Permalänk
Medlem

460gtx sli problem ?

Min dator rig

amd athlon II x2 250 OC till 3,6ghz
Asus m4n75td
6gb ddr3 1333mhz
asus 460gtx 1gb
Msi 460gtx 1gb OC
Korten är klockade till 830mhz core/1660mhz shader/2100mhz memory

Och nu till det jag funderar på köpte ett Msi 460gtx OC för typ 1 vecka sen. Men är lite fundersam över min prestandan boost, i bfbc2 får jag inte mycket kanske 10 fps till ligger väll på 40-70 fps med 1650x1050 och details på high och 16xAA men där tror jag mest är min cpu som "bottleneckar" grafikorten går inte på full kraft 40-70% på båda kollat med MSI afterburner tycker dom borde gå på runt en 90% ? I dirt 3 så får jag samma score med sli enable som sli disable 55 fps max och 30 min ganska dåligt och konstigt att det inte ger mera när sli är enable ?
Och sen har jag prövat skiftat korten mellan plats 1 och 2 på moderkortet när jag körde MSI kortet som prime (1) så fick jag 18200 i 3dmark vantage gpu score och nu när jag nu har Asus kortet som prime (1) får jag 23000 i gpu score hur blir det så kan jag inte förklara, det borde ju bara sammma prestande lr iaf vara någorluna nära vilket kort man än har som prime ? Jag har avinstallerat, kört driver sweaper och rengjort registret varje gång jag installerat om drivers har prövat med lite olika drivers också men det gör ingen större skillnad vad jag kan se har prövat 270 / 275 / 280.
Har också installerat om mitt windows (windows 7 ultimate 64bit).
Så jag tänkte höra om någon har haft liknande problem annars kanske jag säljer korten och slängen in lite extra cash och skaffar ett 580gtx. Hittar inte riktigt någon som har/haft liknande problem så.

Tacksam för svar :)!