Speldator (+skärm & tillbehör) för 11000kr

Permalänk
Medlem

Speldator (+skärm & tillbehör) för 11000kr

Hejsan. Tänkte ta och investera i en ny speldator.

  • Budgeten ligger på 11 000. Någon hundralapp hit eller dit spelar ingen större roll. Tänkte faktiskt köpa Sweclockers Sommardator rakt av men insåg att jag får göra avkall på några tusenlappar för att ha råd med kringkomponenter såsom en ny mus, musmatta, tangentbord och headset.

  • Jag tänkte köra med två skärmar. Jag har redan en skärm hemma, så det är viktigt att grafikkortet stödjer två skärmar utan problem.

  • Jag vill inte ha med något OS och jag kan bygga ihop datorn själv (har dock ingen erfarenhet vad gäller vattenkylning).

  • Om ni tar med t.ex. en processor pga att den är såpass prisvärd för att den har en grym överklockningspotential - se då gärna till att komplettera paketet med en extern kylare eller något liknande om ni tror att det kommer att behövas. Bara så jag slipper inse det och beställa en extra fläkt i efterhand.

  • Jag kan tänka mig att vänta någon månad om det innebär att det finns ny teknik tillgänglig som är mer prisvärd. Om det inte är någon större skillnad så köper jag helst så snart som möjligt.

  • Exempel på program som kommer att köras: Photoshop, Dreamweaver, WoW, CS, BF3.

  • Vore kul att få pröva på SSD - om ni nu anser det vara stabilt nog att ge det ett försök.

Så.. summa summarum: Jag vill ha förslag på ett paket. Paketet ska innehålla en dator, skärm, mus, musmatta, tangentbord samt headset.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

EDIT: Behöver inte längre någon skärm. Därför är också budgeten sänkt till 11k

Permalänk
Medlem

Kommer inte lägre än såhär. Vet inte riktigt vad jag skulle kunna göra avkall på för att få ner priset den där sista tusenlappen. 11000 skulle vara ok.

Saknas det något förövrigt?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/707878/2011-08-07