MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Du är inget vidare på att tolka märker jag. Du drar egna märkliga slutsatser både till höger och vänster. Har inget i övrigt att säga förutom att din tolkning är felaktig.

Så gör min flickvän när vi argumenterar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Det är inte mobila spel på dreamhack i det stora hela. Det vet du ju också säkerligen? Tycker du kan svara på det jag skrev om att vlilja vara modell istället. Skulle vara riktigt intressant.

Känner väl inte riktigt att det har någon betydelse i det stora hela. Kärnfrågan är att kvinnor känner sig ovälkomna till mässan genom MSI's grepp.
Sedan är det andra egentligen en helt annan fråga som jag inte känner behövs diskuteras här längre. Du ser ju vad som händer då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Känner väl inte riktigt att det har någon betydelse i det stora hela. Kärnfrågan är att kvinnor känner sig ovälkomna till mässan genom MSI's grepp.
Sedan är det andra egentligen en helt annan fråga som jag inte känner behövs diskuteras här längre. Du ser ju vad som händer då..

Ville mest se ifall du tycker är lika fel av mig att göra det som man. Sen tror jag inte att kärnfrågan är det du påstår. Om du inte menar det du vill ha sagt eller denna stora diskussion i tråden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjodd:

Känner väl inte riktigt att det har någon betydelse i det stora hela. Kärnfrågan är att kvinnor känner sig ovälkomna till mässan genom MSI's grepp.
Sedan är det andra egentligen en helt annan fråga som jag inte känner behövs diskuteras här längre. Du ser ju vad som händer då..

Diskutera gärna. Såg att du var kritiskt och vädra gärna de åsikterna mer. Nu håller jag inte med dig i sakfrågan men att folk håller tyst är aldrig bra.

Vad är det du tänker på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Diskutera gärna. Såg att du var kritiskt och vädra gärna de åsikterna mer. Nu håller jag inte med dig i sakfrågan men att folk håller tyst är aldrig bra.

Vad är det du tänker på?

Jag blev också lite besviken när han inte skrev om det eller någon annan för den delen. Vill verkligen läsa detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Ville mest se ifall du tycker är lika fel av mig att göra det som man. Sen tror jag inte att kärnfrågan är det du påstår. Om du inte menar det du vill ha sagt eller denna stora diskussion i tråden.

Som sagt, det är en väldigt intressant diskussion, men det blir inte en bra diskussion på ett forum där mestadels yngre, anonyma män deltar, som vi märker. Det är inte tillräckligt nyanserat kanske?
Diskussionen kring "Moralpaniken" som många graciöst uttrycker det härstammar från ett blogginlägg som fokuserar på den kärnan, ja.

Jag tackar för mig.

Permalänk
Medlem

Jahopp. Med den nya nyheten att MSI backade med tävlingen nu så antar jag att denna tråd dog? Om någon vill svara på modell delen så skriv gärna då jag fortfarande vill veta vad ni tycker om det kontra en kvinna som gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Som sagt, det är en väldigt intressant diskussion, men det blir inte en bra diskussion på ett forum där mestadels yngre, anonyma män deltar, som vi märker. Det är inte tillräckligt nyanserat kanske?
Diskussionen kring "Moralpaniken" som många graciöst uttrycker det härstammar från ett blogginlägg som fokuserar på den kärnan, ja.

Jag tackar för mig.

Och du är en icke annonym mogen man på 50+? Det roliga är att alla som är emot "boothbabes" är dom som kommer med påhopp, förutfattade meningar etc, jag tror det är en underliggande ilska eller snarare besvikelse över antingen sin egen kropp, eller det faktum att närstående kastar blickar bortom er själva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Och du är en icke annonym mogen man på 50+? Det roliga är att alla som är emot "boothbabes" är dom som kommer med påhopp, förutfattade meningar etc, jag tror det är en underliggande ilska eller snarare besvikelse över antingen sin egen kropp, eller det faktum att närstående kastar blickar bortom er själva

Jag exkluderade väl inte mig själv i den meningen egentligen. Jag har dock haft mitt "nick" i över 15 år och mitt riktiga namn är inte väl inte heller hemligt om man letar på rätta ställena.
Det finns andra, bättre platser att diskutera frågan för att få ett bättre utbyte helt enkelt. Trist att man (även du nu) skall fokusera och belysa utseendet och inte själva företeelsen.

