Bluescreen på måfå!

Permalänk
Medlem

Bluescreen på måfå!

Har lite strul med en dator som då och då (rätt sällan) ger blurscreen.
Jag får 3 fel i loggen:
- Event Id 6008 Error: "The previous system shutdown at 23:43:03 on ‎2011-‎06-‎24 was unexpected."

- Event Id 41 Critical: "The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly."

- Event Id 1001 Error: "The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x000000d1 (0xcf728074, 0x00000004, 0x00000000, 0x9a726fe0). A dump was saved in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Report Id: 062411-19500-01."

Hur ska jag felsöka detta?, dmp-filen är runt 300 mb. Nätagget (och en del andra delar) är nya men kan det vara fel på agget?.

Permalänk
Medlem

Vilka andra delar är nya?
Var ditt gamla agg ökänt för att förstöra andra delar?
Hade dina gamla delar gått sönder eller vad var skälet till bytet?

Om man köpt tex nytt moderkort så måste man installera om Windows för annars är det inte alls konstigt att man får problem. Dessutom går Windows långsammare än vad den borde göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Vilka andra delar är nya?
Var ditt gamla agg ökänt för att förstöra andra delar?
Hade dina gamla delar gått sönder eller vad var skälet till bytet?

Om man köpt tex nytt moderkort så måste man installera om Windows för annars är det inte alls konstigt att man får problem. Dessutom går Windows långsammare än vad den borde göra.

Hej, tack för snabbt svar
Skälet var en liten uppgrade, böt ut agget för att det hade varit med ett par år. Var ett Corsair om jag inte missminner mig. Det nya är av finare modell.

Modekortet är samma, och CPUn + RAM.

Permalänk
Medlem

Förstod inte riktigt. Hade du bytt processorn och minnen också?

Permalänk
Medlem

Har du prövat bluescreen viewer? Har själv använt den då den visar vad som orsakade bluescreenen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell