Samsung galaxy s2 Kies ansluter inte (bara i bootloadern)

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s2 Kies ansluter inte (bara i bootloadern)

Hej!

Jag har köpt en Samsung Galaxy S2 som var av annan firmware än den svenska och jag tänker därför flasha om till en svensk.
Jag har själva romen och även "Odin" men när jag startar mobilen i bootloadern och kopplar in USB kabeln så laddar bara Kies, tills den efter några minuter säger att det inte gick att ansluta. Har jag fattat något fel eller hur ska det här gå till?
Jag har ominstallerat Kies redan.

Mvh Rabiesekorre

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Kies funkar inte med flashade lurar

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem

samt att du ska inte använda Odin och Kies samtidigt... jag har iof bara en S1:a men flasha den med Odin du.. Kies e bara skräp

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrooPnet:

Kies funkar inte med flashade lurar

Den här är sedan innan oflashad.

Skrivet av TrooPnet:

samt att du ska inte använda Odin och Kies samtidigt... jag har iof bara en S1:a men flasha den med Odin du.. Kies e bara skräp

Inte? Hur ska då odin ansluta till mobilen?

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Odin ansluter direkt till mobilen... den KAN inte dela anslutningen med Kies då båda använder samma protokoll..
Testa att start Kies utan att ha Odin igång över huvve taget... för att flasha sen så måste du gå in i Download läge på mobilen... vet inte hur du gör det på S2 men kan starkt rekomendera Swedroid.se och deras forum!

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrooPnet:

Odin ansluter direkt till mobilen... den KAN inte dela anslutningen med Kies då båda använder samma protokoll..
Testa att start Kies utan att ha Odin igång över huvve taget... för att flasha sen så måste du gå in i Download läge på mobilen... vet inte hur du gör det på S2 men kan starkt rekomendera Swedroid.se och deras forum!

Aha, jo jag vet hur jag går in i bootloadern osv, ska absolut testa att köra Odin direkt imorrn, tack för hjälpen!

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Odin behöver bara drivrutinerna som du får med kies.

ctrl+alt+del o kolla så inget "kies" är igång.
stäng för säkerhetsskull av antivirus o liknande.
starta odin.
sätt telefon i download läge.
anslut telefon så ska du få en gul ruta i odin samt texten added i messagerutan.

Ska du bara uppdatera befintlig version via kies så ska du inte ha odin alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Odin behöver bara drivrutinerna som du får med kies.

ctrl+alt+del o kolla så inget "kies" är igång.
stäng för säkerhetsskull av antivirus o liknande.
starta odin.
sätt telefon i download läge.
anslut telefon så ska du få en gul ruta i odin samt texten added i messagerutan.

Ska du bara uppdatera befintlig version via kies så ska du inte ha odin alls.

Har gjort allt det där men flashningen låser sig efter det här:
<ID:0/007> Added!!
<ID:0/007> Odin v.3 engine (ID:7)..
<ID:0/007> File analysis..
<ID:0/007> SetupConnection..
<ID:0/007> Initialzation..
<ID:0/007> Get PIT for mapping..
<ID:0/007> Firmware update start..
<ID:0/007> boot.bin
<ID:0/007> NAND Write Start!!
<ID:0/007> cache.img

Jag hade den säkert på i 20 minuter utan att det hände något och nu är den brickad...

Snälla kan någon hjälpa mig?

Phu, lyckades, nu fungerar den igen och nu har jag allt på svenska Gällde tydligen att byta USB port om allt annat trilskades.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70