte var lika tekniskt kunnig som oss "nördar". Han hade dock andra egenskaper som var bra och jag kan meddela dig att det framförallt var hans arbete och engagemang som fick ditt ärende löst i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Väntat men tråkigt!

Får hoppas nördarnas räddare inet kommer och köper upp dom så man kan få sig en Inet butik i malmö!

På sett och vis håller väl jag liksom andra här med dig men samtidigt skulle det vara riktigt tråkigt ifall Inet börjar svälja andra butiker på löpande band el?

Jag menar visst kan det vara trevligt med fler Inet butiker men samtidigt så kommer ju inte Inet att hålla superpriser på var och varannan produkt ifall dom gör sig av med konkurrensen! Inet är en vinstdrivande butik i första hand och inte "våran kompis" om jag nu kan uttrycka mig så, kommer ihåg när Inet började etablera sig som den butik dom är idag med superbt rykte etc.. och då var dom i min mening ännu bättre. Dvs servicen var ännu bättre och priserna låg ofta i topp på vissa varor, fast jag kan väl även förså att dom idagsläget inte har tid med uberlånga samtal och sitta och bolla ideer med en kund för dennes nästa datorbygge på samma sätt som dom ibland kunde göra runt 07/08 någonstans när dagens "Inet brand" skapades.

Jag har aldrig handlat ifrån JME måste jag erkänna men kan tänka mig att ge alla butiker en chans såvida dom inte är en erkänd prisjakts-prispusher utan varor hemma el på annat sätt har skapat sig ett horribelt rykte genom usel service? Priset betyder en hel del såklart men det gör även bra service och ett varmt bemötande av kunnig personal, för mig iaf.
Nej konkurrens är mycket viktigt och ju fler seriösa aktörer på marknaden som kan konkurrera emot varandra ju bättre så länge inga pris karteller bildas så.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, handlat där några gånger o tyckte om den butiken.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Avstängd

Det är konsumenterna som dödar företag i slutändan, framför allt när de föredrar att beställa på nätet istället för att gynna sina lokala handlare

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

På sett och vis håller väl jag liksom andra här med dig men samtidigt skulle det vara riktigt tråkigt ifall Inet börjar svälja andra butiker på löpande band el?

Jag menar visst kan det vara trevligt med fler Inet butiker men samtidigt så kommer ju inte Inet att hålla superpriser på var och varannan produkt ifall dom gör sig av med konkurrensen! Inet är en vinstdrivande butik i första hand och inte "våran kompis" om jag nu kan uttrycka mig så, kommer ihåg när Inet började etablera sig som den butik dom är idag med superbt rykte etc.. och då var dom i min mening ännu bättre. Dvs servicen var ännu bättre och priserna låg ofta i topp på vissa varor, fast jag kan väl även förså att dom idagsläget inte har tid med uberlånga samtal och sitta och bolla ideer med en kund för dennes nästa datorbygge på samma sätt som dom ibland kunde göra runt 07/08 någonstans när dagens "Inet brand" skapades.

Jag har aldrig handlat ifrån JME måste jag erkänna men kan tänka mig att ge alla butiker en chans såvida dom inte är en erkänd prisjakts-prispusher utan varor hemma el på annat sätt har skapat sig ett horribelt rykte genom usel service? Priset betyder en hel del såklart men det gör även bra service och ett varmt bemötande av kunnig personal, för mig iaf.
Nej konkurrens är mycket viktigt och ju fler seriösa aktörer på marknaden som kan konkurrera emot varandra ju bättre så länge inga pris karteller bildas så.

Äsh de kan väl iaf ändå klämma in en Inet butik i Skåne. Det hade väl alla gillar. Visst inet är inte våran kompis men jag tycker om deras priser och service.

har handlat på JME 2 gånger och mitt intryck då vart att de var schyssta men sen har man hört en del om hur de är med garantiärenden och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Det är konsumenterna som dödar företag i slutändan, framför allt när de föredrar att beställa på nätet istället för att gynna sina lokala handlare

Nu är verkligheten betydligt mer komplicerad än så...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nu är verkligheten betydligt mer komplicerad än så...

Absolut, men skulle t.ex inte nätförsäljningen inte funnits så skulle många butiker funnits kvar,men dock skulle utbudet varit riktigt begränsat om vad man kan köpa lokalt.