Permalänk
Skrivet av Eavo:

Okej, för det första. Hur många tjejer är på dreamhack? Seriöst? Hur många tjejer gillar att sitta och spela dator i flera dagar? Jag vet att dem finns, absolut. Men det är inte många alls. Jag har faktiskt varit på dreamhack en gång 2006 tror jag det var. Det var absolut inte många tjejer där och dem flesta som var där jobbade med evenemanget. Skulle vi då sula upp en snygg kille så skulle det ge mer motsatt effekt då killar dras inte till det (har inget emot det), men dras helt enkelt inte till det. Om man då inte är homosexuell (som inte är menat som dåligt).

Sen så HAR jag faktiskt hört mig för om detta med tjejer för att få deras bild. Bland annat av min flickvän och arbetskamrater. Ingen av dessa bryr sig alls utan blir precis som jag irriterad över hur ni kan bry er så mycket om sådana här saker när det faktiskt finns värre saker att ta tag i.
Det ni borde lägga ner energi på är våldtäkter om något. Det är hemska saker jämfört med detta. Det går inte ens att beskriva hur "nedvärderande" det är.

Det är helt enkelt en "dead end" för er som vill försöka ändra på detta.

EDIT: Min flickvän sa en bra sak angående detta. Dessa tjejer kanske inte älskar det dem har som arbete just nu. Men vem fan älskar sitt jobb? Alla försöker ju arbeta sig uppåt till den nivå man vill ligga på och där man är nöjd. Det är som att jag skulle eller någon av er skulle sluta jobba med det man gör för att man inte "älskar" det. Alla jobbar sig ju uppåt tills man nått sitt mål.
Jag tycker ärligt talat att det känns som att ni inofficiellt trycker ner tjejer som dessa för att dem försöker nå sina mål i livet. Det är inte snällt.

Varför tror du det är så få tjejer på dreamhack? Kanske pga attityden som finns att tjejer inte hör hemma där, för det ska bara vara finniga 15 åringar som dräglar över boothbabes. Denna tråden är ett strålande exempel på en av anledningarna till att det inte finns tjejjer på dessa event. Vill du veta fler så är det bara skapa en profil som tjej på valfritt spel och spela lite. Inte öppet säga du är tjej men om någon frågar så säg att du är det. Du kommer märka att folk behandlar dig extremt olika så fort de får reda på att du är tjej. Den som vill se lite bevis på det här så finns bloggen fatuglyorslutty.com som enbart består av den skit som tjejjer åker på enbart för att de är tjejjer. (Ja killar får samma skit till viss mån men inte i samma utsträckning och det är ju knappast ett försvar för beteendet).

Sen kan jag väl ta ett precis lika användbart exempel för att motbevisa din extremt statiskt bevisade tes om att tjejer inte bryr sig, för min flickvän (oj oj oj) tycker det är skit irriterande att det i de flesta spelen alltid finns nån storbystad brutta eller att det ska stå nån bimbo och åma sig på en bil. Samt notera vad du skrev om vad tjejjerna tyckte att det var onödigt att lägga energin på sånt här när det finns _värre_ saker. Vilket knappast är detsamma som att det skulle vara ok. Ja det finns värre saker men det spelar ingen som helst roll, folk såg det här och reagerade. Skitbra det är exakt vad som behövs. Inte att "ääääh det är bara ett I-lands problem vem orkar bry sig" mentaliteten som annars är så vanlig.

Permalänk
Skrivet av guermantes:

Nej, det är det inte. Innan jag bad om referenserna på dina "framstående forskare" fanns ingenting i det du sade som indikerade insikt om att vi påverkas av miljön. Måste jag göra en argumentationsanalys på dig?

Här började det:
astroboy: Nej. Psyken är snarlika och påverkas av miljö.
kol:Trodde faktiskt inte det var någon som var så dum att de fortfarande trodde på pladdret om att kön är en social konstruktion.

Det är ett uppenbart avståndstagande från idén om att vi påverkas av miljön. Nu har du krupit till korset och det är bara att gratulera.

