Geforce GTX 680 "Kepler" samt SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag visste hur V-sync fungerade innan du gjorde ditt inlägg. Men du vet väl att V-sync inte är samma som fps limit? För det låter som att du tror att V-sync bara förhindrar att fps överstiger 60fps.

Ojsan, jag trodde du var den andra killen som citerade mig.

Du menar han som påstod att 63 fps är omöjligt för dig? Han missade nog bara att du använder en 120hz skärm, och annars hade han ju haft rätt om att det var omöjligt med vsync

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

450watt om man inte ska klocka och 500-550w om man tänkt att överklocka cpu och gpu förutsatt att man köper en bra nätdel

Jag ska varken överklocka CPU eller GPU. Var tänkt att skaffa Ivy Bridge i7 med TDP på 77W och 1 GTX 680. Dock var 680 för långt för chassit jag ska ha så hoppas på att 670 är kortare, annars blir det 660. I vilket fall bör 500W räcka då menar du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Jag ska varken överklocka CPU eller GPU. Var tänkt att skaffa Ivy Bridge i7 med TDP på 77W och 1 GTX 680. Dock var 680 för långt för chassit jag ska ha så hoppas på att 670 är kortare, annars blir det 660. I vilket fall bör 500W räcka då menar du

Ska du gå ner i modell och utan att överklocka så bör inte 400-450watt vara några större problem med tanke på vad GTX 680 drar i ström så kommer serien förmodligen bli rätt snål. Den som lever får se vad korten drar

Permalänk
Medlem

Vad blir slutresultatet om man plockar bort det uppenbart sunkiga Batman Arkham spelet ur leken? Är 680 då fortfarande kung?
Personligen tycker jag det är löjeväckande att en spelutvecklare så uppenbart ger fördel till en grafikkortstillverkare och förkastar en annan.
Nje, personligen skulle jag nog hellre välja Radeon.. Speciellt om 2 kort ska samköras..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Ska du gå ner i modell och utan att överklocka så bör inte 400-450watt vara några större problem med tanke på vad GTX 680 drar i ström så kommer serien förmodligen bli rätt snål. Den som lever får se vad korten drar

Yees! Och så hoppas vi på att något av de lägre korten kommer vara 225mm eller kortare! Hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Yees! Och så hoppas vi på att något av de lägre korten kommer vara 225mm eller kortare! Hehe

Vad är det för chassi du ska proppa in allt i? Vill du ha låg ljudnivå satsa på Seasonics X-4xx serie som är 80+ Gold och passiv

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Vad är det för chassi du ska proppa in allt i? Vill du ha låg ljudnivå satsa på Seasonics X-4xx serie som är 80+ Gold och passiv

Tyvärr kan jag inte köra med ett vanligt PSU eftersom det är ett Mini-ITX chassi. Behöver köra med ett Flex PSU.
Detta chassi har jag ögonen på som det förhoppningsvis ska passa

http://viako.com/viako/product_view.asp?idx=117

Men som sagt, 225mm i djup så det är maxlängden på grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Preed:

Vad blir slutresultatet om man plockar bort det uppenbart sunkiga Batman Arkham spelet ur leken? Är 680 då fortfarande kung?
Personligen tycker jag det är löjeväckande att en spelutvecklare så uppenbart ger fördel till en grafikkortstillverkare och förkastar en annan.
Nje, personligen skulle jag nog hellre välja Radeon.. Speciellt om 2 kort ska samköras..

Arkham är inte med i resultatet. De visar bara arkham men har inte tagit med det i prestanda index eller slut åsikt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tanax:

Tyvärr kan jag inte köra med ett vanligt PSU eftersom det är ett Mini-ITX chassi. Behöver köra med ett Flex PSU.
Detta chassi har jag ögonen på som det förhoppningsvis ska passa

http://viako.com/viako/product_view.asp?idx=117

Men som sagt, 225mm i djup så det är maxlängden på grafikkortet

Silverstones ST45SF 450W SFX-nätdel borde du ta en titt på om du inte redan gjort det: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=612539

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Nja, det är rätt ointressant med min fps om man inte får se en graf med framerate/tid. Ett grafikkort som dippar 400 gånger ner till 40fps över 5 minuter upplevs förmodligen som mer hackigt än ett kort som dippar ner till 30fps vid 4 tillfällen över 5 minuter. Min, Max och Avg säger egentligen väldigt lite om den faktiska speluppevelsen.