Dock föredrar jag både butik och web.
Bekvämt att sitta med en kopp kaffe i näven och shoppa.

samtidigt glida runt med frugan på ett galleri är trevligt med.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Till alla som sitter och önskar att det dyker upp någon som startar upp datorbutik i Malmö igen, så är naturligtvis allt fortfarande möjligt, och alla andra aktörer på marknaden känner till läget.

Vi gick innan konkursen ut till flera bolag som driver liknande verksamhet med hopp om att någon skulle vara villig att ta över driften. Dessvärre var det ingen som nappade då, men möjligheten finns att någon nu får till en lösning med konkursförvaltaren istället. Tyvärr verkar intresset dock vara ganska så svalt.

Det enda som flera aktörer har visat intresse för är att få gå ut och "officiellt" ta över en del av våra garantiåtaganden och på så vis billigt kunna få över en del av kundkretsen och får billig publicitet som en "räddare i nöden".
Min personliga åsikt är att det känns ganska hånfullt att först vara en del av den konkurrens som lett fram till att sätta marknaden i en ohållbar situation, för att sedan dyka upp och spela hjälte medan vi som under långt tid slitit för att hjälpa våra kunder istället blir betraktade som skurkar i kundernas ögon när vi "tar deras garanti".
Naturligtvis är det positivt om någon hjälper våra kunder när vi inte längre kan, men den möjligheten finns redan hos tillverkarna.
Men jag är väl bara bitter för att jag tillhör det förlorande laget idag ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrflash:

Inte helt oväntat!
Jag har många gånger tjafsat med leverantörer så som captech och Hattelco.
frågar dom följande!
” men hur kommer det sig att saker jag skall köpa av er är billigare på Webhallen ”
Svaret jag har fått av dom : jaha, är det billigare där, kan du skicka länk till dom artiklarna?

Jag skickade länk på 20 artiklar som dom hade ( dom vanligaste sakerna vid dator bygge )
skillnaden är stort om man skall bygga en dator, det kan skilja upp till 3000kr på en dator!
ibland så bygger jag 10 datorer till en kund, då kan du räkna ut hur mycket jag tjänar på att
köpa mina saker från Webhallen, som i sin tur köper sina saker från samma leverantör som
jag har, vad är frågan ???

Svaret jag har fått av dom är : Dom köper mycket större mängd därför så har dom bättre rabatter!

JME köper säkert mindre en Webhallen, Komplett, Dustin därför så går det inte att få bättre priser
Därför så håller detta inte i längden!

Detta är början till alla små butikers öde, det som överlever är dom som har en liten butik och har dator service, där har vi pengarna!

Nja, jag har jobbat i branschen och det jag kan konstatera är att billigast vinner. Elektronikkunder är de snålaste konsumenter som finns. De vill inte heller betala för service, de tycker den ska vara gratis när man köpt något i butiken. Ohållbart är bara förnamnet. Nä, små butiker eller de butiker som inte kan hålla bästa pris (det kan bara de allra största) kommer att dö ut och servicen kommer också att dö ut eftersom ingen vill betala vad det kostar. Sen när det bara finns stora aktörer utan service kvar ska ingen gnälla eftersom alla bidragit till detta. Så är det bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Är inte det olagligt?

om man säljer produkter under inköpspris hela tiden (typ inga rea eller ngt sånt) för att bli av med konkurrenter då blir det olaglig men här pratar vi om små butiker som har typ 3-5 butiker högst och bara i Sverige mot stora kedjor med moderbolag som har hundratals butiker i hela europa och riktig bra kontakter,

alltså som små butik får du rätt höga priser hos leverantörer i Sverige (typ Captech) och det är ofta billigare kolla på Prisjakt
de med moderbolag som dixon får priser av moderbolag, det är moderbolag som förhandlar priser och då handlar det om stora volymer, större än svenska leverantörer förhandlar och de ska ju tjäna också så små butiker tappar där

alltså de måste redovisa att de säljer produkter dyrare än de betalar för det men alla har inte samma inköpspriser

Permalänk
Medlem

Tror inte jag handlat från jme, kanske 1 gång
Dom var varken billigast eller dyrast nått mellanting

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc