Permalänk
Medlem

IRC-kanal?

Finns det någon "officiell" IRC-kanal för sweclockers, och i så fall vilken? Hade det inte varit trevligt att kunna snacka live med andra sweclockare någonstans?

Om det redan finns så upplys mig gärna, om ni tycker att tråden ligger i fel forumsektionen så får ni gärna flytta den.

Finess

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Skrivet av Finess:

Finns det någon "officiell" IRC-kanal för sweclockers, och i så fall vilken? Hade det inte varit trevligt att kunna snacka live med andra sweclockare någonstans?

Om det redan finns så upplys mig gärna, om ni tycker att tråden ligger i fel forumsektionen så får ni gärna flytta den.

Finess

Jodå, det finns en swec kanal.

#sweclockers.com, Quakenet

Permalänk

Crazy bump på ett par år, men varför finns det två kanaler varav den mindre populära är officiell?

Permalänk
Medlem

minns att en blev man utslängd ifrån om det inte var dreamhack relaterat
... det blev jag tillsagd en gång för många år sen.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av nick-li:

minns att en blev man utslängd ifrån om det inte var dreamhack relaterat
... det blev jag tillsagd en gång för många år sen.

Knasigt.

Å andra sidan kanske det är för sent att fixa till detta/merge:a dessa kanaler nu? Vore ändock intressant med mer bakomliggande info.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Glaurunga:

Knasigt.

Å andra sidan kanske det är för sent att fixa till detta/merge:a dessa kanaler nu? Vore ändock intressant med mer bakomliggande info.

#sweclockers skapades långt tidigare än #sweclockers.com och förstämnda var en välbesökt kanal men det var även en hel del galenheter, så SweClockers skapade #.com-varianten för att kunna ha mer kontroll på innehållet så att säga. #.com-kanalen är dock relativt död idag, även om det hänger lite folk där.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+