Visst är det så, men av dem tre är min fps det som säger mest om hur bra flyt du har i spelet.

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig denna dagen skulle komma men jag måste säga; om jag går och köper ett nytt grafikkort imorgon så blir det från Nvidia.
Har alltid haft ATI, har fortfarande mina två gamla trotjänare 4890's i burken då jag egentligen inte behövt köpa nytt -förens nu i och med BF3.

Jag är faktiskt imponerad av de gröna, får jag byta lag? :$

Visa signatur

| Intel i7-3930K - 4.2Ghz | Asus P9X97 PRO | Corsair XMS3 Vengeance- 1866Mhz | ASUS GTX 670 DCU2 4GB | NXZT Haze90 - 1000W | Corsair Hydro H80 | CM Storm Sniper Black Edition | W7 x64 Ultimate | Benq G2412HD + LG 32'' LED-TV

Permalänk

Riktigt trevligt kort.
Väntar dock på GTX690 då mitt GTX580 fort presterar bra nog.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av winmaan:

Trodde aldrig denna dagen skulle komma men jag måste säga; om jag går och köper ett nytt grafikkort imorgon så blir det från Nvidia.
Har alltid haft ATI, har fortfarande mina två gamla trotjänare 4890's i burken då jag egentligen inte behövt köpa nytt -förens nu i och med BF3.

Jag är faktiskt imponerad av de gröna, får jag byta lag? :$

Jag var nog mer imponerad av 8800GT när det kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

...
antingen så har de problem som de vill lösa istället för att bara släppa ändå med sämre prestanda som AMD
...

Lustigt att du nämner problem just nu när det framkommer att den har problem med PCIE3.0
I övrigt kan jag hålla med dig förutom på punkten att AMD gjorde ett dåligt släpp. Som sagt de gav marknaden något att bita i istället för att vänta flera månader som nVidia gjorde. Enligt ditt eget utlägg så verkar ju det vara en mycket god affärside med inkrementella släpp, speciellt nu när det framkommer att nVidia inte släpper helt färdigt hårdvara heller, dvs. gjort exakt samma sak (syftar på mjölkandet av top-tier kunder = profit). De som switchade till nVidia nu kommer säkert switcha igen om några månader om 8xxx är bättre, så jag förstår inte hur AMD har misslyckats egentligen? Känns snarare som en väldigt bra strategi att försöka placera sina lanseringar så att de hamnar osyncade mot nVidias lanseringar. Enligt ditt resonemang, och jag håller med där, så borde det ge mer pengar.

EDIT:
Svalde inte riktigt ditt snack om dålig prestanda på AMDs lansering så kollade upp det.
7970 var 41% snabbare än 6970. En 41% ökning på 13månader = 3.15 procentenheter / månad.
680 var 41% snabbare än 580. En 41% ökning på 16månader = 2.56 procentenheter / månad.
Lägg på att drivrutinerna för 680 fortfarande är väldigt buggiga, enligt Jonas&Co märkbart sämre än 7970, och att nVidia säger att de inte kommer lanser nytt kort förrän tidigast mot slutet av året (kan vara lögn, men en lansering framåt oktober/november/december är rimligt med julhandeln och allt) så tycker jag siffrorna talar för snarare än emot AMD.
Extrapolera lite... 7970 lanserades för 2½månad sedan: 3.15*2.5 -> +8procentenheter -> en teoretisk approximativ ökning med 49%
680 är ~11procentenheter snabbare än 7970 -> 11-8 = 3 -> 680 är ca 3procentenheter snabbare prestanda än 7970 om man kompenserar för tidsskillnaden mellan lanseringarna. (blandar inte helt likvärdiga procentenheter lite här men orkar inte tänka tillräckligt mycket för att göra matten helt korrekt - det är bara en approximation för att ge en fingervisning baserat på AMDs utvecklingstakt vs nVidias dito för detta generationsskiftet - vad siffran antyder är att nVidia ligger i svag ledning just nu men AMD har accellererat och avståndet är väldigt litet)
Dessutom kommer AMD snart kontra med 7990, och där tror jag en av anledningarna ligger till att nVidia inte lanserat sitt vassaste kort än. De avvaktar för att se vad den får för prestanda. Dvs. precis som de buggiga drivrutinerna och PCIE3 problemen antyder så är 680 mest en mjölkning av top-tier kunderna precis innan 7990 kommer ut och tar tillbaka top of the line placeringen.
Ditt argument om att nVidia väntade för att släppa en kvalitetsvara kan inte förklara varför man inte väntade lite till i så fall och löste PCIE3 och drivers problemen. Tror bara det är nVidia som är sega och nu ser de ett starkt strategiskt tillfälle att mjölka marknaden.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

