[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av felplacrd:

Xenon 2?

Tycker mig känna igen grafiken och paletten!

"I only take cash"

Yes, rätt direkt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tar som vanligt lite tid att hitta ett spel som inte varit med redan. Men här är ett till slut!

Permalänk
Medlem

Hmm hmm hmm, påminner starkt om ett C64 spel jag spelade som grabb, där man på tid kutade till höger över hinder osv (och hoppade på burkar?) som jag inte kommer ihåg namnet på (surt när jag till och med kommer ihåg musiken)
men om det är samma spel så måste det här vara en version till en annan plattform, då färger och upplösning mm skiljer ganska mycket!
Kan varit ett arkadspel från början... Får se om minnet hos mig eller någon annan vaknar till liv senare

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Heeey, nu vaknade minnet!
Kan det vara Metro-Cross?
Isåfall får någon gärna ta över

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Heeey, nu vaknade minnet!
Kan det vara Metro-Cross?
Isåfall får någon gärna ta över

Helt rätt med arkad, c64 och port (till Atari på bilden) och burk-hoppande!

Något jag glömt men blev påmind om igår när jag kollade video var att det även fanns små gröna hoppande "maskar" som kunde bita fast sig i nacken på gubben så han blev långsam.

Visst är det metro-cross!

Permalänk
Medlem

Eftersom Roger lämnade öppet hoppar jag in med denna.

Borde inte vara så svårt då det finns massor av text på bilden.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av cfw:

Eftersom Roger lämnade öppet hoppar jag in med denna.

<Uppladdad bildlänk>

Borde inte vara så svårt då det finns massor av text på bilden.

Nu är jag osäker på vilket av dom det är men ser för mig ut som Drakengard. Säg Drakengard 3 då det ser lite för bra ut för att vara första spelet till PS2.

Edit: Troligen inte något Drakengard. Men något Musou-aktigt med tanke på fokuset på kills. Skulle kunna vara Warhammer men finns nog inget Warhammer musou ...ännu.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Tänker direkt på dynasty warriors med tanke på antalet fiender på skärmen, vilket dock är klurigare. Ser ut som ps2 så... Dynasty warriors 5?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nu är jag osäker på vilket av dom det är men ser för mig ut som Drakengard. Säg Drakengard 3 då det ser lite för bra ut för att vara första spelet till PS2.

Edit: Troligen inte något Drakengard. Men något Musou-aktigt med tanke på fokuset på kills. Skulle kunna vara Warhammer men finns nog inget Warhammer musou ...ännu.

Skrivet av Ostbullen:

Tänker direkt på dynasty warriors med tanke på antalet fiender på skärmen, vilket dock är klurigare. Ser ut som ps2 så... Dynasty warriors 5?

Fel på båda, men ni sniffar åt rätt håll. Är ett konsolexklusivt hack-n-slash, dock nyare än ps2.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Eftersom Roger lämnade öppet hoppar jag in med denna.

<Uppladdad bildlänk>

Borde inte vara så svårt då det finns massor av text på bilden.

N3?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Yes! Ninety nine nights eller N3 till xbox360.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Yes! Ninety nine nights eller N3 till xbox360.

Nice!

Mitt bidrag:

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Nice!

Mitt bidrag:

<Uppladdad bildlänk>

Tomb Raider!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Tomb Raider!

Haha, japp! Trodde det skulle vara svårare faktiskt 😁

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Haha, japp! Trodde det skulle vara svårare faktiskt 😁

Hehe. Det introt har man sett ett par gånger, satt i ryggmärgen. Tar en från samma generation.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Hehe. Det introt har man sett ett par gånger, satt i ryggmärgen. Tar en från samma generation.

<Uppladdad bildlänk>

Enemy zero!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Enemy zero!

Japp!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Kung, 😁

Mitt bidrag:

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Kung, 😁

Mitt bidrag:

<Uppladdad bildlänk>

Är säkert fel, men av någon anledning kom jag att tänka på Petson och Finus i trädgården

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Är säkert fel, men av någon anledning kom jag att tänka på Petson och Finus i trädgården

Haha vafan, helt rätt! Mina spel blir tagna direkt 😁

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Haha vafan, helt rätt! Mina spel blir tagna direkt 😁

Haha ibland är det sjukt hur vissa saker bara dyker upp i huvudet. Har inte spelat det spelet på många många år.
Jag återkommer med ett nytt spel senare ikväll, när jag har tillgång till datorn.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Avstängd

Påminde om bilderna från min senaste koloskopi.

Permalänk
Medlem

Här kör vi nästa då. En ganska svår bild, men någon kanske mot förmodan känner igen spelet.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Här kör vi nästa då. En ganska svår bild, men någon kanske mot förmodan känner igen spelet. <Uppladdad bildlänk>

Tokgissar på Planescape Torment i brist på bättre idéer.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tokgissar på Planescape Torment i brist på bättre idéer.

Det var tyvärr fel.
Här kommer nästa bild.
Kan också ge ledtråden att platformen är PC och att det är utvecklat av en svensk studio i början på 2000-talet.
åtminstone utgåvan som släpptes i sverige kom med både svensk och engelskt version på varsin skiva.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av qnorsten:

Det var tyvärr fel.
Här kommer nästa bild.
Kan också ge ledtråden att platformen är PC och att det är utvecklat av en svensk studio i början på 2000-talet.
åtminstone utgåvan som släpptes i sverige kom med både svensk och engelskt version på varsin skiva. <Uppladdad bildlänk>

Tycker bilden och spelets utseende ser bekant ut men kan inte placera spelet alls. Första tanken var AmerZone men det spelet är franskutvecklat.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Vi testar med Agharta: Jordens inte (eller nåt åt det hållet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Vi testar med Agharta: Jordens inte (eller nåt åt det hållet)

helt rätt. din tur

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Då kör vi på den här

Permalänk
Medlem

Inga gissningar på denna klassiker från 1983