AMD Catalyst 11.11C "Performance Driver"

Permalänk
Medlem

AMD Catalyst 11.11C "Performance Driver"

Downloads:
Windows 7/Vista

AMD Catalyst 11.11c performance driver features

Elder Scrolls Skyrim

New in Catalyst 11.11c: Delivers AMD CrossfireX performance scaling for the AMD Radeon HD 5000 Series
Delivers AMD CrossfireX performance scaling for AMD Radeon HD 6000 Series
Improves performance 2-7% on single GPU configurations
Resolve corruption seen when enabling Multi-Sample Anti-Aliasing on the AMD Radeon HD 6970 Series

Assassin’s Creed: Revelations

New in Catalyst 11.11b: Delivers AMD CrossfireX performance scaling

Batman Arkham City

Improves DirectX 11 performance for single GPU configurations

Rage

Delivers AMD CrossfireX performance scaling
Resolves a number of image / stability issues seen with the title:
Fix geometry corruption, sometimes seen in Bash TV entrance
Fix issues with Low-memory conditions on 32bit systems.
Fix issue with extreme corruption with missing textures on 32bit systems.
Fix memory leaks when deleting/reusing sync objects.
Fix hitching and pausing, especially noticeable on some Quad Core systems when doing races and Stanley Express runs.
Fix some missing shadows

Battlefield 3

Resolves intermittent corruption seen when playing the game at specific camera angles

Källa: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=354962

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Nämen vad trevligt.

Permalänk

Haha, för en sekund sedan installera jag 11.11b. Nåja, blir ju tvungen att installera denna i och med CF för 5000 i Skyrim.

edit. Crossfire funkar fortfarande skit i Skyrim. Får dessutom massa gula ränder i menyerna nu :S

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

FAN vad skönt Witcher 2 funkar äntligen skit bra med dessa drivrutiner!!! Yes

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mormis:

Downloads:
Windows 7/Vista
http://www2.ati.com/drivers/hotfix/catalyst_11.11_hotfixes/am...

AMD Catalyst 11.11c performance driver features

Elder Scrolls Skyrim

New in Catalyst 11.11c: Delivers AMD CrossfireX performance scaling for the AMD Radeon HD 5000 Series
Delivers AMD CrossfireX performance scaling for AMD Radeon HD 6000 Series
Improves performance 2-7% on single GPU configurations
Resolve corruption seen when enabling Multi-Sample Anti-Aliasing on the AMD Radeon HD 6970 Series

Assassin’s Creed: Revelations

New in Catalyst 11.11b: Delivers AMD CrossfireX performance scaling

Batman Arkham City

Improves DirectX 11 performance for single GPU configurations

Rage

Delivers AMD CrossfireX performance scaling
Resolves a number of image / stability issues seen with the title:
Fix geometry corruption, sometimes seen in Bash TV entrance
Fix issues with Low-memory conditions on 32bit systems.
Fix issue with extreme corruption with missing textures on 32bit systems.
Fix memory leaks when deleting/reusing sync objects.
Fix hitching and pausing, especially noticeable on some Quad Core systems when doing races and Stanley Express runs.
Fix some missing shadows

Battlefield 3

Resolves intermittent corruption seen when playing the game at specific camera angles

Källa: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=354962

Ska man köra med någon cap profiles med denna drivrutinen eller fungerar det bättre utan när man kör med CF ?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Jag tror jag håller mig till min 12.1.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror jag håller mig till min 12.1.

Stödjer 12.1 Crossfire i Skyrim? Och vart får man tag i den?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Stödjer 12.1 Crossfire i Skyrim? Och vart får man tag i den?

Verkar fungera för mig i alla fall. Dock är det en tidig beta-drivrutin så visst finns det risker. Tror jag hämtade min från guru3d.

Permalänk
Avstängd

Denna drivrutin är klart bäst för BF3

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Denna drivrutin är klart bäst för BF3

Jag kör fortfarande på preview driverna då både BF3 och Skyrim presterar bra. Är det någon boost i BF3 som du märkat av för dig? Känns som det är lotto med att installera nyare då det blåskärmar hit och dit före/under/efter installation för många.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Jag gick över till denna från 12.1 beta som för övrigt totalkrashade min dator. Tog mig 4-5 timmar av felsökande, ominstallationer och reparationer av registret för att få datorn att fungera igen. Nu kör jag med 11.11c och har inte stött på några problem än (peppar peppar och ta i trä).