TXAA är Kepler-specifikt verkar det som.
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=225583&st=20&p=1...

Citat:

GPU Boost and TXAA are Kepler specific.

Permalänk
Avstängd

Synd om AMD de blir överkörda av Intel på CPU marknaden.

På GPU sidan har de alltid lyckats hålla stånd och 7970 bådade gott men vad händer då, Nvidias mellanklasskort i den ny generationen blir bättre än AMD´s high end...med mindre strömförbrukning och mindre krets

Men AMD har ju dubbelmackan kvar som kommer kosta 7000kr plus men tom där kommer de inte kunna hålla stånd mot en dubbelmacka av GTX 680..

Och sen finns ju priset och det kan AMD sänka då det är enda sättet för dom att konkurrera just nu.

Till alla fanboys hur ni än ser på saken detta är fakta.

GTX 680+Ivy Bridge+Z77 = min rigg i slutet av April

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Lustigt att du nämner problem just nu när det framkommer att den har problem med PCIE3.0

Problem och problem, PCI-E 3.0 behövs bara om du kör flera kort på en plattform som inte har så många PCI-E lanes, annars så räcker bandbredden gott ändå. X79 system har så många lanes att varje anslutning kan få fler lanes var och därmed så behövs inte PCI-E 3.0 för att nå upp i den bandbredd som behövs i alla fall.

Skrivet av dpom86:

I övrigt kan jag hålla med dig förutom på punkten att AMD gjorde ett dåligt släpp.

Det sa jag aldrig. Jag sa att de släppte korten innan de hunnit finslipa dem ordentligt, och därmed med sämre prestanda än de egentligen borde kunna komma upp i. Det är inte samma sak som att säga att det var ett dåligt släpp, vilket det inte var.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Lustigt att du nämner problem just nu när det framkommer att den har problem med PCIE3.0
I övrigt kan jag hålla med dig förutom på punkten att AMD gjorde ett dåligt släpp. Som sagt de gav marknaden något att bita i istället för att vänta flera månader som nVidia gjorde. Enligt ditt eget utlägg så verkar ju det vara en mycket god affärside med inkrementella släpp, speciellt nu när det framkommer att nVidia inte släpper helt färdigt hårdvara heller, dvs. gjort exakt samma sak (syftar på mjölkandet av top-tier kunder = profit). De som switchade till nVidia nu kommer säkert switcha igen om några månader om 8xxx är bättre, så jag förstår inte hur AMD har misslyckats egentligen? Känns snarare som en väldigt bra strategi att försöka placera sina lanseringar så att de hamnar osyncade mot nVidias lanseringar. Enligt ditt resonemang, och jag håller med där, så borde det ge mer pengar.