Nja, astroboys första uttalande om att psyken är snarlika och påverkas av miljö, är lätt att tolka som att han tycker att det enbart är miljö som har påverkan. Kol's första uttalande tyder på att det är så han tolkat det hela så och reagerar på det. I senare poster visar det sig att båda har en liknande syn, dvs att det är en kombination av arv och miljö. Följdaktligen blev det en hel del argumentation i onödan pga ett missförstånd om varandras ståndpunkt.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Nja, fast det där med att produkterna borde vara så bra att de kan marknadsföra sig själva skulle man ju kunna anpassa till parfym och kläder också i så fall. Det är rätt självklart att man i dagens mediabrus måste ha reklam för att synas, dock bör ju reklamen ha relevans för produkten. Att man har modeller för att visa upp kläder och sälja parfym och smink beror ju på att man vill skapa tänket: "har jag de kläderna, eller den parfymen eller det sminket så blir jag lika snygg" eller "om hon har det så måste det vara bra", om det nu är en filmstjärna som gör reklam för smink t.ex.

Samma tänk fungerar för datorprylar, se bara på alla Fatal1ty moderkort/grafikkort/möss u name it som säljer som smör, just för att folk tänker "han använder det, gör jag det också kan jag bli lika bra" eller "om han lånar ut sitt namn till det måste det vara bra prylar".

Dock kombinationen snygg tjej som inte är relaterad till produkten som säljs, genererar inte samma associationsbanor.

Ursprunget till boothbabes har ju varit bil och båtindustrin, där man först använde dem för att promota lyxbilar och båtar, vilket förmodligen skulle skapa tanken "hmm, om jag har en sådan bil/båt framstår jag som rik/framgångsrik och kan ha chans på så snygga tjejer". Rikedom och makt har ju historiskt sett funkat bra för att attrahera vackra kvinnor. Men det är ju lite skrattretande att tillämpa samma reklamsätt för datorprylar, då det knappast är så att gamern tänker "om jag har det moderkortet så blir jag nog mer attraktiv för kvinnorna" och eventuella kvinnor ute efter en karl med pengar lär väl knappast tänka "hmm, den killen är nog tät som har ett sådant moderkort".
Själva reklamsättet är lite passe' i dagens samhälle där kvinnor arbetar och har egna tillgångar och inte behöver fånga någon rik karl för att klara sig (även om det fortfarande finns golddiggers).

...och jo, omröstningen som den här tråden är knuten till, handlar om man skall förbjuda boothbabes på DreamHack. Däremot rasar även debatten om de ursprungliga blogginläggen här och efterföljande upprop. Sedan förstår jag inte riktigt distinktionen du gör att det skulle varit okay om de gått via en modellagentur och modellen fått betalt i reda pengar, eller om anställningen sker via en omröstning på Facebook och lönen blir en lap-top (vilket förmodligen är mer än vad en modell skulle fått för en dag på DreamHack). Om en professionell modell hade vunnit tävlingen, hade det varit OK då?

Fast varken kläder eller parfym går i stort sett att sälja utan modeller. På webben går det för då har oftast kunden redan bestämt sig för vad man vill ha. Men i verkligheten ser sällan kläder bra ut om de inte sitter på faktiska människor. Doft går inte att förmedla på något sätt förutom fysiskt. Därför är dessa undantagna. Sen håller jag inte med om att tänket "har han det blir jag också cool" på datorprylar. Det kanske bara är jag, men jag har ALDRIG någonsin ens tänkt tanken att köpa en datorpryl pga att en kändis eller snygg person haft dem. Själv går jag enbart på pris/prestanda. Tror många med mig som är någorlunda insatta (dvs Dreamhacks besökare) också gör det.

Såg att det var en omröstning knuten till inlägget, men det är ju inte det som är kärnan i debatten utan Xboxflickans upprop.

Varför jag tycker betalda modeller är okej är för att då är en affärsuppgörelse mellan två parter och ingen förutom dem är inblandad. De tjejerna har sitt utséende som yrke och lägger mycket tid och pengar på att hålla sig snygga. I en tävling riktad till privatpersoner och framför allt ungdomar är det många parter som slåss om vinsten och troligtvis ingen har resurser att ägna all sin tid åt att se snygg ut. Att bara "snygga tjejer" har chans att vinna känns ruskigt diskrimenerande när det är en komponenttillverkare som är inblandad. Hade det varit Top Model och en vinst innebar en fot in i modebranschen så är det en helt annan sak då hela deras bransch handlar om just ett bra utséende.

Och nej, det hade inte varit okej om en professionell modell hade vunnit tävlingen, då hon har fördel gentemot övriga deltagare.

EDIT: Känner att jag måste förtydliga innan någon nisse tror att jag stödjer tävlingen. Jag tycker inte de skulle haft en tävling alls baserad på utséende. Hellre en som är kunskapsbaserad och som fungerar för både killar och tjejer och inte exkluderar en grymt stor potentiell kundgrupp. ALLA vill väl ha fler deltagande tjejer på Dreamhack. Då är inte en skönhetstävling rätt väg att gå.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WrongTarget:

Nja, astroboys första uttalande om att psyken är snarlika och påverkas av miljö, är lätt att tolka som att han tycker att det enbart är miljö som har påverkan. Kol's första uttalande tyder på att det är så han tolkat det hela så och reagerar på det. I senare poster visar det sig att båda har en liknande syn, dvs att det är en kombination av arv och miljö. Följdaktligen blev det en hel del argumentation i onödan pga ett missförstånd om varandras ståndpunkt.

Här har vi någon som kan det här med tolkningar. Tummen upp för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jag tycker man borde ta detta med en glimt i ögat.. Jag menar, ingen är ju tvingad? Och vad är skillnaden på detta och vid stranden? De som vill, skickar ju bidrag, låt dem som vill få göra; och jag tror knappast besökarna får något emot att luta sin blick mot annat än skärmen sin

Glimten i ögat för alla de andra tjejer som lider av att de måste se ut på ett visst sätt. Det gör mer skada än vad du tror, hela mentaliteten är förstörd. Förresten, på stranden står det väl ingen fet MSI-logga bredvid tjejerna? det är dåligt att förknippa produkter med sex. Jag skäms över reklamerna på tv. Är jag emot nakna tjejer? givetvis inte men tjejer är inte en produkt.

Skrivet av Tozzi:

Inte för att vara sån men.. Är det ändå inte föräldrarnas uppgift att uppfostra sina barn? Eller är vi så grovt handikappade att vi måste ha en stat som daltar med oss? Man kan inte behandla alla lika, varför? För alla är vi unika och tolkar saker olika.. Vi tar även in information på olika sätt vilket kan resultera olika från person till person. Och vem var själv inte 12 år och snokade in på t.ex. storebrors porrfilmer?

Jag håller med dig att det är föräldrarnas uppgift att uppfostra sina barn men nej, jag vägrar att ha det som en ursäkt till att det skulle vara ok av MSI att göra som de tänkte. Dessutom får du det att låta som om jag är en stat bara för att jag säger vad jag tycker. Snarare du som är det isf. Min poäng är den att där föräldrarna brister i uppfostran om sådana saker som är givna (i det här fallet, frågan om MSI) ska andra vettiga människor visa sin framfot.

Permalänk
Medlem

Röstade nej. Jag ställer mig negativt till den här typen av marknadsföring men vill inte ha något förbud, företagen skall ha friheten att marknadsföra sig på det sätt de anser vara bäst. Om de sedan skrämmer bort konsumenterna är det deras egna fel.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av luiga:

Fast varken kläder eller parfym går i stort sett att sälja utan modeller. På webben går det för då har oftast kunden redan bestämt sig för vad man vill ha. Men i verkligheten ser sällan kläder bra ut om de inte sitter på faktiska människor. Doft går inte att förmedla på något sätt förutom fysiskt. Därför är dessa undantagna. Sen håller jag inte med om att tänket "har han det blir jag också cool" på datorprylar. Det kanske bara är jag, men jag har ALDRIG någonsin ens tänkt tanken att köpa en datorpryl pga att en kändis eller snygg person haft dem. Själv går jag enbart på pris/prestanda. Tror många med mig som är någorlunda insatta (dvs Dreamhacks besökare) också gör det.

Såg att det var en omröstning knuten till inlägget, men det är ju inte det som är kärnan i debatten utan Xboxflickans upprop.

Varför jag tycker betalda modeller är okej är för att då är en affärsuppgörelse mellan två parter och ingen förutom dem är inblandad. De tjejerna har sitt utséende som yrke och lägger mycket tid och pengar på att hålla sig snygga. I en tävling riktad till privatpersoner och framför allt ungdomar är det många parter som slåss om vinsten och troligtvis ingen har resurser att ägna all sin tid åt att se snygg ut. Att bara "snygga tjejer" har chans att vinna känns ruskigt diskrimenerande när det är en komponenttillverkare som är inblandad. Hade det varit Top Model och en vinst innebar en fot in i modebranschen så är det en helt annan sak då hela deras bransch handlar om just ett bra utséende.

Och nej, det hade inte varit okej om en professionell modell hade vunnit tävlingen, då hon har fördel gentemot övriga deltagare.

för modebranschen kan jag köpa argumentet med att de måste ha modeller, dock måste inte dessa heller vara size 0, ett bredare urval skulle i så fall varit bättre, om enda anledningen att ha modeller skulle vara att folk skall kunna få en uppfattning om hur kläderna ser ut på dem själva. När det gäller parfymreklam håller jag däremot inte med, eftersom 99% av reklamen för parfym görs i medier som inte innefattar lukt (TV/tidningar/magasin), så modellen är faktisk ingen nödvändighet. Dessutom luktar ju faktiskt parfym olika på olika människor beroende på den personens bakgrundsdoft, så enda bra sättet att prova parfym är på sig själv. Därför är egentligen modellen överflödig (om produkten säljer sig själv).

Javisst, ser man till pris och prestanda om man är insatt, men det är inte till dessa människor som reklamen riktas till. Den som vet vad den vill ha och som kan bestämma själv vad som är bra, är inte den som reklamen riktar sig till, den riktar sig till den stora massan inte lika insatta, som är lättare att påverka. Väldigt många som går på dreamHack åker dit för att de är intresserade av datorspel, inte datorhårdvara, det är de som man vänder sig till med en produkt som Fatal1ty-produkterna (som för all del är rätt bra om än överprissatta).

Du tycker att det är OK om det är modeller som anlitas, men inte om personen i fråga anlitas i en tävling? Då får man ju fråga sig hur modellerna fått sitt kontrakt, jo de har gått till en agentur och visat upp sina bilder och "vinnaren" får anställning, ingen av de som ansöker kan ägna all sin tid åt att se snygg ut heller. Vari ligger skillnaden, i MSI's vinst ingick en lap-top och ett modellkontrakt, vilket torde klara av frågan om arvode och framtida chans som modell.

Hade det varit ett parfymföretag som gått ut med samma tävling (med lap-top och ett modellkontrakt i pris) hade ingen lyft ett ögonbryn och du själv hade förmodligen tyckt det var OK om jag förstår dig rätt. Skillnaden är inte enorm om man skall vara ärlig. Skillnaden är väl den att det inte är lika många kvinnor som köper moderkort som köper parfym, så demografin är fel.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Du är inget vidare på att tolka märker jag. Du drar egna märkliga slutsatser både till höger och vänster. Har inget i övrigt att säga förutom att din tolkning är felaktig.

Jag förstod dig på samma sätt. vi är då ett flertal som missförstånd dig och sånt är trist. Var vänlig och förtydliga ditt tidigare påstående

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Nja, astroboys första uttalande om att psyken är snarlika och påverkas av miljö, är lätt att tolka som att han tycker att det enbart är miljö som har påverkan. Kol's första uttalande tyder på att det är så han tolkat det hela så och reagerar på det. I senare poster visar det sig att båda har en liknande syn, dvs att det är en kombination av arv och miljö. Följdaktligen blev det en hel del argumentation i onödan pga ett missförstånd om varandras ståndpunkt.

