Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av fragande:

Fick nyligen hem ett par Fidelio X2HR och fattar ingenting. Det är första "hifi"-lurarna jag haft och inhandlades enbart för musiklyssning. Enligt vad jag läst mig till ska de vara lättdrivna och gå att köra direkt från telefoner m.m. Har testat både på mitt integrerade ljudkort (ALC1220) och telefonen (Galaxy A5). Båda källorna låter skit rent ut sagt. Extremt platt, burkigt och vasst. Nästan ingen bas överhuvudtaget trots att de prisats för den delen. Inget mellanregister heller att tala om utan diskanten verkar nästan vara det enda området som "funkar".

Nu är frågan är det källorna det är fel på? Eller är lurarna defekta? Något måste vara fel för det låter som ett par noname-lurar för ett par hundringar fast med bättre diskant. Har pillat med rekommenderade inställningar för Equalizer APO och det blev klarare ljud men fortfarande extremt platt och burkigt. Går inte att få något tryck i basen alls utan att det peakar och låter ännu sämre.

Något som har tips till en noob innan jag ger upp och returnerar?

Extremt platt, burkigt och vasst är ju typ motsatsen till hur X2HR låter.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Fick nyligen hem ett par Fidelio X2HR och fattar ingenting. Det är första "hifi"-lurarna jag haft och inhandlades enbart för musiklyssning. Enligt vad jag läst mig till ska de vara lättdrivna och gå att köra direkt från telefoner m.m. Har testat både på mitt integrerade ljudkort (ALC1220) och telefonen (Galaxy A5). Båda källorna låter skit rent ut sagt. Extremt platt, burkigt och vasst. Nästan ingen bas överhuvudtaget trots att de prisats för den delen. Inget mellanregister heller att tala om utan diskanten verkar nästan vara det enda området som "funkar".

Nu är frågan är det källorna det är fel på? Eller är lurarna defekta? Något måste vara fel för det låter som ett par noname-lurar för ett par hundringar fast med bättre diskant. Har pillat med rekommenderade inställningar för Equalizer APO och det blev klarare ljud men fortfarande extremt platt och burkigt. Går inte att få något tryck i basen alls utan att det peakar och låter ännu sämre.

Något som har tips till en noob innan jag ger upp och returnerar?

Sitter kabeln i riktigt i både lurarna och källan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Extremt platt, burkigt och vasst är ju typ motsatsen till hur X2HR låter.

Jo, det är därför jag misstänker att något måste vara fel. Krävs det bättre källa än integrerat ljudkort eller äldre mellanklassmobil månne? Behöver jag en extern DAC/förstärkare? Vad jag har läst mig till ska de vara lättdrivna och inte kräva det, men jag har noll kunskap.

Skrivet av Ugga:

Sitter kabeln i riktigt i både lurarna och källan?

Hehe, jo då. Har även testat en annan kabel med samma resultat.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Jo, det är därför jag misstänker att något måste vara fel. Krävs det bättre källa än integrerat ljudkort eller äldre mellanklassmobil månne? Behöver jag en extern DAC/förstärkare? Vad jag har läst mig till ska de vara lättdrivna och inte kräva det, men jag har noll kunskap.

Hehe, jo då. Har även testat en annan kabel med samma resultat.

Så stor skillnad ska det inte vara med X2 beroende på källa. Visst att det KAN låta bättre men jag tycker mina X1 har låtit bra med allt. Även X2 har jag testat med generic HP-laptop som källa och har låtit bra.

Permalänk
Medlem

Vore ju bra att testa fler källor om du har möjlighet! (kanske nån gammal stereoförstärkare om det finns nån sån i närheten?)

Men det kan ju vara så enkelt att du är väldigt van med lurar med väldigt snäll diskant eller extremt förstärkt bas (hela vägen upp i midrange)?
... eller möjligen väldigt högra krav på ljudvolymen så förstärkaren eller luren inte mäktar med.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fragande:

Fick nyligen hem ett par Fidelio X2HR och fattar ingenting. Det är första "hifi"-lurarna jag haft och inhandlades enbart för musiklyssning. Enligt vad jag läst mig till ska de vara lättdrivna och gå att köra direkt från telefoner m.m. Har testat både på mitt integrerade ljudkort (ALC1220) och telefonen (Galaxy A5). Båda källorna låter skit rent ut sagt. Extremt platt, burkigt och vasst. Nästan ingen bas överhuvudtaget trots att de prisats för den delen. Inget mellanregister heller att tala om utan diskanten verkar nästan vara det enda området som "funkar".