EDIT:
Svalde inte riktigt ditt snack om dålig prestanda på AMDs lansering så kollade upp det.
7970 var 41% snabbare än 6970. En 41% ökning på 13månader = 3.15 procentenheter / månad.
680 var 41% snabbare än 580. En 41% ökning på 16månader = 2.56 procentenheter / månad.
Lägg på att drivrutinerna för 680 fortfarande är väldigt buggiga, enligt Jonas&Co märkbart sämre än 7970, och att nVidia säger att de inte kommer lanser nytt kort förrän tidigast mot slutet av året (kan vara lögn, men en lansering framåt oktober/november/december är rimligt med julhandeln och allt) så tycker jag siffrorna talar för snarare än emot AMD.
Extrapolera lite... 7970 lanserades för 2½månad sedan: 3.15*2.5 -> +8procentenheter -> en teoretisk approximativ ökning med 49%
680 är ~11procentenheter snabbare än 7970 -> 11-8 = 3 -> 680 är ca 3procentenheter snabbare prestanda än 7970 om man kompenserar för tidsskillnaden mellan lanseringarna. (blandar inte helt likvärdiga procentenheter lite här men orkar inte tänka tillräckligt mycket för att göra matten helt korrekt - det är bara en approximation för att ge en fingervisning baserat på AMDs utvecklingstakt vs nVidias dito för detta generationsskiftet - vad siffran antyder är att nVidia ligger i svag ledning just nu men AMD har accellererat och avståndet är väldigt litet)
Dessutom kommer AMD snart kontra med 7990, och där tror jag en av anledningarna ligger till att nVidia inte lanserat sitt vassaste kort än. De avvaktar för att se vad den får för prestanda. Dvs. precis som de buggiga drivrutinerna och PCIE3 problemen antyder så är 680 mest en mjölkning av top-tier kunderna precis innan 7990 kommer ut och tar tillbaka top of the line placeringen.
Ditt argument om att nVidia väntade för att släppa en kvalitetsvara kan inte förklara varför man inte väntade lite till i så fall och löste PCIE3 och drivers problemen. Tror bara det är nVidia som är sega och nu ser de ett starkt strategiskt tillfälle att mjölka marknaden.

det du nyss skrev bryr sig inte 680 användare ett dugg om, det enda som räknas just nu är att 680 är SNABBARE än 7970, svalare och förbrukar mindre ström och skalar rejält bra i SLI, som alltid nvidia korten har gjort.

du behöver inte räkna ut några anvancerade tal för att bevisa att 7970 är bättre, för det är den inte, punkt.

Btw, dom där talen gör det inte lättare att köpa en 7970 istället, finns ej någon god anledning alls just nu.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk

hur stor skillnad är cudaprestandan med 1500 cores mot ett quadro 6000 som bara har 448?
misstänker det senare går i omloppsbana hela natten runt det här iaf..
finns något test man kan se skillnaden i cuda på gamingkort med fler kärnor mot pro med betydligt färre?
och hur skalar cuda med flera grafikkort?

Permalänk
Skrivet av 2good4you:

Vill bara uppmana om att det alltid är lika roligt att folk inte klarar av objektivitet

Lyfter man ständigt fram fördelar hos en av två parter. Samt inte framhäver den andras, så är man inte objektiv.

Du har, vad jag minns, alltid propagerat för amd/ati. Att du sedan länkar till tester som ofta utger sig för att vara objektiva, spelar ingen roll då du subjektivt kan välja ut dem som passar din ståndpunkt.

Jag har inget problem med dina åsikter för övrigt. Men snälla, kalla dig inte objektiv. För det är du inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Preed:

Vad blir slutresultatet om man plockar bort det uppenbart sunkiga Batman Arkham spelet ur leken? Är 680 då fortfarande kung?
Personligen tycker jag det är löjeväckande att en spelutvecklare så uppenbart ger fördel till en grafikkortstillverkare och förkastar en annan.
Nje, personligen skulle jag nog hellre välja Radeon.. Speciellt om 2 kort ska samköras..

Skrivet av flyawaynille:

Arkham är inte med i resultatet. De visar bara arkham men har inte tagit med det i prestanda index eller slut åsikt.

Precis, svarade samma sak ett par sidor bak. Menar ingen pekpinne om vad som är bättre eller sämre, men lika bra att ha rätt utgångspunkt i alla fall.