Håller inte med alls. Om någon skriver att något "påverkas" av nåt annat så indikerar det på intet sätt att det inte skulle finnas andra faktorer som också påverkar. Och hyser man åsikten att det finns sampåverkan mellan olika faktorer så svarar man banne mig inte så kategoriskt som kol gjorde. Och man återkommer inte i senare inlägg med frasen om att det "inte finns några framstående forskare i världen", etc. Lägg till det kols tidigare inlägg så är det uppenbart vilken som är den rimliga tolkningen av ordväxlingen ifråga. Du får ursäkta kol, men jag tror dig inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

för modebranschen kan jag köpa argumentet med att de måste ha modeller, dock måste inte dessa heller vara size 0, ett bredare urval skulle i så fall varit bättre, om enda anledningen att ha modeller skulle vara att folk skall kunna få en uppfattning om hur kläderna ser ut på dem själva. När det gäller parfymreklam håller jag däremot inte med, eftersom 99% av reklamen för parfym görs i medier som inte innefattar lukt (TV/tidningar/magasin), så modellen är faktisk ingen nödvändighet. Dessutom luktar ju faktiskt parfym olika på olika människor beroende på den personens bakgrundsdoft, så enda bra sättet att prova parfym är på sig själv. Därför är egentligen modellen överflödig (om produkten säljer sig själv).

Javisst, ser man till pris och prestanda om man är insatt, men det är inte till dessa människor som reklamen riktas till. Den som vet vad den vill ha och som kan bestämma själv vad som är bra, är inte den som reklamen riktar sig till, den riktar sig till den stora massan inte lika insatta, som är lättare att påverka. Väldigt många som går på dreamHack åker dit för att de är intresserade av datorspel, inte datorhårdvara, det är de som man vänder sig till med en produkt som Fatal1ty-produkterna (som för all del är rätt bra om än överprissatta).

Du tycker att det är OK om det är modeller som anlitas, men inte om personen i fråga anlitas i en tävling? Då får man ju fråga sig hur modellerna fått sitt kontrakt, jo de har gått till en agentur och visat upp sina bilder och "vinnaren" får anställning, ingen av de som ansöker kan ägna all sin tid åt att se snygg ut heller. Vari ligger skillnaden, i MSI's vinst ingick en lap-top och ett modellkontrakt, vilket torde klara av frågan om arvode och framtida chans som modell.

Hade det varit ett parfymföretag som gått ut med samma tävling (med lap-top och ett modellkontrakt i pris) hade ingen lyft ett ögonbryn och du själv hade förmodligen tyckt det var OK om jag förstår dig rätt. Skillnaden är inte enorm om man skall vara ärlig. Skillnaden är väl den att det inte är lika många kvinnor som köper moderkort som köper parfym, så demografin är fel.

Jo, jag tycker skillnaden är ENORM. Just av de anledningar jag tidigare påpekade. Modeller behövs för vissa produkter (det finns faktiskt många mulliga modeller idag, även om de inte är så vanliga på high fashion modegalor, är t.o.m. lite insatt då jag jobbar just med modekläder). Jag tycker även parfym är det då det är väldigt abstrakt när du inte har produkten i handen. Datorprylar är INTE såna produkter som kräver modeller. Där i ligger hela skillnaden.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Nja, astroboys första uttalande om att psyken är snarlika och påverkas av miljö, är lätt att tolka som att han tycker att det enbart är miljö som har påverkan. Kol's första uttalande tyder på att det är så han tolkat det hela så och reagerar på det. I senare poster visar det sig att båda har en liknande syn, dvs att det är en kombination av arv och miljö. Följdaktligen blev det en hel del argumentation i onödan pga ett missförstånd om varandras ståndpunkt.

Och mitt svar var grundat i kols påstående. Snarlika var ordet jag aktivt använde för att påv.isa min tanke om variationer hos människa. Kol gjorde precis som denna har konsekvent agerat i tråd. Se dennas tidigare inlägg

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

@astrob0y
Tydligen var det ett flertal som missförstod ditt inlägg så var vänlig och förtydliga dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Varför tror du det är så få tjejer på dreamhack? Kanske pga attityden som finns att tjejer inte hör hemma där, för det ska bara vara finniga 15 åringar som dräglar över boothbabes. Denna tråden är ett strålande exempel på en av anledningarna till att det inte finns tjejjer på dessa event. Vill du veta fler så är det bara skapa en profil som tjej på valfritt spel och spela lite. Inte öppet säga du är tjej men om någon frågar så säg att du är det. Du kommer märka att folk behandlar dig extremt olika så fort de får reda på att du är tjej. Den som vill se lite bevis på det här så finns bloggen fatuglyorslutty.com som enbart består av den skit som tjejjer åker på enbart för att de är tjejjer. (Ja killar får samma skit till viss mån men inte i samma utsträckning och det är ju knappast ett försvar för beteendet).

Sen kan jag väl ta ett precis lika användbart exempel för att motbevisa din extremt statiskt bevisade tes om att tjejer inte bryr sig, för min flickvän (oj oj oj) tycker det är skit irriterande att det i de flesta spelen alltid finns nån storbystad brutta eller att det ska stå nån bimbo och åma sig på en bil. Samt notera vad du skrev om vad tjejjerna tyckte att det var onödigt att lägga energin på sånt här när det finns _värre_ saker. Vilket knappast är detsamma som att det skulle vara ok. Ja det finns värre saker men det spelar ingen som helst roll, folk såg det här och reagerade. Skitbra det är exakt vad som behövs. Inte att "ääääh det är bara ett I-lands problem vem orkar bry sig" mentaliteten som annars är så vanlig.

Då har nog din tjej något problem hos sig själv istället. Stör du dig på att du spelar en muskulös snubbe ibland? Skulle inte tro att du ens tänkt tanken.

Förövrigt så är tjejer believe it or not lika intresserade av dreamhack som vi är att gå på sminkavdelningen på åhlens. Ni ljuger ju bara ihop saker om att det sitter tusentals tjejer där ute som egentligen vill åka till dreamhack men inte vågar eller känner sig välkomna. Varför sitter ni och hittar på egna saker för? Förresten vill din tjej till dreamhack? Du kan ju undra varför jag frågar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

@astrob0y
Tydligen var det ett flertal som missförstod ditt inlägg så var vänlig och förtydliga dig.

Fler på min sida. Jag vann. Tack

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

Lär dig räkna!

Bara det att du tror att den här diskussionen handlar om att vinna är patetiskt.

Permalänk
Medlem

Självklart så röstade jag "ja"! Sånt här ska inte blandas in i spelvärlden!:D Det räcker med lättklädda spelkaraktärer!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

Jo, jag tycker skillnaden är ENORM. Just av de anledningar jag tidigare påpekade. Modeller behövs för vissa produkter (det finns faktiskt många mulliga modeller idag, även om de inte är så vanliga på high fashion modegalor, är t.o.m. lite insatt då jag jobbar just med modekläder). Jag tycker även parfym är det då det är väldigt abstrakt när du inte har produkten i handen. Datorprylar är INTE såna produkter som kräver modeller. Där i ligger hela skillnaden.

Fast datorprodukter använder sig av rawmodels som finns där pga sin förmåga. Se fatality. Så visst finns det snarik tendens. Men det betyder inte att det ska stå nakna brudar som visar upp produkt. Fram med grymma speltjejer som gör sig ett namn såsom fatality.... Men det lär ju inte ske då de ska vara porriga i ett bås....

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ni som argumenterar för att booth babes är ok; har ni någon flickvän, fru, syster eller mamma någonstans i närheten?

I så fall, gå och fråga henne vad hon tycker om detta fenomen. Jag lovar er att ni kommer att tänka om.

PS. Ni skall alltså fråga en vuxen kvinna, inte något barn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av taliz:

Ni som argumenterar för att booth babes är ok; har ni någon flickvän, fru, syster eller mamma någonstans i närheten?

I så fall, gå och fråga henne vad hon tycker om detta fenomen. Jag lovar er att ni kommer att tänka om.

Varför skulle vi göra det?

Jag är medveten om att min tjej skulle ogilla detta men det förändrar ingenting. Hennes åsikt är hennes åsikt. Min åsikt är min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Varför skulle vi göra det?

Jag är medveten om att min tjej skulle ogilla detta men det förändrar ingenting. Hennes åsikt är hennes åsikt. Min åsikt är min åsikt.

Men ändå sitter du och argumenterar för att det är helt ok, att det är frivilligt och att tjejerna inte mår dåligt över sådant här? Herregud man blir ju mörkrädd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Så du menar att radikal femenisternahar rätt i sitt påståenden om att män är djur som drivs av instinkter?

Så man är djur om man är en riktig man som gillar vackra kvinnor? Bryr inte vad håriga halvapor till feminister påstår om män.