Nu är frågan är det källorna det är fel på? Eller är lurarna defekta? Något måste vara fel för det låter som ett par noname-lurar för ett par hundringar fast med bättre diskant. Har pillat med rekommenderade inställningar för Equalizer APO och det blev klarare ljud men fortfarande extremt platt och burkigt. Går inte att få något tryck i basen alls utan att det peakar och låter ännu sämre.

Något som har tips till en noob innan jag ger upp och returnerar?

Borta: Hade inte senaste sidan i tråden framme..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Woho hörlursglädje Vilka hörlurar har du?

DT880 och AKG K550. Funderar på att kanske införskaffa DT990, Fidelio X3, AKG k702 eller HiFiman Sundara.

Är lite rädd att DT990 blir för vass och är lite orolig för Sundaras QC 😂
Och har inte gjort så mycket research på dem andra två ännu, men ska användas till en blandning av musik och gaming. 👌

Permalänk
Medlem

Givet reatider och så, vad ska man ha för true wireless lurar om man vill hålla sig kring 1000kr, håller budget då de ska med på hundpromemader men även till gymmet.

Köpte ett par JBL från Elgiganten för 600bagis men inte öppnat dem ännu du jag är tveksam om de är rätt.

Lyssnar till 90% på grunge / rock men gillar elektronisk musik/pop med.

Inget basfreak men gillar bra "doja"

Permalänk
Medlem
Skrivet av laukan82:

Givet reatider och så, vad ska man ha för true wireless lurar om man vill hålla sig kring 1000kr, håller budget då de ska med på hundpromemader men även till gymmet.

Köpte ett par JBL från Elgiganten för 600bagis men inte öppnat dem ännu du jag är tveksam om de är rätt.

Lyssnar till 90% på grunge / rock men gillar elektronisk musik/pop med.

Inget basfreak men gillar bra "doja"

Hört gott om Jabra 65t Active, 40% rabatt just nu Elgiganten, Hifiklubben, netonnet
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4779983

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Fick nyligen hem ett par Fidelio X2HR och fattar ingenting. Det är första "hifi"-lurarna jag haft och inhandlades enbart för musiklyssning. Enligt vad jag läst mig till ska de vara lättdrivna och gå att köra direkt från telefoner m.m. Har testat både på mitt integrerade ljudkort (ALC1220) och telefonen (Galaxy A5). Båda källorna låter skit rent ut sagt. Extremt platt, burkigt och vasst. Nästan ingen bas överhuvudtaget trots att de prisats för den delen. Inget mellanregister heller att tala om utan diskanten verkar nästan vara det enda området som "funkar".

Nu är frågan är det källorna det är fel på? Eller är lurarna defekta? Något måste vara fel för det låter som ett par noname-lurar för ett par hundringar fast med bättre diskant. Har pillat med rekommenderade inställningar för Equalizer APO och det blev klarare ljud men fortfarande extremt platt och burkigt. Går inte att få något tryck i basen alls utan att det peakar och låter ännu sämre.

Något som har tips till en noob innan jag ger upp och returnerar?

Vad har du för lurar att jämföra med?
Om du är van med skit behöver du tid att vänja dig för bra ljud och du kommer inte veta skillnaden innan du går tillbaka.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Warus:

DT880 och AKG K550. Funderar på att kanske införskaffa DT990, Fidelio X3, AKG k702 eller HiFiman Sundara.

Är lite rädd att DT990 blir för vass och är lite orolig för Sundaras QC 😂
Och har inte gjort så mycket research på dem andra två ännu, men ska användas till en blandning av musik och gaming. 👌

Om du har DT880 redan känns ju DT990 lite onödig (och personligen tycker jag den blir för vass ibland). Fidelio X3 har jag inte hört men den får rätt blandad kritik, jag gillar dock X2 skarpt för vad den är. K702 är ju riktigt trevlig om man gillar den luftiga lätta ljudsignaturen. Sundara tycker jag är det mest intressanta alternativet eftersom du har 2 dynamiska, dags att testa planars

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Om du har DT880 redan känns ju DT990 lite onödig (och personligen tycker jag den blir för vass ibland). Fidelio X3 har jag inte hört men den får rätt blandad kritik, jag gillar dock X2 skarpt för vad den är. K702 är ju riktigt trevlig om man gillar den luftiga lätta ljudsignaturen. Sundara tycker jag är det mest intressanta alternativet eftersom du har 2 dynamiska, dags att testa planars

Är Sundara som verkar mest intressant av dem, så vi får se vad som hamnar under granen ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Så stor skillnad ska det inte vara med X2 beroende på källa. Visst att det KAN låta bättre men jag tycker mina X1 har låtit bra med allt. Även X2 har jag testat med generic HP-laptop som källa och har låtit bra.