Citat:

Titlarna som står för siffrorna är Total War: Shogun 2, Battlefield 3 (Ultra), Stalker: Call of Pripyat, Anno 2070 samt Metro 2033.

http://www.sweclockers.com/recension/15196-geforce-gtx-680-ke...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

Mja, för 10% extra prestanda i snitt? Imponerad av kortet på alla sätt, men det är då inte värt det enligt mig.

Är man FPS-jagare så letar man alltid efter det bästa.
Jag kör alla spel på marknaden med mitt GTX460 utan problem och det är ju betydligt billigare..
Så jo, jag tror att det är många som byter upp sig till grönt.

Däremot kan jag nog tänka mig att det är många som köper 7970 när det gäller flerkorts-konfigurationer, eftersom det verkar fungera bättre och får stabilare fps.

Bara ett av många exempel direkt man söker på 7970:
http://www.sweclockers.com/annons/65055-asus-radeon-hd7970-dc...

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk

interesting

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Visst är det så, men av dem tre är min fps det som säger mest om hur bra flyt du har i spelet.

Nej, av de tre säger inget något om hur bra flyt du har i spelet. Bortsett från om du har ett avg. värde på <40.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Ett grymt kort verkar det helt enkelt vara. Men jag kommer inte att köpa det. Av den enkla anledningen att jag helt enkelt inte lägger så mycket pengar på ett grafikkort.

Men det gröna laget har verkligen visat vad de går för! Roligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av X2Power:

det du nyss skrev bryr sig inte 680 användare ett dugg om, det enda som räknas just nu är att 680 är SNABBARE än 7970, svalare och förbrukar mindre ström och skalar rejält bra i SLI, som alltid nvidia korten har gjort.

du behöver inte räkna ut några anvancerade tal för att bevisa att 7970 är bättre, för det är den inte, punkt.

Btw, dom där talen gör det inte lättare att köpa en 7970 istället, finns ej någon god anledning alls just nu.

Uppenbarligen läste du inte ett skit eftersom det står att allt går ut på att få folk att köpa 680 och att 680 är bättre än 7970.
(Btw. jag försöker inte få någon att köpa 7970.)
(Pps. tog bort siffrorna för din skull eftersom det verkade "spelat smart" att ha siffror... inget argument jag förstår men håll till godo.)

Lycka till med dina motargument i framtiden. Prova t.ex. att faktiskt lägga innehåll i "mot"-biten. Alternativt sluta tro att andra har fel när de säger samma sak som du själv.

Ps. Nästa gång du inte orkar läsa vad folk skriver kan du säga det istället för att prata högt med en vägg. Helt otroligt att någon Gillat ditt inlägg också, hoppas det var en till som mig som såg ironin i det hela eller så har du en brother in fail. Gå ut och ta en öl eller nått istället för att sitta och quote'a folk slumpmässigt på forum utan att först förstå vad de skriver*(se min sig.). Hoppas det bara var slarv från din sida, shit happens, annars var det rätt kass faktiskt. Skäms.

Så nästa gång någon säger samma sak som du svarat, försök inte samtidigt påstå att posten är fel

Skrivet av X2Power:

, för det är den inte, punkt.

Var tvungen att ha med det där för jag gillar verkligen att du hade den lilla slutklämmen där: "punkt." Så ironiskt när jag har ett långt argument, funderingar och resonemang som kommer fram till en slutsats exakt likadan som din medan allt du drar till med i uppbackningsväg i ditt missriktade motargumentsförsök är "punkt." Så charmigt xD ...skrattar inombords. Hade en dålig dag hittills men ibland är ett gott skratt allt man behöver för att må lite bättre... internet is the shit indeed.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Uppenbarligen läste du inte ett skit eftersom det står.
1. Att allt går ut på att få folk att köpa 680
och
2. Att 680 är bättre än 7970.

Lycka till med dina motargument i framtiden. Prova t.ex. att faktiskt lägga innehåll i "mot"-biten. Alternativt sluta tro att andra har fel när de säger samma sak som du själv.

Ps. Nästa gång du inte orkar läsa vad folk skriver kan du säga det istället för att prata med en vägg. Helt otroligt att någon Gillat ditt inlägg också, hoppas det var humor eller så har du en brother in fail. Ni kanske ska ta en öl tillsammans istället för att sitta och quote'a folk slumpmässigt på forum. Hoppas det bara var slarv från din sida, shit happens, annars var det rätt kass faktiskt. Skäms.

Du verkade bli en hel del upprörd.
Jag läste ditt inlägg, som det stog en massa skit i bara.

Försök inte "spela" smart på internet, det är ett tips, bara dumt när du numrerar dina meningar.

Öl och öl, ja det kanske man kan ta why not.. vet inte vad som skulle vara fel med det

När du skriver fakta in dina inlägg, speciellt ang. pcie3.0 "buggen" som du kallar det för, ta reda på först varför det inte stöds på VISSA x79 moderkort och om det ens ger någon negativ effekt i ren spelprestanda.

P.S nice att du erkände att jag pratade med en vägg btw, trodde det inte kändes så för dig

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av X2Power:

Du verkade bli en hel del upprörd.

Ja jag har haft en skitdag!

Skrivet av X2Power:

Öl och öl, ja det kanske man kan ta why not.. vet inte vad som skulle vara fel med det

Skulle behöva en nu. (Nått mörkt, inget vattnigt piss!)

Skrivet av X2Power:

... och om det ens ger någon negativ effekt i ren spelprestanda.

Nej nu är det din tur att snacka skit. Tror säkert det är jättebra marknadsföring. Kan se det framför mig: nVidia går ut och säger "Förresten grabbar, PCIE3 funkar inte ibland, men det gör inget va? PCIE3 är ju bara onödigt tekniskt mojs ändå, eller hur. Inget man vill ha egentligen. (Speciellt inte på ett högprestanda mobo)"
Min poäng hade i vilket fall ingenting med prestanda att göra utan med att det var viktigare att inte skjuta fram lanseringen ytterligare än att faktiskt få hårdvaran att fungera felfritt. Det torde framgå ganska tydligt att det var det jag syftade på så varför ditt svar? Att skifta samtalsämnet är inte ett motargument.

Du får gärna påpeka mer specifikt vad som var skit i min post också om du orkar. Konstigt att det var "en massa skit bara" om det står samma sak som du skrev. Antar att jag skriver "lite lös skit" då, medan du skriver "koncentrerad skit" eftersom din post var kortare. Min post har diarré medans din har förstoppning. Grattis till stolpskottet.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Begriper mig inte riktigt på allt tjat om mellanklasskort.

Det lanceras och presterar som ett highend kort, det kostar som ett highend kort. Nästa gpu ser inte ut att komma på ett bra tag.
Att de har en till gpu planerad för framtiden lär de väl knappast vara ensamma om?

Permalänk
Medlem

Bara om man inte hängt med uppfattar man GK104 som "highend" när det varit känt att det ej är i närheten av det och på inget sätt en ersättare till GF110/GTX580 även om prestandan skulle tillfälligt räcka för det.
Priset är av naturliga skäl där det är pga att det presterar bäst trotts att det tillhör mellanklassen och ställer highend 7970 i skamvrån och är som alltid upp till köpare att hänga med och inte uppfatta GK104 som highend när det ej är det och ej heller framställts och när tom. sweclockers har förtydligat detta.
Inget fel att slå på trumman att en mellanklassare lyckas slå ett highendkort från konkurrent när så inträffar i syfte att sälja kort oavsett vem som tillverkar det.
Du får sluta blanda äpplen och päron när kommande kort senare under året tillhör samma familj och inte nästa generation, Maxwell.
På samma sätt som GF104 tillhör samma familj som GF110 men är mellanklassen och GF110 highend
Med ditt resonemang skulle inte heller 7970 vara highend som det råkar vara bara för 8970 finns planerat att ersätta det.
Köparens undersökningsplikt går ej att ta/förhandla bort.
Vore det äkta highend skulle det inte tappa andan i upplösningar som är relevanta för sådanna kort, 2560x1600, 5760x1080, 7680x1600 mfl. där 7970 inte tappar på samma vis och 2GB på 256-bit buss är inte higend på ett grafikkkort idag.