Tack för det, då är det ingen idé att jag springer och köper extern DAC då. Det skulle behöva vara natt och dagskillnad med tanke på hur skit det låter nu.

Skrivet av Roger W:

Vore ju bra att testa fler källor om du har möjlighet! (kanske nån gammal stereoförstärkare om det finns nån sån i närheten?)

Men det kan ju vara så enkelt att du är väldigt van med lurar med väldigt snäll diskant eller extremt förstärkt bas (hela vägen upp i midrange)?
... eller möjligen väldigt högra krav på ljudvolymen så förstärkaren eller luren inte mäktar med.

Har tyvärr testat alla källor jag har tillgängliga. Spelar inte speciellt högt alls då jag har känsliga öron men enda referensen jag har är ett par Steelseries Siberia 800 så visst är jag säkert van vid bedrövligt obalanserat ljud. Tycker ändå det är konstigt att jag upplever X2:orna som så katastrofalt dåliga, speciellt att basen är så tunn när det talas om att de ska vara så bra på det.

Skrivet av Sinery:

Vad har du för lurar att jämföra med?
Om du är van med skit behöver du tid att vänja dig för bra ljud och du kommer inte veta skillnaden innan du går tillbaka.

Har kört Steelseries Siberia 800 med Brainwavz-kuddar i flera år, så ja, är medveten om att jag inte är van vid bra ljud. Har dock provat ett par Beyerdynamic (osäker på vilken modell) hemma hos en polare för inte så länge sedan vilket var lite av en wow-upplevelse. Därför är jag förvånad över att X2:orna låter så skit. Som att stoppa örat i en konservburk. Noll bas, inga detaljer, platt, vasst och obehagligt. Det sista kan jag väl köpa då det uppenbarligen finns betydligt mer att hämta i de högre frekvenserna, men var är allt annat?

Vissa genrer tycker jag väl faktiskt låter bättre. Lyssnade precis på lite Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium t.ex. Där gör den bättre diskanten sitt. Så fort jag kör något av den elektroniska musiken jag vanligtvis lyssnar på blir det dock bara pannkaka, bokstavligt talat. Bicep - Glue t.ex. Här blir konservburksfaktorn är skyhög. Basen låter som en papphögtalare i en Toyota från mitten av 80-talet, mellanregistret faller helt och hållet bort och det enda som egentligen framträder är hi-hats:en. Båda spåren är flac.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Personligen tyckte jag att Fidelio x2 behövde spelas in ett par dagar innan hårdheten försvann och basen blev bättre. Jag körde dem dygnet runt i ett par dagar efter ha först lyssnat lite på dem och inte känt igen mig från tidigare Fideliomodeller. Likadant med de Denon ah-D5000 lurar jag köpte för ett tag sedan, de behövde spelas in.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Avstängd

OK, så mina Sennheiser 560s åker tillbaka. De marknadsförs som neutrala, och det är de väl i jämförelse med t.ex. DT990 (med V-ljud) men de har fortfarande en extra boost i någon frekvens (5-6k?) som gör att de låter lite ljusare än de ska. Trist.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

OK, så mina Sennheiser 560s åker tillbaka. De marknadsförs som neutrala, och det är de väl i jämförelse med t.ex. DT990 (med V-ljud) men de har fortfarande en extra boost i någon frekvens (5-6k?) som gör att de låter lite ljusare än de ska. Trist.

Ta en titt på de gamla goa och beprövade HD 600 istället.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

Ta en titt på de gamla goa och beprövade HD 600 istället.

Satsar på samma märke som jag redan har, AKG K371. Får se vad vad jag får testa om jag inte blir nöjd.
HD 600 kan jag i alla fall låna hem lokalt från en hifi-butik, eller i alla fall ta med nuvarande och göra A/B tester i butiken.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Tack till @Mumu55 för tipset om Sundara i BF-tråden. Nu ska jag bara ha något att driva kalaset med. Har sen tidigare en HRT Music Streamer 2 och funderar på att komplettera med en Topping L30, vad tror vi om den kombon?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av w0x:

Tack till @Mumu55 för tipset om Sundara i BF-tråden. Nu ska jag bara ha något att driva kalaset med. Har sen tidigare en HRT Music Streamer 2 och funderar på att komplettera med en Topping L30, vad tror vi om den kombon?

Varsågod! Haha den röda HRT DACen har jag haft, BurrBrown 1793 chip i den. Bra dynamiskt ljud för sin tid och kommer nog fortarande funka fint. Blir nog bra med en Topping L30, som jag inte hört men en välkonstruerad neutral solid-state förstärkare så borde det inte gå fel.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av backspace:

Ta en titt på de gamla goa och beprövade HD 600 istället.

De är ju också ljusa.

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardman:

De är ju också ljusa.

Eftersom personen i fråga vill ha ett par neutrala hörlurar och HD 600 är ju ändå (ö)kända som just neutrala så såg jag det som ett självklart förslag.

#18743700

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

ZMF November 2020

Något gott med det här året. ZMF November startar imorgon onsdag.

"as usual we will have a great selection of used, b-stock and over-run headphones in many models. Many will be available at 10am CST on 11.25."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deepy:

Något gott med det här året. ZMF November startar imorgon onsdag.

"as usual we will have a great selection of used, b-stock and over-run headphones in many models. Many will be available at 10am CST on 11.25."

Damn you!

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Deepy:

Något gott med det här året. ZMF November startar imorgon onsdag.

"as usual we will have a great selection of used, b-stock and over-run headphones in many models. Many will be available at 10am CST on 11.25."

Någon speciell du siktar på?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

OK, så mina Sennheiser 560s åker tillbaka. De marknadsförs som neutrala, och det är de väl i jämförelse med t.ex. DT990 (med V-ljud) men de har fortfarande en extra boost i någon frekvens (5-6k?) som gör att de låter lite ljusare än de ska. Trist.

Intressant, hög tid för en negativt åsikt om 560s, har enbart läst positiva annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Någon speciell du siktar på?

De här:
https://www.instagram.com/p/CHeWKiVJ3Tc/?igshid=17n27bby4xccy

Auteur i Wenge med detaljer i mässing.

Permalänk

Har ett par Fidelio X2 sen ett par år tillbaka och är så himla nöjd. Kört lurarna i datorn till gaming och lite i jobbet med en BoomPro mikrofon. Denna kombon funkade initialt väldigt dåligt då de fick datorns inbyggda ljudkort att generera en massa störande brus. Löste sig dock efter att jag skaffade ett externt ljudkort och en xlr adapter. Allt har varit frid och fröjd tills nu. Nu vill jag bli trådlös!

Tänkte att hur svårt kan det vara. Jo, verkar typ omöjligt. Letar som en galning efter ett schysst trådlöst headset med öppna lurar. Hittar inget!

Så jag behöver hjälp. Vad göra? Ge upp iden om att hitta ett headset med öppna lurar, hitta ett välljudande headset med slutna lurar eller ge sig på något diy och försöka blåtandskonvertera mina vanliga lurar (behöver mikrofon samt klara avstånd på typ <10m)?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makatech:

Intressant, hög tid för en negativt åsikt om 560s, har enbart läst positiva annars.

Tycker 560s är ännu en lur som fejkar sin detaljnivå, det gör den genom att ha en peak vid ca 5000hz
Den är inte usel, men heller inte vad jag orkar lyssnar länge med.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

OK, så mina Sennheiser 560s åker tillbaka. De marknadsförs som neutrala, och det är de väl i jämförelse med t.ex. DT990 (med V-ljud) men de har fortfarande en extra boost i någon frekvens (5-6k?) som gör att de låter lite ljusare än de ska. Trist.

Har du tidigare använt öppna hörlurar eller är du van vid stängda? Är två helt olika ljudbilder där de basen inte blir lika påtaglig på ett par öppna men ger en mer naturlig/renare ljudbild, är man vad vid en så kan man väldigt lätt ogilla det andra. Krävs dock oftare också något att bra att driva dem med för bästa ljudet men det kanske du har.

Visa signatur

Main: AMD 5900X | Gigabyte Aorus ultra X570 | MSI RTX 3080 10GB Suprim X | Corsair RM 1000x | Corsair 32 gb 3600MHz | Samsung 980 PRO 1 TB | Fractal Design Meshify S2.

Extra: 8086K @ 5.1GHz | ASUS ROG Z390F | EVGA GTX 1080FTW | Corsair RM750x | Corsair 32GB 2666MHz | Samsung M.2 960 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brunk:

Har du tidigare använt öppna hörlurar eller är du van vid stängda? Är två helt olika ljudbilder där de basen inte blir lika påtaglig på ett par öppna men ger en mer naturlig/renare ljudbild, är man vad vid en så kan man väldigt lätt ogilla det andra. Krävs dock oftare också något att bra att driva dem med för bästa ljudet men det kanske du har.

Har haft bägge, ägt DT909, AKG701, några philips osv.. det mesta duger inte. Speciellt inte nu när jag har bara Canton högtalare som inte är neutrala direkt heller.
Driver nu med ljudkortet och behöver inte höja volym över 4 på vare sig 560s eller AKG, men har även ägt Benchmark DAC1 ett tag och Audioquest Dragonfly Red. 560s är lättdrivna, så det är inte problemet.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR